27 Eylül 2016

Mutlu bir pazar ve yaşasın blog dostluğu :)))


Carpe Diem Ayşemizi tanımayan yoktur herhalde :)
Blog aleminin komik kadınıdır o... Her yazısında kopacak bir yer bulursunuz...
Hatırşinasdır aynı zamanda, tırnağınız acısa canı gönülden canımmmm der, hissedersiniz ta uzaklardan...
Olduğu gibidir, ısınıverirsiniz hemen...

Bu arada Handancığıma hemen bir teşekkür edeyim buradan, sayesinde tanıdım çünkü ben Ayşeyi. Öyle çok fazla zamanda olmadı üstelik. Uzunca bir süre ara verdikten sonra yeniden bloguna döndüğünde tanıdım ben. Ama iyi ki tanımışım dediğim insanlardan oldu her zaman.

Ayşecimin Türkiye'ye tatile geleceğini hem de Simav'a geleceğini söyleyince ben zıpladım tabi :))))



Olurdu olmazdı derken kendimi Ayşe'nin yanında buluverdim :)))

Kollarını açarak karşıladı beni, nasıl sarılmışız anlatamam... Sanki çocukluk arkadaşımın yanına gitmişim de uzun süredir görüşememişiz hissinde... Hiç yabancılık çekmeden...

Bir yerler de ara vermişiz de yeniden kavuşmuşuz gibi.....

Ailesi nasıl tatlı insanlar anlatamam. Anneciği, babacığı, eşi...  Kocaman gülümsemeleriyle, hoş sohbetleriyle nasıl da güzel insanlar... Aynı Ayşecim gibi...









Ayşe bu hiç durur mu yerinde :) Fıkır fıkır zaten :))
Çok güzel bir program hazırlamış bize...
Simav'ı gezdik hep birlikte...
Nasıl yeşil bir ilçe anlatamam. Her yerde binbir çeşit ağaç...


Mesela bu ağaç...
Bizi götürdüğü restoranın bahçesindeydi..  Bak ismini unuttum, şahane bir yerdi... Tüm yemekleri ve mezeleri çok lezzetliydi. Hele bir keşkek yapmış, tadına doyulmayan  cinstendi.
Lafı dağıttım yine işte o ağacın yanına erik mi diye gittik...
Değilmiş...
Elma şeklinde ama küçücük...
O mudur bu mudur dedik...
Tadı ekşi...
Sonra sorduk öğrendik ki süs elmasıymış :)))
Oradakiler tadına hiç bakmamışlar düşünün...
Ama ben ağzıma atmıştım ahahaaaaa :)))
Meraklı kedi işte...
Yenebilirmiş ama ona kanaat gerdim...
Zehirlenmedim ne de olsa :)))

Ayşe ile keşfimiz....
Biz keşfettik biiiizzzzz :)



Hatıra olsun diye biraz toplayıp aldım yanıma, şimdi evde bir kasenin içinde süslü püslü duruyor. Baktıkça Ayşemi anıyorum :)))

Bol sohbetli bir gündü anlayacağınız...
Anlattık, anlattık doyamadık sohbetlere...
Saatler dakika gibi geçti bitti...

Sadece bu şekilde ayrıldığımızı sanıyorsanız yanılıyorsunuz...
Anneciğinin elinden mis gibi tarhanamı, en güzelinden ekmeğimi..
Ayşeciğimin elleriyle topladığı elmamı, armudumu da getirdim :)
Kıyamam gönüllerine ben onların....
Ellerine ne geçtiyse koymuşlar sağolsunlar...
Hele o çikolatalar ahahahaaaa :))) Şişmanlatmaz ki diye diye yiyoruz vallahi Oytun'la :))))

Canımcım bu mutlu gün için tekrar teşekkür ediyorum sana ve ailene...
Muhteşem bir gündü...
Keşke daha çok vakit olsaydı da daha çok beraber olabilseydik...
İnan doyamadım sohbetine...
Ama seneye inşallah diyorum...
Bu sefer kaz dağlarında gezeceğiz inşallah birlikte :)))
En kısa zamanda bekliyorum sizi...

Kısa not: Bu arada fotoğrafların çoğu Ayşemden :))) Benim telefonum vukuatlı olduğundan doğru düzgün çekememiştim. Ayşeeeeeee öperim seni ♥ ♥ ♥







23 Eylül 2016

Bilinmeyen Bir Kadının Mektubu / Stefan Zweig



 Sağolsun Derya ve Handan beni çok güzel bir yazarla tanıştırdılar.
Stefan Zweig kitaplarını daha önce birçok yerde görmüş ama ince diye hep es geçmiştim... Tek hikaye gibiydi sanki, içinin dolu dolu olabileceğini hiç tahmin etmemiştim...
Öyle güzel anlattılar ki okumalıyım dedim ama okuma yönünden verimsiz geçen koskoca bir yazdan sonra daha yeni fırsat bulup okudum.

