7 Şubat 2020

2020 Oscar adaylarında #11




LITTLE WOMEN / KÜÇÜK KADINLAR (2019)

(Adaylıkları; en iyi film, kadın oyuncu, yardımcı kadın oyuncu, film müziği, uyarlama senaryo ve kostüm tasarım olmak üzere toplamda 6 dalda...)

Bildiğiniz üzere Little Woman bir kitap uyarlaması... Ve daha önce bir çok kez sinemaya uyarlandı... Ben de bir kaç uyarlamasını daha önceki senelerde izledim...

Hatta 1994 senesindeki uyarlamasını sinemada kardeşimle birlikte izlemiştik ve ben yine çok ağladığım için bir daha benimle sinemaya gitmeyeceğini söyleyip kızmıştı hahahaaaa :))) Rezil olmuşmuş :D Ağlanacak ne varmışmış... Pehhhhh :)))

Filmimiz malumunuz 60 lı yılların Amerika'sında geçiyor ve March ailesinin ve özellikle kızlarının hayata tutunma çabalarını anlatıyor... Birbirinden farklı karakterde 4 kızın aynı evde olma halleri haliyle bir yandan çok eğlenceli... Ancak yaşadığı zorluklar ve hayallerine ulaşma çabaları da bir o kadar duygusal...

Bu filmle ilgili en büyük tepki yönetmen Greta Gerwig'in aday olarak gösterilmemesi oldu sanırım. Erkek egomanyası olarak adlandırıldı ve bir çok yerde boykotlar yapıldı...

March ailesinin kızlarına hayat veren oyuncular oldukça başarılıydı... Jo (Saoirse Ronan), Meg (Emma Watson), Beth (Eliza Scanlen) ve Amy (Florence Pugh) karakterlerine hayat vermişler. Ve Saoirse Ronan ve Florence Pugh en iyi kadın oyuncu ve yardımcı kadın oyuncu olarak da adaylık kaptılar zaten...

Benim için filmin bonusu hala karakteriyle Meryl Streep'ti ki beni bilenler hatunu ne kadar sevdiğimi de bilir...

Filmde tek oturtamadığım karakter Theodore karakterine hayat veren Timothée Chalamet di sanırım. Ben bu çocuğu nedense yakışıklı bulamıyorum bir türlü... Tamam oyunculuk olarak falsosu yok, gittikçe kendini geliştiriyor ama dalyan gibi bir delikanlı çok yakışırdı sanki bu filme...

Filmdeki gözbebeğim tabi ki Jo ♥ Saoirse Ronan duru güzelliği ile pürüzsüz bir oyunculuk sergilemiş ki hakikaten çok sevdim....

Bu sefer filmi düz ilerleyen bir yapıda değil de flashback çekimlerle filme farklı bir hava katmışlar. Evet kötü olmamış... Ama benim bu filmle ilgili tercihim kesinlikle klasik anlatım :) Filmi izlerken bunu anladım...

Sonuç olarak evet filmi SEEEEVVVDDDİİİİMMMM. Konu zaten güzel, oyunculuklar da ama 1994 senesindeki versiyonunu daha çok sevmiştim... Küçük kadınlar filmlerindeki gözbebeğim sanırım benim o film... Duygu geçişi konusunda muazzamdı... Bu film sanki onun yanında biraz yavan kalmış... Benim hissiyatım bu şekilde en azından....

Herke mutlu bir hafta sonu diliyorum ♥



20 yorum:

  1. Ben de şimdiye kadar izlediklerim içinde Jo karakteri olarak-ki kendisi rol modelimdi bir vakitler-en uygun bu kızcağızı buldum ama film genel olarak pek sarip sarmalamadı, geriye dönüşler biraz dikkat dağıtıcı olmuş. Ben zaten Jo rolüne kimseleri yakıştıramıyorum :) Sizinkinin aksine Timothy Calameth'i ise cuk oturmuş bulmuştum Laurie rolüne. Ama fikir bu, tartışılmaz :))) Yine de genel anlamda eli yüzü düzgün bir filmdi ama Oscar'lık mıydı derseniz, sanmam diyeceğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle oscarlık değildi ama bizim sözümüzü dinlemiyorlar ki :)))
      Timothy'i pek çelimsiz buluyorum o sebeple belki de bendeki hissiyatı böyle :) Yorumları o sebeple seviyorum zaten, farklı fikirlerimiz birbirimize renk katıyor ;)

      Kocaman sevgilerimi gönderiyorum ♥

      Sil
  2. İlk fırsatta bu yeni versiyonu izleyeyim,
    teşekkürler öneri için.....

    YanıtlaSil
  3. Hala izleyemediğim bir aday daha. Geçen hafta sekteye uğradı benim seyirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben son dakikalarda toparladım Saadet, bir sezonu daha atlattık böylece ;)

      Sil
  4. Çok severim Küçük Kadınları, roman olarak da film olarak da. Bunun izlemedim ama önceki filme (sanırım 94 yapımı) bayılıyorum. Defalarca izlemişliğim var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim o filmi, daha sarmalıyor beni

      Sil
  5. Yazını okurken bu filmi hiç izlemediğimi fark ettim. O zaman 1994 versiyonunu izleyeyim ben de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle izle Kadriye, hatta kızını da al yanına ♥

      Sil
  6. kitabını okumuştum ama eski uyarlamalarını izlemedim hatta uyarlamaları olduğunu da bu filmden sonra öğrendim, 1994 yapımı da aklımda olsun o zaman :) ne güzel hem izleyip hem yazıyorsun. Ben yazı yazdığımda film izleyemiyorum, filmden sonra da yazıya vakit kalmıyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince yetiştirmeye çalışıyorum Ebrar, ama bayağı bir vaktimi alıyor :/

      Sil
  7. alır bir oskar filan herhaldesi. tom hanks ve kathy bates filmlerini de izledim iyiydiler. saool :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kostüm de aldılar di mi, öyle hatırladım şimdi...
      Sen de sağol deep ;)

      Sil
  8. Ben önceki versiyonlarını izlememiştim fakat bu o kadar çok sevildi ki, epeyce merak eder oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncekileri izlemediğin için belki daha sıcak gelir bu film sana...

      Sil
  9. Çocukluğumda kitabını okumuştum sonra konusunu unuttum gitti. Bi daha kitabını alayım diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı da keyifli kesinlikle. Ama filmi de keyifli... 94 yapımı bence bu filmlerin en iyisi ;)

      Sil
  10. Kitabını okumadan izlemek istemiyorum. Yıllar önce kitabını kütüphaneden ödünç almıştım ama iade süresi gelmişti, okumadan iade etmek zorunda kalmıştım. O zaman kısmet olmadı, bir ara okuyacağım inşallah. 94 uyarlaması da aklımda olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduktan sonra izlersin sen de Şule :)
      Kitapta hayal gücün nerelere götürecek bakalım seni :)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)