30 Ocak 2021

2020'de izlediğim diziler

 Bu sene hayatımda izlemediğim kadar yabancı dizi izledim sanırım...

Bazıları hele eskiden beri devam eden diziler olduğu için sezon sezon yuttum diyebilirim... Şimdi de sıra onları beğeni seviyeme göre sıralamaya geldi. Yalnız şunu söylemek istiyorum ki bu sene izlediğim dizilerin hepsi şahaneydi ♥


HOW TO GET AWAY WİTH MURDER (2014-2020)

6 sezonluk bir dizi ve en son 2020 de final yaptı. Her sezonun da 15 bölümden oluştuğunu düşünürsek oldukça uzun soluklu bir dizi oldu benim için...

Avukatımız Annalise Keating (Viola Davis) çok ünlü bir avukat. Hem üniversitede ders veriyor hem de çok özel davalarda avukatlık yapıyor. Her sene de üniversitedeki öğrencilerinden bir grubu seçerek kendine bir hukuk grubu oluşturuyor. Bu grup hem Annalise'in davalarında çalışıp deneyim kazanıyor hem de onun bütün işlerini yapıyor diyebiliriz.

Tabi ünlü avukatımızın da hayatı biraz çetrefilli... Çok evrelerden geçmiş ve geçmişinde yaşadığı olayların izleri yapışmış kadının üzerine... Ama çok zeki ve inanılmaz güçlü bir kadın... Kendileri de bazı olayların içine karışıyorlar tabi ki... Adı üstünde dizinin zaten, bir cinayetten nasıl kurtulunur bize gösteriyorlar da diyebiliriz...

Viola Davis de döktürmüş tabi ki... Kadına tüm sezon boyunca bayıldım. Bu sene açık ara en beğendiğim dizi olur kendileri... Mutlaka izleyin efenim ♥


ŞAHSİYET (2018)

Tek sezon ve 12 bölümlük bir dizi... Bu sene izlediğim en iyi Türk dizisi aynı zamanda...

Şahsına münhasır bir karakter olan Agah (Haluk Bilginer) adli katip memurluğundan emeklidir. Evinde huzur içinde yaşayan Agah'a Alzheimer teşhisi konması olayları tetikler. Nasıl olsa unutarak vicdan zabı çekmeyeceğim diye düşünen Agah, memuriyeti döneminde tanıklık ettiği bazı suçların da faillerine kendisi ceza vermeye karar verir.  Bunları da inanılmaz bir sakinlikle yapar. Bu dizide benim en sevdiğim ruh bu olur işte ♥

Bir yanda da tabi acar bir polis Neva (Cansu Dere) mız var. Psikolojik olarak problemleri olsa da iyi iş çıkartıyor. İlk bölümlerde hiç ısınamamıştım Neva karakterine.. O da sakinlik içinde götürüyor işini...

Sakin ama çok renkli bir dizi... Çok da heyecanlı... Mutlaka izleyin dediklerimden olur bu dizi de ♥


THE QUEEN'S GAMBIT (2020)

Tek sezonluk mini bir dizi olur kendileri, sadece 7 bölümlük.

Hikayemiz 50 - 60 larda geçiyor. Annesi ölen Beth Harmon (Anya Taylor-Joy) yetimhaneye veriliyor. Yetimhaneye alışmaya çalıştığı sırada yetimhanenin temizlik görevlisinin satranç oynadığını görüyor ve satranca yöneliyor minik kızımız. Burada çocukları sakinleştirmek için dağıtılan uyuşturucu hapların zihnini açtığını ve satranca daha fazla odakladığını düşünerek bir nevi bağımlı hale de geliyor.

Bir aile tarfından evlat edinildiğinde Beth büyümüştür artık. Aile ilk başlarda sevimli gelse de gözüme daha sonra annenin içki bağımlısı olduğunu görüyoruz. Bu çıkmazların içinde Beth satrançta başarıdan başarıya koşuyor. Dizimizin konusu kısaca böyle...

Ekşide bir yazar bu diziyi satrançla dramanın dansı diye tanımlamış... O kadar doğru bir yorum ki... 

Anya Taylor-Joy karaktere inanılmaz bürünmüş. O soğuk bakışlarıyla tüm bölümler boyunca büyüledi beni... 

