22 Haziran 2016

kim korkar hain ergenden :)


Bir eğitim öğretim yılının daha sonuna geldik şükür...
Bu sene oldukça zorlandım, sıkıldım, bunaldım... Bizim evin erken ergeni de tabiki...

Yine eğitim sistemine saydırıyım diyeceğim ama ne fayda, olan oldu... Bir kuşağın daha içine ettik. El kadar bebeleri ortaokullu saydık...
Hal böyle olunca bizimki alışamadı, tutunamadı ve geçinemedi...
Hangi öğretmene alışacağını şaşırdı, dizi dizi ödevleri karıştırdı...
Önem derecesini belirleyemedi...
O daraldı beni de daralttı...

Bu zamanlarda el-ayak dengesizliği de mevcut... Ergen oluyorlar ya kendileri, ayarlarını bilmiyorlar...
Ayarsız ayarsız hareketler hepsinde...
Ağlamalar, bağırmalar... Sen yaptın, hayır sen yaptın zıtlaşmaları...
Yeni nesil eğitimde yeni adetler gördük bu sebeple...
Daha doğrusu caydırma yöntemleri...
Sözleşme imzalıyorlar rehberlikle şikayet yediklerinde...

Benimki bir imzaladı, iki imzaladı, üç imzaladı...
Ben kafayı kırmaca tabiki bu arada.
32164641 kez imzalayınca bana bir kal geldi, beynim karıncalandı falan...
Bu arada içime de bir şeytan kaçmadı değil hani benim de...

Sözleşmelerin arkası disiplinmiş, tatmadık gerçi bu duyguyu ama ucundan sıyırttı bizim erken ergen... O duyguyu da tattıraydı diyemiyeceğim :)
Nahoş durumlar çıkacaktı sonucunda, kendimi tanıyorum çünkü...

Okul dışında cinsiyet ayırdımı yapmayan, sosyal ergenim okulda aneymmmm kız düşmanı...
Bu çocuğu yaparken bir yerlerde yanlışlık yaptığımı biliyordum ama çift karakterli bir çeşit doğurduğumun inan farkında değildim hakim bey...
Yanına kız oturttular diye kıyamet koptu bir ara... Kıyamam kıza da çok eziyet etti muhtemelen kızçemde ağlayıp durdu sene boyunca. Tatilin geldiğine en çok bu sebeple sevinmiştir kıyamam :)
Sadece bizimki değil ama sınıfın tüm erkekleri kız düşmanı...
Hoooppp kızlar erkekleri şikayet ediyor, erkekler hemen intikamın peşine düşüyor kızlar için imza topluyor falan...
Durum vahimdi anlayacağınız...

Nasıl laubali konuşmalar birbirleriyle anlatamam...
Gıcık vermeler...
Anlamsız ruh halleri...

Hiçbir sene sınıf öğretmeniyle bu kadar teşrik-i mesai yapmamışımdır herhalde...
Tüm öğretmenler yaka silkti ahahaaaa :)
Her yeni gelen sene geçen seneyi aratır hale geldi diyorlar demesine de çözüm yok işte...

Bunca karmaşa içinde allahtan sınavlarla ilgili sorun yaşamadık. Evde sınav çalışma becerisini oluşturamadı ama etüt bu ihtiyacımızı karşıladı. Birde bu savaş haline girseydik çıkamayacaktık...
İki düşman kedi gibi pıııkkkh layıp gezecektik evde...
Buna da şükür o sebeple...

Şimdi yaz tatilinde paşa... Gününü gün ediyor...
Dünya yanmış umurunda değil - di....
-di- diyorum, bu hafta bu konuyla ilgili de çalışmalarım oldu :)))
Bu konuyu da yarın anlatıyım ben en iyisi.
İş arası bir içimi döküyüm diye geldim zira...

Ha Şefik ha Şebo ne fark eder ki :))))
Şimdilik hoşçakalın...
















38 yorum:

  1. Çalışmaları çok merak ettim. Bi dahaki yazıyı dört gözle bekliyorum.Bu arada Oytun'a a da çok güzel bir tatil diliyorum

    YanıtlaSil
  2. Haha :)
    Abooo Şebom. Oytun'a nolmuş böyle :)
    Yalnız sana bi,şey diyim mi benimki 3. sınıfa geçti ve kız çocuk ama evde kedi köpek gibiyiz. Napacam ben bu durumu bilmiyorum?
    Tatil herkese iyi gelecek zannımca.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oytun ergenliğe doğru yol alıyor Nilhan :)
      Ne yapacaksın her türlü yolu deneyeceksin sonra olmazsa delirip atara bağlayacaksın ahahahhaaaa :)
      Bence de bu tatil hepimize iyi gelecek...

