19 Haziran 2020

MİM / Yeni mi Normal, Biz zaten Anormal !


Sevgili Deep'te bu mimi görür görmez hiç davet beklemeden mime zıpladım 😊 Nursedacık hazırlamış mim sorularını. Pandemi, karantina, yeni normal derken kafamın karıştığı şu günlerde bu soruları cevaplamak benim için bir iç dökme hali olacak 😉 

Geçelim sorulara;

1- Korona sürecinde vaktinizi ne ile geçirdiniz?

19 Marttan bu yana hâlâ evdeyim ve sanırım 1 Temmuz'a kadar da evde olmaya devam edeceğim... Bu süreçte 5-6 kez market ihtiyacımızı karşılamak için dışarı çıktım.. Bir de ilk defa dün bir arkadaşıma doğum gününü kutlamak için uğradım... Buna sosyalleşme demiyorum çünkü kendisi de benim gibi sürekli evde...

Bu dönemde evden çalıştım... Ooooo home ofis denilen şey pek keyifliymiş derken çalışma saatlerimin ortadan kalktığını fark edince hafiften keyfim kaçtı gerçi ama evde olma halim sebebi ile kendimi güvende hissetmemin hazzı çok daha fazlaydı... Gece gündüz saat dinlemeden çalıştım anlayacağınız bu süreçte... Gündüz rutinim aynıydı... Geceleri ise meraklı müşterilerimin aslında sadece can sıkıntısından akıllarına gelen minik hadiselerine çözüm bulmaya çalıştım... 




Kendimi evde oturamayan sürekli gezinen bir tip olarak düşünürdüm ama ben gayet evcimenmişim... Evde olmaktan hiç sıkılmadım aksine çok mutluydum... Bu süreçte bunu öğrendim...

Eve kapandığımın ilk zamanları şaşkındım... Kendimi bir bilgisayar oyununda gibi hissediyordum. Sanki bir korku tünelinden geçiyordum da oradaki virüs makinelerine yakalanmamaya çalışıyor gibiydim... Endişe katsayım maksimumlardaydı... O dönemde kendimi temizliğe verdim... İşten arta kalan dönemlerde sürekli evin içinde bir yerleri düzeltmeye çalıştım... Dolaplarımı temizledim, fazlalıklarımdan arındım, perdelerimi yıkadım, halılarımı yıkadım, eve yeni bir düzen kavuşturmaya çalıştım gibi gibi...

Bu dönemde kafamı çok toparlayamadığımdan kitap okuyamadım doğru düzgün... İlk zamanlar film de izleyemiyordum ama daha önce başladığım bir bebe battaniyesini bitirmek uğruna bir sürü saçma sapan film izledim. Hem onları anlamak için kafamın da yerinde olması gerekmiyordu zaten :)))

Oğlumla daha fazla vakit geçireceğimi ümit ediyordum ancak kendisiyle sadece kahvaltılarda ve akşam yemeklerinde bir araya gelebildik maalesef... Bilenler biliyordur, ben eve internet bağlatmıyordum ihtiyacımız yok diye... Cep telefonlarımızdaki yetiyordu... Bir de sürekli işteyim, Oytun'da geliyor yanıma her gün... O da işlerini akşam üstleri benim mesai sürecimde hallediyordu derken gerek yoktu... Ama bu evde çalışma haline karar verince ilk işim eve internet bağlatmak oldu ve Oytun'u kaybettim :)))) Oyun, oyun, oyun, yine oyun gibi bir hal aldı ergenim... Acaba oyundan kurtarabilir miyim kendisini diye Netflix'e bile abone oldum ama nafile... Yok hala bıkmadı :(

Anlayacağınız dolu dolu bir ev hali yaşadım bu süreçte, evimle hasret giderdim ♥

2- Yeni normal sizin için ne ifade ediyor?

