18 Ocak 2016

nostaljik pazartesi


Yeni bir kar yağışıyla günaydın...
Bir yandan grip, bir yandan kar...
Bugün işe gelmesem mi acaba dedim ama kar tutarsa hakkımı yarına sakladım :)

Evet bugün nostalji günü :)
Genelde bu yazıları tamamen kura gibi seçiyorum...
Eğer çok kel alaka birşey çıktıysa ikinci bir şans daha tanıyorum kendime...
Bugün ama bingo...
Hem Pazar yazısı güne uygun, hemde taaaa o zamanlardan bu zamanlara çok da birşey değişmediğinin kanıtı aslında...

Ben hep kakılmış, hep kakılmış...
Eski yazı işte burada...
Ama ben bir copy paste olayınıda gerçekleştirdim tabi :))




Evimin bal dök yala haline bayılırım ben. Genç kızlık dönemlerimde bu sebepten evimizi bile yaktım :))
Hoş o zamanlar kronik derecede temizlik hastasıydım, şimdi oldukça törpülendim...
Temizlik yaparken bilumum deterjanı birleştirip tam missss gibi dediğimde birde üstüne yemek yapmaya kalkışınca ploppppp diye mutfağımızın tavanı alev almıştı :) Böyle ilginç alev alma ben hayatımda görmedim, görmiyim de zaten... Mutfak tülü üstten eriyip pat yere düşmüştü... Sadece tül, badana ve is zaiyatı verip konu kapanmıştı. Tabi uzun süre annem bana temizlik yapmayı yasaklamıştı :) Yangın zaiyatını temizledikten sonra tabi ki :)))

Şimdilerde ise ehhhhh durumundayım. Hele depresyonlu anlarımdaysam ev ben gidiyorum diye bağırsa umurumda olmuyor :) Mesela son iki haftadır dur gitme diyorum evcağızıma.... Çok inatçı çıkınca profesyonel destek bile alındı, düşünün artık halimi....

Dün dedimki kendi kendime, ev temiz sen çamaşırını yıka, ütünü yap, yemek yap, birkaç eşyanın yerini değiştir... Keyfince davran yani :))
Ama yok arkadaş evde durdukça iş ürüyorda ürüyor...

Mesela;
Oğluş çizgi film keyfi yaparken yesin diye yapılan meyve salatası halının ortasına hoooop dökülür ve baştan başa halı tekrar kırklanır...

Güzel bir pasta tarifi deneyelim derken yapılan krema mikserle çırpılırken mikser çalışırken kremadan çıkartılır ve krema cenneti olan mutfak yeniden elden geçer.....

Tam ütüm bitti diye sevinirken balkonda salım salım salınan çamaşırların unutulduğu fark edilir ve tam bilfiil 3 saat ütü yapılır ama yinede bitirilemez. Nazar bocuğu olarak 1 sepet ütü hala beklemektedir...

Oğluş kitap okurken birden resim yapmaya başlar ve pastel boyaları kalemtraşla açarak un ufak eder. Halıya yapışan pastel parçacıklarını görünce annenin kat sayısı yükselir... Zira o pastel kırıntılarını halıdan çıkartmak tam 1 saatini alır :(

Anne söylene söylene halıyı temizleyedursun, oğluş boş durmaz bu arada... Cıbıldak cıbıldak hatun resimlerini gazeteden kesicem derken zaten hala nemli olan oturma odası halısına gazeteleri sürtmek sureti ile kapkara yapar !!!! Tabi bunu görünce ben koparım :((

Tam herşey bitti, şöyle bacaklarımı uzatarak kesilmiş gazeteden kalan yerleri okuyum derken doca işten koşa koşa gelip banyodaki musluğa bir aparat takmaya kalkışır. Amaç ellerimizi yıkarken su sıçramayacakmış... Ama bu arada banyo su içinde kalmıştır... Hiç de önemli değildir nede olsa bundan sonra su sıçramayacak ya !!!!

En son bombayıda akşam yemeğindeki ketçap yapmıştır. Oğluşun yine hiç bir suçu yoktur zira ketçap kapağı açıkken de sallanabilir nede olsa... Duvarda kan kırmızı doğal bir resim oluşmuştur...

Kalkış: 09:00
Yatış : 00:30
Poposu yer görmeyen ben...
Nede güzel bir pazar dimi keyifli keyifli...
Bundan sonra Pazar günü evde oturan ne olsun....




26 yorum:

  1. Hem çocuk, hem ev işi, titiz de olunca zor Allah kolaylık versin arkadaşım, yangın olayı için de çok geçmiş olsun:(((bu arada mikseri o yüzden hiç sevmem fayanslara filan sıçrar durur:((mümkün olduğunca kullanmıyorum:))
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. en son söze bayıldım. poposu yer görmeyen ben

    YanıtlaSil
  3. O temizlik hastalığı çok fena. Ben kendimi öyle sanırdım senin mutfak vakandan sonra kendime pasaklı bile diyebilirim:)))

    YanıtlaSil
  4. Bücürük ve ben;

    Yok artık titiz mitiz değilim :) Törpüledim haylice...
    Can mı dayanır allahınıseversen :)))
    O mikse feci hakikaten hep bir kaza potansiyeli mevcut :))

    YanıtlaSil
  5. Nihal;

    Lafı severim de kendisini hiç sevmem :))

    YanıtlaSil
  6. Saadet;

    O çok eskidendi Saadet :)) Artık hiçbir kuvvet bana öyle temizlik yaptıramaz... Gençken takacak şey çok buluyorsun :))

    YanıtlaSil
  7. Oyun hamurları halıya yapışmıyor mu o da çok fena. Yerler rengarenk kazı dur.

