10 Haziran 2014

Dubai Tatil Notları / Volume 2

Dubai'yi gezmeye devam :))
Bugün Bur Dubai ve Deira Bölgelerinde olacağız...

1787 yılında Dubai kanalını korumak amacıyla yapılan Al Fahidi Kalesi günümüzde Dubai Müzesi olarak kullanılıyor.
Dışarıdan çok küçük hatta bahçesindeki 2-3 tane kayık haricinde bişey yokmuş gibi gözüken müze yeraltında odacıkların bağlantılarıyla büyük bir alan oluşturması oldukça şaşırttı bizi...
5 dakikada dolaşır çıkarız dediğimiz yerde 1 saat oyalanmışızdır herhalde :)

Dubai'nin eski yaşamının heykel ve çeşitli objelerle canlandırıldığı müze görülmeye değer yerlerden biri...

1930 lu yıllardan gelen yaşamlarıda gayet keyifliymiş aslında...
Ne gerek varmış bu kadar zengin olmaya anlamadım :))))

Eskiden sadece balıkçılık ve inci ile geçimlerini sağlıyorlarmış...
Hatta bir odacığı denizin altındaymış gibi tasarlamışlar. Denizde yüzen bir köylünün tavanda sadece bacaklarının gözükmesi hoş ayrıntılarından biriydi....

Dubai Müzesinin serin ve otantik ortamına veda edip yeniden attık sıcaklara kendimizi...

Kumaşçılar Çarşısı denilen "Bur Dubai Souk" sokaklarındayız artık....

Esnaf genellikle Pakistanlı yada Hint...
Dubai'nin ikinci bir yüzü de diyebiliriz buraya....
Işıl ışıl bina ve lüks yaşamdan artık halkın soluk aldığı bölgedeyiz....
İlk başlarda tedirgin olmamıza rağmen sonradan anlıyoruz ki Dubai dedikleri gibi suç oranının çok düşük olduğu bir kent...
Ve 3 bayan olmamıza rağmen sokaklar güvenli...
Her dükkandan bir adam bağırıyor...
Tam kapalı çarşı gibi diyebiliriz aslında buralara...
Bu bölgede pazarlık en sevilen şey olsa gerek...
Hesap makinaları havada uçuşuyor her dükkanda....
Örneğin 95 AED yani dirhemden fiyat açtık 50 dirhemden kapattık bi dükkanda.... Aldığımız kırlentler bir şahane ama ;)
Diğer yerde hani şu başlarına taktıkları poşu tarzı başlıklar var ya.... Onlar için pazarlıktayız...
65 dirhemden açıldı pazarlık 20 dirhemle sonuçlandı :)))
Arada biz fiyatı düşürünce çin işi ucuz malzemeyi vermeye kalksalarda inat edin kazanacaksınız :)))
Bir Pakistanlı esnaf tarafından Türk olduğumun tescili pazarlığımla yapıldı mesela :)))))
Sıkı durun, arada sinirlenin sen beni kazıklıyorsun diyin, ikide bir almayacakmış gibi dükkandan çıkın  vallahi yutuyorlar :)))
Test edildi ve onaylandı ;)

Kumaşçılar Çarşısının önü hemen Dubai Kanalı...
Bu meydanda özellikle Hintlilere çok sık rastlamanız mümkün.... Gördüğünüz dükkanların hemen arkasında ibadethaneleri var... İrili ufaklı alınlarına kırmızı bir toz basılmış olarak görüyorsunuz etrafınızda....

Gördüğünüz meydanın hemen yanında Abra'ların istasyonu var.
Karşıya geçmek için bu Abra'lar kullanılıyor. 1 AED gibi çok cüzi bir fiyata karşıya geçebiliyorsunuz....

Karşı kıyıda yine bir çok İran ticaret gemisine rastlıyoruz..
Bu ticaret gemilerinin bulunduğu rıhtım "Dubai Dhow".
Yakın ülkelere her çeşit mal taşınıyor bu rıhtımdan...

Abra'ya biniyoruz ve karşıya geçiyoruz...
Abra'ya binmek çok zevkli... Kanal boyunda ufak bir turda diyebiliriz....

Abra'dan indiğimiz noktanın hemen karşısındaki baharat çarşısı "Spice Souk" ve altın çarşısı "Gold Souk" bölgesine ilerliyoruz.

