19 Şubat 2018

Bu hafta #7


Günaydın ve iyi haftalar diyerek yazıma başlayayım :)

Dolu dolu bir hafta geçirdim, birkaç madde hariç listemi de tamamladım, mutluyum...

Haftanın en önemli olayı Oytun'un şarkı yarışmasıydı. Okulda arada sırada böyle organizasyonlar yapmaları çocukları mutlu ediyor. Bize de eğlence oluyor. Müzikle ilgili yeteneği olmayan ergenimin ben yarışmaya katılacağım demesi bile şaşırtıcıydı benim için ama sahnede onu izlemek daha şaşırtıcıydı. Evet sesi kötüydü. Konuşurken bile şu aralar kötü çıkıyor sesi çünkü ergenlikten dolayı. Kalın kalın giderken birden incelip çok sesli koroya dönüşüyor. Sahneye çıkmadan az önce yanıma gelip benim sesim çok kötü, çıkmaktan vazgeçtim diyerek bir kararsızlık sergilese de hafif bir gaz ile emin adımlarla çıkmayı başardı. Ve keyiflendi de... Alkışı sever zaten :)
Sonra garip bir özgüven ile neden ilk üçe kalamadım ben diye mızıldasa da farklı bir deneyim yaşadı.
Tekrar söylüyorum özgüvenin fazlası zarar ahahahaaaa :))))

Son zamanlarda konserve yemek yapma işine dadandım ve bu hayatımı çokça rahatlattı. Yemek yaparken çokça yapıyorum ve bir öğünde yiyeceğimizden fazlasını ocaktan indirir indirmez yine öğünlük olacak şekilde kavanozluyorum. 2-3 hafta çok rahat dayanıyor yemekler. Akşam sanki lokantaya gitmiş gibi bugün hangi çorbayı içsek, hangi yemeği yesek diye buzdolabından seçmece yapıyorum. Bazen yanına pilav ya da makarna şipşak sofra hazır. Hep aynı yemeği yemekten de kurtulmuş oluyoruz böylece...

Bu hafta yemeklerde salata yapma işini de Oytun'a sattım ahahahaaa :) Salatalık malzemeyi yıkayıp önüne veriyorum, o yapıyor salatayı. Ben de bu arada evimi toparlayıp, sofra kuruyorum. Vakitten kazanıyoruz. Hem de kendisi yaptığı için salatayı kaşık kaşık benimle yarışarak yiyor ♥

Sinemaya gidemem bu hafta diyordum ama yarışmadan çıkışta doğaçlama takılınca istediğim filme de gidebildik. Cebimdeki yabancı umduğumdan çok çok iyiydi. Ayrıntılı yazarım yine ama hala gösterimde iken mutlaka gidin diyorum.

Bu hafta hiç kitap okumadım, sinemada izlediğim film hariç hiç film izlemedim :/ Haneme bu hafta için kocaman bir (-) yazıyorum o sebeple.

Yarım el işlerimi çıkarttım, baktım baktım yeniden kaldırdım hahahaaaa :)))  Azıcık bir kağıt ipim varmış, ondan clutch yapmaya karar verdim. İpi bitirmek de yarım iş bitirmek kadar zevkli olur hem :))) Ömrünü 1 ay biçtim ama bakalım ne zaman bitireceğim ;)

Benden bu kadar, hafta planlamamı da yapar kaçarım ben ♥


* Gardrop Şebo gardrop.... Son ikaz...

* Oytun'a pasta siparişi ver. (Bu sene pasta kesme işini okulda yapmak istediğine karar verdi )

* Cuma gününe bir toparlanmaca planla, küçük bir kutlama da orda yap.

* Banka ödemelerini hallet.

* Hafta sonu yatılı misafirimiz var. (İptal)

* En iyi film kategorisinde bir filmin kaldı en azından onu seyret. (Başka film seyredebileceğimi sanmıyorum, bu hafta işler yoğun işten geç çıkarım çünkü)

* Oytun'un fen projesi malzemelerini hazırla.





38 yorum:

  1. Ah bizde de var o müzik olayı. sesi iyi olmadığı halde Deniz okul korosunda. Çok hevesli olduğu için öğretmeni kırmıyor. Bana da gidip dinlemesi kalıyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahaa :)) Koroda kaynıyorlar allahtan :)
      Müziği sevdikleri için içinde olmak istiyorlar sanırım.

