13 Mart 2013

bu sıralarda filmkolik oldum galiba :)


Zaman zaman ilgi alanlarım değişiyor benim... Bazen dizi-dizi-dizi diye gidiyorum... Bazen hobi, bazen kitap...
Şimdilerde ise film...
Bulduğum boş vakitlerde sessiz sedasız geçiyorum tv nin karşısına :)
Bu sebeple bol bol film göreceksiniz blogta... Sıkılmayın sakın :)


Bu filmi kardeşim izle diyeli tam bir sene geçti galiba :) Kısmet bu hafta sonunaymış...
İsminden bilim-kurgu gibi gözüksede alakası yok... Bol ağlamalı, yine erkeklerin sıkılabileceği romantiklikte feminen bir film....

Bir sürü ayrıntı var filmde... Unutmak istemeyeceğiniz, tekrar tekrar izlemek isteyeceğiniz bir sürü ayrıntı...
Hatta çoğu zaman Henry'mi Clare'mi gibi bir duygusal ikileme girdim... Kimdi en çok seven... Kimdi travma yaşayan... Kimdi yok olan...

Hele filmin öyle bir sahnesi var ki... Durmak istedim orda... Durup tercihlerimin hangilerinin gerçekten benim tercihim olup olmadığını sorgulamak...
Henry ve Clare kavga ederken Hanry Clare' e "Seçme şansın vardı" dediğinde Clare "Seçme şansım hiç olmadı" diye yanıt verdiği sahne...
Gerçekten seçme şansı olmadı hiç... Bir zaman yolcusunu ilk gördüğü anda ona inanmış, güvenmiş ve aşık olmuştu... Ömrünü bekleyerek geçirmişti....

Zamandaki yolculuklar tamamen masalsı geçişler olarak aktarılmış.... Her yolculukta burdan ne çıkacak diye dikkatle bekledim...

Yaşayacağın hayatı bilerek yaşamak... Aşkla, özlemle sürekli beklemek... Sonuçları bilmek ama yine de vazgeçmemek...

Filmdeki çocuk karakterler şahane... Hele Alba :) Bayıldım gülümsemesine hatta gücüne...

Final koptuğum yer işte... Yine böğürdüm, ev ahalisini ayağa diktim ama pişman değilim :)

Farkındayım konuyu anlatmadım... Özellikle anlatmıyorum da aslında... Mutlaka izleyin diyorum... Tabi yanınıza bol bol mendil alarak :)


İkinci filmimiz "Mutluluğun Peşinde"

Oğulları Danny'i trafik kazasında kaybeden Becca ve Howie hem oğullarının acısıyla başetmenin yollarını aramaktadırlar hem de çıkmaza giren evlilikleriyle birlikte kendilerini sorgulamaktadırlar.

Ağır ilerleyen bir film... Hatta dönem dönem sıkıldım diyebilirim. Ancak Nicole Kidman o kadar güzel rolünün hakkını vermiş ki... Sırf onun için bile izlenebilir film diye düşünüyorum... Nitekim bu filmle 2010 senesi Oscarlarında en iyi Kadın Oyuncu adayları arasına girmiş...

Howie hiç beklemediğim kadar sabırlı bir koca... Yolunu değiştirmeye, kendini farklı şekilde hafifletmeye çalışsa da karısına aşık bir adam... Becca eşten daha çok anne... Acılı bir anne... Reddetmeyi seçmiş bir anne... Unutmak istemiyor... Çok debeleniyor...

Ağır ilerleyen bir dram filmi... Dram sevmiyorsanız iyice içinizi bayacak bir film... Ama benim gibi bir dram sever için konu ağır işlese de oyuncuların üstün performansı ile izlenebilir seviyede...

Film ağır ilerlese de yadsınamayacak birşey daha varki; konu içten, yalın, olduğu gibi işlenmiş. Abartı yok... Olduğu gibi...

Eğer izleyecekseniz Becca'nın annesine sorduğu bir soru var.... " Bu duygu hiç azalacak mı?"
Filmin kırılma noktası işte....





8 yorum:

  1. İkimizin ilgi alanı aynı yere kaymış bu aralar Şebom. Aynı gün aynı konu yazmışız.
    İlk film geçen tv de oynadı. arkadaşım da çok tavsiye etmişti. listeme ekliyorum.
    Öperim şekerim

    YanıtlaSil
  2. Aman Allah'ım boş vaktimde hemen izlemeliyim :)

    YanıtlaSil
  3. Hemen geliyorum filmlerine bakmaya :)))
    Süpersin Nilhanım ;)

    YanıtlaSil
  4. zeytin yağmuru;

    Sevil izle mutlaka :) Böğürürken kulaklarımı çınlatma ama ;)

    YanıtlaSil
  5. Aaaaaa isin icinde bogurme varsa, bende varim valla:)) Bu ara Turkiye heyecani, hasreti, koca hasreti had safhada. Bogurmeye yer ariyorum:)) Hemen izliyorum:))

    YanıtlaSil
  6. Mevlüde;

    Bakalım sen nasıl bulacaksın :)

    YanıtlaSil
  7. İlk filmi ben de beğenmiştim canım. Sıkılır mıyız hiç ? Çok güzel postlar. Bekliyorum devamını :)

    YanıtlaSil
  8. Ahu;

    Sevidim sıkılmayacağınıza ;)
    Muckssss

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)