    YanıtlaSil
  8. yazdan kalan;

    Hakikaten :)) İçine içine işler çoğunlukla da...
    Biz bu çocuklardan ne çektik yahu :)

    YanıtlaSil
  9. ooff,hep aynı hikaye,bir süre sönra öyle bir boşvermişlik başlıyor ki sorma gitsin.Zaten sen de demişsin,ev kalk gidelim der,sen sus be otur,hehehe

    YanıtlaSil
  10. Ne ilginc, tam da bugün "titizlikle ilgili, temizlik hastasi olmakla ilgili, ya da -benim gibi- olmamakla ilgili bir yazi yazmak lazim" dedim icimden bir ara...sonra aman bosver, ne meraklisin kendini rezil etmeye dedim gectim:)


    O degil de, Oytun cibildak hatun resimleri mi topluyor gazetelerden daha simdiden? Aboooow, basimiza tas yagcek!:))

    YanıtlaSil
  11. Sevda;

    Nankör bu işler yahu, yap yap bitmiyor :) Çok sallamadan yapıyorum ucundan ucundan.. Ama ne zaman iş yapmaya kalksam işler ürüyor resmen :)))

    YanıtlaSil
  12. Ayşe ;

    Yaz sende... Neler neler çıkar kimbilir :)))
    Eğleniriz bol bol ;)
    Oytun küçükken keserdi o hatunları sonra peluş hayvanlarını da onkarla birlikte dizer resmen evcilik oynardı. Çok gülerdim o haline :)) Çatlaklık anadan oğula :)))

    YanıtlaSil
  13. Yerim ben onun evcilik oyunlarini:) Ben de cok güldüm:)

    YanıtlaSil
  14. Ay o kadar temizliğin üstüne neler olmuş öyle. Oturur ağlardım ben.

    YanıtlaSil
  15. Yazmayı unutmuşum,bugün okudum Beş Sevim Apartmanı'nı,çok beğendim ama gerçekten çok beğendim.Sayende okumuş oldum,belli ki bu konuda bayağı da bilgili birisi yazar.

    YanıtlaSil
  16. Hee canim hep Oytun, hep Oytun. Pasakli ananin hic sucu yok dimi? :))
    Vllahi terlikle kovalayacak beni:)) Hahahahahaha tamam len saka yaptim:))
    Kolumda rahatsizlik cikana kadar bende oyleydim, sonra kadin gelmeye basladi. Busene yeni contrat yapmadim bahanesiyle kadini almadim. Ben yapayim dedim, anaaammmm kadin gelmeye basladiktan sonra batmisiz ya biz. Iki gun daha dursak bildigin orumcek aglarina takilip yem olacakmisiz:))) Abovvvv. Ama iki gundur de koltukla butun olduk. Cok menem birsey bu titizlik bee. Accik rahat olaydik iyiydi. Darisi basimiza artik ne diyelim

    YanıtlaSil
  17. Bir gün akşaö yatmadan önce itinayla silip temizlediğim cam orta sehpanın sabah gözlerimi tam açamadan yeniden parmak izleri yemek artıkları ve oyuncaklarla dolu olduğunu fark ettiğimde benim için temizlik uğraşı bitti. O gün bugündür pek rahatım :)

    YanıtlaSil
  18. Sevdican;

    Biz bir ara hep bu haldeydik :)) İçim kan ağlıyordu içimmmmm :)

    YanıtlaSil
  19. Sevda;

    Aaaaaa okudun mu ? Çok hızlısın şekerim :))
    Sevmene çok sevindim... Ben de ilk defa geçen sene "Deli Kadın Hikayeleri" ile tanımıştım yazarı... O çok daha can acıtıcıydı ama... Bu sene tüm kitaplarını okumak gibi bir hedef edindim bakalım...
    Bilgi düzeyi nedir bilmiyorum bu konuda ama dediğin gibi bu tarz insanları iyi tanıyor gibi... Daha doğrusu sanki yaşamış gibi...

    YanıtlaSil
  20. Mevlüde;

    Bak terlikten son anda kurtuldun :)))
    Kadın alsan bir türlü almasan bin türlü... Bizim gibi yapmıyorlar hiçbir zaman.. Kirleri çok sevip okşuyorlar ahahahaaaa :))
    Kendini de fazla üzme ama ortalığı kırklayacağım diye...
    Hastalanmayacak kadar temiz olsun yeter dermişim :)))

    YanıtlaSil
  21. Handan;

    İki tane erkek çocukla iyi başetmişsin yine de sen. Ben biriyle kafayı yedim :)) Ama dediğin gibi sal gitsin...
    Şimdi olduğu kadar, yetişebildiğim kadar :)
    Ne kadar temizlersen temizle yine aynı sonuç :)

    YanıtlaSil
  22. Oyyy oyyy kolay gelsin çok ;))
    Pofff iş bitmiyor ne diyim

    YanıtlaSil
  23. Gizli yetenek;

    İşler hiç bitmez :)) Bitirmeye de uğraşmıyorum artık ;)

    YanıtlaSil
  24. Zormuş. Üzüldüm. Ben son 4 senedir,her şeyi boşverdim.

    YanıtlaSil
  25. Bahçe perim;

    Herşeyi boşver de şu blogu boşverme canım ya... Hadi dön artık güzel yazılarına... Yoğunsun muhtemelen ama bize de vakit ayır :))

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)