      Sil
  2. Konserve yemek fikri güzelmiş :))))

    YanıtlaSil
  3. Mis gibi geçsin haftan Şebnem'cim :) Kağıt ipten ben de birşeyler denemek istiyorum ama biraz parmak acıtan cinsten gibi geliyor bana, öyle mi ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler güzellik ♥

      Evet kağıt ip maalesef sert olduğu için belli bir süre sonra parmak acıtıyor. O yüzden büyük şeyler yapmamaya gayret ediyorum ;)

      Sil
  4. Bu tür etkinlikler çocukların hayata hazırlanmalarını sağlıyor, tecrübe ediniyorlar. Eksik bırakmadan hepsine katılır umarım.
    Kavanoz işini yazın yapıyorum ben. Yazın ev nüfusu düşüyor. İki lokma yemek için tencere kaynatmaya acıyorum resmen. Çok yapıp kavanozluyorum. Çook büyük rahatlık hakikaten. Lokanta benzetmesi çok hoşuma gitti. :))
    İyi bir hafta diliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle.
      İnşallah deneyimlemeye devam eder... Her deneyimlemesinde farklı bir sonuç çıkartacaktır eminim kendine.

      Belli bir rutine binince çeşit çoğalıyor ya, lokanta hissiyatı oluşuyor o sebeple bende :)) Seç, beğen al :))))

      Sil
  5. Sebnem canimsin yyyaaa şu yemek işi nasılda süper olmus. Hiç aklima gelmezdi bak. Benim adam bıkıyor ayni yemegi ikinci kez yemekten 😂 cok sagol.

    Oytundaki özgüveni birde ben alkısliyorum. Haha ses=ben harikadır sesim 😝

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yemeklerden konserve yapmak benim de hayatımı kurtardı, senelerce niye yapmadım ki sanki dedim :) Emin ol çok rahat edeceksin.

      Teşekkürler alkış için ;)

      Sil
  6. Cocuklarin bu once ben yapamam diyip sonra neden birinci olamadim demeleri beni bitiriyor😆

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaaa :))) Psikolojilerini ben de çözebilmiş değilim henüz ♥

      Sil
  7. Bilgiç de geçen sene katılıp aynı şekilde.bozulmuştu sonra :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özgüven konusunda sınır tanımıyorlar :D
      En azından denedik, eğlendik diye birşey yok lugatlarında ahahahaaa :)))

      Sil
  8. Vaaay! Ocaktan indirince kavanozlamak ne güzel fikirmiş. Kavanozları önceden sterilize ediyor musun yoksa normal yıkanmış kavanoza mı? Ben de bıktım vallahi birkaç gün aynı yemeği yemekten. Müthiş fikirmiş. Teşekkürler kocaman. Ve de sevgiler tabi ki... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben normal yıkanmış kavanoza koyuyorum. Ama istersen sterilize edilmiş kavanoza da koyabilirsin.
      Bizim evde babamız sebze yemez, sadece oytunla ben yiyorum. Düşün bir karnabahar pişiriyorsun iki kişi günlerce süründürüyoruz. Ama böyle olunca 3-4 gün sonra tekrar çıkartıyorum ortaya, taze pişmiş gibi sevinerek yiyoruz :)))
      Dene mutlaka ;)
      Öpüyorum ♥

      Sil
    2. Teşekkürler tekrar. Çok sevdim bu fikri. ;)

      Sil
  9. Lütfen doğumgündaşıma takılma. Bana o dönemde annemler çok laf söylediklerinden hala toplum önünde ya da yabancı kişilerle konuşurken panikliyorum. Gündaşımın eminim eli çok lezzetlidir.Ben de bazı yiyecekleri dediğin gibi yapıp iş yerinde yiyorum .İyi oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin doğumgündaşına nasıl takılırım yahu :))) Hep destek, ful destek vallahi :)))
      Ama o da çok havalara giriyor Safiş ahahaaa :)))

      Bak işyerine getirmek de güzel fikirmiş. Daha küçük kavanozlara tek kişilik birşeyler yapabilirim ;)