Oytun bu diziyi satranç odaklı izledi ve bazı hamleleri tam göstermedikleri için delirdi diyebilirim :) Böyle bir takıntı yapmazsanız bence çok keyifli bir dizi 😉


LA CASA DE PAPEL ( 2017 - .... )

Şimdilik 4 sezonu yayınlanmış durumda, 5. sezon 2021 de bekleniyor dizinin. Her bölümü de 6-9 bölüm arası...

Bu diziye çok uzun zaman kayıtsız kalmayı başarmıştım. Ancak pandemi döneminde hazır evde boş dururken hadi başlayayım dedim ve 4 sezonu birden yuttum :))))

İzlemeyen kalmadı sanırım bu diziyi, o sebeple çok da anlatmaya gerek yok gibi... Zekice yapılan bir dizi soygunu anlatıyor. 

En sevdiğim karakter Nairobi (Alba Flores) idi benim... Profesör (Alvaro Morte) beni ara ara deli etse de o soğuk tavrı çok inandırıcıydı. Bir ara adamın normalde de bu kadar zeki olduğunu düşünmeye başlamıştım psikopatça hahahaa :))

Hala izlemediyseniz benim gibi küçümsemeyin ve izleyin... Nairobiciğime de benden çokça kalp verin efenim :)


YOU ve FEUD dizilerini BURADA uzun uzun yorumlamışım. İsterseniz bakabilirsiniz.


BİR BAŞKADIR (2020)

Sanırım tek sezonluk bir diziydi ve 8 bölümde bitti...

Hikayemiz Meryem (Öykü Karayel) odaklı ilerliyor. Birbirleriyle çok da bağlantılı olmayan insanların bir şekilde yollarının kesişmesi ve birbirlerinin hayatını nasıl değiştirdiklerini anlatıyor. 

Bu diziyle ilgili de çok şey yazıldı ve çizildi. Özellikle Meryem'in psikiyatrı ile yaptığı otobüs durağı konuşması en fazla kullanılan capslerden oldu sanırım 😀

Bu kadar birbirinden uzak, birbirine bu kadar zıt karakteri nasıl yarattılar şaşırdım tüm dizi boyunca. Ve bunları da uyum içinde birbirleriyle bağlantı kurmaları gerçekten tam alkışlıktı. Sadece Sinan (Alican Yücesoy) karakteri benim için çok anlamsızdı. O karakteri de hala keşfedebilmiş değilim zaten...

Yasin karakterine hayat veren Fatih Artman şahane bir performans sergilemiş... Bir çok yer de adamın haline tavrına hayran kaldım... Bir de Hoca karakteri ile karşımıza çıkan Settar Tanrıögen'i çok sevdim... Tam da karakterine cuk oturmuş...

Dizi çok sürükleyici, koşuşturmalı bir havada değil... Daha çok bir sakinlik söz konusu... Ara ara geçmişle kurulan bağlantılar biraz hareketlendirmiş diziyi o kadar... Ben severek izledim...

Bir de bu dizi sanırım rahmetlik Ferdi Özbeğen'in ikinci kez patlamasına sebep oldu... Yeni nesil ergenler deli gibi Ferdi dinliyor şu aralar sanırım :)) Bu da diziye dair dip notum olsun ;)


MASUM (2017)

8 bölümlük bir mini dizi olur kendileri... Şimdi yazarken fark ediyorum Haluk Bilginer son dönemlerde ne kadar aktif farkında mısınız?  İyi ki diyorum bu konuya ben :)

Komiser Cevdet (Haluk Bilginer) ve ailesinin trajedisini anlatıyor dizimiz. Komiser Yusuf (Ali Atay)'un Cevdet'in yaşadığı kasabaya tatile gelmesi ile bazı gerçekler ortaya çıkacak ve bir ailenin parçalanışı gözler önüne serilecektir. 

İlk bölümlerde sakinliğinden ve belirsizliğinden sıkıldığımı söyleyebilirim. Fakat ortasından sonra merakım ağır bastı ve içine girebildim.

Dizinin iyi bir kadrosu var; Haluk Bilginer, Nur Sürer, Ali Atay, Okan Yalabık, Serkan Keskin, Tülin Özen gibi... Hepsi de diziye çok yakışmış.

Özellikle küçük oğulları olan Tarık'a hayat veren Okan Yalabık döktürmüş diyebilirim...

