5 Haziran 2020

Battaniye örmek için izlenen filmler :)))


Soğuk kış akşamı filmleri oluyor, haftasonu filmleri oluyor, ütü filmi oluyor da neden battaniye örmek için izlenen filmler olmasın hahahaaaa :)))


Sözünü ettiğimiz battaniye olur kendileri... Battaniye örmek için uzun uzun bakışmalı dizileri izlemekten sıkılınca kendimi Türk filmlerine emanet etmek istedim. Yabancı filmleri alt yazılı izlemekten hoşlanıyorum ve alt yazılı filmlerde de gözümü ekrana dikmekten başka bir eylem gerçekleştiremiyorum malum... 

E o zaman bu elimi işte gözümü oynaşta tutabildiğim filmlerin de listesi Şebo usulü burada bulunsun istedim... Hemen kısa kısa açıklamalarla ;)



DÜNYA HALİ (2018)

Serdar (Murat Dalkılıç) tipitip bir çocuğumuz. Sırf anası mutlu olsun diye mühendis olmuş ama animatörlük ve sahne sanatlarına yönelmiş, bir de üstüne kendine güvensiz ruh halinde asıl oğlanımız. Asıl kızımız Gizem (Melis Sezen) e de deli gibi aşık. Arkadaşlarının yardımıyla kızı tavlama seanslarıyla başlayıp standart gelişme ve sonuç bölümleriyle çok da sürprizi olmayan filmimiz....

Ama Türkan ablamızın (Demet Gül) bir evi var ki her detayına ayrı bayıldım... Kuş kafesine bir bakın bence :))) Koltukları da sevdiklerimden :))) Elim işte olabilir ama ayrıntı kaçıracak halim yok herhalde...

Diğer bir ayrıntı olarak Kadıköy sokakları şahane ♥

Sonuç olarak ben de EHHHHH İŞTENİN BİR TIK ALTI  olarak kategorize edildi efenim... İzleyip izlememek tamamen sizin tercihiniz ;)


ACI TATLI EKŞİ (2017)

Murat (Buğra Gülsoy) ve Duygu (Özge Özpirinçci) çocukluklarından beri arkadaşlar. Bu arkadaşlık zamanla aşka dönüşüyor ve tabi ki romantik filmlerin olmazsa olmaz klişelerinden olan sınanma hali bu aşkta da söz konusu :) Filmi spoiler vermeden kısaca böyle özetleyebilirim...

Filmin renklerini ve enerjisini oldukça sevdim... Hele ki çocukluklarından beri benim için ne yaparsın sorusunun karşılığı için hazırlanmış kartlar beni benden aldı... Eğlenceli bir oyun bence :)) İster çocuk ol, ister ergen, ister aşık... 

Filmin ismi Murat'ın şef olmasıyla ilişkilendirilmiş ve filmi de bu minvalde bölümlere ayırmış. Tabi ki ilişkilerinin evreleri de buna göre konumlandırılmış... 

Film bir Çin filminden uyarlama, orjinali nasıldır bilmiyorum ama bu filmde fena olmamış... 

Sonuç olarak ben bu filmi SEEEVVVDDDİİİMMMM.... Klişeleri iyi kotarırlarsa severim modundaysanız tavsiye ederim efenim ;)



ARİF V 216 (2018)

A.R.O.G ve G.O.R.A filmlerinin devamı niteliğinde olan filmimiz ilk sinemalarda oynadığı zaman üzerinde çok konuşulmuştu. Çok konuşulan filmlerin kaderi ya çok sevilir ya da yerden yere vurulur. Bu film de aynı kaderi yaşamıştı...

O dönemde çok izlemek istememiştim çünkü ben hiçbir zaman GORA ve AROG cu olmadım... O filmleri de bir denk geldiğimde izlemiştim... Bu film de aynı kaderi yaşadı bende...

Arif (Cem Yılmaz) ve 216 (Ozan Güven) nın maceraları bu sefer 70 li yıllara kayıyor... Ve bizi sevdiğimiz ama kaybettiğimiz değerlerle buluşturuyor... İşte bu kısmını çok sevdim... Böyle eski Yeşilçam filmlerine de güzel bir selam çakıyor.

Sadri Alışık, Turist Ömer, Ajda Pekkan, Ayhan Işık, Filiz Akın ve cağnım Zeki Müren ♥ 

Çağlar Çorumlu evet tip olarak Zeki Müren'e çok benzememiş ama ruhunu verebilmiş olmasını sevdim... Bir de Turist Ömer'e hayat veren Kerem Alışık'ın Sadri Alışık'a selam çakması ayrı bir güzellikti...

