23 Haziran 2016

kim korkar hain ergenden :) / bölüm 2


Kaldığımız yerden devam edelim :)

Yaz tatiline başladık şükür demiştik...
Ve hatta biz okulu bir hafta önceden tatile soktuk.
Hafta sonu anneliğine de böylelikle başlamış oldum :)

Tableti eline alan ergen tabiki tableti elinden hiç düşürmedi. Tamam ben ona atış serbest, istediğini yapabilirsin demiştim ama 7/24 tablet başında geçir dememiştim.
İnanır mısınız gözler kan çanağına dönüyor, iletişimi kesiliyor, gece geç yatmalar, sabahın köründe kalkmalar... Ne için, tablet oynamak için....

Baktım böyle olmayacak ufak bir uyarıda bulundum, serbest dedim ama seni gözlemliyorum. Kullanım şekline göre bütün yaz tatilinde geçerli olmak için kurallar koyabilirim dedim...

Ama benim erken ergen bu laflarımı dinledi mi tabi ki hayır.... Gördüm kelimelerimin bir kulaktan girip diğer kulaktan halay çekerek çıktıklarını :))

Ve içine şeytan kaçmış ana kişisi bir dizi kurallarla Oytun efendinin sol kulağını tıkayarak sağ kulağına tınılı tınılı kurallar şarkısını söylemeye :))) Sol kulak tıkalı ya kıyamam bir an neye uğradığını şaşırdı ahahahaaaaa :)))

Öyle dedim 3 kuruşa 5 köfte yok...
Madem tablet oynayacaksın hafta içinde kazanacaksın tablet hakkını...

Gayet demokratik bir ortamda belirledik kuralları hahayttt :))

Mesela evin günlük alışverişini yapmak 15 dk tablet hakkı...
100 sayfa kitap okumanın karşılığı 1 saat :)
Test kitaplarımız var mesela 30 doğru yanıta yine 1 saat... (Burdaki doğru yanıt kısmına hemen açıklama getiriyim, sadece soru deseydim benimki ya ondadır ya bunda yapma ihtimali %99,9 du ahahaaa)
Başkaaa, ingilizce 1 saat çalışmak 1 saat tablet...
Diş fırçalamak düzenli 15 dk
Yatağını toplamak 15 dk
Böyle uzuyor listemiz...

Tabi dakika götüren hallerimiz de var...
Çemkirdin mi gitti yarım saat mesela :)))

Sakın bana gaddar anne falan demeyin, haketti sıpa bunları...
Tatil yapsın tabiki, ama tabletin başında geçirmesin zamanlarını...
Bisiklete binsin, arkadaşlarıyla oyun oynasın, algıları açık olsun, konuşulanı dinlesin, sohbet etsin...
Çocuk gibi çocuk olsun yani...
Haaaa o tableti çok istiyorsa ona zor gelen şartları da yerine getirsin :))))
Benim ağzımdan tabletle oynamasın diye bir laf duydunuz mu şimdi :)))
Yine atış serbest ahahaaaa :)
Ama ilk önce jeton atmak lazım kumbaraya :))




Tatil dediğin budur arkadaş....
Ne öyle evden çıkmama halleri :))))

Sevgileeeerrrr, saygılaaaarrrr hepinize ♥

54 yorum:

  1. :)) Seni tebrik ediyorum. Gerçekten farklı bir nesiller. Bir şekilde kurallar koymalı. Sevgilerimle. Mucuksss.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kural koymadan olmuyor dediğin gibi Safişim. Hele şu tablet telefon olayında muazzam bağımlılar.

      Ben de öpüyorum seni mucukkksss ♥

      Sil
  2. Bu pazarlık işini pek beğendim,çok akıllıca buldum.Hahahaha,yandın olm Orçun,power of mother a kimse karşı duramaz 😍

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yandı ki ne yandı :)) Keten helvası gibi hemde :))
      Güç bendeeeee diye naralar atarak gideceğim bu akşam yazlığa :)))
      Muaaahhh ♥

