24 Haziran 2014

eski zaman olur ki gibi sanki...



Çok sevdim ki ben ....
BELKI sizde seversiniz ...
Nasil Güzel bir sestir böyLe ...

23 Haziran 2014

pazartesi sendromu geldi haaaanııııımmmmmm !!!!!


Hafta sonları evde kaldığım zaman işe uçarak geliyorum pazartesileri...
Amaaaaa tatil moduna düştüysem ölüm geliyor işe gelmek....

Yine bir beter pazartesi :(
Binbir söylenmece...
Kafamda kırk tilki, kırkı da bana uyum sağlayıp ayrı telden çalıyor...


Paşam tatil modunda...
Anneannesi ve teyzoşu ile birlikte yazlık sezonunu açtılar...
Bir sürü kitap aldık giderken...
İnşallah okuyacak :)))


Hafta sonunun hakkını verdik...
Yüzümü denizde yıkamaya bayılıyorum ben...
Oytun da saçmalama anne, denizde yüzmü yıkanır diyor :))
Hala mecazilere antipatisi var bu çocuğun...
Neyse alıştıracağız...


Popülariteden uzak dururum ilk zamanlarda aslında...
Ama bu kitaba nedense yenildim...
Adaşım olmasından mı, yoksa arka kapaktaki;

"Türkiye'de kadınların DNA'larına kodlanmış olan evlenme saplantısı, ne yazık ki bizim ailede daha yoğun. Millete ailesinden genetik miras olarak mavi göz kalır, bize bu evlenme saplantısı kalmış. 'Sinek kadar eri olanın dağ kadar feri olurmuş' atasözü, anneannem Peyker'in lafıdır. Yani o sözü söyleyen ata, bizzat benim anneannem.

bu atasözü mü beni benden aldı bilemiyorum....

Sanki bir blog arkadaşımın anılarını okur gibi okudum... Çokda güldüm ilk sayfalarda...
Ama son bölümlerde baydı azıcık...
Hele sonu nçıkkkk, olmamış...
Ben bu seriyi devam ettiririm muhtemelen diyerek keskin, pat diye, gökten 3 elma düştü bile demeden kestirip atılmış bir son...

Yinede çıtır çerez kitaplar arasında okunası bir kitap...
Çok beklentiniz olmadan okursanız, hoşça vakit geçirebilirsiniz...

Neyse efemmmmm ben pazartesi sendromumu haftalık depresyona bağlamaya gidiyorum....
Öpüldünüz....

13 Haziran 2014

Dubai Tatil Notları / Volume SON :)


Nihayet dimi :)))
Bitti artık Dubai bu yazacaklarımla...
Aslında Dubai bitmedi ama benim gezdiğim yerler bu kadar....
4 güne ancak bu kadar sığdırabildim ;)

Ravi Restaurant bir çok internet kullanıcısı yorumlarından tam not almış bir yerdi ve hem kardeşim hemde ben notlarımıza almıştık bu yeri...
Bur Juman bölgesinde...
Restaurant denildiğine bakmayın, bizim mahalle lokantalarımız gibi...
Gayet salaş bir lokanta...
Hint ve Pakistan mutfağını çok iyi yaptığını okumuştuk, hakikaten de öyle...
Yediğimiz yemekler arasında en lezzetlilerindendi...
Tabiki acı ve baharatı söylemiyorum, o tam gazdı...
Mesela buryani dedikleri pilav acı zaten birde daha acı olması için ayrıca bir sos hazırlayıp getirdiler yanına...
Burda mutlaka bir akşam yada öğle yemeği yemenizi tavsiye ederim...


Bur Juman sokakları...
Bu caddeler için gece çok tekin değil demişlerdi ama biz herhangi bir sorun yaşamadık...
Gayet rahat dolaştık...


Her otobüs durağı böyle kapalı ve klimalıydı...
Ön cepheden resmini çekmeyi unutmuşum :))

 Mall of the Emirates, Dubai Mall'dan sonra ikinci büyük alışveriş merkezi....


Bu kayak merkezini görmek için uğradık bu alışveriş merkezine de...
Amacımız alışveriş merkezlerinden çok sokakta farklı yerler keşfetmeye çalışmaktı...

Gayet büyük bir kayak pisti yapmışlar. Burayı da vakit kaybı yaşamamak için dışarıdan seyretmeyi ve fotoğraf çekmeyi tercih ettik...



Emirates Mall, Dubai Mall'a göre daha küçük olmasına rağmen daha lüks markaları barındırıyor...
Çok özellikli bir mimari yapısı yok, ama yine de güzel...

