15 Mayıs 2012

Bol fotolu bir Safranbolu...

Geçtiğimiz hafta çıktığımız turda Amasra'dan sonra Safranbolu'ya geçmiştik. Ama bir türlü yazmak kısmet olmamıştı. Bulutlu bir havada tamda sırası dedim :))


İlk durak Hıdırlık Tepesi... Safranbolu ayaklarımızın altında..



Hele bu ağaç, bilseniz beni ta nerelere yolculuğa çıkardı ...
İhtişamı göz kamaştırıcıydı...



Arasta'nın ortasındaki saat...
Gölgeler nasıl vurdu bilemedik :)) Bizim eski camidede var bi tane. En güneşli havada bir bilen kişiyle keşfe çıkıcaz inşallah :)



Odun ateşinde pişen kahvenin yeri bi başka... Edilen sohbetinde...
Esnaf konuşkan, çok seviyorlar memleketlerini anlatmayı...


Yemeniciler çarşısı... 

 Oğluşla seyrederken hayran kaldık cam işçiliğine... Vaktimiz olsa saatlerce sohbet edip, seyre dalabilirdik...
Şimdi Bursa dolaylarında bir cam atölyesi araştırmaktayım gidip birkaç deneme yapmak için...
Paşam soruyor hergün, buldunmu camcı diye...






Kaymakamlar Konağı...


Böyle bir konakta yaşamak isterdim dedim...
Kimbilir belki emeklilik günlerimde :)





Şu konağı satın almanın hayalini bile kurdum :))


Safran Sabununu çok sevdim... Bizim zeytinyağlı sabunumuza benziyor ama koku biraz daha hoş...


Safranbolu simidi... Tattık beğenmedik... Tatsız tuzsuz bişey :)) Yada bize öyle geldi...


Ve Safranbolunun en ünlüsü kuyu kebabı...
Pastırmalı ekmek arayıp bulamadık da :))
Kadıoğlu Şehzade Sofrasını tavsiye edebiliriz size... Ama ayran isterken sodasız ayran isteyin. Ayranı ekşitmek için soda koyuyorlarmış içine. Tadı fenaydı. Böylece bişey daha öğrendik :))


4 yorum:

  1. safranbolu, çok gittiğim yerlerden biridir.
    pastırmalı ekmek yemeyeşinize çok üzüldüm:)

    YanıtlaSil
  2. hypo;
    :))) neyse canım pastırmalı ekmek ararken lezzetli kuyu kebabını bulduk bizde :))

    YanıtlaSil
  3. Aklımda olsun pastırmalı ekmek:))))

    YanıtlaSil
  4. ballım;
    şimdi sen gidecen ya oralara bulursan banada gönderirsin hahaaaaa :))
    ay ben çok güldüm :))

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)