Sonuç olarak ben bu filmi SEEEEVVVVDDDİİİMMMM.... Büyük kahkahalar beklentisinde değilseniz filmin yarattığı gülümsemelerden keyif alabilirsiniz bence ;)


TÜRK İŞİ DONDURMA (2019)

Gerçek yaşam hikayelerinden esinlenilmiş bir film olarak izlemeye başlayıp daha sonra takıldığım bazı yerlerde tarihçi bir arkadaşıma sorunca aslında gerçekle hiçbir alakası olmadığını öğrendiğimde üzüldüğüm bir film oldu açıkçası... 

Nice nice destansı kahramanlık hikayelerimiz varken neden böyle bir devşirme yaparlar anlamış değilim...

O sebeple bu filmle ilgili herhangi bir yorum yapmak istemiyorum. Kendimi izlememiş varsayıyorum... 



RÜZGAR (2018)

Ece (Belçim Bilgin) ve Alper ( Halil Sezai Paracıkoğlu) mutlu ilişkileri olan bir çifttir. Bir gün kapkaççı Rüzgar (Ata Berk Mutlu) ın evlerine girmesiyle birlikte hayatları değişir... Rüzgar kendine aile seçmiştir bir nevi...

Yeşilçam sinemasında Ömercik filmleri vardı hatırlarsanız... Biraz o filmleri andırıyor bu film de... Vakti bol ya da benim gibi aman oyalanayım işte modundayken izlenebilecek bir film... 7-12 yaş grubu için belki daha uygun bir seçenek olduğunu bile söyleyebiliriz...

Sonuç olarak EHHHHH İŞTENİN BİR TIK ALTI kategorisine attım kendisini :)))

Battaniye filmlerim bitmedi gerçi ama sabah yazmaya başladığım bu yazı işlerin arasına sıkışınca ancak bu seviyeye ulaşabildi...  Diğerlerini başka bir yazıda yazarım artık.

Herkese mutlu mutlu bir hafta sonu diliyorum.... Risklerin bitmediği bu dönemde yasaklar kalkmış olabilir, havada güzelleşmiş olabilir ama evde kalmak bence en güzeli der sizlere kocaman sevgilerimi gönderirim efenim ♥




16 yorum:

  1. Neyse ki battaniye örmüyorum dedim film yorumlarını görünce :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahaaaa :))
      Tek tek gözüme batmamıştı Handan ama böyle toplu bakınca ben de oldukça hayıflandım :)

      Sil
  2. Hepsini seyrettim bende,ama battaniye örmeden:)

    YanıtlaSil
  3. :)) Keyifli seyirler şebnem, battaniye modeli çok güzel renklerde soft renk olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler arkadaşım, bebek battaniyesi olduğu için renkleri soft seçmeye gayret ettim...

      Sil
  4. Battaniye örme filmleri!
    Çok tatlı fikir, ellerine sağlık. :)

    YanıtlaSil
  5. Epey izletmiş battaniye Şebnemcim, renklerine bayıldım, şimdide sıcaklar bastı artık ne filmi olsa olsun ördürmez gibi, yakar valla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yavaş yavaş yakmaya başladı evet Derya. 3te 2si bitti allahtan. Bebiş Eylülde gelecek, o sebeple bitirmeye çalışıyorum boş kaldıkça.
      Öpüyorum seni ♥

      Sil
  6. heey ben de bakayım bu filmlereee. yerli olanlara. uykuluk filmler diyom ben de bak bu filmlere. uyumak için seyredersin. kanal d gece filmleri gibi yanii. :) bi dee, feriha hanım döndüüü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uyku filmi de iyiymiş....
      Feriha hanım döndü mü, ciddimisin :)

      Sil
  7. Öncelikle yünlerin rengi çok güzel. Sonra ilk iki filmi yazdım köşeye :)

    YanıtlaSil
  8. Ben de bu aralar Türk filmlerine sardım. Kafam ağır, uzun filmleri almıyor. Konsantre olamıyorum. Basit, eğlenceli Türk filmlerine sardım. Hayatımda izlemediğim kadar izliyorum şu an :-)

    Türk İşi Dondurma benim izleme listemdeydi. Tavsiye etmez misin?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türk işi dondurma fena değil aslında Şule... Ama ben tarihi yansıtma şekillerine kızdım ve yorum yapmadım o sebeple...
      Sen bir bak istersen...

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)