Baharatçılar Çarşısı adı üzerinde baharatın envai çeşidini buluyoruz burada....
Baharat demişken Dubai'de baharat çok kullanılıyor. Kendi halkının bir yemek kültürü maalesef ki yok... Başta Hint olmak üzere Pakistan ve Lübnan mutfak kültürüne sahip. Dolayısıyla yaşamlarında baharat çok önemli.... Yemekleri anormal derecede baharatlı ve acı....

Konu baharat olunca çarşıda keskin bir baharat konusu söz konusu. Koku yönünden hassas olan kişileri oldukça rahatsız edecektir diye düşünüyorum bu keskin kokunun....

Bu bölgede de pazarlık pazarlık üstüne tüm dükkanlarda :)))

Sarı sıcağın olduğu altın çarşısına geçiveriyoruz hemen...
Altın buraya göre evet ucuz...
Ancak bu çarşıda gördüğünüz üzere takılar oldukça gösterişli...
Bize pek cazip gelmediğinden hemen bakınıp çıkıyoruz buradan ;)
Bu sapsarı görüntü beni bozar arkadaş :))))))

Abra'ya binip tekrar kumaşçılar çarşısı bölgesine dönüyoruz.
Akşam oldu artık ve "Dubai Creek" turlarına katılacağız....
Kanal boyunda yürümeye başlıyoruz ve 10-15 dk sonra Bastakia bölgesine ulaşıyoruz.
Kanal boyunda çeşit çeşit, ışıl ışıl tekne mevcut...
Akşam Saat 8:00 civarında kalkan bu teknelerde açık menü ile hem yemek yiyip hemde kanalın güzel manzarasını izlemek mümkün....
Ve her zamanki gibi ilk tekneden itibaren başlıyoruz pazarlığa :)))
İlk fiyat çoğunda kişi başı 150 dirhem. Artık ne tutturabilirseniz :)))
Kanaldasınız balık yiyeceksiniz diye sakın düşünmeyin... Yemekler genelde dediğim gibi Hindistan ve Pakistan mutfağı....
Ve hangi tekneye binerseniz binin aynı yemeklerle karşılaşacağınız kesin...

O kadar koşturmacanın arkasından ilaç gibi geldi bize bu kanal turu....
Bazı teknelerde yüksek seste müzikler vardı ve süreğen olduğunda rahatsız edebilirdi. Sakin bir tekneyi tercih etmekle gerçekten doğru bir seçim yaptığımızı anladık...
Kanalda manzara eşliğinde günün yorgunluğu uçup gitti :))

Geceyi oldum olası sevmişimdir....
Bu ışıltıyla Dubai gözüme daha bir başka güzel geldi itiraf ediyorum...

Hava çok sıcak olmasına rağmen teknede bunalmadık...
Oldukça güzel bir atmosferdi....
Hele sohbet de güzel olunca keyfi bir başka...

Dubai Dubai diye sıkılmadıysanız diğer yerlere yine arkası yarın diyorum :)))
Şimdilik hoşça ve dostça kalın....

1. Ay benim de hiç aklıma gelmez, yani ay bir gün Dubaiye gitsem diye hayaller kurmam ama madem fırsatın varmış ne iyi etmişsin.
    O bir avuç kumu gerçekten getirmedin di mi :D Yaa sen ne komik hatunsun :)
    Yazıların devamını büyük merakla bekliyorum, vallahi heves ettim sayende :)

2. Keşke Gerçek Olsa;

Hahahahaaa :))) Bak şimdi çok güldüm ben. Kumu sen bir avuç mu zannettin :)))) Bir avuç denizden, anam öteki denizde boynunu bükmesin dedim. Eeee çöl var bide onda da farklı renkler var sanki :)))
    Detayını çölü anlattığım yazıda veriyim ben en iyisi :)) O kumlar benim başıma ne işler açtı bir bilsen :))))
    Bu hafta inşallah hergün post var. Size Dubai kusturacağım ahahaaaaa :)))

3. Sayende Dubai'ye gitùis kadar olduk hayatim. Pazarlik konusu iyiymis, tipki bizim ulkmeiz gibi, arada cikar gibi, almayacakmis gibi yapmayi buradada yiyorlar:)) Gece manzaralarina bayildim. Birde sicak sicak diyorsun ya hepten mest oluyorum:)) Artik davete icabet etmenin zamani geldi sayende:)) Esimin arkadasi bir yildir davet edip duruyordu, kirmayalim bari:)))

4. Mevlüde;

Bu sıcakların yeni başlamış zamanıymış hayatım. Bu hali yeni başlamış haliyse Temmuz Ağustos aylarını düşünemiyorum hakikaten...