Madinat Souk yine gezdiğimiz yerlerden...
Alışveriş merkezi diyemem, daha çok kapalı çarşı havasında....
Gayet otantik bir yer...
Satılan ürünlerde öyle...


Otantik ürünler satılıyor çoğunlukla...
Bol bol antikacıya rastlamak mümkün...
Ürünler gerçekten çok güzel...


Her bir dükkanda zevkle gezdik...
O kadar güzel el işçiliği ürünler vardı ki....
Çarşının mimari yapısı da büyüleyiciydi...


Madinat Souk gezilesi çarşılarından....


Çarşının ortasında yine bir kanal mevcut ve burda da abralarla turlayabiliyorsunuz...
Hemen kanalın etrafında çeşitli restaurant ve cafeler mevcut...
Özellikle akşamları çok güzel oluyordur eminim....


Eveeeetttt....
Dubai turumuzun sonuna geldik :))

Gidemediğimiz yerlerde oldu vakitsizlikten, yada atladığımız...
Turistik bir kent olduğu için özellikle eğlence mekanlarının sayısı çok fazla mesela...
Çok büyük su parkları mevcut...
Abu Dhabi Dubai'ye çok yakın.... 1 gün fazla zamanımız olsaydı o günümüzü Birleşik Arap Emirliklerinin başkenti olan Abu Dhabi'de gezmek isterdik açıkçası...
Bu kadar yakın mesafede olduğunu bilmiyorduk buraya gelirken...

Dubai'ye gelmeden önce kıyafetlerle ilgili özellikle alışveriş merkezlerine girerken ince askılı kıyafetler-mini etekler-şortlar giymeyin diye okumuştuk bazı yerlerde.... Ama emin olun Dubai'de böyle birşey yok...
Belki Abu Dhabi'de olabilir ama Dubai'de bu konuda ne bir kısıtlama gördük, nede rahatsız edici bir davranış...
İnsanlar kafasını kaldırıp size bakmıyorlar bile...

İnsanlarını sevdik...
Gayet saygılı ve yardımseverler...

5 gündür kesintisiz yazarak rekor kırdım galiba...
5 gün boyunca sizde beni okuyarak ;)

En iyi hafta sonları sizlerle vede tabiki benimle olsun...
Kendinizi iyi bakın ;)



12 Haziran 2014

Dubai Tatil Notları / Volume 4


Dubai'nin en önemli aktivitelerinden biri "Çöl Safarisi"
Gününüzün önemli bir kısmını çölde geçiriyorsunuz ama buna değiyor...
Çok çeşitli turlar var, hepsi birbirinden farklı özelliklere ve ücretlere sahip.
Biz bu konuda daha önce gidenlerin internetteki yorumları üzerinden hareket ettik ve "Arabian Nights" turunu kullandık.
Gitmeden önce turunuzu satın alabilirsiniz sizde bizim gibi. Resmi sitesi burada tıktık


Bizi saat 15:30 da otelimizden aldılar.
Dubai merkezden yaklaşık 1-1,5 saat gibi yol sürüyor.



Araçların hepsi 4x4 Toyota jeep. 6 kişilik araçlar.
Bizim aracımızda farklı otellerden aldığımız 3 ingiliz daha vardı.
Çöle girmeden önce biraz alışveriş maksatlı biraz da dinlenmek amaçlı son mola yerimiz.
Artık çöle girmeye hazırız galiba :)


Çöle girmeden hemen önce araçların lastikleri indiriliyor. Bu işin püf noktasıda buymuş.
Öyle diyor şoförümüz Sultan :)
Yaklaşık 20-25 araç toparlandık ve peşpeşe gidiyoruz...
Sultan'a özellikle rica ettik yanımızda annemin olması sebebiyle sakin gitmesini...
Sultan bizi dinledimi peki... Tabi ki HAYIIIIRRRRR :))


Biz çığlık çığlığa bağırdıkça ve güldükçe Sultan halinden çok memnun :)))
İlk 15 dakikadan sonra alıştık ama... İyi ki bizi dinlememiş Sultan diyorum şimdi :)))

Aslında gidilebilecek düz bir yol mevcut çadır yerine. Nerden mi biliyorum :) Dönüş gayet aksiyonsuzdu.
Ama nerde bir tümsek var, nerde bir çukur var bodoslama arabayı oraya sürüyorlar....
İşleri bu aslında....
Sonradan öğreniyoruz ki burda sürücü olmak için özel bir eğitimden geçiyorlar...
Hepsi birbirinden profesyonel ve hepsi birbirinden deli :)))
Bazı yerlerde araç inanın gitmiyor, kumlarda kayıyor yan yan...
1 molayla beraber yaklaşık 1,5-2 saat gidiyoruz böyle çölde....
Çığlık atmaktan sesim kısılmıştı benim :))))


