9 Mart 2020

bir takım kaktüssel denemeler


Eskiden bu mazlumlara nasıl zulüm ederlerdi...
Ay ne o dikenli dikenli, çok çirkin diyeni bile duymuştur bu kulaklar vakti zamanında...
Ama onlar ne yaptı... Sabırla beklediler... Veeeeee Top 10 da zirveye oturdular :)))

Hepimizde bir kaktüs/succulent severlik hakim şu aralar...
Yetiştirmesi kolay olduğundan evlerimize, ofislerimize girdiler...
Dikenli olmalarına rağmen bence çok sevimliler :))
Hediye olarak ilk tercihlerimden hatta kendileri... Almayı da seviyorum, hediye etmeyi de ♥

Neyse efenim konumuza gelelim.... Bir before-after şeysiyle geldim bu konuyla ilgili:))


Bu paşa hazretleri bir kaç kez devrilmişti ve şekli çok bozulmuştu...
Alt tarafları kahverengimsi olunca hadi ben bunu çoğaltayım dedim. Hatta bu konuda kardeşi de nasibini aldı o gün :))
Tepelerinden hiç acımadan kesiverdim efenim....

Sonra bekledim, bekledim, çooookkkkkk bekledim....
Hiç yerlerinden oynatmadım, az su verdim....
Hatta artık ümidi de kesmiştim ki turuncu saksıdaki yavru vermeye başladı...
Ne kadar beklediğime gelince bu zamanı alması yaklaşık 9-10 ay...
Evet uzun bir süre... Bu zamanı kısaltmanın bir yolu var mıdır hiç bilmiyorum...
Şimdi bu minnaklar analarından ayrılıp yeni yuvalarına yerleşmeyi bekliyorlar ancak biraz daha büyüsünler diye bekliyorum...

Nasibini alan kardeş (sarı saksıdaki) ne durumda derseniz o sürünmeye devam hala.... Ölmedi ama yavru da vermedi henüz... Biraz daha beklesin bakalım, henüz gözüme batmıyor ;)

Bir denedim oldu çalışmasının daha sonuna gelmiş bulunmaktayız efenim....
Sağlıcakla kalınız :)

26 yorum:

  1. Harika haber Şebocum. Hiç sorma, kaktüs sevmeyen kalmadı maazallah, ben de dahil. Minik bir yavru neredeyse 1 yılda büyümüş oluyor, kesinlikle kumlu toprak seviyor bunu öğrendim. Bu yıl ilk defa yapraktan bebek üretebildim ben de, her akşam gidip gelip bakar dururum ;))) Görümcem peyzaj mimarı, kestiği kaktüslerin kesimiş üzerini toprak dolduruyor ordan bile yavru alıyor, hatta palmiye ağacının kabuklarının arasında bile minicik toprakla ne şahane kaktüsler yetiştiriyor bahçesinde anlatamam. Aklında bulunsun, kesilmiş yerden akan zerreler çoğalmayı sağlıyor, biliyorsundur.
    Kocaman öptüm, afferim sana, baa da pıravvo <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görümcen bu konuda şahane bir kaynak senin için. Ondan öğren öğren bize de anlat Ece bence :)))
      Her çeşitten toplamaya çalışıyorum, bazısı tutuyor, bazısı tutmuyor.. Tutanlara gözüm gibi bakıyorum :)
      Öperim seni ♥

      Sil
  2. çoğalacağını bilsem de ben asla kesemem kalbim dayanmaz. sanırım dikenlerinin radyasyon emilimini duyan sevdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Radyasyon evet altında yatan gizli sevme sebebi bu olabilir. Ben minimilize yapılarını seviyorum, bir de bakması kolay :)))

      Sil
  3. Bende vardı iki tane. Camı açarken birinin saksısına çarptım, sonra düşerken tutiim diye elimi altına koymuşum. Bütün dikenler avucuma geçti. O hırsla çöpe gitti. Diğerini de güneşte susuz bıraktım ölsün diye. Ay hediye de gelmiş atmiim dedim. Tam öldü, çöpe attım anaaa bir minik dalı yerdeki boş saksıya düşmüş, yağmurla birlikte coşmuş çıkmış. Şimdi yine kocaman olmuştu, attım hepsini, üç dalı toprağın üzerine bıraktım, tutarsa tutar. Bilmem hâlâ sevmediğim anlaşıldı mı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahahahaaaa :) Yok hiç anlamadık Handan :)))

      Sil
  4. şu illete bende düştüm bak biliyor musun :)))) çok keyifli.

    YanıtlaSil
  5. Bizde de çok varlar. Tomurcuk gibi çoğalıyorlar hatta bazen çiçek açıyorlar. Yazmıştım zamanında sayfamda. İlk defa tepesinden kesileni gördüm ama çok ilginç. Umarım diğeri de büyür bir an önce. Evde yeşil bir şeyler görmek çok güzel. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarını görmedim sanırım, ben bir blogunu sömüreyim en iyisi :))

      Sil
  6. Çocukken hep bana kaktüs alırlardı bakması kolay diye, unuttuğum için çok güzel gelişirlerdi, şimdi su vermekten çürütüyorum sculentleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben haftaya bağladım, tek gün sulama yapınca şükür bir aksilik olmuyor.

      Sil
  7. Benim oğlanda deli gibi kaktüs büyütme derdinde. Biri ölmüş geçenlerde çok üzüldü.

    YanıtlaSil
  8. Kaktüsün azmi, ne güzel yeni yaşamlar hediye etmiş, artık kolay devrilmeyecek biryere koy Şebnemcim pek kıymetli.. :) benim de öyle yavrulayanı büyüttüğüm devasa olunca yeniden ektiğim derken bu şekilde belki 20 senelik bir kaktüsüm var, torunlarının torunları :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooooo torunların torunlarıymış hakikaten :)))
      Yeri değişti evet, şimdi yeni topraklarına kavuşturacağım onları ;)

      Sil
  9. Ben oldum olası bir kaktüssever oldum. Üniversite yıllarımda evden eve taşınmalarda saksılarım dikkatli taşınsın diye az çabalamadım. Her evde birkaç bıraka bıraka (öğrenci-çalışansın. Küçük maliyetlerle küçük arabalarla taşınmaya çalışıyorsun malum)İzmir'e hiç kalmamıştı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ahhhh o taşınmalarda bırakılmak zorunda kalanlar :\
      Üniversite dönemlerimde benim de çok çiçeğim kalmıştır orada burada...

      Sil
  10. Biz de eşimle kaktüsçüyüz. Başka bir çiçeğe bakım yapacak, ilgilenecek zamanımız da yok isteğimiz de. Kaktüsler nasıl olsa hayatta kalıyor :-) Bu arada kaktüsler için özel toprak ve su satılıyor. Belki bunlar süreci kısaltır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özel toprak satıldığını hiç bilmiyordum Şule. Şu corona günleri bir bitsin de bakayım ♥

      Sil
  11. baktıkça aklıma redkit gelmekte :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaaaa :)) Bak bu açıdan hiç bakmamıştım :))

      Sil
  12. Ay çok güzel olmuş. Öteki de yakında yavru verir merak etme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hala dinlenmede kendisi :))) İnşallah verir ♥

      Sil
  13. Gerçekden çok güzel olmuş ellerinize sağlık Emeğinize sağlık

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)