3 Nisan 2018

Bu hafta #13




Bir gün bu yazı yine Pazartesi gününe dönecek inşallah maşallah :))) Umudumu kaybetmiyorum bu konuda :) Siz de kaybetmeyin olur mu :))

Gelelim yaptıklarımıza;

Benim küçük şehrimin bu aralarda maşallahı var. Bizi etkinlikten etkinliğe koşturuyor...
Hafta başı Ahmet Ümit'in imza günü vardı bir kitabevinde. Kaçırır mıyım ? Tabi ki hayır ✌
Kitabevi uğraşmış, didinmiş getirmiş yazarı. Ne zamandır alışverişlerimi de internetten yaptığım için sevgili kitapçıma karşı suçluluk hissine kapılmıştım zaten. Bu sebeple elimdeki kitaplarından değil de son kitabını alarak imzalattım. Pek bir bahtiyar oldum :)))   Ve elimdeki kitap biter bitmez Kırlangıç Çığlığı'na başladım. Nevzatım, başkomiserim geri dönmüş ♥ Yeniden kendisiyle kavuşmak güzeldi...

Hafta ortasında da İlber Ortaylı'nın bir söyleşisi vardı, ona katıldım...
Ücretsiz olan etkinlik tabiki hınca hınç dolu olmakla birlikte, izleyici olarak gençlerin yoğunlukta olması sevindiriciydi... Oytun'u da yanımda götürmüştüm ki iyi ki götürmüşüm diyorum... Sevgili İlber Ortaylı'nın ince ince dokundurmalarını çok anlamasa da söyleşi ile aşağı yukarı bir fikir sahibi oldu...
Son tavsiyesi ise tam gençler içindi diyebilirim... "Ellerinizdeki aleti bazen bırakın, kendinizi yanlış bilgilerle doldurmayın, biraz ansiklopedi biraz lûgat kullanın efenim, çok faydalı olacak sizlere.. Cahillik zor, eğitim şart" dedi ki haklıydı bence... Çok haklı hem de... Kendisine alkışlarımızla sevgimizi sunduk bol bol ♥

Diyetle savaşım devam ediyor... Henüz tartılmadım, gr vermiş miyim hiçbir fikrim yok... Ama vücut ödemimi attığımdan eminim, kendimi şiş hissetmiyorum çünkü... Salatalara ve tuzsuz sebze yemeklerine devam... Bu hafta kaçamağım yok sanırım, kaçamak yaptıysam da ben benlikten çıkmıştım demek ki, hatırlamıyorum :)

Yemek deyince bir mutfak denememi de anlatıvereyim hemen... Toprak kap aldım geçenlerde büyük bir hevesle... Güveç yapacağım... Sadece güveci değil parmaklarımı da yiyeceğim hayalleri bende... Neyse efenim Pazar günü bu denemeyi bir halledelim dedim. Güveçten türlüye terfi ettim ilk önce...
En alta parça et ve fasulyeler, üzerine patlıcan, üzerine patates ve kabak, arpacık soğanları, 2-3 diş sarımsak, bol domates rendesi... Yeme de yanında yat değil mi... Azıcık su da ekledim... Verdim fırına... Bekle... Bekle... Yine bekle... Çıkart bak bekle... Bir daha bak bekle... Çıkart, çatalla tırtıkla bekle... Fırının karşısına geç seyret bekle... Uleyn çıldırıyordum... Tam 2,5 saat bir yemek pişmez mi... Pişmez ama yanar hahahaaaa :))) Toprak kaba değen yerler kapkara kömür ama içi pişmemiş bir türlü ile başım başım kaldım mı o kadar bekleme sonunda... Şahane bir duygu tavsiye ederim...  Bizim  mutfakta pazar hayalleri şefin şahane tavsiyesi iken,  lahmacuncunun teli kaçtı diye gezinen şefin dramına dönüşmüştü anlayacağınız 😂😂

Bu haftaya ütüsüz başlayacaktım ki sepette mayalık 3-5 gömlek kaldı... Onlar da yapılır elbet. Orada hiç yoklarmış, beklemiyorlarmış gibi davranabiliyorum nasıl olsa...

Bu hafta yine film izlemedim... Ama kitap okuyorum şükür ♥ Kırlangıç Çığlığı bitmek üzere...

Evdeki çiçeklerimi küçük küçük sinekler bastı, nedenini hiç anlamadım. Kibrit alıp kibrit batırdım diplerine. Böylece kesileceğini okudum ama doğru mudur emin değilim, bekliyorum kesilmesini...

İşyerinde bu aralar yine işlerimi aksatıyorum, tam toparlandım derken hangi ara ipin ucu kaçıyor fark edemiyorum bile... Pratikliğimi mi yitiriyorum, yoksa angaryam mı fazlalaştı buna da akıl sır erdiremiyorum bak... Yaz geliyor, bol kaçamak için işlerin düzende olması şart :/

Bu haftalık benden bu kadar efenim...
Hoşça ve dostça kalınız ♥ Kendinize çok iyi bakınız ♥


Yapılacaklar listesi yine yerleşsin buraya ;

* Geçen haftadan kalan işler hallet; banka - eczane- terzi....