Bu okuduğumuz kitap bir novella imiş.
Romandan kısa, hikayeden uzun bir edebi tür.
En iyi temsilcilerinden biri de Stefan Zweig....

Kitabın çevirmeni Gülperi Sert kitabın başında hem novellayı tanımlamış hem de Zweig kimdir anlatmış. Dolayısıyla kitaba başlamadan önce hem ne okuyacağımızı hem de yazarın kim olduğunu öğreniyoruz. Tarzını çok sevdim...

Bay R. ye yazılmış bir mektuptan oluşuyor novellamız...
Ama ne mektup...
Her cümlesi dopdolu duygular taşıyan, platonik aşkını anlattığı mektup...

Şimdiki zamanlarda duyguların nasıl da tüketicisiyiz. Mektubu okurken en çok düşündüğüm bu oldu... Yaşamıyoruz, tüketiyoruz maalesef...

Bir kadın kendini tanımayana bir adama çok büyük bir aşkla ömrünü adamasını... Hiçbir beklenti içine girmeden öylece seyretmesini... Yaşadığı an'ları tüm benliğiyle ölümsüzleştirmesini...

Okumadıysanız mutlaka okumanızı öneririm bu kitabı...


" O andan başlayarak seni sevdim. Biliyorum, kadınlar bu kelimeyi sana, senin gibi hep şımartılan bir erkeğe çok sık söylemişlerdir. Fakat inan bana, seni kimse o kız kadar, yani benim kadar, olduğum ve senin için hep öyle kalan ben kadar köle gibi ve bir köpeğin sadakatiyle kendini adayarak sevmedi, çünkü yeryüzünde hiçbir şey kuytuluklardaki bir çocuğun fark edilmeyen sevgisiyle karşılaştırılamaz; çünkü bu sevgi, yetişkin bir kadının tutku ve bilinçaltında hep talep eden aşkının hiçbir zaman olamayacağı kadar umarsız, kendini karşısındakine hizmet etmeye adayan, boyun eğen, hep pusuda yatan ve tutkuyla yoğrulmuş bir sevgidir. Sadece yalnızlık çeken çocuklar tutkularını bütünüyle, dağılmaksızın koruyabilirler, ötekiler, duygularını başkalarıyla beraberlik atmosferinde gevezelikle harcarlar, yakınlıklarla köreltirler, aşk hakkında çok şey okumuşlardır, duymuşlardır ve aşkın ortak bir kader olduğunu bilirler. Onunla bir oyuncakmışcasına oynarlar, tıpkı ilk sigaralarını içen erkek çocukları gibi, onunla böbürlenirler."




21 Eylül 2016

ekşiden bir alıntı...


Ara ara ekşi okurum, oradan oraya tıklayarak...
Bazen sinir olurum, bazen de deli gibi gülerim...
Bir de itiraf com 'u....
Can sıkıntısından kurtulmanın yollarından biri benim için...
Neyse uzatmıyım konuyu...

Bir yazı okudum bugün ekşide... Tıktık
Ahhh eskiler diyoruz ya işte onu farklı bir dille çok güzel anlatmış arkadaş...
Hem okuyun istedim, hem de burada bulunsun dedim...

Sevgiler ♥

Bizimkiler bundan 38 sene önce tanışmış. peder bey taze tıp öğrencisi, anne kişisi fransız kültür çömezi. annem görüyor babamı, ben bu çocukla tanışıcam diyor arkadaşlarına, yapma diyorlar, biriyle birlikte o. olsun diyor annem; ben beklerim. 

Babam da boş değil hatuna da serde hovardalık var biraz. bir de; bu kız çok güzel ama kapılırsam bir yıla kalmaz evlenirim ben bunla, daha okul bitmedi, askerlik de var ne bok yicem lan diyor. diyor da pek kaçamıyor, bir sene sonra nişanlanıp fakülte bittiği gibi evleniyorlar. askere de birlikte gidiyorlar. kebap askerlik yaptım diyen pederin karşısına çıkmasın*. gittim diyor peşinden annem, başka bir şey yapmazdım. türk havayolları'nın hosteslik sınavlarını birinci kazanıp reddettim, sevdiğim adamla evlenip ben bunla her şeye varım diyip gittim diyor. önce birlikte askere, sonra yirmi yıl anadolu'nun içinde göt kadar bi kasabaya, anca kırk beşinden sonra kendi memleketlerine, izmir'e... hiç gocunmadım, istedim, karar verdim; kararlarımın arkasında durup sevdiğim adamla aile kurdum, asla aklımdan ufacık bir acaba bile geçmedi ve bu aileyi böyle arada tuttum der. haklı. otuz yıllık annem, bilmez miyim, yerden göğe haklı. 

