3 Şubat 2020

2020 Oscar adaylarında #7


Bu aralar biraz yoğunum, çok fazla buralara uğrayamıyorum...
Garip bir karmaşa var... Tüm pürüzlü işleri çekme potansiyelim var sanırım... Evrene olan mesajlarım yanlış anlaşıldı galiba ya da zuzaylılar benim mesajlarımı yedi :D
Telafi edeceğim inşallah...

Filmlerde de gerideyim henüz ve son haftamız...
En geç Cumartesi akşamı tahminlerde bulunmak lazım...
Hedeflediğim dallarda izlemem gereken 16 filmden 7. si Jojo Rabbit... Daha 9 tane daha var... Bulamadığım hali hazırda 1 film olsa da bulduklarımı izleyebilir miyim endişesindeyim.
Kısmet diyoruz artık...





JOJO RABBIT (2019)

(Adaylıkları; en iyi film, yardımcı kadın oyuncu, uyarlama senaryo, kostüm tasarım, yapım tasarımı ve film kurgusu olmak üzere toplamda 6 dalda...)

Filmleri izlemeden önce kolay kolay yorumları okumuyorum... Merakıma çok yenik düşmem lazım okumam için... Ya da ezkaza fragmanını izlerim... Ama bu filmde bunlardan hiçbiri olmadı...

Film hakkında hiç bir fikrim olmamasına rağmen nedense bana hitap etmeyeceğimden çok emindim... Ahhhhh şu önyargılarım :/

Filme başlamamla birlikte Adolf Hitler (Taiki Waititi) 'le burun buruna geldim... Ama bildiğimiz Adolf değil... İlk önce anlam veremedim tabi ki... Sonra boncuk gözlü Jojo (Roman Griffin Davis)...
Oyun oynar gibi selamlaşıyorlar; Heil Hitler, Heil Hitler...

Ciddi bir film beklerken çıkan abuk ve komik selamlaşma epey sürünce hadi Şebocum hayırlı uğurlu olsun dedim kendime :)))

Filmimiz II. Dünya Savaşı bitişlerinde henüz Alman'ların yenilgiye uğramasının az zaman öncesinde geçiyor... Jojo ari ırkın genç temsilcilerinden ve Hitler hayranı 10 yaşında bir çocuk... O kadar hayran ki hatta hayal arkadaşı Adolf.... Adolf yarım bıyıkları ile oldukça komik aslında... Eğlendiriyor beni :)

Jojo'nun annesi Rosie (Scarlett Johansson) Jojo'nun aksine savaş ve ırkçılık karşıtı gayet barışcıl bir kadın... Oğluna bu duyguyu aşılamaya çalışmasına rağmen Jojo çocuk aklıyla henüz bunları anlayabilecek durumda değil, baskın öğretilenin yani savaşın peşinde...

Bu arada Rosie evlerinin duvarları arasında, ölen kızının çok yakın bir arkadaşı olan Yahudi Elsa'yı saklamaktadır. Jojo bunu fark ettiğinde ise korkularından dolayı bunu gizli tutmaya devam edecek ve Yahudi kızla komik bir iletişimi olacaktır.

Filmimiz bu temellere dayanıyor fakat şu ana kadar izlediğim en cesur yorumlardan biri sanırım... Hitler dönemi ve 2. Dünya Savaşının o son dönemlerini komedi unsurlarıyla bir çocuğun gözünden cesurca ve başarılı bir şekilde anlatmış. Hatta hayal arkadaş Adolf Hitler'e de yönetmenin kendisi hayat vermiş.

Elsa ile Jojo arasındaki ilişki şahaneydi... Jojo'nun hayalinde canlandırdığı tek boynuzlu Yahudi ırkına benzemeyen Elsa ile kendi bildiği yalan yanlış doğruları ortaya çıkarma çabası ve Elsa'nın bu oyundaki tavrı gerçekten çok güzeldi...

Filmde en sevdiğim ve içimi cızlatan sahnesi bir türlü kendi ayakkabılarını bağlayamayan Jojo'nun annesinin ayakkabılarını bağlamaya çalışmasıydı. Filmi izleyenler ne demek istediğimi anlayacaktır. Burada anlatıp konunun sihrini bozmak istemiyorum.

Diğer sevdiğim sahne ise o ari ırkın üstün temsilcilerinden biri olan Captain Klenzendorf (Sam Rockwell) un dahi savaşı bir nevi tiye alan savaş kostümüyle son jestiydi sanırım...

Oytun ile birlikte izlediğimiz bu filmde biz çok keyifli zaman geçirdik.... O dönem savaş yıllarını gülümseyerek izleyebileceğimi hiç düşünmezdim... Veee sevmem ben bu filmi ama diye önyargıyla başladığım film bana resmen bir tokat attı diyebilirim....

Sonuç olarak ben bu filmi OLDUKÇAAAAA SEEEVVVDİMMMMM efenim... Vaktiniz olursa mutlaka izleyin diyorum....


18 yorum:

  1. Bu kadar sevdiğinizi okuyunca merak ettim, kesinlikle bakacağım. :))

    YanıtlaSil
  2. Seninle aynı şeyi düşünüyorum bende Şebo şuan, acaba sever miyim, sanki sevmem diye. Eh başlayayım madem! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Süpersin :))
      İzlediğinde hissiyatını yaz mutlaka ;)

      Sil
  3. İzlemek istediğim filmlerden, du bakiim :)

    YanıtlaSil
  4. Ah şu ön yargılar :) Buradan önce bir blogda daha bu filmle ilgili yorum okumuştum, iyice merak ettim :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu aralar çoğumuz Oscar adaylarını izliyoruz ya o sebeple bu filmlerin yorumları çokça görmen ihtimaller dahilinde...

      Neşeli sevgiler ♥

      Sil
  5. Ayyy ben de bayıldım bu filme, aç aç izle olmuş <3. Yorumunu kaç hafta oldu paylaşacağım paylaşamadım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben pas geçmeyi bile düşünmüştüm bu filmi :)) İyi ki diyorum şimdi ;)

      Sil
  6. Hitlerr ah sabun beyinli herif. Eklendi listeye :)

    YanıtlaSil
  7. Bu film hakkında benim de hiçbir bilgim yoktu ama anlattığın gibi bir film çıkacağını hayatta tahmin etmezdim. Tam benim sevdiğim tarzda bir filme benziyor. Oscar filmlerinde öncelik tanınacak.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen kafamızda saçmasapan şeyler üretebiliyoruz işte Şule ;)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)