20 Temmuz 2015

Geçen Bayramın Ardından



Çok seneler oldu memleketten çıkalı...
İlk tayin yerimiz Malatya'ydı...
Gurbetçi derlerdi oralı olmayanlara....
Bizde öyleydik işte "gurbetçi"....

Sonra emekli oldu annemle babam... Ama dönemedik memlekete...
Küçük kentlerde yaşamaya alışınca Ankara'ya dönmek istemediler bizimkiler...
Eş-dost-alışkanlıklar-kolaylıklar derken Balıkesir'li olduk çıktık...
Çekirdek aileydik...
Yetiyorduk birbirimize...
Eş-dost sağolsun derlerdi hep bizimkiler :)

Annemin en çok bayramlarda içi ezilirdi... Çoğunlukla da giderdik bu sebeple Ankara'ya...
Kalabalık olunca bayramın tadı çıkıyordu ne de olsa...
Gitmesek de diyorum ya çekirdek aile mutluyduk biz....

Sonra bir gün kardeşimi Amerika'ya yolladık...
Gönlümüzün bir parçası da onunla gitti...
Yokluğuna alışmadık alışmasına da var gibi yapabildik... Teknoloji sağolsun, uzağı yakın etti hep...
Avuttuk kendimizi bir nebze...

Ama babamı kaybettikten sonra bayramlar hiç eskisi gibi olmadı bizim için...
Anneciğimle kaldık baş başa...
Körler sağırlar birbirini ağırlar misali birbirimizin gönlünü hoş etmeye çalıştık...
Kimi zaman kalabalığa karıştık, kimi zaman dağa bayıra denize vurduk.. 
Kimi zaman akraba-eş-dost dedik, kimi zaman çekirdek yalnızlığı seçtik...
Hep aynı düğüm düğüm boğazla ama...
Sonuç hiç değişmedi, hisler de....
Hep aynı yokluk, hep aynı özlem...

Annem...  O'nun yanımda olmadığı bir bayramı düşünmek bile istemiyorum... İki kat yokluğa katlanamam gibi geliyor...
Başımdan eksik olmasın...

Biz annemle avuttuk bir nebze kendimizi birbirimizle, en çok da Oytun'la...
Ya kardeşim ne yaptı kilometrelerce uzakta...
O nasıl avuttu kendini...
Bu bayram aklımdan hiç gitmedi...
Koskoca boşluk yüreğimde, aklımda...
Bilemedim işte...

Ben bunları niye mi anlattım...
Bilemedim bak bunu da...


Sağ ve salim iken yanımızdakilere sarılmayı unutmayalım...
Sıkı sıkı sarılıp her günümüzü bayram etmeyi de...
İşin özü bu galiba...

Mutlu haftalar....










15 yorum:

  1. benim için bayram sabahları annemde yapılan kahvaltı vazgeçilmez. Hoş babamın ölümü, evlenenler, evlenilenlerin ailelerine gidilmeler derken fireler olmuyor değil. Ama ben bu keyiften 14 yıllık evliliğimde sadece 2 kez vazgeçmek zorunda kaldım...

    YanıtlaSil
  2. Saadet;
    Bundan sonra da hiç vazgeçmek zorunda kalmazsın inşallah :)
    En güzel çay anne çayıdır ;)

    YanıtlaSil
  3. Kalpler bir olsun, canlar sağolsun.

    YanıtlaSil
  4. Nede guzel ifade etmissin, icimdeki boslugu. Bayrama 1 hafta kala bukulmeye basladi boynum, burkulmaya basladi yuregim. Halada oyle devam ediyor. Taki Turkiye'ye gelip, ailemi gorene kadarda surecek bu boyle. Hersee ayni olur yuregimin ezikligi:((
    Ama ne yapacaksin? HAYAT iste!!!!!

    YanıtlaSil
  5. Ah arkadaşım bayram günü aynı hisleri yaşadım. Allahtan annem var dedim ve onun olmama ihtimali çok korkuttu beni. Babamın koltuğuna baktım hep ve orada ki boşluk çok üzsede beni dedimki "çok şükür annen var kıymetini bil". Allah başımızdan eksik etmesin inşallah ve geçmiş bayramımız kutlu olsun.

    YanıtlaSil
  6. Daha mutlu bayramlar geçirmeniz dileği ile. Çok duygulandırdınız beni, Bilmeliyiz evet geç olmadan bu günümüzün kıymetini, dilimizden şükür'ü eksiltmeden.

    YanıtlaSil
  7. Kadriye;
    Aynı şeyleri düşünmüşüz...
    Kutlu olsun bayramımız canım hala sahip olduklarımızla...

    YanıtlaSil
  8. Duru Ecrinin annesi;
    Kesinlikle... Teşekkürler güzel dileğiniz için...

    YanıtlaSil
  9. Bayramda İstanbul'daki akrabalarımı ziyaret etmeye çalıştım, üç tane yenge :-) Sanırım mezarlık ziyaretleri daha uzun sürüyor artık...

    Allah annelerimize uzun, sağlıklı bir hayat versin..

    YanıtlaSil
  10. Güzel anılarda olmasa bayramların anlamı kayblolacak vallahi, senin hareketli bayramların olmuş ne güzel^^

    YanıtlaSil
  11. Annelerimizi hep torunlar avutuyor galiba...Allah başımızdan eksik etmesin annelerimizi Şebnem....iyi bayramlar...

    YanıtlaSil
  12. yaş ilerledikçe insan eskiyi özlüyor o yüzden eski bayramlarımızı hatırlayınca hüzünleniyoruz bence :)

    YanıtlaSil
  13. Merve;

    Kesinlikle :) 50 li yaşlarımı düşünemiyorum bak ben şimdi :))

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)