Sakin, biraz gergin ve gizemli dizileri seviyorsanız bu diziyi de izleyin bence ♥


KILLING EVE (2018-....)

Geçtiğimiz senelerde 1 ve 2. sezonunu çok severek izlemiştim. Bu sene de 3. sezon kısmetmiş :) Hala da final yapmadı dizi, ne zaman yapacağı da belli değil...

Eve Polastri (Sandra Oh) ve Villanelle (Jodie Comer) kaçma kovalamaca hikayesi bu sezonda da devam ediyor... Ama bu sefer olaylar biraz daha şekil değiştiriyor. Birbirlerini takip ederken bir anda birlikte hareket etmeye başlıyorlar gibi gibi... 

İlk iki sezonun tadını bulamasam da yine severek izledim diziyi. Eve ayrı bir alem ama bu sefer Villanelle daha çok ilgimi çekti diyebilirim... 

Fırsat bulduğunuzda izleyin dediklerimden ;)


ATİYE dizisini yine yorumlamışım bu sene, okumak isterseniz BURADA


GRACE and FRANKIE (2015-......)

Şu ana kadar 6 sezon yayınlanan dizinin her sezonu 13 er bölümden oluşuyor. İlk defa bu sene izlemeye başladım ve 6 sezonunu da hatmettim :)

Adı üzerinde dizimiz Frankie (Lily Tomlin) ve Grace (Jane Fonda) ve ailelerinin üzerinden ilerliyor. İki ortağın eşleri olan Grace ve Frankie birbiriyle hiç geçinemeyen iki kadın. Kocalarının birbirlerine aşık olmasıyla terk edilen Grace ve Frankie mecburen aynı evde yaşamaya başlarlar ve zamanla dost olmaya başlarlar.

Benim için çok eğlenceli bir diziydi. Yaşı kemale ermiş iki hatun söz konusu olunca haylice benzerlik yakalıyor insan kendisiyle.

Çıtırların çok haz almayabilecekleri ama biz kıtırların eğlenebileceği  bir dizi... Çıtır çerez, zevkle izledim...


FLEABAG (2016-2019)

6 şar bölümlük 2 sezondan oluşuyor dizi ve sanırım final yapmış. 3. sezonun çekilmeyeceğini açıklamışlar.

Londra'da Fleabag (Phoebe Waller-Bridge) yalnız yaşayan 30 lu yaşlarda bir hatundur. Aile ilişkileri, aşkları ve iş hayatı konu ediliyor dizimizde de...

İlk başlarda espri şekline çok uyum sağlayamadım itiraf ediyorum... Malum İngilizlerin espri anlayışları biraz farklı... Sonradan sonradan uyum sağladım ve hatunu da pek sevdim...

Bölümler sanırım 20-25 dk idi... Dolayısıyla kısa bir dizi... Fleabag'i seversiniz bence sizde ;)


SELF MADE (2020)

Dizimiz 4 bölümlük mini bir dizi ve gerçek bir yaşamöyküsünden yola çıkılarak çekilmiş.

1800 lü yıllarda geçiyor hikayemiz. Madam C. J. Walker (Octavia Spencer) ünlü bir saç bakım markasının kurucusu. Tabi pat diye olmamış bu yolculuk. İşte bu dizide bir yoktan var olma hikayesi izliyoruz. Müthiş bir azim ve çalışkanlık öyküsü de diyebiliriz.

Özellikle girişimcilik konusunda çokça kıssadan hisse barındırıyor dizimiz ve bunu insanın gözüne sokmadan yapıyor. Kahramanımızın kadın olması da ayrı bir güzellik tabi ki 😉

Octavia Spencer dizide her zamanki gibi oyunculuğunu konuşturmuş ama ben asıl kızı Lelia'yı canlandıran Tiffany Haddish'e bayıldım. İnanılmaz güzel bir gülüşe sahip ve insana pozitiflik yüklüyor duruşuyla. İzlediğinizde sizin de dikkatinizi çekecektir mutlaka.

İzleyin bu diziyi de ♥


YOU ME HER (2016-2020)

10 ar bölümlük 5 sezondan oluşuyor dizi. 

