1 Ekim 2015

bu bayram...


Bayramları severim...
Akrabalarımı görmeyi, dostlarımla merhabalaşmayı, oğlumun bol bol el öpmesini...
Bayramı bayram gibi yaşamayı severim...
Bu sene tatil mi Ankara'mı dedik...
Uzun süre de kararsız kaldık aslında...
Ben çok iyi değildim ama annem de buralarda olmayınca hadi Ankara dedik...
Hepi topu 2 gün kaldık ama olsun :) Oytun Paşa şeker topladı ya, bize yetti :)))










Köyümüz Ankara'ya 40 km uzaklıkta bir tatar köyü...
Eskiden 40 haneliydi şimdilerde mahalle oldu gerçi :(
Hane sayısı kaça çıktı hiç bilmiyorum.
Güzel adetlerimiz vardır bizim...
En güzeli de yemiş toplamacadır....
Çocuklar erkeklerle birlikte camiye inerler bayram namazında.
Namazın bitmesini beklerler avluda ellerinde poşetlerle...
İlk erkek namazdan çıkmasıyla birlikte hane hane koşarak gezmeye başlarlar :))
Sanki arkalarından atlı koşturuyor :)



Hane sahipleri sepetleriyle avlularının önüne çıkarlar böyle...
Bizim paşa çifter çifter koydurtuyor, açık gözlü :))
Benim çocukluğumda leblebi tozu, şeker, bisküvi, lokum, kuruyemiş dağıtılırdı...
Şimdilerde gofret, çikolata, kek, gazoz bile veren var hatta...
Bu şeker toplama işinde kim var köyde kim yok öğrenebilirsiniz hatta :)
Tanımadığınız çocuğu kimin çoccuğusun bakıyım sen diye bir sürü soru yağmuruna da tutabilirsiniz hatta :)
İlk zamanlar benim paşa sinir oluyordu bu sorulara... Sürünün arkasında kalıyormuş :))




Kurbağalarımız bizi çok özlemişler :)
2 gün boyunca onlarla hasbihali eksik etmedik...
:))))))))
Biliyorum çok iğrenç :)
Ama benim paşam bu huyundan vazgeçemiyor...
İlla hayvanları bi mıncıklayacak :))




Bugüne kadar kıyamam legolardan silahlar, oklar yaptı kendine..
İlk tabancasını bu sene benden gizli almışlar Ayça teyzesiyle...
Üzerine birde bu garip sünger atan bişey eklendi...
Yok etmeden oynasın hadi dedim ama dayıları sağolsun...
Baya baya atış sahasına çevirmişler...
Beni gördüğü anda oğluşun bakışı çok komikti :)
Ne yapsa bilemedi...
Atış serbest 2 gün diyince mutlu oldu :)
Gün sonunda attığı süngerler kaybolmaya başlamıştı :)))))
Mızıklanamadı bile ahaahahahaa :)




Uçurtmamız çok havalı :)))
Köy ahalisi görsün toplansın başına istedi ama millet kurban derdinde :))




Neşesini sevdiğimmmmm ♥




Dalından meyve /sebzeyle kahvaltı yapmak o kadar hoşuna gidiyor ki :)
Sabahları ilk işi çilek toplamak oldu...
Kızardıkça mideye indi mis kokulular :)



Paşam gezdi yoruldu bende keyif yaptım bu ağacın tam karşısında :)
Huzur dolu, şenlikli, bol muhabbetli, bol kim ne yapmışlı, bol sataşmalı, bol ısırmacalı bir bayram daha bitti işte...

Sayılı gün çabuk biter, bizde kuş misali bir orda bir burda uçarız işte :)



32 yorum:

  1. Hala adetlerin sürmesi ne güzel.Şehir hayatında bunlar maalesef unutuldu.İnsanlar karşılaşınca bayramlaşmıyor bile :(

    YanıtlaSil
  2. ohh ne güzel bir dinlenmeli tatil olmuş :) ahh o sunger atan tabanca merakı bizdede var sitede cocuklar almıs birinin gozune gelince herkes yok etmek zorunda kaldı bizimkide tutturmayı bıraktı şükür :)

    YanıtlaSil
  3. Fotoğraflara bak bak doyamadım ohh ne güzel yapmışsınız . Bayramlar böyle güzel böyle bayram zaten . Sevgiler .

    YanıtlaSil
  4. Gamze;

    Maalesef... Her geçen gün daha da çok unutuluyor...
    Bazen çocukluğumdaki bayramları özlüyorum...

    YanıtlaSil
  5. Gülşah;

    O kadar çok korkuyorum ki bende.
    Çok kızdım aldıklarına ama yapacak bişey yoktu...
    Bi şekilde ortalıktan yok edeceğim bende ;) Kötü anne :)))

    YanıtlaSil
  6. Ayşe;

    Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  7. Ne güzel bir bayram olmus. Özellikle ogulcugunun bukadar eglenip mutlu olmasina cok sevindim. O da ilerde (bizlerin simdi yaptigi gibi) "cocuklugumdaki bayramlar ne güzeldi" diyecek eminim...en azindan güzel hatiralari olsun yavrucagin..

    YanıtlaSil
  8. EQ;

    İnşallah böyle bir anı oluşturabiliyorumdur hafızasında. O da bir gün elbet baba olacak ve anılarını çocuğuna yaşatmak isteyecek :)
    Ne kaddarrrr ileri bir tarih dimi...

    Mutluluğunu sonuna kadar yaşar hep inşallah :)

    Öpüyorumseni

    YanıtlaSil
  9. Fotoğraf çekmeye keşkem sizin köye gelseydim. Teyzemin yanına gittim, elim bomboş döndüm. Halbukim balon bile almıştım. Köylü güzel çocukları çekmeye. Neyse nasip bu kadarmış. Seni ve Doğum gündaşımı çok öptüm. Mucuksss.