Dubai'den davet var ve sen düşünüyorsun. Pesss Mevlüdeeee :)) Uç kızım uççç en acilinden. Hatta şimdi hemen arayın Eylül/Ekim gibi biz geliyoruz diyin ;)

Öpüyorum seni...

5. Vallahi kıskandım ! Kardeşim 3 yıl Dubai'de çalıştı "abla gel!" deyip durdu da bir fırsat bulup gidemedimdi Ben orayı hayalimde çok başka canlandırmışım meğer. Kocaman gökdelenler ve sıcak ki ne sıcak... Şimdi seni okudukça küçük Hindistan gördüm yanılıyor muyum?
    Baharat beni çok hapşırtır o sokağa girmemle çıkmam bir olurdu ama kumaşçılar ... İşte orada aklım kalırdı galiba. Neyse sen anlat ben takipteyim :)

6. Gezi yazıları her zaman ilgimi çekmiştir. paylaşıma devam :))
    herkes aynı yerlere gider ama farklı şeyler görür. Bir çok kare tanıdık geliyor olsa da farklı açılardan aynı karelere bakmak keyif veriyor.
    Sevgiler..

7. colette;

Ahhh bak bende gitmediğine çok üzüldüm şimdi :( Evet dediğin gibi yüksek gökdelenlerin olduğu, şaşalı bir görüntüden ibaret olan bir sürü noktası var... Özellikle bugün anlattığım bölüm dediğin gibi küçük Hindistan... O kadar çok hintli yaşıyor ki burada dolayısıyla o kültürden birçok yer görmek de mümkün...
    Ben çok sevdim buraları Nilgün Hanım. İnşallah bir fırsat yakalar sizde gidersiniz. Sizin gözünüzle bambaşka bir Dubai göreceğimizden ben çok eminim :))
    Sevgilerimle...

8. Juliette;

Bu dediğinize katılıyorum. Hepimiz gördüğümüz yerleri ayrı ayrı özellikleriyle yaşıyoruz. Ve sizin gözünüzle Dubai'yi bende görmeyi çok isterdim. Belki de paylaşmışsınızdır bilmiyorum, malum sizi yeni tanıdım :)
    1-2 gün daha bıktırıcam sizleri galiba ben :))

9. Süper bir tanıtım yazısı olmuş bence Şebnemcim. Daha otantik yerlerinden bahsetmişsin çünkü.
    Ben hayatta pazarlık yapamam ya:( Eşimde yapamaz. O yüzden alışverişten kaçarım böyle pazarlık gereken yerlerde:)
    Teknede yemekteki fotoğrafın şahane bu arada:) Çok beğendim.

10. Sezer;

Teşekkür ederim canım. Buraları görünceye kadar bende sadece gökdelenlerden ibaret bir yer sanıyordum Dubai'yi. Az ama böyle yerleride var. Üstelik çok daha güzel ;)

Sen ucundan ucundan bence pazarlık alıştırmalarına başla... Pazarlık yapılmadan olurmu yahu :))) Ben bazen abartıp pazarda bile pazarlık yapıyorum ne yalan söyliyim. Seviyorum didişmeyi galiba :)))
    Çok teşekkür ediyorum güzel yorumun için Sezer'cim :)

11. Müzeye bayıldım:-)

Baharatçılar neden bu kadar güzel gelir bana bilmem, oysa pek baharat da kullanmam ama:-)

Akşam turu harika.

Bunu ilk günden daha çok sevdim, dur bakayım devamına şimdi:-)

12. Handan;

Canım müzeyte bende çok bayıldım... Dışardan görüntüsüne kanıp girmeseydik çok üzülürdüm sonradan...
    Baharatçıların olduğu yerlerin genelde mistik bir havası oluyor. Belkide o yüzden seviyoruzdur ;)

Hadi bak bakalım senin favorin neresi ;)

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)