27 Nisan 2015

film manyağı olmuş bir kadından seçkiler...


İzlediğim filmleri anlatmasam olmaz size :))
Benim içim şişti azıcık da sizin içinizi şişiriyim bari :))
Telefondan yazmak zor olsa da uğraşacak iş olmayınca tıktık yazdım işte..
İmla hatalarımı görmeyin o yüzden ;)



FAKAT MÜZEYYEN BU DERİN BİR TUTKU (2014)

"Bazıları bir'i yarım sayar ve iki yaparak tamamlamaya çalışırlar. Oysa iki lanet sayıdır. Kendine yetmez, hep üç'e koşar."

Arif (Erdal Beşikçioğlu) ile Müzeyyen (Sezin Akbaşoğulları) 'in bir garip aşkı... Tutkulu bir aşk hikayesi....
Ama her diyalogu bol dikkat gerektiren... İnce ince işlenmiş bir iç ses...
Müzikleri sevdim bir de... Her sahnede kendine çeken ayrı ayrı o ezgilerin tınısını sevdimm...

Erdal Beşikçioğlu'nun yine kendi gibi oynadığı bir karakter... Ama adamın salaşlığını seviyorum belki de ben... Çokmuş ama yokmuş gibi olan duygu tufanını...

Arif sökülüveriyor da filmde Müzeyyen'i anlamak seyirciye bırakılmış... Ya çok seversiniz Müzeyyen'i yada hadi be bu ne biçim iş dersiniz... İşte öyle ortası yok...

Son sahneye dikkat !!!! En çok sevdiğim yer belki de...

"Daha fazla çay içmek istemiyorum" gibi basit bir cümle hangi yüklere gebedir, nasıl olur da sizi uzun uzun düşünmeye iter böyle ortada bir cümle...

İzleyin aşk düşkünleri... Kelimelerle, cümlelerle dans edin azıcık benim gibi ;)

Film İlhami Aygör'ün aynı kitabından bir uyarlama... Kitabını okusaydım film hakkında böyle mi düşünürdüm bilmiyorum ama filmi azıcık unuttuktan sonra kitap okunacaklar listemde...

Belki basit ve sıradan bir film ama yinede tavsiye edebileceğim filmler arasında....

Sadece bu filme o kahve sahneleri yakışmamış, neden koydunuz ki diyesim var filmin sevgili yönetmenine... Haaa oda beni duydu emin olun :) Bir dahaki filminde böyle gereksiz absurt sahnelere yer vermeyecekmiş :)))

Sözün özü, SEVDİM ben bu Müzeyyen'le Arif'i...





MERYEM (2013)

Zeynep Çamcı ve İsmail Hocaoğlu'nun oynadığı Meryem, sessiz sakin bir film...
Durağan hatta...
Üzerinde çok düşünecek birşey yok...
Bildiğimiz bir konu...

Amma velakin Zeynep Çamcı Meryem karakterini o kadar güzel giydirmiş ki üstüne, ağzım açık sadece o kızı izledim... Yaşadığı dramı, sabrı, çoğu zaman çaresizliğini....

Anadolu'da bir kasabada yeni gelin Meryem... Saf, masum...
Kocası 6 günlük evliyken gitmiş İstanbul'a..
Umudunu, hayallerini hiç kaybetmedi Meryem...
Omuzları düşük olsa da dik duruşunu da...

Murat (İsmail Hacıoğlu) ise aşık bir çocuk... Aşkının karşılığı var mıdır, yoktur herhalde... Yada belki de vardı da yok oldu...
Derbederlik, serserilik, başıbozukluk yakışmış...

Ama ahhh o Meryem...
Meryem'in kederi bile içinizi ısıtabilir aslında... Yüzündeki masumluk hiç geçmedi ki kızcağızımın...

Bi boş zamanınınzda izleyin derim, ama çok beklentiniz olmadan...
Meryem'i, masalsı rüyalarındaki büyülü renkleri, kasabayı...

Sonuç olarak SEVDİM ben bu filmi...



GECE (2014)

Bu filmden çok ümitliydim işte... Mert Fırat severim, Nurgül Yeşilçay severim, Vildan Atasever oyunculuğu iyidir, Nur Sürer hele...
Kadro süper....

Tamam kadro süperde bu filmi kadroda kurtaramamış... Böyle bi salaşlık... Bir garip pavyon edebiyatı... Bol küfür... Bol dengesizlik.... Garip bir ağdalık...

Baba evi terketmiş, Süsen (Nurgül Yeşilçay) Sürtük pavyonda çalışmaya başlamış, Patron Ekrem (İlyas Salman) 'in şamaroğlu Yusuf (Mert Fırat) 'la evli. 2 abinin biri dağa çıkmış, diğeri hapishanede açlık grevinde....  Falan filan işte...

İçim daraldı ama sonuna kadar izledim bir ümit film kurtulur mu diye ama yok :(

Sonuç olarak DUBLE SEVMEDİM ben bu filmi....

Daha ağlak filmlerimi yazmadım... Bugünlük bu kadar olsun...
Gerisi başka zamana artık ;)



4 yorum:

  1. Telefondan melefondan iyi yazmışsın valla :-)

    YanıtlaSil
  2. Handan ;
    Azimli sıçan hesabı hani şu fare olanından benimki de :))))) Kaç saat sürdü sen tahmin et :))))

    YanıtlaSil
  3. Ooo bahar vurmuş; Şebo'ya. Kız bulur muyuz şu Mayısta birini. :)

    YanıtlaSil
  4. Bahçe perim ;
    Deli safiş seni :))))) Akşam akşam çok güldürdün beni :))))

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)