      Sil
  3. Sebocum bunların hepsi böyle. Antisosyal bir nesil yetişiyor malesef. Ama kural koyarak çok iyi yapmışsın. Ben kuralları çok severim. Çocuklar başıboş bırakılmayı sevmiyoralar aslında . Bizim rehberligimize ihtiyaçları var. Ama uygulamada tutarlılık çok önemli. Kural koymakla bitmiyor is uygulamak önemli . Çok akıl verir gibi oldu ama meslek hastalığı :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meslek hastalığını yerim ben senin :)
      Akıl vereceksin tabi ki cancan, her zaman seve seve dinlerim ben seni :))

      Bizimki isyaaaan diye bağırıyor muhtemelen ama yapacak bişey yok. İki gün sonra bu günlerini özleyecekler. Keşke dememeleri için bir önlem bizimkisi ;)

      Sil
  4. Kesinlikle katiliyorum sana, hemde sonuna kadar. Yuru be Seboooo, atis servest :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay seni de arkama aldım ya ben kimse tutamaz gari beni ♥

      Sil
  5. Bizimkiler de tablet ve bilgisayar başından kalkıp da dışarı çıkmıyorlar. Akşamları zorla bir saat yolluyorum bazen, görsen kapıya koyuyorum zannedersin. Bir saat dolar dolmaz evdeler, kapı önünde oturup saat izleyerek geçirdiklerini düşünmüyor değilim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahahaaa takip etmek lazım o zaman o 1 saatte onları :)))
      Bir yandan da üzülüyorum aslında ama yapacak birşey yok Handan. Sosyalleşmeleri lazım ;)

      Sil
  6. Her yaşta her koşulda sınırları olmalı çocukların bence gaddar değil çok adaletli bir annesin.Benim sıpanın teki daha ana okuluna gidiyor tatildeyiz çizgi çalışması yapmam diyor.Çemkirme olayını da tutmadım değil uygulamaya bile alayım ;) İyi tatiller...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizimki anaokulunda boyama yapmam ben diye ağlıyordu, ilkokulda da boyama yapıcam yazı yazmıycam diye ahahahaa :)
      Ters bunlar anacım :))))
      Sizde iyi tatiller canım ♥

      Sil
  7. Ay süper fikir yaa... Benimkiler de aynı okullar kapanınca çıkardık tabletleri suyunu çıkardılar resmen. Ben de bir çözüm arayışındayım. koca yazı tablete bakarak geçirmelerine müssade edemem(kararlı anne :)) Senin uygulama güzel bir fikir oldu bana du bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu olayı kıvamında yapsalar ne kendileri zorlanacaklar ne de biz aslında ama nerdeeeee :)
      Sen neler yapacaksın bende merak ettim bak şimdi ;)

      Sil
  8. Valla ellerine sağlık Şebom. Ama benimkinin tutkusu olan bişey yok ki. Keşke ben de pazarlık konusu yapabilecek bişey bulsam. Şimdilik sadece kitap okuyor. Test falan hak getire.
    Keşke çocuk olsam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap okuyan çocuk candır can. Bırak okusun, elbet testi de çözer.
      Senin kuzuyla boşver pazarlığı sen, keyfini çıkart vallahi ♥

      Sil
  9. Valla korkulur sizden, sıkı pazarlıkçısınız :) Ama iyi etmişsin bence, sonuçta Oytun'un iyiliği için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Gamzecim.
      Çocuk gibi çocukluğunu yaşasın. Tek isteğim bu

      Sil
  10. Direk benimkilere okuttum senin kuralları. Hoş biz yazın internet süresini 1.5 saatle sınırladık, çok girmiyorlar ya. Şu kitap okuma-test çözme hoşuma gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sınırlamalarda sürekli kavga ediyoruz biz. Sürekli mızmızlanıp, söylenip duruyor biraz daha diye. Şimdi süreyi yaptıklarıyla o tayin edecek ya kendimi savunmam daha kolay.
      Biraz metazori ama uygulamakta fayda var diye düşündüm ben :)

      Sil
  11. vay be uydu kurallara ha :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. uymazsa tablet yok ahahahaaa :)
      Kararlıyım bu konuda.

      Sil
  12. vay be müthişsin,seni takdir ediyorum.
    sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Harikasın ya :) süpermiş sevgiler

    YanıtlaSil
  14. Hahaha, çok güzel fikir .