Sevdiğin biriyle olmak nedir? vazgeçtiklerin için tek tek fatura tutup ilk kavgada senin yüzünden bunlardan geçtim demek midir? o biri diğer öbürlerini yok ediyor diyip ilişkiyi ciğerci kedisi gibi gözü dışarda sürdürmek midir? başka bir şeyler midir yoksa? kış ortası... annemle değişmeli nöbet tutuyoruz babamın yanında. kolon rezeksiyonu; kolon ca. öncesinde aylarca, devamında aylarca radyoterapi ve kemoterapi. üzüntüden gözümüzün feri götümüze kaçmış ama peder beyin sadece bilinci açık diye bir yandan nasıl mutluyuz... bu iyi, çünkü daha da iyi olacak, enseyi karartmak yok. ama içimiz paramparça. aylarca ileostomi, ne yediği belli ne çıkardığı... yandan çarklı gibi gidip geliyoruz tin tin tin sabahın körlerinde radyoloji merkezlerine. cesedi çıkmış gibi geri iade ediyorlar. babamın kuyruk dik ama bunlar bana koymaz diyor, seni yarın donumdan çıkarırım diyor. eski karşıyaka yüzücüsü. akşamına suyun içine ağlamayı öğreniyorum.


Aylar sonra tedavisi bitti, son ilaçlarını aldı, kolostomi kapatıldı. beton gibi adam çocuk gibi kaldı. ama aşarız dedi, aşarız dedik; aşarız. bunların hepsini aşarız. burdayız, yanyanayız, demirbaş sayımında eksik yok. birlikte aşarız. 


Kalın bağırsağı aylardır çalışmıyordu. artık çalışması gerekiyordu.günlerce annemle babamın osurmasını bekledik. annem sevdiği adamın günlerce kel kafasını osurabilsin diye okşadı.günlerdir şu başlığı her gördüğümde içim düğüm düğüm oluyordu. geçmiyordu o düğüm. bi osursam rahatlayacakmışım gibi sanki... 


Nereye mi varıcam, bir yere varmıcam. seni iki kolun iki bacağın olmasa da severim diyip ilk fırsatta başkasına kaçan, her hayalini sevgilisi makina değil sadece insan olduğu için yapamadığında ilişkiyi bitiren, sevginin bağını bacağa geçirilmiş pranga zinciri zanneden bir nesil var dışarıda. yan odada da sevgilisi osursun diye kel kafasını okşayan bi kadın. hangisi gerçek? 

Ayhan Ores/Ekşi

20 Eylül 2016

Biz kimden kaçıyorduk Anne ? / Perihan Mağden



Dram okumayı seviyorum...
Acı hissini ortaklaştırabilmem daha kolay oluyor sanırım içimde...
Bu benim ruhumda olan bir durum...
Bilmiyorum...
Deşelemiyorum da...

Acıyı paylaşabiliyorsan, sevinci her halükarda paylaşabilirsin zaten... Bu da benim desturum...

Perihan Mağden okumak istiyordum, açtım tüm kitap isimlerini... Yorumlarını hiç okumadan ismiyle seçtim kitabı...
Bir anne kızıyla kaçıyordu işte, bundan ala dram mı olur...

Sebep ve sonuç ilişkileriyle daha dillenmiş bir hikaye hayal etsem de kesik kesik cümleleriyle ve sadece kızın anlatımıyla can çekişmeli bir romandı benim için...

Anne kimdi, nereye varmak istiyordu, neden kaçıyordu.... Kızın bildiğinden fazlasını öğrenemeyeceğin bir kitap...

"Evsizlik" hissi beni en yaralayanıydı... Bir yerlere ait olmayı sevdiğimden belki de...
Yaşadıkları otel odalarını "ev" leştirmeye çalışmaları tırnakladı beni...
Anne'ye kızdım, çözemedim...
Aşırı sevme hissi, aşırı koruma hissi...
Psikopatmıydı yoksa... Neydi bu kadın ?

Bambi kitabını dua kitabı haline getirmeleri ve içselleştirmeleri ilk başta yormasa da sonradan yordu gönlümü...

Kızın gittikçe annesine benzemesi ve bunun anne tarafından doğallaştırılması...
Kurtulmalıydı kız bence... Ama neden kurtulmalıydı işte onun da yanıtı binbir çeşit kafamda...

Kitap bitti bitmesine de cevaplandırılmayan bir sürü bilmeceyle...
Belki de kitabı bu kadar çekici yapan buydu, cevaplandırılmamış soruları....