      Sil
  10. bana da ferdi tayfur'dan 'bana sor'u söyletmişler :p

    YanıtlaSil
  11. bayılıyorum senin bu haftalık paylaşımlarına okuyunca hep niyetleniyorum ama kalıyor bu ara biraz kopuğum blogtan zor yetişiyorum herşeye.
    Konserve yemek fikri harikaymış,cebimdeki yabancıyı bende çok beğendim,
    eşim bu hafta iş seyahatinde sözde bende 1-2 film izleyeyim okuldan gelince rahatla dedim ama daha iki gündür yapabildiğim birşey yok....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sene bir rutine oturtabildim şükür bu yazılarımı. Zaman bu aralar hepimizin ortak problemi. Koştura koştura bir hal oluyoruz :/

      Özgürlük var evde desene, eşin gelmeden kolunu bacağını uzat azıcık keyif yap ;)

      Öpüyorum seni ve güzel sözlerin için çok teşekkür ediyorum ♥

      Sil
  12. Şebneciğim, hangi yemekler 2-3 hafta dayanıyor mesela? Dondurucuya mı atıyosun yoksa? Acil aydınlanmaya ihtiyacım var, zira hafta sonuna yatılı misafirler var ama bayat mı olur diye yapmıyorum yemek, öğrenirsem yapayım barim.
    Oytun'a salata yaptırman harika, kocaman öpüyorum ikinizi de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çorbalar, sebze yemekleri, baklagiller aklına ne gelirse Ececim. Nasıl pişireceksem pişiriyorum yemeği, ocağı söndürür söndürmez kavanoza koyuyorum. Ağzını sıkıca kapatıp ters çeviriyorum, soğuyuncaya kadar bekletiyorum. Ve sonra normal şekilde buzdolabına koyuyorum.
      Barbunya bilirsin çabuk bozulur. Onu ne kadar bekletebiliyorum diye denedim 1 ay sonra açtığımda birşey olmamıştı. Ben o kadar bekletmiyorum gerçi sürekli sirkülasyon oluyor yemeklerde. Ama eve gelince hazır yemeğe konmak gibisi yok :)

      Sil
    2. Hemen deneyeceğim. Yeşil sebzeler bekledikçe nitrat üretiyorlar diye endişelenirdim ama bu usül konserve mantığında olduğundan daha içime sinecek, teşekkürler Şebnemciğim...

      Sil
    3. Sonuçları merak ettim ben ;)

      Sil
  13. Eveeet instagramda izlemiştim Oytun'u bence sesi de güzeldi :)Bu arada Cebimdeki yabancıyı herkes çok övüyor, fırsat bulursam gidicem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yahu ben güzel yerini koydum hahahaaa :))

      Cebimdeki yabancıyı evet izlemelisin ;)

      Sil
  14. Sen uzun zamandir muzik dinlemedigin icin sana kotu gelmis, pasami da etkilemissindir kesin:))
    Konserve mantigi guzelmis ama, ben koca kisisini inandiramadim kendi yaptigima ( dolaptan hazir cikarinca);))
    Yarim isler deyip banada hatirlatmayaydin iyiydi:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahahahaa gerçekten inanmadı mı Mevlüde :))) Bak ama ne kadar mükemmel yaptıysan düşün artık ;)

      Yarım işler Mevlüde, yarım işler :))) Sen korkma hiç halledersin hem, kayıran allah beni kayırsın :))

      Sil
  15. Oytun'un doğum günü detaylarını çok merak etmeye başladım. Blogda paylaşır mısın ki?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım çok bişey yapmadık, okula pasta yaptırıp götürdüm ve arkadaşlarıyla kesti o kadar ;)

      Ama bak bu sene yaş fotosunu çekeceğim, onları paylaşırım ;)

      Sil
  16. Şarkı yarışmasını bilmiyordum, üzülmesin lütfen:((instagram hesabım yok ama yine de herkese açıksa bakıp izlerim ben de, Cebimdeki Yabancı'yı duymamıştım. Misafir için kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. herkese açık yapmıyorum Müjde ama bir ara buraya yüklerim ben o videoyu da yine birlikte izleriz ;)

      Öperim seni

      Sil
  17. Deneyim yaşaması çok güzel olmuş bence :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)