Yeni normal benim için hiç bir şey ifade etmiyor ne yazık ki... Sadece işe yavaş yavaş başlarım diyordum ki millet cozutunca onu da erteledim... Gerekli olmadığı halde ipinden boşanırcasına çıkanları gördükçe hayretler içerisinde kalıyorum... Evde oturuyorum, ekmek yapıyorum ne güzel, ohhh evim diyenlerin sorumsuzca alışveriş merkezlerine dalışlarını, gezmelere- buluşmalara son sürat başlamalarını, deniz-kum-güneş yapış yapışlığını aklım almıyor ve kendimi daha fazla korumam gerektiğini düşünüyorum sadece....

3- Kendinizle ilgili anormal bulduğunuz bir şey var mı?

Bu korona bizde normal bir şey bıraktımı ki :))) Hijyen meselesine takıntım feci boyutlarda mesela... En son soda şişesini köpüklü kaynar suyla yıkarken elimde patlatınca mümkün olduğunca frenliyorum kendimi şimdi :))

4- Gezmelere başlanmalı mı? İlk nereye gitmek istersiniz?

Bu sene yazlık faslını bile açıp açmama konusunda feci kararsızım. Normalde annemi Mayıs gibi bırakır, hafta sonları da ben gidip gelmeye başlarım ama henüz bu konuda bir girişimimiz yok. Hoş bu ay sonu gibi bir gidip akar kokarımız var mı diye kontrol edeceğim ama eve girer evden çıkarım yine... Oytun feci deniz hayali kuruyor ama bu sene muhtemelen yok böyle bir planımız açıklamasını yaptım kendisine ama belki durumlar hafiflerse tenha koylarda 1-2 kez giriş denemeleri yapabiliriz diye alttan alttan düşünüyorum.

Şu korona illeti bitsin de gezme hayallerimizi kurmaya başlarız ;)

5- Gerçekten normale tamamen dönebilecek miyiz?

Ümitliyim, bir gün güzel günlere günaydın deyip motorlarımızı maviliklere süreceğiz ♥


Gelelim şimdi kimleri mimlediğime; bence bu yazıyı okuyan herkes yapsın... Bugünlere dair düşüncelerimizi bir gün okuduğumuzda belki vay beeee deriz ;)



14 yorum:

  1. Ben de tam tersi kendimi evcimen sanırdım. Ama bu kadar uzun süre evde kalmak bana iyi gelmedi.
    Ne yazık ki ev de durmak herkesi biraz oyun, internet bağımlısı haline getirdi gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dönemde herkes biraz kendini biraz daha fazla keşfetti sanırım :)
      Ahhh o oyun bağımlılığı :/

      Sil
  2. ne güzel yazmışsın şebnem bir ara bende yapayım bu mimi

    YanıtlaSil
  3. ben de yapacagim Sebo'cugum,hatira kalsin diye.

    YanıtlaSil
  4. Ben de "Bir daha kimse bana gezenti demesin, görüyoruz gezentileri" diyorum. Onu bırak da kocamı zor evde tutuyorum yav. Adam hazor evdeyken şuraya da gitsek buraya da gitsek modunu bırakamadı bir türlü :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahaahhhaaa :) Erkekler bize göre daha vurdumduymaz olabiliyorlar... Onlar için coronanın etkisi çoktan geçti bile :)

      Bence de bundan sonra kimse bize gezenti falan demesin ;)

      Sil
  5. yaptimmmm:) seneye bugunleri anariz,ayni gun belki yine yazariz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okudum bile :))
      Unuturum ben seneye bu tarihleri, bana hatırlat mutlaka ;)

      Sil
  6. iyisin de miiii gözükmüyon pek çoktandııır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyiyim deep... Evdeyim hala.. Sizleri okuyorum ama yorum bırakamıyorum :( Laptopum sıkıntılı açmıyor, telefondan okuyunca da yorum yapamıyorum...

      Sil
  7. Aaa ben de yapayım bu mimi. Bu arada cevaplarının çoğuna katılıyorum

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)