      Sil
  3. aynı bunlar ya :) bizim ki de kız düşmanı bulsa tüm kızları boğacak o derece yapma etme yarın öbür gün çok peşlerinde koşarsın diyorum dinlemiyor :)))) Oytun da mutlu bir tatil geçirir inşallahh sana da bol sabır dilerim arkadaşım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İki gün sonra hakikaten peşlerinden ayrılmayıp ağzı açık ayran delisi gibi gezecekler farkında değiller. Benimki sadee okulda kız düşmanı ama dışarıdaki çevresinde gayet iyi şaşırtıcı şekilde...
      Bütün çocuklarımız mutlu bir tatil geçirsinler inşallah canımcım :)
      Öpüyorum sizi

      Sil
  4. kiz seboo bu oytunun icine ati kacmis valla:))
    Ayni seyleri birebir yasadik biz. Sinif gecmede birinci session felaketken ikincide takir takir verirdi sinavlari bizimki:)) Ah o sikayetler ahhhh. Bir ara bizimki okul defterinin sayfalarini yirtti, sikayetleri gormeyelim diye:) Ama atmaca bakisli guzel anne, ikinci yirtista sayfa numarasi atladigini gordu:)))
    En iyisi kendi icinde kendini yemek (yemeden durulmuyor:) cunku her halukarda bildiklerini okuyurlar, sen sadece delirmekle kaliyorsun.
    Kiz dusmanligi 16-17 sinde sevgili bulmasiyla son buluyor bilginize sunulur:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıkışınca yapıyorlar evet ama ne fayda Mevlüdem. Yemin ediyorum ben benlikten çıkıyorum :)

      Şikayetlerin bini bin para canım. Bizim de öyle çok notlarımız, ödevlerimiz kayboldu. Hafiye gibi iz sürdüm bütün sene. Ay nu çocuğu ben böyle 16-17 ye kadar çekecekmiyim yaaa ergen ergen :))))
      Düğmeleri yokmu bunların Mevlüdem :)

      Sil
  5. İyi tatiller olsun ve kolay geçsin ergenlikler.
    Eğitim, eğitim,eğitim.nereye varacak,çocuklarımızın sonu nereye,nasıl ulaşacak ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın :)
      Eğitim sistemi nereye varacak hakikaten bilmiyorum. Şimdi yeniden bir yapboz tahtası geliyor gibi sanki... Ne yapacağımız şaşırdık bu değişimlere..
      Teşekkür ediyorum.

      Sil
  6. güzel bir tatili hak ettiler ama :)
    karikatüre çok güldüm :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sömürülmüş hissediyorum kendimi, en çok tatili ben hakettim aslında ama hala çalışıyorum :/
      Neyse evladımız tatil yapıyor diye sevinelim :)))
      Teşekkürler...

      Sil
  7. Bilgiç ilk küçük ortaokullulardan. Yazık, bir anda apar topar mezun edildiler. Birinci sınıfta ne olduklarını şaşırdılar. Saçma sapan bir sistem işte.

    Bizimkisi tafralara girince, ergene bağlayıp beni sinir etme oğlum diyorum. Ama anne ben ergenim zaten diye cevap veriyor. Evet ergensin ama sen bütün gıcıklık haklarını doğduğundan beri tükettin, gıkını çıkartma şimdi deyince susuyor maymun. Adam doğduğundan beri afralarda tafralarda vallahi ekstrasını çekemeyeceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy o seneyi hatırlıyorum Handan. Çocuklar apar topar mezun edildi, karmaşa diz boyu... Hatta kitaplar bile hazır değildi diye hatırlıyorum ben :/
      Çocukların ruh sağlığını bozdular yeminle...

      Atara atar, gidere gider ahahahaa... Bizde de son günlerde bu durumlar hakim. Deli deliyi görünce sopasını saklarmış ya bizim kimin sopasını saklayacağı da belli olmuyor işin kötüsü.
      Geçen birşey konuşuyorduk daha doğrusu benden birşeyler istiyordu, bende dalga geçer gibi başka paşam dedim alaylı alaylı. Sıpa sütlü kahvede lütfen demezmi, çıldırmışım Handan :)))
      Atarsız bir yaz geçirelim inşallah :)

