9 Haziran 2014

Dubai Tatil Notları / Volume 1

Gezi planlarım arasında hiç olmayan Dubai tamamen piyangodan çıktı diyebilirim.
Nereye gitmek istersin mesela diye sorsalar İtalya derim, Yunan Adaları derim, Meksika derim... Ne biliyim Honolulu bile derim de Dubai aklımın ucundan geçmezdi :)))

Kardeşimin Türkiye'ye gelişinin kesinleşmesiyle birlikte yurtdışı gezisi planlarımızı kesinleştirmeye çalışırken Dubai çıkıverdi ortaya... Tur firmalarının çoğunun şu sıralarda gözdesi olmasının da etkisi tabi ki büyük...

Hal böyle olunca, kısa da süremiz olunca alelacele başladık Dubai'yi araştırmaya...
Nereye gidebiliriz, nasıl gidebiliriz, yanımıza ne almalıyız... Bir sürü deli soru anlayacağınız :))

İlk önce turları araştırmaya başladık... İlginçtir ki hepsinde aynı fiyat, aynı otel isimleri, aynı gezi planları.... Bunun sebebini daha sonra anladık tabi  ki :)))

O mu, bu mu derken bir ara kardeşimde otel yada havaalanı şirketi vasıtasıyla vize alımı yapıp kendimiz gidelim düşüncesi ağır basmışken birdenbire uçak fiyatlarının yükselmesiyle tekrar tur şirketi vasıtasıyla gitme kararımıza döndük. Şayet zamanımız daha uzun olsaydı bu yolun en iyi yollardan birisi olduğunu söylemeden geçemiyeceğim... Vizenizi uçacağınız havayoluyla yada kalacağınız otel vasıtasıyla alıp kendiniz gitmenizde hiçbir sakınca yok... Zamanımız neden yoktu hemen onuda açıkalayayım haziran ayından itibaren sıcaklıkların artması sebebiyle Dubai'de gezmek oldukça zor. Mayıs ayı sonunda gitmemize rağmen uçaktan indiğimde ben nereye geldim dedim düşünün :))) Hoşşş sıcak için adamlar herşeyi düşünmüşler ama açık havada gezmeniz gereken yerler de oldukça fazla....

Neyse konuyu toparlıyım... Biz gezinomi.com aracılığıyla aldık bu turu. Vaat ettikleri herşeyi evet gerçekleştirdiler, bu konuda bir sıkıntı yaşamadık. Sadece otel konusunda bir handikap yaşadık ki oda onların suçu değil tamamen bizim bilgi eksikliğimizdi. Otelle ilgili Ramada Hotel & Suites Ajman dedikleri halde biz Ramada Hotel diye araştırdık ve merkezi bir otel olduğunu düşünmüştük. Halbuki Dubai'de tam 8 adet Ramada Hotel var ve hepsi farklı bölgelerde :)))))
O zaman ne diyoruz, Dubaiye giderken otelinizi iyi araştırın, hangi bölgede mutlaka araştırın diyoruz :)))
Otelimiz evet çok güzeldi, deniz bölgesindeydi, kahvaltılarımız süper ötesi idi ancak Ajman bölgesinde olduğumuz için hergün 1 saat gidiş ve geliş sıkıntımız oldu :))

Turun sadece uçuş, vize ve otel hizmetlerinden faydalandık. Dubai içi turlarına katılmadık, kendimiz gezmeyi tercih ettik. Anlaşabilecek kadar bir ingilizceniz varsa bu yolu tercih etmenizi öneririm. Dubai kendi imkanlarınızla gezmek için çok ideal. Taksi çok ucuz bu bir, metro çok yaygın bu iki. Size sadece planlamak kalıyor.

Evet şimdi gelelim nereleri gezdik gördük bunları anlatmaya :)) İşin en zevkli kısmı bu :)))
Bundan sonrası çokça foto içerecektir. Bilginize ;)

Bu foto google görselden alınmıştır

Gördüğünüz gibi Dubai'nin çok fazla bir geçmişi yok.
Tarihe bayılırım gezilerim tarihle içiçe olsun diyorsanız hemen bu sayfayı kapatabilirsiniz :))
Dubai bir zenginlik, en'lerin kenti aslında...
Bir nevi paranın gücünü hissettiğiniz ender yerlerden biri de diyebiliriz...

Adamlar bildiğiniz çölü yaşanabilir bir şehir haline getirmişler.
Turizm cenneti de diyebiliriz.
Bu konuda Şeyh Muhammed'in katkısının büyük olduğunu  ve Dubai'nin reklamını çok iyi yaptığı söyleniyor. Haksız da değiller galiba...
Toplam halkın sadece %17 lik kısmı Arap, yani kendi halkı. Emirati deniyor kendi halkına. Diğer büyük oranı ise Hindistan ve Pakistanlılardan oluşuyor. Bu oran dengesizliğini tüm gezdiğimiz yerlerde gördük.
Emiratiler çok zengin. Ya ticaret sahibi yada üst derece memurluklarda çalışıyorlar. Alt görevlerde hep diğer halkı görüyorsunuz.
Emiratiler evlendiklerinde çok büyük paralar alıyorlar şeyhlerinden. Kimi 1 milyon dirhem diyor, kimi 100.00 dolar kimi de okyanus manzaralı villa yada çölde büyük araziler deniyor.
Büyük paralar aldıkları kesin yani :)
Emiratilere çalışmıyor da diyebiliriz aslında :)) Zengin olmak böyle birşey işte :))
Paranın gözünü seviyim ;)

Burası Şeyh Muhammed Bin Raşid  El Maktum'un sarayının ulaşabildiğimiz kısmı :))
Kendisi bizi 5 çayına davet etmiş ancak programımız çok yoğun olduğundan davetine icabet edemedik :))
Saray oldukça büyük bir alana yayılmış durumda. Biz sadece kapısının bir bölümüne kadar ilerleyebildik.