* "Bambi'nin annesi aptal olmasaydı, tedbirsiz olmasaydı o denli, Bambi yalnız kalmazdı ormanda. Bambi'nin annesiysen hayatta kalmak zorundasın. Bambi'yi yalnız bırakmamak zorundasın."

* Dünyada en azından bazı şeylerin mükemmel olabileceğini gösteriyor çakıltaşları. Onların bir dilleri var; her birinin bir güzelliği, bir özelliği.

* Ama Anneme göre çakıltaşlarının güzelliği burada: bağlılık gerektirmemelerinde.
   
* Hiçbir şeye bağlanmıyorum Annecim.
Bir kere Cenin'e bağlanmıştım azıcık, o kadar.
Sana olan bağlılığım yetiyor bana.
Senin bana bağlılığın yetiyor.
Nasıl yaşamamız gerektiğini biliyorum. Hiç yükümüz olmamalı ki kaçabilelim kolayca. Yakalayamasınlar bizi.
Hayatta kalabilmemiz için şart bu.
Senin mutsuzluktan ölmemen için.
Madem sen benim için kaldın bu dünyada, ben de senin için var olmalıyım. İstediğin ve söylediğin gibi.
"Başka çaremiz yok."
Biliyorum.

* Sabredip bekliyoruz ikimiz de. O, yüreğinin hafiflemesini ve gündelik yaşantımıza dönebilmeyi bekliyor. Ben Annemi bekliyorum. Ağır Yürek Günlerinden çıkıp gelmesini.

* Yani bu dünya kimilerimizin nasırına basıyor işte. Kimilerimizin canı yanıyor kabalıklardan, hainliklerden.

* Ama zaten kaçış yok diye düşünüyorsan, başkasını mapus aldığını da düşünmezsin. Koruduğunu, kolladığını düşünürsün bu fena hayattan.

* Bırak hayat altında bir okyanus gibi sallasın seni. Sen Deniz Yatağının üstündesin. Yavaş yavaş sallanıyorsun. Nereye götürürse götürsün, önemi yok. Bırak zaman aksın gitsin. Kötü zamanlardan uzaklaş Deniz Yatağının üstünde. Salına salına sakinleş, uzaklaş.

* "Küçük bir kızı kovası yüzünden aşağılamayı öğrenmiş çocuklar düşün," diyecek Annem yıllar sonra. "O gün orda onların annelerine babalarına derslerini vermek için nasıl yanıp kavrulduğumu düşün. Gözyaşların göğsümü yaktı. Kalbimin tam üstünde ağladın. Ağlattılar seni, boş yere. Öyle çocuklarla oynamana izin vermedim bir daha. Kalbini kırmalarına izin vermedim Bambim."

Bazen hüzünlendiğim, bazen kızdığım, sorular ardında sorular sorduğum, hırslanıp sayfaları yuttuğum bir kitap oldu benim için.
Ne sevdim diyebiliyorum, ne sevmedim...
Ama ben de iz bıraktığı kesin...

Tavsiye noktasında susuyorum size. Anlatabildiğim kadarıyla ilgi uyandırdıysa sizde zaten okuyacaksınızdır.....

Sağlıcakla kalın....


19 Eylül 2016

haşarılık yapmıyım demiyor da...


Bizim evde 1 haftadır genel yas ilan edilmişti :))
Okullar açılıyordu, saçlar kesilecekti, ödevler, öğretmenler...
Ohoooo bir sürü dert :)))

Sabah etüde bıraktım, adamı bando eşliğinde karşıladılar sanki..
Aaaa, ooooo nidalarıyla...
Bu sene seni hayal kırıklığına uğratmayacağız Oytun dediler, ödevlerini yaptırman için harika öğretmenlerimiz var dediler....
Bizimki bıyık altından gülse de hafiften bozuldu...
Ben ise hihhhaaahhhhooooooo diye iççimden içimden kahkaha attım :)))

Malum bizimki geçen sene hayal kırıklığından dolayı fişlenmişti etütde.
Nasıl buldun etüdü diye sorunca öğretmeni;
"Hayal kırıklığına uğrattınız beni" demişti.
Sebep?
"Ben buraya geleceğim siz ödevlerimi yapacaksınız zannetmiştim. Ama ben hem ödevlerimi kendim yapıyorum, üstüne de bir sürü test çözüyorum" demişti.
Hayal gücü bir efsane anlayacağınız benim erken ergenimin :)))

Bu sabah da arabada bombayı patlattı yeni eğitim yılının heyecanıyla...