      Sil
  8. Süper anlatmışsın Şebnem:)Kolaylıklar diliyorum ergenlik yolunda:)
    Şu sözleşme işine gelince... Öyle zırt pırt imzalatınca bir anlamı olmaz ki? Geçen seneki ortaokullu 5-6'lardan biliyorum, fazla imzalayınca "nasıl olsa bir şey olmayacak ki" deyip umursamamaya başlıyorlardı. O yüzden ben 2-3 kişiye anca birer kere imzalatmışımdır. Ne yüz göz olacağım değil mi ama?:)
    Oytun'cuğuma keyifli bir tatil diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sezercim biz mi bu kadar çok imzaladık, yoksa herkes bu kadar çok mu imzalıyor bilmiyorum ama evet önemini kaybetti sözleşme faslı. İmzala imzala bir yere varmıyor. Sınıf öğretmeni bunun farkına varmış olacak ki disipline veriyorum seni diye 2 saat müdürün kapısında bekletmiş, en korkulu rüyası o oldu. Ciddi korkmuş o zaman.
      Bu ergenler çok akıllı, kendi çıkarları olunca bir sebe/sonuç ilişkisi kuruveriyorlar. O sebeple en güzelini yapmışsın sen...
      Öpüyorum seni...

      Sil
  9. Ayyy Şebocum ne çekmişsin be!!!
    Eğitim sistemi işler acısı, ne diyelim Allah yardımcısı olsun juniorların...
    Üzüldüm bak o kızlara... ben de kıyamam, ah erkekler ah =))
    Keyifli, iyi tatiller paşaya ;)
    Kolay gelsin canım, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne çektim beeeeğğğğ Fenomenim :)))
      İnşallah yaz tatili ehli keyif, bol şenlikli geçer :)
      Öpüyorum canımcım, bizden de sevgiler...

      Sil
  10. Ahahaha,ay hadi heçmiş olsun Şebo,bir iki ay tahatsın.Çocuk bu,karnında durduğu gibi durmuyor işte 😜😜

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi durmuyor Sevdacım. Bunlara ya bir dur düğmesi yapsalardı ya da dondurma kapsülü falan olaydı ınga ıngaaaa seslerine razıydım yeminle ahahahaa :)
      Tamam tamam abarttım azıcık :)

      Sil
  11. Değişimler. Daha kaç kabuk atacak evlatlar. Sizi okumak iyi oluyor, gelecekten tüyolar alıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değişimlerini izlemek hem keyifli hem de zorlu :/ Bana hep derlerdi büyüdükçe dertleride büyüyor diye hakikaten öyleymiş. Dış etkenler dahil olmadan yaşadığımız şeyler tamamen hava civaymış. 3. kişiler, dış etkenler girince bazen işin içinden çıkmakta zorlanıyor insan...
      Neyse bugünleri de ilerde gülümseyerek anacağız, biliyorum :)
      Sevgiler :)

      Sil
  12. Ehehehehe ay ne güldüm, ergen modelleri demek böyle oluyor artık. sıra arkadaşı kıza ben de üzüldüm :) Güzel geçirsin tatilini inşallah, enerji depolasın :PPP

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim evdeki ergen modeli böyle vallahi :) Fazlası var, eksiği yok :)))
      Ay o kızçeme bende çok üzüldüm bütün sene, son dönemlerde birbirimize ısınmıştık. Şebnemmmm teyzeeğğğğ varyaaaa diye geliyordu beni gördüğünde :) Ben kızarım oytuna sen merak etme diyincede seviniyordu kıyamam.
      Ne çekti benimle birlikte :))))
      Size de mutlu tatiller canım...

      Sil
  13. Çocuklar küçükken büyüsünler göreceksin diyorlardı, hakkaten büyüdükçe artıyor bunların dertleri :))
    Daha biz yolun başında:))
    4+4 sınıfta kaldı..Olan o dönemin çocuklarına oldu...Hani düzeltmek için bir çabada yok :((
    Nedir bu kızların , oğlanların birbirlerinden alıp veremedikleri, daha 1. sınıfa giden kuzu, nefret ediyormuş erkeklerden :))) Hatırlatırım lisede dedim içimden :))
    Şöyle dönüp bakıyorum çocukluğuma, bizde mi böyleydik diye..Ne atarlanması yahu :)) Mümkün mü o, annemin kaşlarını çatışı, babamın ortamda olması yeterli :))) Ne olacak doğdukları günden itibaren sendromda çocuklar 2 yaş - 3 yaş hep sendrom dalar , şimdide erken ergenlik , hiç soran yok ana - babaya senin sendromun var mı diye :))
    Neyse sağ salim atlatmışsınız yılı, Oytuncum hak etmiş güzel bir tatili ...Bu kadar sorundan sonra :)) Dinlensin oğlanın kafası :) Mutlu tatiller..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeni bir sistem daha getiriyorlarmış 3+3 le başlayan birşeyler okudum ama içim şişti, incelemedim :/
      Cinsiyet ayırdımları tavan bu sıralarda ama dediğin gibi iki gün sonra ayyy canım derler ahahahaaa :)
      Bizim zamanımızda ne sendromu yaaa, kaşımızı kaldıramazdık yeminle... Uçan terlik çocuklarıyız biz. Neymiş şimdi psikolojileri bozuluyormuş. Bi bizim yok psikolojimiz zaten :))))
      Oda dinlesin, bende dinliyim, hatta herkes dinlesin kafasını bu tatilde :)
      Sevgiler...