İki kadın bir erkek arasındaki aşk üçgenini değil birlikteliği anlatıyor dizimiz... Bir durum komedisi de diyebiliriz. Evli çiftimiz Jack (Greg Poehler) ve Emma (Rachel Blanchard) tek düze giden ilişkilerini canlandırmak için aralarına Izzy (Priscilla Faia) 'i alırlar ve bu ilişkilerini ilk önce kendilerine sonra da çevrelerine kabullendirmeye çalışırlar...

İtiraf etmeliyim ki ilk bölümler sarsa da sonradan sonradan sürekli aynı şeylerin etrafında dönmekten biraz sıkıldım. Uyumadan önce bölüm bölüm izleyince öylemesine bitti işte.... Dolayısı ile izleyip izlememe kararını size veriyorum.

Dizilerimizde bittiğine göre çok yakında kitap listesi de gelecek der kaçarım ben...

Kendinize iyi bakın ♥





27 yorum:

  1. Vaktiniz olursa DARK'ı da tavsiye ederim:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dark ne zamandır aklımda, kafa yakıcı yorumlar gelince aklımın salim döneminde izleyeyim diyorum :)
      Öneri için teşekkürler

      Sil
  2. Birçoğunu izledim ben de. Netflix sagolsun pandemi krizlerine deva oldu. Emeginize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Netflixi televizyondan da izleyebiliyor olmak şahaneydi benim için... Bazen çok kısır döngüye giriyormuşum gibi hissetsem de iyi geldi bu pandemi döneminde :)

      Sil
  3. Haluk Bilginer’li her şey güzel bence. Dokuz Kere Leyla’yı bile beğendim ben, sonunda biraz şeyetmişler sadece 😂😂. La Casa del Papel’i seyretmedim ben hala, seyreder miyim de bilmiyorum 🤷‍♀️,sen dedin diye bir şans verebilirim 😍. 😘😘😘😘😘😘😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dokuz kere Leyla'dan beklentim yüksekti, o sebeple hayal kırıklığına uğradım. Ama müzikalimsi yapısı eğlenceliydi yine de. Sonu evet çok komik olmuş hahahaa :))
      La case izle bence... Bakalım sen hangi karakteri kendine yakın bulacaksın ;)

      Sil
  4. Heybenize güzel diziler katmışsınız hocam, ben queens gambit i 2 kere bitirdim desem abartı olmaz :))) Şahsiyet, Queens Gambit, Bir Başkadır, Atiye, LCDP benimde bitirdiklerim arasında yer alıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gambiti sevenler genelde çift dikiş yapmışlar :)) Bizim ergen hatta 4 ledi :)))
      Siz de iyi bir dizi seversiniz anlaşılan ;)

      Sil
  5. Bu ay ilk kez netflixe üye oldum ve öneriler ararken iyi denk geldi :). Ben buralar Dark'ı izliyorum ve baya sevdim :).

    Kısa kısa ben de yazayım. HTGAWM: izleme listemde, senin yorumunu da okuyunca daha da umutlandım :).
    Queen's Gambit' de aynı şekilde, bir de madem mini dizi hap gibi bir ara yutayım :).
    Şahsiyet'i izleyeli baya oldu bana ama ben de çok sevdim, Masum'un ilk bölümü hoştu, devam edemedim daha ama merak ediyorum. Bir Başkadır'ı da sevdim.
    La Casa'yı izlemeyen benim :), ilk iki-üç bölümden sonra baydı, bıraktım :).
    Feud'u da çok severim.
    Killing Eve'i ben sevmedim ama bir tek ben sevmedim sanırım genelde çok iyi yorumları.
    Fleabag' bayılıyorum, gerçekten bitiyorsa çok üzülürüm. Ben bilmiyordum bittiğini hala yeni bölüm bekliyorum :(. Gracie ve Frankie de ilgimi çekti bakarım :). Self-Made'i de madem önerdin, bakarım ona da :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Netflix üyeliği bu dönemde şahane olmuş ;)
      Dark aklımda ama kafa yakıcı yorumlardan sonra aklımın salim döneminde izleyeyim dedim :)
      HTGAWM mutlaka izle, çokça beğeneceğini düşünüyorum.
      LaCasa yı seveceğimi ummayarak başladım ama feci sardırdım. Zevkler bazen değişebiliyor ;)
      Fleabag evet final yapmışlar diye okudum, tam sardırmıştım halbuki. Ben de üzüldüm.
      İzlediğinde bana da ses ver ♥