    YanıtlaSil
  15. Şebnem'ciğim çok hoş ve yaratıcı fikirler:)))harika bir tatil diliyorum ailecek...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Müjde'cim çok teşekkür ediyorum arkadaşım ♥

      Sil
  16. Bencede çok yaratıcı.
    Haklısınız.
    Zaten jeton atmak için kumbaraya,zamanın çoğu,bilgisayar ve tabletden uzak geçecek.
    Gün içinde belki zaman bile kalmayacak.
    Ve en önemlisi bağımlısı olmayacak.
    Tebrik ediyorum gerçekten işe yarayacaktır eminim.
    İnsan olmak kolay değil,ne o öyle zombi gibi dolaşanlar Allah korusun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunun için uğraşıyorum, bakalım başara bilecek miyim ? Bu hafta sonuçları güzeldi. Tam 5,5 saat kazanmış. Hafta sonu saniye saniye kullandı resmen :))

      Çok teşekkür ederim gönül desteğiniz için ♥

      Sil
  17. Dokunmayın ergenimize!!! şebooo yapmaaa... şımarsın bir iki hafta yaaa =))) bir daha ergen olabilecek mi? =)))
    Yalnız kurallar çok iyi olmuş, takdir ettim, iki cin kapışması =)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahaaa :)
      Ergenler niye ergen olmuşlar, analar sürekli onları delirtsin diye :)))
      İki cin kapışmasında şimdilik galibim ;)

      Sil
    2. Anaaam mm ŞeboCum helall 😂😂😂

      Sil
  18. bayıldım son iki yazınıza gene. tutarlı olmak çok önemli çünkü bir süre sonra çocuk "ya annem bana kıyamaz" diyip anarşik olabiliyor ahaha
    yatar kalkar teknolojiyi zamanında yakaladığıma dua ederim.

    yaz tatili süresince oytunu eğer o isterse bir spor okuluna gönderebilirsiniz. yüzme tenis basketbol masa tenisi herhangi bir şeye.

    ya da enstrüman çalmak istiyorsa öğrenebilir.
    bir de nacizane önerim animasyon film vs izlerseniz altyazılı olmasına önem verin.

    normalde anne çocuk blogu hiç takip etmiyorum bir tek siz varsınız. bayılıyorum tarzınıza :<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenin için, mutlu oldum vallahi :)

      Yaz tatili süresince yazlıkta anneanneyle beraber o sebeple spor okulu vs gibi aktiviteler yapamıyoruz. Ama imkan ve olanak varsa yapılması gerekiyor.

      Bu hafta tuttu bu yöntemim, bizimki deli gibi ingilizce çalışmış teyzesiyle :) Şaşırttı beni. Ben de sözümü tuttum tabiki...
      Çizelgeler falan hazırladık, bir görsen :)
      Durum çok ciddi ilerliyor yani...
      Hadi hayırlısı :)

      Sil
  19. Sebnem'cim, biliyorsun... Bir cocuk psikiyatrisinde calisan biriyim ve bu tarz uygulamalari biz de yillarca hep yapiyoruz hastalarda ve ailelerine hep tavsiye ediyoruz buna benzer seyleri. Tebrik ediyorum seni, en dogrusunu yapiyorsun, bravo!:)

    Ama Kadriye'ye katiliyorum. En önemli sey tutarlilik bu durumlarda.

    Aynen devam canim, cok öpüyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru yolda olduğuma çok sevindim Ayşem :))
      Bu hafta gayet ciddi değerlendirdik hafta içi performansı.
      O benden dk aşırmaya çalıştı, ben adilane davranmaya çalıştım...
      Düşün 5,5 saat kazanmış...
      Hiç fena değil bence...
      Bütün hafta 5,5 saat sadece tabletin başında oldu dolayısıyla...
      Çok sevinçliyim anlatamam sana :))

      Sil
  20. Yorum yazmıştım gelmemiş galiba,
    Tekrar edeyim ,çok yaratıcı ve uygulanabilir,harika bir yöntem bulmuşsun tebrik ederim.
    Sevgiler. İyi tatiller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok gelmiş yorumun canım da ben yayınlamakta geciktim.
      Hafta sonu bloga giremedim...