* Anne yanıma kitap aldım biliyor musun, harika planlarım var.
* Şahanesin Oytun (içses: oleyyyyy, oleyyyyy, oleeeyyyyy ) Planların da şahanedir eminim.
* Çok şahane anne hem de. İlk bir hafta tenefüslerde kitap okuyacağım, derste hiç konuşmayacağım ve tüm öğretmenlerimin gözüne gireceğim.
* Burda bir aptallaştım ben tabi ki. Suratımda aptal mutlu bir ifade düşünün lütfen.
* Öğretmenlerimin gözüne girince sınıfta ne yaramazlık yaparsam yapıyım Oytun akıllı çocuk, yapmamıştır diyecekler. Olay yerini çabuk terk edersem hiç bir sorun yaşanmayacak. (Burda sinsi sinsi eller oğuşturuluyor aynı zamanda)
* Ben tabi ki susuyorum, suratımın halini sizin hayal gücünüze bırakıyorum :))))

Veeeeeeeeeeeeeeeee
Tüm çocuklarımıza başarılar diliyorum ♥





16 Eylül 2016

hayatımdan bir yıldız daha kaydı....


Geçenlerde duymuştum hasta olduğunu, üstelik akciğer kanseri olduğunu...
İşte o an dedim ki yazık olacak güzel yüzlü adam sana...
Bilirim çünkü o meretin gelip de götürmediği olmamıştır...
Dimdiktin hala ama...
Keşke dedim yaşlılıktan olsa ölümün, keşke...
Ölümün her hali kötü de, yaşlılık ölümü biraz daha sindirilebilir cinsinden işte...

Ve bugün sabah vefat haberini okudum büroya girer girmez :(
Çocukluğumun bir yıldızı daha gitti...
Ne acı...

Halbuki sen benim gözümde hala o incecik uzun boyunla, güzel gülüşünle duruyordun senelerdir...
Ne çok filmini izledim halbuki ilerleyen yıllarında...
Ama Tarık Akan denildi mi hep o ilk halin gelirdi gözüme benim..
Uzun saçların, güzel gözlerin, bir de boyunu saklamak için kambur duruşun...

Küçükken en çok sana Filiz Akın'ı yakıştırırdım. En çok onunla olan filmlerinizi izlerdim.
Filiz Akın'ın başkasıyla evli olduğunu öğrendiğimde ne ağlamıştım.. Ama o Tarık'la evlenmeliydi diye... Çocukluk aklı işte...

En sevdiğin oyuncu dediklerinde istisnasız senin ismini verirdim o yıllarda. İstisnasız hem de...
Aşkımdın sen benim, çocukluk aşkım...

Boyunu saklamak için kambur durdun da, yaşadıkların karşısında hep dimdiktin Tarık Akan...
Hayranlığım bitmedi o sebeple sana...
Yaşlandıramadım hiç gönlümde seni...

Hayatımızdan akıp gittin işte...
Güle güle güzel adam...
İnan hiç unutulmayacaksın...
Işığın bol olsun ♥




9 Eylül 2016

ağustosa bile veda edememişim vay halime !!!


Bayram geliyormuş, hoş geliyormuş...
Hoş bana her gün bayrammış ama olsunmuş...
Yine de en güzelinden bayram kutlanacakmış...
Bu bahtı bedevi kulu 9 gün tatil yapmayacakmış ama olsunmuş....
Size yine de mutlu bayramlar dilermiş...

Yok yok vallahi gözüm yok 9 gün tatilde (yaaallaaaannnn)
Size iyi tatiller, hepimize musmutlu bayramlar :))

Hadi ben size Ağustos seçmecesi yapıyım en iyisi 9 gün tatile takılmadan :))


Analı oğullu biz bu bıcırığımızı çok özleyeceğiz biliyorum... 
Kaldı mı bize 5 gün :(((
Eylül sen hiç gelme istersen, şimdiden hasret kokmaya başladın....

Geçen hafta diş buğdayı yaptık kuzuya
Biraz daha kalsa yürüyecek aslında 
Yürümeyene çıkış yok deseler hiç yürütmeyebilirimde :))
Kokusunu bu akşam şişeliyim bari



Galetam çok kıymetli tağmam  mııı !!!
Uyurken bile elimden alamazsın teyze
Tağmam  mııı !!!