    YanıtlaSil
  10. Orası ne güzel bir köy öyle. Oytun da ne güzel eğlenmiş maşallah. Ankara'ya gitmekle en iyisini yapmışsın.

    YanıtlaSil
  11. Harika bir bayram olmuş, Oytun çok şanslı :) Seneye bayramda sizin köye mi gelsek diye düşünmekteyim şu an. Ama ben torbamı kapıp el öpmeye giderim :)

    YanıtlaSil
  12. Ne güzel bayram adetlerini hala yaşatıyorsunuz. Malesef kentlerde hiç kalmadı. Ben de hatırlarım çocukken elimizde poşetlerle şeker toplardık. Ne tatlıydı onlar. Ama bizim çocuklar bilmiyor böyle güzellikleri malesef..

    YanıtlaSil
  13. Ay ne güzel bir sonraki bayram peşinizdeyim:))

    YanıtlaSil
  14. Ne de güzelmiş, ben özlüyorum böyle şeyleri benim için bayram gezme oldu sadece:)

    YanıtlaSil
  15. Bahçe Perim;

    Bizimkilere de halis muhlis köy çocuğu denmez aslında :) Şeherli oldu hepsi gari :))
    Ama güzel olurdu, bende senden ders alırdım azıcık.
    Hala makinanın hakkını veremiyorum ;)

    YanıtlaSil
  16. Sezer;

    Gittikten sonra evet en güzelini yaptığımı anladım bende :)
    Köyümüz güzeldir evet :)

    YanıtlaSil
  17. Handan;

    Ahhh ne güzel olurdu :) Ama bir şartla çıkabilirsin el öpmeye, topladıklarının yarısı benim :)))
    Oytun bu sene bize koklatmadı da seninkine sulanıyım bari :))

    YanıtlaSil
  18. Saadet;

    Köy olmasa benimki de bilmeyecek.
    Sağolsun teyzannelerimiz köye yazın gidiyorlarda bizde onların sayesinde 3-5 gün köy havası alabiliyoruz

    YanıtlaSil
  19. Tosbağalar;

    Neden olmasın ;)

    YanıtlaSil
  20. Nesrin;

    Sen de güzel gezdin ama :) Hakkını yeme şimdi gezdiğin yerlerin ;)

    YanıtlaSil
  21. Çeke çeke beni bilem geçersin. ;)

    YanıtlaSil
  22. oh ne güzel geçmiş yaa. köy ne tarafta ya ben ankara çok seviyom yaa ondan sordum :)

    YanıtlaSil
  23. Neşesi tüm fotoğraflarda gözlerinden okunuyor. Ne mutlu ona. Kendine ait bambaşka, duru, katıksız bir dünyası var. Keşke biz de o tasasız günlere geri dönebilsek. Her dakikası keyifli geçmiş sizler için bayıldım:) O torbalardaki yemiş dediğin ne oluyor bilemedim:) İncir'e yemiş derlerdi sanırım, bi onu biliyorum ben. Ama kek gazoz almak da güzelmiş. Her kapıda ayrı doyar insan. Uçurtmanızı da beğendim. Silahlı oyuncakları sevmezdim hiç ama bir kere su tabancasıyla oynadım bayıldım. Kötü bir oyuncak türü ama çocuklar da haklı çok eğlenceli:):) Her gününüz böyle keyifle geçsin. özellikle böyle özel zamanlarda bir arada olmak o kadar kıymetli ki. Eminim hayatı boyunca bu güzel zamanları anacak, mutlulukla hatırlayacak.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Ben de çocuklarım benim zamanımdaki bayram adetlerini yaşasın istiyorum. Bu yüzden bayramda Bursa'da, ilçemde olmak istiyorum. Ayrıca bu erkek çocuklarının hayvan sevgisi ne böyle yaaa beni çıldırtıyor Arda'da:)

    YanıtlaSil
  25. bahçe perim;
    Keşkemmm keşkemmm keşkemmm ♥

    YanıtlaSil
  26. deeptone;
    Gölbaşı tarafında deep...
    Günalan ;)

    YanıtlaSil
  27. Tuğba;

    Yemiş dediğimiz hani şu kabuklu fıstık var ya ondan dağıtırlardı en çok :) Bir de kuruyemiş.. Biz yemiş derdik çocukken hepsine...
    Hiçbir konuda böyle bir hassasiyetim yoktur ama silah deyince bi kal geliyor bana. Fakat dediğin gibi pek bi eğlenceli erkek çocukları için :)
    Güzel dileklerin için kocammaaaannnn öptüm seni :)

    YanıtlaSil
  28. Kadriye;
    Bayramı bayram gibi yaşamalarına bende çok seviniyorum Kadriye.
    Hayvan sevgisine gelince vallahi ben çıldırmak üzereyim. Arkadaş her türlü haşarat da sevilirmi yaaaa :))))

    YanıtlaSil
  29. Oytun yaşamış walla, kurbağa yakalama en sevdiğim şeydi dere kenarında: )))

    Bayram deyince kalabalık misafirin bulaşıklarını yıkamak geliyor aklıma: ))) Sendeki bayram iyiymiş walla: )

    YanıtlaSil
  30. annemahsustan;

    Ahhh o bulaşık konusu :)) Allahtan biz kalabaktık da imece usulü hallettik :)
    Kurbağa yakalıyorum dedin ya bak şimdi bi kal geldi bana :))))
    Öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  31. Ay ben yerim bu bayram pasasini Sebnemmmm. Banada gelsin bayramda, bol bol Belcika cikolatasi var posetine dolacak:)))

    YanıtlaSil
  32. Mevlüde;
    Koşarak gelesim var bak benim de şimdi :)))

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)