      Sil
  21. Cok zeki kadinsin vesselam! Hemen not ettim maddeleri eve gidince Can'in suratina dogru haykiracagim kih kih kihhh :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can beni vurabilir o zaman ahahahaa :)))
      Yada karşı atağa kalkabilir, hazırlıklı ol ;)

      Bu arada Damla bu yöntem hakikaten işe yaradı. Yapmak istemezse hiçbirini bildiğin çocuk gibi oyun oynuyor, ÇOCUK GİBİ ifadeye gel yalnız ahahahaa :))

      Sil
  22. Şebo teyzem canııımmmm
    ben senin kural koyma fikrini ve kurallarını seveyim ....
    Listeyi merak ettim bak :)
    Ama vardır bir bildiğin başka başa çıkılması zor anlardan iyidir ...
    Sevgiyle kal

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek isteğim onun etrafını görmesi canısı yaaaa..
      O sebeple bu kuralcılığım...
      Ama şimdilik çok iyi gidiyor :))
      Bakalım bakalım :)

      Sil
  23. Şebnemcim umarım istikrarı sağlarsınız bu dakika meselelerinde. İşin şeyini çıkarıyor benimkisi bu yöntemi denedim dakika hesabı beni sinir etti. Yok şu kadar kaldı yok şunu da yapmıştım falan. Bizdeki durum şöyle: Şimdi sabahtan 5'e kadar evde yok yaz okuluna gidiyor ya zaten tabletle oynama durumu olmuyor. Bölümlü çocuk kitaplarından alıyorum ona. Hafta içi 2 bölüm hafta sonu 3 bölüm düzenli şekilde okursa hafta sonu 2'şer saat playstation oynamak serbest. Yok kitap okunmazsa playstation oynamak da yok. Kural olmazsa olmuyor cılkını çıkarıyorlar. Böylece hiiiiçç sıkıntı yaşamıyoruz. Alan razı satan razı durumları yani :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dakika meseleleri hakikaten tam hunilik bir durum. Ben kronometre çalıştırmaya başladım. Tablet elimden gittiğinde başlar elime verildiğinde durur gibi de bir kuralım var ahahahaa... yoksa yok çişe gitmiştim, yok su içmiştim gibi bahaneleri çok oluyor :))

      Senin yöntemde süper... Dediğin gibi kural koymazsan cılkı çıkıyor bu işin :)

      Sil
  24. Bizde de oldu mecburen saatlerine sınır koymak zorunda kaldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)))
      Eminim çok memnun olmuştur :))
      Sevgiler Bolat :)

      Sil
  25. :) ergenlik dönemi zor galiba. Sanırım alternatif aktiviteler bulmak gerek. Spor klüplerine, ya da arkadaş edinip sosyalleşebilecegi etkinliklere katılması belki tabletin cazibesini alırdı. Kolay gelsin size bakalım o Zaman'lar gelince biz ne yapacağız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanır mısın arkadaşlarıyla buluştuklarında ellerinde tablet online oyunlardan oyanayarak vakit geçirmeye çalışıyorlar. Birbirlerinin köylerine saldırıyorlar gibi bir sürü durum. Birliktesiniz işte güreşin, koşun, oynayın... Ama nerdeeee....

      Allah hepimize kolaylık versin, bir şekilde çözüm üreteceğiz bu ve bu gibi durumlara...
      Sevgiler

      Sil
  26. Merhaba,

    Biraz geriden geliyorum, belki sonraki yazılarda bahsetmişsinizdir ama kısa yoldan sormak isterim: Tatilin sonraki zamanlarında tabletle ve kurallarla arası nasıldı sizin erken ergenin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Engin,

      Çok geç yanıt verdiğim için özür dilerim arkadaşım. Çok koşuşturmacam vardı o sebeple blogla hiç ilgilenemedim.
      Haklısın yazdım yapyorum diye ama sonucundan hiç bahsetmedim.
      Gayet iyi gitti bu saat kazanma işi, son dönemlerde koşuşturmaktan biraz aksadı gerçi ama okul döneminde de uygulayacağım bu metodu.
      Bir ara hatta sonuçlarla ilgili uzun uzun yazıyım ben en iyisi :)
      SEvgiler...

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)