Teyzesinin kuzusu
Hamakta püfür püfür eserken uyumak şahane
Çubuğumda elimde
Bırakmam, bırakamam
Yakışıklımla son haftamız



Kim demiş kadınlar mangal yapamaz diye
Benim annem bitanedir ♥ ♥ ♥
 Siz benim mi yaptığımı düşündünüz yoksa :)))

Rakı balık Ayvalık diyeceğim ama burası Akçay 
Tatilin hakkını vermek lazım




Bazı yerler çağırır beni, bu da o mekanlardan biri... 
İçeriden klasik müzik tınıları, şahane bir limonata ve püfür püfür bir rüzgar 

Adatepe Sabun Kayfe
Baykuş da var kapıda
Tam dinlenmelik
Yolunuz düşerse kesinlikle tavsiyemdir ♥



Bugün bademli köyünün koylarını keşif günü... 
Hatta bir ara bu koyla ilgili konuşayım uzun uzun, unutturmayın bana ;)

Dikili / Bademli köyü / Küçükzindancık koyu 



Selam teyzelerim, ablalarım ♥ 
Bugün ben bir şımarığım ki sormayın.. 
Teyzem dişlerini sıkmaktan helak oldu, korkuyorum ki beni dişleyecek az sonra... 
Evet evet kurtarın beni :)

Bir şımarık çocuk
Dişler çıktı, taytaylar başladı
Bir de dagıl dugul laflar
Teyzen seni ısırmasın da kimi ısırsın



Hiiihhhaahooohhoooo :))))
Bir konsere daha en güzelinden yer bulmuş olmanın haklı gururu içindeyim  
Bol Candan Erçetin videoları gelecek :)

Altınoluk Anfi Tiyatro



Gün batacak ki yeniden doğsun.. 
Güle güle derken bilirim ki aslında hoşgeleceksin der diğer yarım 

Bozcaada
Bu sefer sepetimi hazırladım da gittim en şahanesinden
Senelik rutinim oldu artık bu ada benim




Şimdi hayal et dostum ;
 kocaman bir havuz ve içi buz dolu.... 
Ve atlıyorsun içine cossssssss diye...

Sıcaktan perisan Şebo hayalleri 
Hayaller cossss, gerçekler cızbız
Ama inan şimdi öyle bir havuz olsa donmaya razıyım
Kış gelince çok soğuk dersem ağzıma kürekle vurun



Lokma gördük mü kaçırmayangillerdeniz biz 

Hafta sonu annesi iş başında
Lokma canavarı
Oytun paşa çok yaşa




Ergenusum boyuma yaklaşırken, atarlı kuzum ilk adımlarını atma çabasında ♥ ♥
Bir an gelecek ikisini de koluma takıp gezeceğim biliyorum.
 İşte o günlerde zalimsin zaman türküsünü daha yüksek sesle duyabilirsiniz benden :)))

Bir buçuk anneyim
Bodrum düğününden
Biri boyumda biri dizimde
An gelecek eşitlenecekler
O zaman şebo yandı işte..


video

Bu videoda bayram havamız olsun inşallah :)

Tekrar mutlu bayramlar
  ♥ ♥ ♥





8 Eylül 2016

Bozcaada yeniden ♥


Sıcağı sıcağına yazamamış olabilirim, bu demek değil ki geçmişe dönüp yazmayacağım ;)
Bu yaz da ufak ufak gezdik tabiki biz...
3 kadın 1 çocuk 1 bebe harikalar yarattık bu konuda :))
Hepimiz ayrı telden çalarak hem de...


Bozcaada bu sene yine vageçilmezimizdi... Her sene mutlaka ama 1 günlüğüne ama 2 günlüğüne kaçıyoruz biz adaya...
Giden bilir adaya bir bulaştınız mı vazgeçemiyorsunuz :))


Aynı yerlerde aynı fotoğrafları çektirecek kadar adalı olmuşuz aslında biz :)))
Tek farkla tabi ki zıplamayı öğrenmişiz :)))


Ayazma'nın en çok tadını çıkartan her sene Oytun olur..
Bu sene de farklı olmadı...
Hatta kendine koltuk yapıp seyrüsefa bile eyledi ♥
Ayazma'nın denizi her daim soğuk olur, ama cam gibidir...
Soğuk suyu sevdiğimizden bizi çok etkilemez, şans bu ya Arden paşamı da etkilemedi hiç...

Bu sene aslında çok kötü bir haftada gittik Bozcaada'ya. İnanılmaz bir rüzgar vardı, adamı uçuran cinsten. Denize giremeyeceğiz diye korksak da Ayazma yine gel dedi, ben sizin keyfinizi kaçırır mıyım :)


Ve gün batımı....
Polente fenerinde gün batımını yine kaçırmadık...
Tabi geçen senelere göre bir farkla....


Bu sene hazırlıklıydım :)))
Geçen sefer totoyu acıtıp kayaların üstüne oturmuştuk, bu sefer kaptık sandalyemizi masamızı...
Bizden keyiflisi yok :)
Evet evden günbatımı sepeti hazırladığım doğrudur, pötikareli örtüm de olsaymış iyiymiş :))

Gördüğünüz üzere bizim erken ergenle ayrı telden çalıyoruz :))
O totosunu acıtmakta kararlı ;)



Büyük şirin ve küçük şirin sevgi pıtırcığı olursa Şebo'da en mutlu kişi olur fotosu bu...