      Sil
  14. Ayyy daha ergenlik var değil mi :S Eyvah eyvah... Erkek çocukta daha zor gerçekten, düşündükçe bile daraltıyor :D
    Sözleşme olayı ilginçmiş :D
    Allah kolaylık versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahaa sen daraltma içini hiç, bu günlerinin keyfini çıkart doya doya :)
      Sözleşme olayı bana da ilginç gelmişti ilk duyduğumda...
      Allah hepimize kolaylık versin arkadaşım ♥

      Sil
  15. Merhaba,

    Sizin pek keyifle yaşamadığınız belli ama ben keyifle okudum :)) Bu arada, gelecek için ne kadar çok ve güzel anı birikiyor bu blogda! Acaba ileride bunlara sahip olduğunu daha "büyümüş" bir kafayla anladığında ne hissedecek :)

    Renkli günler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Engin :)

      İleride evet bize okudukça güleceğimiz bir arşiv oldu bu blog. Bazen yaşadıklarımızı unutuyorum bile... Burada okuyunca aaa diyorum hatırlayıp :)
      Tabi bizim oğlan açısından birde işin diğer boyutu var, ipliğimi pazara çıkartmışsın da diyebilir :))
      Göreceğiz ilerleyen günlerde hep birlikte inşallah :)
      Rengarenk günler..

      Sil
  16. Şimdi kız düşmanılar ama bir kaç yıla da kız peşinde koşacaklar:))) Ay aynı Arda'da yanına oturtulan kıza dünyayı dar etti. Aynı bunlar :)))kıza birde lakap takmış ama rencide edici biraz yazmayacağım o yüzden . Yazık kızın yüzünede söylemiş:(( Allah kolaylık versin arkadaşım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayyy o günlerde bizi tanımayacaklar bunlar eminim Kadriye :)))
      Erkek çocukları genelde aynı ruh halinde galiba... Ah bi bilseler 2 gün sonra kızlar onları muma çevirecek :)))
      Hepimizi kolay gelsin arkadaşım ♥

      Sil
  17. Bak Nehir yanımda bugün, ofise getirdim ısrarlarına dayanamayarak! Ona sordum şimdi bu sözleşme işini, zira benim haza hanımefendi kızımdan hiç böyle bir sözleşme davranışı gelmedi :))) Onların okulunda da varmış! Ve böyle havalı havalı konuşuyorum sakin, nazik, henüz ergenlik nedir bilmeyen kızıma sırtımı yaslayarak ancak bakma sen bana, sizinki gibi bir ergen evde ufaktan yetişmekte :))
    Çok güldüm yorumlarına, yaşarken elbet pek fenadır, daraltıcıdar amma velakin emin ol Oytun'la ilerde okuyunca pek güleceksiniz siz de :)
    Çok güzel anlatıyorsun sen yahu! Kalemine sağlık ve de kuvvet :)
    İyi tatiller hepimize :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız çocuk başka oluyor canımcım, çok haklısın vallahi...
      Daya kızına sırtına istediğini söyle :)))
      Ufak ergen zamanında da birlikte ağlaşırız artık ahahaaa :))
      Şaka bir yana bu günleri de gülerek anacağımız günler gelecek elbet.

      Seviyorum seni güzel kadın. Mucxxx ♥

      Sil
  18. MEB'de çalışan biri olaraktan bende sistemden şikayetçiyim hakim bey.
    Ergen Oytun'cumm şimdi kızlara düşman ol yarın korkarım ki aşk acısı çekersin kızlar da seni beğenmez :D
    Allah yardımcın olsun Şebo ablam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şikayetçiyim de şikayetçiyim :)))
      Hakim be bizi dinlemiyor ama Kerimecim :/

      Aşk acısını çekecek canım allahın emri o. Ve o zaman hatırlatacağım ona ben bugünleri :)
      Allah hepimizin yardımcısı olsun canım benim ♥

      Sil
  19. Amanınnn neler olmuş nelerrr? Geçmiş olsun. Sana kocaman bir tatil diliyorum. Darısı Küçük Hanımım ile başımıza. Bu hafta sonu biz yine sınavdayız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başarılar diliyorum size. İnşallah emeklerinin karşılığını alır.
      Sonra da sizde mutlu mutlu tatil yapın inşallah.

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)