19 Haziran 2018

MADAME - L.T.F.M. #1


Malumunuz bir maratona başladık, limonata tadında filmler izleyeceğiz... Listeleri de oluşturduk en güzelinden... Keyifli keyifli izleyip yorumlayacağız, birbirimizin filmlerine sulanacağız, katılmayanlara nispet yapacağız 😃😃 Hatta kısaca ben bu maratona L.T.F.M diyeceğim bundan sonra  ;)

Hala ben katılmadım ama diyorsanız, şansınızı kaybetmiş değilsiniz...  Son şansınız, demedi demeyin :)



MADAME (2017)

Film hissiyatına geçmeden önce kısaca filmin konusundan bahsedeyim;
Bob (Harvey Keitel) ve Anne (Toni Collette) isimli çiftimiz kendilerince romantik zamanlar geçirmek için Fransa'da oldukça gösterişli bir malikaneye taşınmışlardır. Sosyete arkadaşlarına da durumlarını ilan etmek mi desem gösteriş yapmak mı desem tam bilemedim ama sonuçta bir yemek vermeye karar verirler. 12 kişiden oluşan bir davetli listesi çıkartılır, herşey kusursuzdur. Son anda Bob oğlunu da yemeğe davet edince tatataaammmm sayı 13 e ulaşmıştır. Üvey anne Anne için bu büyük bir sorundur ve acilen çözümlenmesi gereklidir. Yemeğin başlamasına dakikalar kala evin emektar hizmetçisi Maria (Rossy de Palma) ev sahibesinin sosyetik arkadaşı rolüyle 14. davetli olarak yemeğe katılmak üzere  hazırlanılmaya başlanır. Bu durum farklı hikayelere sebep olacaktır tabi ki... Evin oğlunun herkese küçük şakaları vardır bu konuyla ilgili...

Yer yer komedi unsurlarına yer veren filmimiz aslında içinde hafif bir dram da barındırıyor. Evin hizmetçisi Maria 'nın hikayesine odaklanmışken kimi zaman zengin güzel kadın Anne'nin de ruhsal travmalarını gayet güzel işlemiş.. Zenginsin, güzelsin, eğitimlisin, yaşça büyük kocan tarafından tapıldığın dönemler olmuş hatta... Ama deli gibi korkuyorsun yeni bir genç kız yerini alacak diye... Bir taraftan da çirkin bir hizmetçi kadın var. Sen allayıp pullamışsın... Kadına bir kimlik yaratmış ve aslında hiç de ait olmadığı bir ortama atmışsın ama senin yaratmaya çalıştığın o çirkin kadın yeni bir aşka yelken açabiliyor... Al sana yeni bir travma :)

Diğer taraftan Maria bu yeni durum karşısında bir yandan kendini tanırken bir yandan da mutluluğu tanımaktadır... Aşk onu değiştiriyordur... Ve bu dönüşümü çok keyifli yansıtmış Rossy De Palma... Kadın bir alem :) Ve sanıyorum izlediğim ilk filmi. Daha önce seyretseydım bir yerlerde kesin hatırlardım o burunu. Filmin başlarında gözümü ayıramadığımdan, sahnelerin başka öğelerine çok odaklanamasam da şükür ki sonradan alıştım :) Hatta nereden geldiyse aklıma "Sıfır Noktasındaki Kadın" kitabının kapağı geldi aklıma. Kapaktaki kadında da böyle bir karakteristik bir burun vardı... O kadın bu kadın tabi ki değil ama ben inanılmaz benzettim...

Konuyu dağıttım yine :)

Film bir başyapıt değil, hatta oldukça sıradan, başı sonu belli bir film... Filme Rossy de Palma 'nın kattığı ayrı bir havayla şekil verilse de beni etkileyen sahnelerden birine Toni Collette açık ara imzasını attı. Bir havuz sahnesi var, izlerseniz mutlaka dikkat edin. Orada Anne'nin sevgilisini çırılçıplak izlediği bir sahne... Oldukça sessiz... Sessiz olduğu kadar da kadının gururuyla harmanlanmış çaresizliğini net şekilde haykıran bir duruş... Etkileyiciydi...

Diğer taraftan yemekteki birbirinden çeşit konukların o sofrada harmanlanmasını sevmedim...
Evin babasının maddi bir sıkıntısı vardı, çok üstün körü geçildi... Detaylandırılıp, daha anlaşılabilir kılınabilirdi...
Maria'ya aşık olan aristokrat beyefendi David (Michael Smiley) bu aşktan nasıl etkilendi mesela, Anne ile görüşmesinin sonucunda ne hissetti... Öğrenemedim çatladım anacım :)

Sonuç olarak her ne kadar benim için EHHHHHHHHHHH İŞTE kategorisinde yer alsa da; günümüze uyarlanmış bu Kül Kedisi masalı keyifli bir seyir olabilir...  Maria ile eğleneceğinizden eminim ;)

Görüşürüz ♥






18 yorum:

  1. Çok eğlenceli konusu var gibi görünüyor. Ah film seyretmeye bi fırsat bulabilsem, senin önerilerini elden geçiricem ama kimbilir ne zaman :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olur elbet Gamzecim. Zaman en büyük derdimiz hepimizin maalesef.
      Öpüyorum ♥

      Sil
  2. Güzel.... yeni filmeler öğrenip yorumlar alacağız yorumuna sağlık Şebnemcim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Deryacım ♥ İnşallah güzel filmler seçmişimdir ;)

      Sil
  3. küçük hoş filmleri severims oyuncular da süfer, izlenir buuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. izledim eğlenceliydii, rosi de palma nın şeyi izlesenee, toc toc, takıntılı insanlar bir araya gelir bir bekleme odasında :) birbirlerini redavi ederler :) ay rosi, en sevdiğim yönetmen pedro almodovarın fetiş oyuncularındaaaan :)

      Sil
    2. Not ettim deep, o kadının filmleri izlenir kesinlikle ;)

      Sil
  4. Rossy bu filmde beni benden aldı. Toni Colette'i de çok severim.
    Hemen her filmini severek izlediğim oyunculardan biri kesinlikle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rossy ile ilk tanışmamız Sibel ama kadını sevdim ben de ;)

      Sil
  5. Toni Colette'yi çok severim, sırf onun için izlenir gibi :)

    YanıtlaSil
  6. Ben de uzun zaman aradan sonra Dangal ile döndüm film izleme serüvenine. Tavsiyelerin önemli benim için beybi.

    YanıtlaSil
  7. Bu filmi hiç duymamıştım. Etkinliğin sayesinde bir sürü film keşfedeceğiz :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli bir etkinlik olacak, bir sürü güzel film izleyeceğiz inşallah ;)

      Sil
  8. Güzel bir film gibi canim yazin bahceden eve giremiyorum kisin bakayim 😃

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman sen bahçenle vakit geçir bol bol, bizde bahçe olmayınca takılıyoruz böyle işte ;)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)