Ada'nın kahvaltıları meşhurdur. Bu sene ilk defa ünlü Çiçek Pastahanesinde kahvaltı yapalım dedik ama ben çok da memnun kalamadım. Kötüydü demiyorum ama Ada kahvaltısı gibi de değildi.
Çiçek Pastanesinin fırını şahane her konuda ama çok ilginç pastanede aynı tazelikte kavala kurabiyesi yiyemedim mesela... Siz siz olun fırından vazgeçmeyin diyorum.


Ada'nın en çok yaratıcılığını seviyorum ben...
Her sene farklı bir güzellik çıkıyor sokaklarda karşımıza...


Rakı içtin mi
Peki Şarap
Ya balık var mıydı masada
Buz gibi denize girdin mi
AFFERİN
Gülümse ve mutlu ol
Artık bizdensin
Artık Adalısın....


Ada'da kedi olmak bile güzel...
Düşünsene tüm mekanlar senin...
Tüm balıklar da :))


En sevdiğim kapılardan....
Bir gün böyle bir kapının üstünde Şebo yazacak :))
Missss gibi kahve kokusu gelecek içeriden...
Müzik konusundan emin değilim :))) Bir gün gitar, bir gün gırnata duyabilirsiniz...
Sağıl solum belli olmuyor bu konuda :)))


Bu cezveden kahve ikram edeceğime emin olabilirsiniz ama ;)


Gündüzüyle, gecesiyle, sohbetiyle, suskunluğuyla şahanesin sen Bozcaada ♥


Ada'da kalabilseydik ne güzel olurdu...
Ama her güzel şeyin bir sonu mutlaka oluyormuş...
Gönlümün iki paşasıyla size şimdilik hoşçakalın diyorum...
Gezi yazıları fırsat buldukça devam edecek...


Bu arada diğer Bozcaada yazılarını buradan ve buradan da bakabilirsiniz :))
Sevgiyle kalın...

6 Eylül 2016

Gönlümün minik paşasına....




Minik paşacım...
Abinle ben geçen sene tam da bugün heyecanla senin doğum haberini aldık...
Nasıl olduğunu bilemedik, kokunu duyamadık ama uzun uzun  ilk fotoğraflarından annenin göğsünde yattığın halini seyrettik...

Evet teyze yapmıştın beni....
Çok mutlu ve heyecanlıydım ama sana dokunup sarılamamak, koklayamamak çok üzmüştü beni...
Anneciğin her gün resimlerini gönderdi, an an hem de... Ne kadar şahane bir duyguydu anlatamam....

Ama ben asıl teyze olduğumu seni havaalanında kucağıma aldığımda anladım. Tarih 12.05.2016 çocuk, bu tarihi unutma :))) Zaten unutamazsın, annenin doğumgünü :)))) Unutursan seni hafiften silkeleyebilir :)))

Neyse dağıtmayalım konuyu, biz tabi senin başına üşüştük görür görmez. Anneannen, ben bir de abin. Tabi ki sen bu gürültülü ve bol çığrışlı insan topluluğundan korktun, ağladın bol bol. Bu kadarını anlıyorum atarlı bebem. Ama sonrasındaki 4 gün neden beni her gördüğünde ağladın inan bunu hiç anlamıyorum... Ama affettim merak etme :)

Bizimle olduğun 3 ay 3 hafta boyunca inanılmaz bir hızla büyüdün. Bu süre boyunca seni uyutmama izin verdiğin için teşekkürler :) Annene yapışık ve uyku konusunda oldukça psikopat olduğun düşünülürse bu olay hakikaten tam teşekkürlük bebeğim. Abartmıyorum yani. Bir gece seninle uyuyum hiç olmazsa dedim, senin yanında olduğumu anlar anlamaz can hıraş ağladın. Annenin kucağına vermek zorunda kaldım :) Bir de üstüne beni işaret edip edip homurdandın annene "bu kadının benim yanımda ne işi var" diye muhtemelen... Bunu yapmasaydın yıldızlı teşekkür edecektim sana... Ama bak yıldızın eksik kaldı. bir dahaki sefere artık.