* Hafta sonu Zeynep'in doğum günü var....

* Konsere bilet almayı unutma...

* Çarşamba sintigrafi sonucunu alacaksın, perşembe için randevu al doktora göstermek için...

* Annemle babamın eski güzel fotolarından birkaç tane bul,  tarayıp kardişe gönder....

* Oytun'un sınav haftası....

* Ayakkabılığı düzelt, botları kullanımdan kaldır artık. Baharlıklar çıksın ortaya....


28 yorum:

  1. Ben de tam erken yatayım, sabah uzun uzun yürüyeyim, sağlıklı moda gireyim der demez hasta oldum. Mecburen yatıp yiyiciğim şimdi. Boğazı acıyan yiyemez meselâ ama ben bağoxaım acırken geçsin diye daha çok yiyorum. Oyy oyy. Neyse haftaya film festivali başlıyor, o sırada verebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçmiş olsun canım benim. Havalar tam hasta etmelik ama...

      Bu arada aramızda sır kalsın ben de hastalanınca çok yiyorum. Boğazımın kaşıntısı hiç durmuyor ve ben o kaşıntıyı gidermek için mütemadiyyen yiyorum :))) Can boğazdan gelir demişler hem :))

      Sil
  2. ne güzel olmuş Şebnemcim, olduğu kadar güzeldik diyoruz, hatta kalan sağlar bizimdiri de ekleyebiliyoruz:))

    YanıtlaSil
  3. ayyyy bu hafta benim Zeynep'inde sınav haftası ,bayılıyorum bu paylaşımlarına,bir türlü oturtamadım kendime

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarılar diliyorum Zeynep'e... İnşallah güzel geçer sınavları.

      Sen başla bir yerlerden gerisi geliyor merak etme ;)

      Sil
  4. Ne güzel bir yogunluk. Hele Oytun`la gittiginiz söylesiyi kiskanmadim desem yalan olur. Sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sen de kanlı canlı dinleme şansına erişirsin diyelim o zaman ;)

      Sil
  5. Keyifli, güzel haftaların olsun :)

    YanıtlaSil
  6. İyi haftalar... İlber Ortaylı söyleşisi güzeldir mutlaka. Gençlere son tavsiyesi de çok önemli.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel ve anlayana anlamlı bir söyleşiydi kesinlikle ;)
      Sana da iyi haftalar

      Sil
  7. İyi haftalar Şebnemcim.. Ahmet Ümit, İlber Ortaylı süper olmuş, güveç tecrübemiz pek bir benzeşiyor, o yıkılan hayaller de öyle. O gün bugündür tövbeliyim yapmıyorum artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahahaaaa :)
      Demek sen de güveç özürlüsün benim gibi.
      Bende henüz bir hakkı daha var, ama ne zaman kalkışırım onu bilmiyorum işte :))

      Sil
  8. ne güzel işler yoğun ola da başka etkinliklere gidecek zaman ayırıyorsunuz kendinize. ben genelde pert oluyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince yapmaya çalışıyorum.
      Şimdilerdeki modum ev beklesin ;)

      Sil
  9. ha haaaa diyet kısmısı komiktiiii :)

    YanıtlaSil
  10. Hafta ortası geldi bile, ben yakalayamıyorum zamanı.. Ama yine de haftanın güzel devam etmesini diliyorum :)
    Güveç maceran bir harika :)

    Sevgiler bolca öpücükler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ban ben sana ancak hafta sonu dönebiliyorum...
      Zaman çok acımasızlaştı artık ;)

      Sil
  11. Keyifli sağlıklı güzel koşturmalar olsun..
    sevgiler yolladım.

    YanıtlaSil
  12. Kacamak kismina cok güldüm. Ufak sinekler toprakta ürüyor. Bir ufak plastik sprey kapagi filan olur bal koyup saksinin icine veya yanina koy. Icine düsüp kaliyorlar. Veya sari kartona yapiskan sür sari renge cok geliyorlar 😂😂😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaçamaklar candır can :)

      Sarı renkli etiketler hazırlayayım ben onlara, süpersin fikir şahane ♥

      Sil
  13. Bahar yorgunluğudur geçer,geçer.

    İlber Ortaylı"Ne zeki,hazır cevap bir adam Ankara'da bende dinlemiştim bir kere canlı canlı başka güzel oluyor.
    Bilgili-akıl küpü insanları tanımak,senin gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canlı canlı başka güzelmiş kesinlikle...
      Hem çok mütevazi bir adam, hem de lafını sakınmayan doğrulukta...
      Oytunun tanımasına özellikle çok mutlu oldum ben...

      Teşekkür ederim cancağazım ♥

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)