Ulaşabildiğimiz alanda bir sürü tavuskuşu arz-ı endam etmekteydi ki insanlara da pek bir alışkın olduklarını söyleyebilirim :)
Şeyh atlardan sonra tavus kuşlarına düşkünmüş.
Ben rehberin yalancısıyım :))))
At ve tavuskuşu ilişkisini kuramadım beynimde. Sıcaktan sıcaktan ;)

Sarayının hemen karşısına da oğlu prens için bir saray inşa ettirmiş ki oda muhteşemdi. Sarayına yerleşmek için evlenmesi bekleniyormuş kendisinin. Bekar kızlarımıza duyurulur ;)

Tabelaların uyarlanmalarına bakar mısınız?
Meşhur pizzacıyı şapkanın altına toplamışlar yine...
Yerel tabelaların çoğunda resim görmek mümkün iç bölgelerde :)

Lüx evler dedik ya böyle saray yavrucuklarına birçok yerde rastlamak oldukça mümkün....

Veeeee Burj Al Arab....
Dünyanın ilk 7 yıldızlı oteli...
1999 yılında saygın müşterilerini ağırlamaya başlamış...
İşte en'lerin ve ilk'lerin şehri dedik ya..
Dubai'nin en ünlü binalarından biri...
Oteli sanal olarak gezmek isterseniz diye bir site de açmışlar... tıktık

Burj Al Arab'ın hemen karşısına yelkeni tamamlamak için dalga şeklinde Jumeriah Beach Hotel'i açmışlar. Ama aynı sükseyi yaratamamışlar. Bu otelin daha sönük kaldığı söyleniyor.

İki otelin arasında rahatlıkla denize girilebilen plaj.
Duş, güneşlik, şezlong vs hiçbirşey yok...
Ancak denizi muhteşem.
Ayrıca en güzel Burj Al Arab manzarasına sahip yerlerden biri.

Deniz gel bana dese de biz bugünlük yola devam dedik :)
Kumu çok güzel ayrıca. Altın sarısı.
Bana çok gülselerde buradan bir avuç kum getirdim ;)

Dubai Marina

Etrafı yüksek ve lüks binalarla çevrili.
Biz ancak gündüz halini görebildik, ama gece halinin çok daha güzel olduğu söylendi.
Kısıtlı bir zaman olunca bir gittiğimiz bölgeye bir daha gitmemeye çalıştık
Gidilmesi çok elzem bir yer mi derseniz hayır değil, ancak ucundan bucağından görülebilir...
Öyle diyelim

Dubai Marinadan tekne turlarına da katılabiliyorsunuz.

Palmiye Adasındaki halkanın en ucundaki Atlantis Oteli hatırası :))
Otelde kalmıyorsanız maalesef gezemiyorsunuz..
Özel mülke saygı prensibi ;)

Dedik ya şeyhimiz akıllı...
Dubai'nin tanıtımını yapmak için hep en ve ilkleri kullanmış.
Palmiye şeklindeki bu adacığı kimbilir ne kadar taş toprak taşıyarak yaptılar...
Akıllara zarar :)
17 adet palmiye dalının üstüne birbirinden lüks apartmanlar, villalar, temalı oteller, sosyal tesisler yerleştirmişler. Burayı o kadar güvenli bir bölge haline getirmişlerki palmiye dallarına buralarda yaşamıyorsanız maalesef giremiyorsunuz.
Hatta işi abartıp palmiyenin gövdesinden etrafındaki halka şeklinde dalgakırana ulaşmak için denizin altından bir geçit yapmışlar, oradan geçiş yapabiliyorsunuz. (Kırmızı ile çizilmiş çizgi ile geçidi işaretledim)
Geçerken şöyle bir bakıyım bile diyemiyorsunuz :)))
Diğer kırmızı işaretli nokta ise biraz önce fotosunu paylaştığım Atlantis Otelinin önü.
Oraya kadar gidip şu palmiye dalındaki ev benim olsun hayalini bile kuramadım yani anlayacağınız ;)
Olsun görmesemde ümidimi kaybetmedim :)))
Bu arada biz yapmadık ama burda da tekne turuna katılıp dalga kıranın etrafında turlayabiliyorsunuz....

Bu arada şu anda 2 adet daha palmiye adası inşaat halinde.
Ayrıca 300 irili ufaklı adacıktan oluşan yine deniz doldurularak dünya haritası şeklinde Dünya Takım Adalarının da inşası sürmekte...
Buralar hizmete açıldığında yeni bir sükseye hazırlanıyor Dubai...

Bakınız Hürremin Sülümanı :))
Heryerde Muhteşem Yüzyıl reklamları yapılıyor...
Belli ki onlarda çok sevmişler bizim diziyi....

Yol manzaralarında yine bir alışveriş merkezi "Wafi City Mall"
Mimarisi Mısır piramitlerine benzeyen bu alışveriş merkezini gördüğünüz üzere sadece yoldan görmek yeterli geldi :)))))
Tüketim canavarı olmaya hiç gerek yok ;)

Bugünlük bu kadar diyelim... Uzadıkça uzuyor bu post...
Arkası yarın der ben kaçarım...
En güzel haftalar sizlerle olsun :)