Birkaç kez bana gelmek için atladın o da ya annene ulaşmak için ya da bulunduğun sıkıcı eylemden kurtulmak içindi. Kandığımı zannetme, sadece bana gelmek istediğin düşüncesi çok sıcacık geldiğinden inanmış gibi yaptım :))) Kandırıkçı çocuğum benim :)))

Hatta bazen abinden dolayı bana katlanmak zorunda kaldın hissine kapılmadım da değil. Zira abini çok sevdin. Her gördüğünde sırıttın ona. Bol bol suratını ıslattın öpücem modunda. Aynı zamanda burnunu da ısırdığını bak söylemiyorum hiç, büyüdüğünde ıyhhhğğğ diyeceğin için :)))

Tükürmeyi öğrenmeden önce seni kuş gibi besledim, herşeyi de yutturdum. Ama tükürmeyi öğrenmenle birlikte sebzelere gümrük memuru gibiydin paşam. Ama teyzen yılmadı yine yutturdu sana :))) Ama bu arada bizimle olduğun süreç içerisinde inanılmaz etcildin. Balık ve eti hiç affetmedin. Hele bir keresinde yarım hatta yarımın bile fazlası çuprayı mideyi indirmeni hayretle izledim :)

İlk dondurmanı ben yedirdim, mutluyum :) İlk pastanı doğum gününde sunduk önüne. Çok hayal ettiğim gibi tepkiler vermesen de seni izlemek şahaneydi. Limon verecektim eline bir de ama onu unuttum. O görevi annene devrediyorum :)))

Tam bir su kuşusun. Her anlamda hemde. Yanında su içemedik desem yalan olmaz. Su içen gördüğünde elini uzatıp eyyyyyy eeeeyyyyyyy diye bağırdın hep. Eline vermeyince de ağladın :))) Diğer su kuşluğun da deniz konusunda. Ayazma, Akçay demedin buz gibi suya gıkını bile çıkarmadın. Elin ayağın morardı soğuktan ama çıkmayacağım diye ağladın...

Dişlerini yanımızda patlattın. Senden ayrılırken 4 dişin vardı, ikisi de patlamak üzereydi.
Diş buğdayını da yaptık ve sen onca şey arasında minicik bir pastel boyaya kandın şapşiriğim. Ressam olacaksın diyoruz bakalım şimdilik :)))

Bol bol oynadık seninle, güldük, bol bol öpüştük, koklaştık birlikte olduğumuz anlarda. Bol bol şımardık. İşten yanına hep uçarak geldim. Hepimiz için harika anlardı minik bebeğim. Ve dün maalesef seninle bir süreliğine ayrılmak zorunda kaldık. İnan çok zordu hepimiz için. Sen anneciğin ve babacığınla ilerlerken bir yarım da seninle gitti paşam. Abin bakakaldı arkandan. Hala seni sayıklıyor neden gitti diye.
Karar verdik abinle, anneni emmeyi bıraktığında el koyacağız sana :) Demedi deme... Annenle baban ne yapar bize artık bilemiyorum ama çok da umurumuzda değil :)))

İşte böyle bebeğim... Koskoca yaz seninle bize 3 gün gibi geldi...

İnşallah seneye yeniden anılar biriktireceğiz seninle....

Minik kuşum...
Atarlı bebem...
Su kuşum...
Etoburum...
Mis kokulum...
Çişli gevezem....
Abisinin bitanesi benim canımın canısın sen...

Atarlısın kabul et ama bunun yanında da çok sevimlisin...
Yeni çıkan dişlerinle hele tam bir sevimli suratsın...
Gülüşün inan eşsiz, içimde güller açtıran cinsten...
Kokun burnumda en misinden...

İyi ki doğdun Arden Mert'im...
İyi ki teyze yaptın beni...
İyi ki oğlumu abi yaptın...
Canımıza can kattın minik prensim...

Meleğim doğum günün kutlu olsun...
Ömrüm ve nefesim yettiğince hep yanında olacağım.
Gönlümün yarısı senin diğer yarısı da abinin...
İnan yok birbirinizden farkınız benim için...
Büyüyüp birbirinize yarenlik yapacaksınız...
Ve ben büyük bir keyifle izleyeceğim sizi...

Seni çok seviyorum minik kuzum benim ♥
İyi ki doğdun...

Ömrüm boyunca hep gül...
Yolun da bahtın da açık olsun mis kokulum...
Unutma biz hep yanında olacağız...

Teyzen....

Ve sevgili karındaş,
Sana da birkaç laf etmesem olmaz...
Sonucunda Ardenimi bize veren sensin...
İyi ki anne olmuşsun. Biz de sayende nasiplendik :)
1,5 anne yaptın sen beni...

O kadar güzel bir anne olmuşsun ki bakakaldım inan...
Benim güzel kardeşim ne zaman bu kadar güzel anne oldu diye şaşırdım hatta itiraf ediyorum...
Abartılı bir teyzeye ve abiye oğluşunu bu kadar teslim etmen bile şaşırtıcıydı benim için :)))
Pimpiriksin kabul et ahahaaaaa :) Bunu ondan söyledim...

Harika bir anneye şahane bir oğul...
Tacın en güzelinden...
Öpüyorum ikinizi de...
Anneliğinin ilk yılı kutlu olsun minik annem benim ♥