16 Temmuz 2012

Zenne

**Doğulu muhafazakâr bir ailenin çocuğu olan Ahmet, cinsel kimliğini saklamadan zennelik yapan Can ve Alman fotoğrafçı Daniel’in İstanbul'da kesişen dostluk hikayesini konu alan film, 
birbirinden çok farklı olmalarına rağmen hayatları kesişen 3 kişinin dramasını beyazperdeye taşıyor. 
Ülkemizin hala kanayan yaralarından biri olan cinsel kimliğini açıklama, özgürce yaşama ve yaşayamama temalarına odaklanan film, 'erkek olmak' ile bir tutulan askerlik tabusuna parmak basıyor. 
3 sene önce bir cinayete kurban giden Ahmet Yıldız'ın yakın arkadaşları olan M.Caner Alper ve Mehmet Binay tarafından Yıldız'ın gerçek hayat hikâyesinden uyarlanan yapımın başrollerini Kerem Can (Can), Erkan Avcı (Ahmet) ve Giovanni Arvaneh’nin (Daniel) paylaşıyor.**







Bu filmi izlemeye başlarken önyargılıydım. Arkadaşım filmi yükledim sana ama vakit kaybetme hiç beğenmedim ben dedi zira.  Bu hafta sonu için fazla seçeneğim olmadığı için izlemeye başladım. Ve bir inatla filmin ortalarına kadar geldim. Oldukça durağan ilerleyen film ortalardan sonra coştu diyebilirim. Doğu kökenli olan Ahmet'in yaşamsal kesitleri filme yansımaya başlayınca daha keyifli bir hal aldı. 
Sonuçta film ortalarından sonra beni sardı. 
Yine filmde takılacak bir "anne" karakteri vardı. Ahmet'in annesi Kezban rolüyle Rüçhan Çalışkur hayatındaki erkeklerin üzerindeki baskın, otoriter karakteri ile çok iyiydi. 
Gizli saklı yaşanan bir eşcinselliğin aleniyete dönüşmesi oldukça iyi işlenmiş. 
Filmin başından itibaren o Alman fotoğrafçı Daniel neden geldi anlamasam da bu film orta ölçekli izlenebilirler kıvamında yerini aldı.
Bu arada zennelik yapan Can'ın inanılmaz abartılı kıyafetleri oldukça hoşuma gitti. Benim diyen o kıyafetleri giyemez ben diyim size ;)


Şimdilik bu kadar... Su gibi akan bir hafta olsun hepimize...
Bu sıcakta çalışmak çok zor :(

8 yorum:

  1. sinemada izlemiş ve bayılmıştım filme. psikolojik profilleri çok iyiydi karakterlerin ve insani yönleri çok vurgulanmıştı. olay sadece eşcinsellik değildi yani, izlemeyen varsa ben de öneririm

    YanıtlaSil
  2. delimine;
    ben bunları filmin ortasından sonra fark edebildim işte :) Teşekkürler güzel yorumun için..

    YanıtlaSil
  3. Ablasi ben bayildim bu filme, cok guzeldi bence.. Dedigin gibi baslari agir ilerliyor ama sonunda agladigimi hatirliyorum. Karakterler cok guzel islenmisti.. Hadi bakalim umarim su gibi akar haftan!
    opuyorum kocaman!

    YanıtlaSil
  4. Sende film canavarı olmuşsun bakıyorum :)
    İnşallah bu hafta iyi geçer, zira ihtiyacım var ;)
    Öpüldün cicim kocamanından..

    YanıtlaSil
  5. sinema kurdu kardisin17 Temmuz 2012 01:49

    Bir ara psikopota baglayip burada kacirdigim izleyemedigim butun Turk filmlerini internetten bulup izledim! Zeytin eve sinema sistemi kurdugundan beri de araliksiz film izliyoruz, hevesini alana kadar film kurduyuz :))) film konusunda tavsiye alinir ve verilir :))) o yuzden sevdim bu koseyi, devam devam...

    YanıtlaSil
  6. yaz boyu devam o zaman ;) kış geldimi biter ama ben sana diyim. malum daha çok koşturmaca biniyor üstüme...

    YanıtlaSil
  7. İzlemedim, ilginç gibi geldi seni okuyunca. Güzel detaylar vermişsin. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  8. Ahu;
    İlginç bir filmdi evet. Ama seversin diye tahmin ediyorum..

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)