Mola yerinde bol bol fotoğraf çektirebiliyorsunuz :))
Çöl kumu o kadar güzel ki...
Hatta evet burdan da kum aldım ben :))
İçeriye doğru girdikçe kumun rengi farklılaşıyor hatta... Ordan da aldım :))))
Hatta kumsaldı, çöldü, midye kabuğuydu o kadar abartmışım ki dönüşte havaalanında valizinizde tanımlanamayan bir cisim var dediler gümrüktekiler... 
Açacağız valizinizi diye çektiler bir kenara beni :)))
Tutturdular metal var diye... Yok diyorum metal falan olsa olsa takılarım vardır, onlarda fazla değil...
Fazla ama diye tutturdu polisler :))
Açtık valizi dipte poşet poşet kum :))))
Bunun içindemi dediler...
Yok dedim bu sadece kum....
Valiz görüntüsünü tekrar incelediler :)) Yok ikna olmuyorlar :))
Başladılar kumu deşelemeye...
Ebelendiler, debelendiler yok kumdan başka bişey :)))
Tamam geçebilirsiniz dediler ama hala soru işaretli bakışlarla bakıyorlar bana ...
Dedim Dubai'den sürüyle insan indi... 2 uçak dolusu insan...
Bi benmiyim bu kumu getiren :)))
Polisler güldüler bana...
Evet bir benmişim bu miktarda kumu getiren salak ahahahaaaaa :))
Gülsemmi ağlasammı bilemedim...
Bu kum yüzünden havaalanından yaklaşık 1 saat gecikmeli çıktım çünkü :))


Çöl kumlarında çocuklar gibi oynadık :))
Tüm artistik fotoları verdik galiba :))


Biz en artistik pozları yakalamaya çalışırken çölün ortasında yardıra yardıra bir motosikletli sürücü show yapmaya başladı...
10 dakikalık bir showun arkasından yine tozuta tozuta gözden kayboldu :)


İnanılmaz güzel bir maceraydı bizim için bu safari....


Çölde ilerlerken deve çiftliklerinin yanından geçiyoruz....


Çölde gün batımı ayrı bir güzel, ayrı bir keyifli....


Yolculuk bitti artık tur şirketinin kamp yerindeyiz....
Çadır keyfi yaparak hem yemek yiyeceğiz, hemde aktivitelere katılacağız gece boyunca...


Ünlü yam yam devem benim, arkadaki :))) 
Halbuki ben bi havalarda geziyormuşum devede ahahaaaa :)) 
Sonrası malum :))


Bi kınan eksikti Şebo diyin hadi :))
Yöresel kıyafetleri de giydim ohhhh değmeyin sefama :))
Adam erkek kıyafeti de giymek istediğimizi duyunca kıs kıs güldü :))
Hiç sakıncası yok :)))



Dansözümüz :))


Erkek dansçının yaptığı "tanoura " dansı gerçekten büyüleyiciydi.
Mısır'ın halk dansı olan "tanoura" dansçının kendi etrafında dönerek yaptığı bir dans. 
Dansçının performansına hayran kaldık..


Işıklar kapatılarak eteklerinin ucundaki ışıkların belirgenleşmesiyle daha görsel bir show haline geldi.
Işıkların ritmik hareketlerini izlemek büyüleyiciydi....

Saat 22:30 a kadar süren bu egzotik macera bizim için çok eğlenceli oldu.
Dubai'ye gelip de çöl safarisi yapmadan sakın ayrılmayın... 

Safariye katılırken mutlaka rahat kıyafetler giyin. Ayakkabı olarak tercihiniz mutlaka terlik olsun. 
Gecenin sonunda heryerinizden kum ayıklıyorsunuz :))
Safari sırasında jeep in sallatısından çok etkilenmek istemiyorsanız ya en önde yada orta kısımda oturun. 
En arka oldukça sallantılı...
Bize akşam serin olabileceği için ince bir hırka almamız söylenmişti. Mayıs sonu itibariyle ihtiyaç duymadık. Yine de temkinli olmakda fayda var...
Ve son söyleyeceğim kamera ve fotoğraf makinalarınızı unutmayın...
İnanılmaz güzellikte bir deneyim yaşayacaksınız ;)

Yine yarın görüşürüz :)))






