8 Mart 2022

2022 Oscar adaylarını izliyoruz ♥ Volume 9 (Being the Ricardos)



BEING THE RICARDOS (2021)

(En iyi erkek oyuncu, kadın oyuncu ve yardımcı erkek oyuncu dallarında toplam 3 adaylık)


Bu sefer 1951-1957 dönemlerinde yayınlanan ve o dönemin "en"leri arasına girerek ilerleyen yıllarda da isminden söz ettiren I Love Lucy dizisini odağına alan bir film var karşımızda. Dizinin çekildiği dönemde evli olan Lucille Ball (Nicole Kidman) ve Desi Arnaz (Javier Berdem) çiftinin dizinin bir haftalık çekim süresi boyunca yaşadıklarının perde arkasını öne çıkarsa da filmimiz, arada geri dönüşlerle ilişkinin bütününe bakmayı ihmal etmiyor. Hem dizinin hem de ilişkilerinin kırılma noktasını da böylece daha iyi anlamış oluyoruz.

İlk başlarda film bir oradan bir oraya sallandı benim için. Bazen gereksiz diyaloglar bazen de gereksiz sahneler varmış hissiyatına kapıldım. Diziyi ve dizinin ekolünü bilmememden de kaynaklanmış olabilir tabi bu... Bir atışmalar, bir gerginlikler, senaryo okumalarında Lucille Ball'ın tripleri... Hele bir çiçek mevzuu vardı ki diziyle ilgili yok öyle değil böyle konacak, yok alçak kaldı, yok bilmem ne oldu derken yemin ediyorum bayıldım. Lucille Ball'ın mükemmelliyetçilik kasılmaları beni daralttı. Sonradan anladım ki bunlar işte o kırılma anlarının sinyaliymiş de karakter analizi yapacağım derken beni boğuyorlarmış 😄

Bir dizide oynayan bir aktristin komünist olup olmamasının dizinin kaderini belirleyecek olmasının sadece o dönemlerde değil farklı bir isim ve şekille bugün bile geçerli olduğunu görmek üzücüydü. Yıllar geçmişti ve hala biz sanata siyaseti karıştırıyorduk. Ne acı... Neyse konumuz bu değil tabii ki...
Fakat orada yapılan hamle Desi Arnaz'ın ne kadar zekice konumlandığını görmemizi sağlıyor filmde. Ayrıca beraberliklerinde birbirlerini nasıl kolladıkları konusunda oldukça da önemli bir detay.

Kadro muhteşem aslında filmde. Javier Bardem çok ışıldayamasa da Nicole Kidman'ın tarzının dışına çıkarak ve o gerçekteki bembeyaz ve botoksdan mimiksiz hale gelmiş suratını makyajla farklılaştırabilmesini izlemek benim için güzeldi.

Özellikle etkilendiğim filmin ikinci yarısı daha şahaneydi ve bunun sebebi ise ilk yarıda bahsettiğim o kalabalıktan uzaklaşarak karakterlere daha çok odaklanılması olabilir. Ve tabi özlediğim Kidman performansı da bunda etkili olmuştur.

Her ne kadar Nicole Kidman için güzel bir performans sergilediğini söylesem de ve aynı zamanda bir çok eleştirmen tarafından bu sene heykelciği kapması konusunda kesin söylemler olsa da diğer adayların yanında bence bunun olması imkansız. Aslında her sene söylerim kadın adaylıklar hep tören sırasında beni şaşırtıyor diye ama bu sene bunun olmamasını ümit ediyorum. Çünkü diğer oyunculuklara baktığımda Nicole Kidman'ın çok üstündeler. Hep birlikte bunu 27 Mart'ta göreceğiz....

Sonuç olarak özellikle ikinci yarısından sonra ben bu filmi SEEEEVVVVVDDDDİİİİİMMMM. İlk bölümü zaman kaybı olarak görmeyin ve izleyin derim naçizane efenim...

Yeni bir filmle en kısa sürede görüşürüz....




10 yorum:

  1. belki çok güzel bir filmdir ama afişini hiç beğenmedim ^^

    YanıtlaSil
  2. Hiç birini izleyemedim valla bu yıl :(

    YanıtlaSil
  3. Being the Ricardos beni son sahneleriyle vurdu. Televizyon ve radyo dünyasında yaşanan gelişmeleri izlemek ilginç geldi bana. Kurgunun da hoşuma gittiğini söylemeliyim. Olayların gelişimini kafamda oturttuğumda daha bir keyif aldım. Yani ikinci bölümde :) Konusunu sevdim ilişkilerin gelişimini, yuva vurgusu sevdim. Komünist damgası yemenin o dönemin Amerika'sında çok ciddi bir suçlama olduğunu da biliyorum. Nicole Kidman'ın kazanma şansının ortalarda bir yerlerde olduğunu düşünüyorum. Olivia Colman'ın adı pek ortalarda dolaşmıyor mu? Yoksa bana mı öyle geliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Farkında mısın bilmiyorum ama bu sene filmler ilerledikçe yükseldiler genelde.
      Bu da belki bizim bazı olay döngülerini kafamızda oturtmamızla alakası olabilir belki. Bunun üzerinde biraz düşünmek lazım ;)

      Olivia bu sene hep aynı oyunculuğu sergilediği için dikkat çekmedi bence.

      Sil
  4. Kadın oyuncularda açık ara favori yok sanırım. Hepsi de kazanabilir.

    YanıtlaSil
  5. uyuycaktım yaaa nerdeyse bu filmde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ikinci yarısında enerjisini yakaladım deep ;)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)