      Sil
  6. Şahsiyet muhteşemdi. HTGAM 3. Sezonundayım, nefes kesici. Uzun zamandır en etkilendiğim dizi oldu. Queens Gambit de çok iyi. Zaman geçmek bilmiyor. İyi ki diziler, filmler var da oyalanıyoruz. İyi seyirler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. HTGAM e bayılanlar kulübümüze hoşgeldiin :))) Annalise vurdu beni. Bazen tekrar mı başlasam diyorum ama Şebo saçmalama diyorum sonra da. Açık ara en beğendiğim dizi diyebilirim.
      Filmler ve diziler bu dönemde kurtarıcımız oldu haklısın.
      Öpüyorum seni.

      Sil
  7. Bir de ben çok dizi izledim diyordum senin yanına yaklaşamam. İyi izlemişsin. Bir ara yeniden bakayım konularına seyrettiğim bitmek üzere yenisine başlamalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu dönemde filmden çok dizi izlemişim sanırım ben. Kısa kısa dikkatimi ancak bu şekilde toplayabildim sanırım.
      Bu sene nasıl olacak bakalım ;)

      Sil
  8. Selam Sebo'cum...Masallah sabrina,gercekten iyi izlemissin.Bunlarin icinde izleyip de en sevdiklerim,gercekten sevdiklerim:La CASA dE PAPEL,Atiye,Bir baskadir ve Killing Eve....Ahhh killing eve.ahh la casa...Hani insan nikotin krizine girer ya,ya da cok acikmistir yemege saldirir aynen oyle izledim bunlari ben ve yeni bolumlerini heyecanla bekliyorum.Sahsiyet'i izlemek istiyorum ama bulamadim.Queens' Gambit en ilgimi ceken bu listede,sanirim siraya alacagim.Ben ilk kez Turk dizileri izlemeye basladim bu memlekete geldigimden beri.Kirmizi Oda ve Masumlar apartmani.Hos ilk bolumlerdei gibi askla izlemiyorum,hani zilerken baska seylerle de ilgileniyorum artik ama takip etmekten kendimi alamiyorum.Bir de gecenlerde BBC'de "the serpent" diye gercek hayat hikayesinden uyarlanmis bir dizi izledik,8 bolum.Gercekten sahane,karsina cikarsa tavsiye ederim.Kocaman sevgiler,iyi haftalar.

    YanıtlaSil
  9. Vallahi helal..her birini ne güzel seçmiş ve ne güzel analiz etmişsin. Bu aralar google'da habire " en iyi avukat filmleri" araması yapan bendeniz için elbetteki HOW TO GET AWAY WİTH MURDER baş köşede yerini aldı. Bakiciiim ona mutlaka. İzlediklerim de var arada ve artık baygın göz süzmeler haricinde diziler yaptığı için türk dizi sektörü ile gurur duyuyorum ben de

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Kadriye. Türk dizileri de artık kendini aşmaya başladı ♥
      Murder ı seversin diye tahmin ediyorum ♥

      Sil
  10. Ben Virgin River'a sardım bu ara. O doğa harikası coğrafyadaki kasaba görüntüleri ruhumu dinlendiriyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duymamıştım hiç o diziyi Sezercim, şimdilerde what/if diye bir dizi izleyorum, ondan sonra ben de ruhumu dinlendireyim azıcık :)

      Sil
  11. Yıl içinde duyduğum bütün dizileri izlemişsiniz ben ancak yarısını izleyebildim, pandemide de okul peşimi bırakmadı çünki :) bloguma beklerim

    YanıtlaSil
  12. Grace ve Frankie hayranıyım malum yaş kitır kıtır olunca 🙈🙈🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son sezonu sabırsızlıkla bekliyorum Derya :)
      Enerjileri hoşuma gidiyor :)

      Sil
  13. Listedeki çoğu diziyi izledim.Hepsi de çok başarılı.Özellikle THE QUEEN'S GAMBIT :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gambit evet çok başarılıydı. Çok keyifle izledik bizde :)

      Sil
  14. Eline sağlık Şebnem. Ne güzel anlatmışsın izlediğin dizileri. Tek tek yorum yazmayacağım. Atiye dışındakilerin hepsini izleyebilirim. Kitap listeni bekliyorum merakla. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemediysen özellikle Murder'ı izle Şule. Senin de seveceğine eminim ;)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)