11 Haziran 2014

Dubai Tatil Notları / Volume 3


Gezi bloglarını yada gezi yazarlarını oldum olası sevmişimdir ben... Ohhh ne güzel gezip gezip yazıyorlar missss derdim. Ama öyle değilmiş :))
Fotoğraf seç, konuyu toparla, laylaylom diye geçtiğin yerlerde burası neydi yaaaa diye kafayı ye :))) Bazı yerler zihninde olsun ama fotoğraf çekmediğini farket... Offfffff !!!!!
Zor işmiş arkadaş :)))
Dubai'yi gezerken bu kadar yorulmadım vallahi :)))))

Şebo kişisinin mızmızlanma seansı bitmiştir... Şimdi devam edebiliriz gezmeye :))))

Bugün biraz görsel takılacağız... Bakacağız, bakacağız ve bir daha bakacağız ;)
Ama ilk önce şu ulaşımı kolay olan kentin metrosundan bahsedelim.


Dubai'yi bir uçtan bir uca geçebiliyorsunuz...
Kısa mesafede ucuz değil onu söyleyebilirim. Şayet 3 kişiyseniz taksiyle daha ucuza gidebiliyorsunuz.
Ama mesai bitiminde trafiğe takılmak istemiyorsanız metro kesinlikle doğru seçim..


İlk vagon biraz daha pahalı. Lüx ulaşım sınıfında :))) Önden önden gitmenin de bir bedeli var işte :)))

2. vagon ise 07:00-09:00 ve 17:00-20:00 sadece kadın ve çocuklara ait...
Erkekler ellerini kollarına sallaya sallaya binemiyorlar maalesef... Bu konuda yeterince uyarı levhası mevcut....

Metro sadece yeraltından gitmiyor, dolayısıyla çoğunlukla çevreyi izleme imkanına sahipsiniz.


Ama metronun en güzel tarafı da upuzuuunnnn bağlantı tünelleri...
Biz Dubai Mall 'a giderken metroyu kullandık ve indiğimiz metro istasyonu ile mall bağlantısı rahat 2 km vardı. Hiç yürümeden, yorulmadan, etrafı seyrede seyrede, klimalı bir ortamda misler gibi geçtik :))
Adamlardaki keyfe bak :))) 
Sen bağlantı tüneli yap, soğut üstüne birde yürüyen bant sistemi kur. Neymiş efendim sıcakmış...
Bizim burada sıcak allaaa allaaaaa :)) Hem de soğuğuda var üstelik :))
Neyse sulandırmayalım konuyu...


Buraya gelmemizin en başlıca sebebi yine Dubai enlerinden Burj Khalifa'nın 124. katına çıkabilmek...

Burj Khalifa'nın enleri birden fazla aslında. Ama en önemli özelliği 828 metre yüksekliğiyle dünyanın en yüksek binası. Tam 160 katlı.

- Dünyanın en yükseğe çıkan asansörüne sahip.
- Dünyanın en hızlı asansörüne sahip. (Saatte 64 km)
- Dünyanın en yüksekte yer alan camiisine sahip (158. katta)
- Dünyanın en yüksekte yer alan ikinci yüzme havuzuna sahip (76. katta) - Bak buna çok üzüldüm :))
- Dünyanın en yüksek restoranına sahip (122. katta)
- Dünyanın en yüksek gece klübüne sahip (144. katta)


Burj Khalifa'nın 124. katında bulunan gözlem yerine ücretli olarak girebiliyorsunuz. Giriş yerindeki gişeden bilet alabildiğiniz gibi internetten rezervasyonlu bilet de satın almanız da mümkün. 
Gişeden bilet aldığınızda çok daha astronomik fiyatlarla karşılaşmanız mümkün. Bu sebeple internetten önceden almanızı tavsiye ediyorum. Buyrun burası da resmi sitesi. tıktık


Asansörün hızını kontrol ettik, dedikleri doğruymuş :)))
Bizim işhanının asansörünün de çok yavaş olduğunu kanıtladık bu arada. Zira bizde 3. kata çıkarken burada 124. kattayız. Hemde sarsıntısız... Atmosferi de otantik müzikle loş yapmışlar, gece klübü olmuş tam :))
2 dakikada güzelim asansörü gece klubü yaptım ya helal olsun bana :))))

Bu arada ben size söyledim mi bilmiyorum ama ben yükseklikten korkarım ahahaaaaa :)))
Öyle çok yanaşamam kenarlara, içim titrer...
Kardeşim de benim gibiymiş. Aramızda tek cengaver annem :)))
Dakika 1 gol 1 kadın pencere dibinde...
Biz arkasında büzüşen tipler....
Bide sallanıyomu diye birbirimizi gazlıyoruz :)))
Sen gazlana dur anne sultan manzaranın keyfini çıkartıyor ahahahaaaa :))





