15 Haziran 2021

Doktor Ox'un Deneyi / Jules Verne

 

İş Bankası Kültür Yayınları'nın Modern Klasikler Dizisinden kitaplar okumaya çalışıyorum ara ara... Tamamen seçmece usulü gidiyorum kitap seçiminde de. Bazen alıp götürüyor beni kitap, bazen de süründürüyor... Kısmet diyorum her seferinde :)

Jules Verne sanırım sadece çocukluğumda okuduğum bir yazar. Daha sonra hiç okumadım. Kaybım çok mu hâlâ çok emin değilim :)

Hikayemiz Quiquendone adlı hayali bir kasabada geçiyor... Sakin ve yavaş bir kasaba... Bir yandan hayalini kurduğumuz bir huzura sahip, bir yandan da insanı çıldırtacak seviyede bir kararsızlık hakim kentin insanlarında... Mesela bir kulenin devrileceğini biliyorlar ancak senelerdir de bu kuleyi nasıl bir tadilat yapacaklarına karar veremiyorlar gibi gibi...

Evleneceğin insanla en az 10 yıl boyunca flört edeceksin ki evlenebilesin gibi garip kaideler de yerleştirmişler hayatlarının içine... 

Anlayacağınız fazla sakin ve kararsız insanların yaşadığı bir kasaba...

Ve derken Doktor Ox geliyor kasabaya ve tamamen kendi bütçesiyle kasabayı aydınlatacak bir projeyi hayata geçiriyor kasaba üst düzey insanlarının oluruyla...  Kasaba aydınlanacaktır aydınlanmasına da bu arada Doktor Ox'un da deneysel bazı planları vardır tabi ki... O huzurlu insanlar bilinmeyen bir nedenle kaosa doğru yol almaktadır...

Kitabın konusunu bu şekilde özetleyebilirim....

Kitap okuması kolay bir dile sahip, bazen işin sonunu başından anlayabildiğiniz öğelere de rastlıyorsunuz.. Kısa bir kitap olmasından dolayı sanırım olaylar hızla akıyor. Benim için çok şukella olmasa da rahat okudum diyebilirim...

Okuyup okumamaya siz karar verin artık 😉


Altıçizililerim;

* Kazalar kadar mantıkdışı bir şey yoktur.


Çoğul eki koymakla yanılmışım gördüğünüz üzerine :))

Kararlı ve huzurlu günler diliyorum herkese ♥




36 yorum:

  1. yazım dilini çok seviyorum ama bu kitabını okumamıştım. İlk fırsatta okuyacağım

    YanıtlaSil
  2. Hahaha, bazı kitaplarda alıntılanacak bişey olmuyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben genelde bulurum ama bunda bulamamışım :)))

      Sil
  3. Ben de büyük bir hevesle Jules Verne okumaya başlamıştım bir ay kadar önce, sanırım çevirinin kötülüğünden olsa gerek; hayal kırıklığı yaşadım ve bıraktım. Yine de tekrar şans vermeyi düşünüyorum 😂😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben özellikle alıp okumam sanırım artık :) Denk gelirse de geri çevirmem :))))

      Sil
  4. Teşekkürler tanıtım ve öneri için 🙏 ☺️

    YanıtlaSil
  5. Ben Jules Verne okurum her türlü :D Bir ara piyasadaki tüm kitaplarını almıştım hepsi bitmesin diye tümünü okumadım henüz :)

    YanıtlaSil
  6. Jules Verne'in bütün kitaplarını okumuştu, çocukluğumda. Daha doğrusu bu kitabı görene dek, öyle sanırdım.
    Galiba, kendisi çocukluk anılarımda kalamaya devam edecek. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahaaa :)
      Ben sanırım birkaç kitabını okudum ama bir daha özellikle almam diyorum :)

      Sil
  7. Jules Vernenin denizler altında 200bin fersah kitabına benzer bir kitabı vardı, nautulus mu neydi şimdi hatırlayamadım,ingilizce kitaptı ama güzeldi..doktor oxun deneyini hiç okumadım ama anlattığınıza göre çok iyi,muazzam ve iyi bir durum (şukela) değilmiş..😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef şukellalık bir durum yoktu :) Bakayım bir ara dediğiniz kitaba da, duymadım sanırım ben o kitabı...

      Sil
  8. çocukluğa gidiyorum verne ile, kapaktaki resim ile de covid korkusuna :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. naptın şebo aşı oldun mu?

      Sil
    2. pazartesi oldum canım. Sıkıntı yok şükür. Salı biraz kolum ağrıdı o kadar.
      Darısı 2. doza diyorum ♥

      Sil
  9. Hayal gücüne dayalı romanların yazarı Jules Verne. Teşekkürler:)

    YanıtlaSil
  10. sevdiğim yazar tabii, okurum bunu, görmediydim, iş bankasının su serisi de ne güzeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İş bankasının sevdiğim serisi kesinlikle. Ara ara bu seriden kitap alıp okumaya çalışıyorum Deep

      Sil
  11. Çocukken de kitap okumayı severdim ama bu yazarı hiç okumamışım. Sadece Aya Seyahat kitabını okudum birkaç yıl önce. Yazarla yetişkinlikten önce tanışmak gerekiyor bence. O zaman daha çok etkilenebilirsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukluğumda çok etkilenmiştim ama ben biraz fazla büyümüşüm sanırım Şule :)))

      Sil
  12. Geçmişe gidip hayaller kurdum teşekkürler.

    YanıtlaSil
  13. Jules Verne ben de çocukken çok okurdum ama bu kitabı bilmiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Modern Klasikler serisine başladığımda gördüm, daha önce hiç duymamıştım bu kitabı derya

      Sil
  14. Aydınlık kasabaya yaramamış galiba... Jules Verne'in kitaplarını çocukluğumda okumuştum. En son büyüdüğümde Aya Yolculuğunu okudum sonra da bir daha kısmet olmadı yazarın kitapları. Şimdi yazdığı kitaplara bir göz attım da ne çok kitabı varmış. Evliya Çelebi gibiymiş mübarek. Dünyanın çeşitli yerlerine ait tek bir çok kitap çıkarmış. Kısa sürede biten kitapları seviyorum. Ve deneyi merak ettim. :)) Çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok detaylı bir kitap değil diğer kitaplarına göre ama ütopyası güzeldi yine de Zulal...

      Sil
  15. Selam uzun zamandır buralarda yoktum yeni bir blogla geri döndüm sizi takipteyim. Rica etsem sizde bloguma bi göz atıp takip eder misiniz ? :)

    YanıtlaSil
  16. J. Verne gerçekten geleceği iyi gören ve yorumlayan bir adam zamanın şartlarına göre fantastik bir adam amma bu kitabını pek sevemiyorum. Baya oldu okuyalı hatırladığıma göre olaylar hızlı ve askıda benim için ya da daha çok entrika sevdiğimden olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürprizli bir kitap değildi ve başından ne olacağı da çok belliydi. O yüzden ben de de çok etkili olmadı diyebilirim...

      Sil
  17. yazım dilini çok seviyorum ama bu kitabını okumamıştım. İlk fırsatta okuyacağım

    YanıtlaSil
  18. Dünyanın merkezine yolculuk kitabı çok iyiydi.

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)