Binanın etrafında seyreyle istediğin kadar...
Hani Palmiye Adacığını göremedik demiştim ya buradan görebiliriz diye ümit etmiştik ama nerdeeeee...
Nem seviyesi o kadar yüksek ki buhar sis etkisi yapıyor ve dürbünle dahi ileri noktaları görmenizi engelliyor.
Ancak kış aylarında net bir şekilde görebiliyormuşsunuz. Bilginize....
Son gördüğünüz resimde normal şartlar altında Burj Al Arab ve Palmiye adacığı gözükmesi gerekiyordu...

Bu arada benim yükseklik korkusuna ne oldu derseniz size güzel fotolar çekeceğim derdine kendini imha etti bir süreliğine :))) Yoksa ortadan ortadan sadece insan silüetleri arkasında manzara efektleri görecektiniz :))
Kıymetimi bilin ;)


Bir fotoğrafçı kurmuş düzeneğini fotoğraf çekiyor profesyonel olarak... Fotoğraf makinasını yere sabitlemiş, onu tablete bağlamış, parayı bastıran binanın tepesiyle fotoğrafı çektiriyor...
Yurdum insanı olarak ben bunu yaparmıyım yaparım :)))
Gördüğünüz foto da bunun ispatıdır ahahahaaaaaa :)))
Vallahi onunkinden bir farkı yok :)))))

Burj Khalife'den istemeyerek de olsa ayrılıyoruz ve artık dünyanın en büyük alışveriş merkezi ünvanına sahip Dubai Mall 'dayız.


Dubai Mall o kadar büyük ki kaybolmak mümkün...
Bir günde tamamını gezmenizde imkansız maalesef...
Biz bir kaç saatte sadece %10 luk bir kısmını ancak gezebilmişizdir herhalde.

Şu gördüğünüz kırmızı araba var ya .... Mall taksi :))))
Evet yanlış duymadınız. Bu alışveriş merkezinin içinde gezerken taksiye binebiliyorsunuz :))
Sefaya bak ahahahaaaaaa :)))))


15 alışveriş merkezinin birleşiminden meydana gelen kompleks bir bina...
Dolayısıyla her binada farklı bir mimari görüyorsunuz.
Hepsi de birbirinden güzel...







Gez gez bitmedi....
Bak bak bitmedi bu alışveriş merkezi...
Ben burada yaşasam yemin ediyorum akşam evin yolunu bulamazdım ahahaaaa :))
O yüzden galiba ben Balıkesir'de yaşıyorum :))))

Bu büyüklük yetmiyormuş gibi birde dev bir akvaryum yapmışlar bu alışveriş merkezinin içine...
İçine girmeden dışarıdan gezmeyi tercih ettik biz.
İçine girmek bize en az 3-4 saat bir vakit kaybettirecekti çünkü....

Akvaryum manzaralı cafelerde bişeyler içip turkuazın büyülü atmosferinde dinlenmek de apayrı bir zevk ama...

Burada akşamı ettikten sonra sıra geldi Dubai Mall 'un en ünlü atraksiyonu olan Dubai Fountain 'i izlemek için yerimizi almaya....

Hemen havuzun kenarında izleyebileceğiniz gibi karşı tarafta bir restoranda yemek yerken de bu su, ses ve ışık gösterisini izleyebilirsiniz.

Las Vegas'daki Bellagio Havuzlarını yapan firma yapmış bu suni gölü de.
Akşam saat 6'dan sonra her yarım saatte bir bu ışık ve su gösterisini izleyebilirsiniz.
Her seferinde farklı bir gösteri var ve hepsi de birbirinden muhteşem...


Bu gösteriyi kesinlikle hava karardıktan sonra ışık oyunlarıyla birlikte izlemelisiniz.
Biz mest olarak izledik.
Dubai Mall ve bu gösteri ile ilgili videolar resmi sitelerinde mevcut. Bakmak isterseniz tıktık

Gezdim gezdim baktım bana Burj Khalife'den bir odacık bile vermediler, bende bana yar olmayanı kimseye yar etmem dedim ve deviriverdim ahahahaaaaa :)))))
Sakın benim yıktığımı kimseye söylemeyin tamam mı ;)

Bugünlük de bu kadar yeter....
Dubai'den böğğğğ getirdim size değil mi?
Ama bitmedi aahahahaaa :) Yarın kaldığımız yerden devam....
Yaşasın kötülüüüüüükkkkk :)))))