13 Temmuz 2020

Ermiş / Halil Cibran



Bu aralar elimden geldiğince İş Bankası Kültür Yayınlarının Modern Klasikler Dizisini okumaya çalışıyorum. Uzun zamandan beri klasiklerden uzak kaldığım için beni zorlamayacak kitapları seçmeye çalışıyorum aynı zamanda ama bunu sayfa sayısına orantılamakla çoğunlukla hata yapıyorum 😂

Mesela bu kitapta olduğu gibi... Sadece 54 sayfa... Ancak  El Mustafa'nın 12 yıl yaşadığı Orphalese kentinden ayrılması sırasında kent sakinlerine evlilikten aşka, dostluktan ticarete, dinden hazza kadar birçok konuda verdiği tavsiyeleri konu alınca kitap haliyle bolca durup düşünmek gerekiyordu.

Sonuç üzerinde düşünülesi, bazı tavsiyeleri tam da yerinde, ancak bazı konularda geçen zamanın etkisiyle uyumunu kaybetmiş bazı düşünceler olsa da keyifli bir okumaydı...

Herkese mutlu bir hafta diliyorum... 



Altıçizililerim;


* Aşk sizi çağırdığı zaman, onu izleyin... Yolları zorlu ve dik olsa da.

* Kendinden başka bir şey vermez aşk ve kendinden başkasından almaz. Ne sahip olur aşk ne de sahip olunmak ister. Çünkü aşka aşk yeter.

* Bırakın mesafeler olsun birlikteliğinizde. Bırakın dans etsin göklerin rüzgârları aranızda. Birbirinizi sevin ama aşkı pranga eylemeyin: Bırakın ruhlarınızın kıyıları arasında dalgalanan bir deniz olsun aşk.

* Ne geri gider yaşam ne de oyalanır dünle. Sizler yaysınız, çocuklarınız da bu yaylardan fırlatılan canlı oklar.

* Sanki alıkoyabileceğiniz bir şey mi var? Tüm sahip olduklarınız bir gün verilecek. Öyleyse şimdiden verin de, size ait olsun verme mevsimi, mirasçılarınıza kalmasın.
   "Veririm ama sadece hak edenlere" dersiniz sık sık. Ne meyve bahçenizdeki ağaçlar böyle der ne de çayırlarınızdaki sürüler. Onlar yaşayabilmek için verir; çünkü vermekten kaçınmak yok olmaktır.

* Yeryüzüne ve yeryüzünün ruhuna ayak uydurabilmek için çalışırsınız. Çünkü aylaklık, mevsimlere yabancı düşmek, heybetle ve mağrur bir teslimiyetle sonsuza yürüyen yaşam kafilesinin dışında kalmaktır.

* Gönülsüz pişirilen ekmek acı olur ve ancak yarısını giderir insanın açlığının.

* Yasa koymaktan haz alıyorsunuz. Ama onları çiğnemekten aldığınız haz daha fazla. Okyanus kıyısında oynayan, durmaksızın kumdan kaleler yapıp, sonra da kahkahalar atarak onları yıkan çocuklar gibi.

* Günleriniz dertsiz, geceleriniz eksiksiz ve hüzünsüz olduğu zaman değil. Tam tersine, bütün bunlar yaşamınızı kuşatmışken, çıplak ve tüm bağlardan kurtulmuş olarak hepsinin üzerine yükseldiğiniz zaman özgürsünüz gerçekten.

* Dün, bugünün anısından ve yarın, bugünün düşünden başka bir şey değildir.

* Güzellik hayattır, kutsal yüzündeki peçeyi indirdiğinde hayat. Fakat hayat da sizsiniz, peçe de. Güzellik sonsuzluktur, aynada uzun uzun kendini seyreden. Fakat sonsuzluk da sizsiniz, ayna da.


18 yorum:

  1. Halil Cibranda henüz tanışmadığım bir yazar, alıntılarla bir fikrim oldu tanışmış oldum teşekkürler Şebnemcim ;)

    YanıtlaSil
  2. henüz okumadığım bir yazar.
    Gönülsüz pişirilen ekmek acı olur ve ancak yarısını giderir insanın açlığının.
    sözünü çok beğendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok sevdim o sözü ve ne kadar haklı...

      Sil
  3. Her yerde görüyorum bu adam love mu yazıyor =)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk üzerine de yazımları var ama sadece aşk diyemeyiz bence...

      Sil
  4. Epey bir zaman önce okumuştum kitabı. Güya yazarın başka kitaplarını da okuyacaktım kaldı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu klasik serisini okurken ben de okuyacağım galiba :)

      Sil
  5. Halil Cibran'nın eski çağlarda yaşamış bir felsefeci olduğunu düşünürdüm, nedense.
    Meğer 1883 doğumluymuş ve aynı zamanda ressammış. Bugün de bunu öğrendim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu kitabıyla öğrendim ressam olduğunu... Geç olsun güç olmasın diyoruz artık ;)

      Sil
  6. iş bankası klasikleri çok iyi yaaa, yky klasikleri deee :) ermiş de cibranın en mühim kitabııı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu modern klasiklere dadandım bakalım deep, nasıl gidecek ;)

      Sil
  7. Benim bu Modern Klasikler Dizisini hepsini okumak gibi bir hedefim var ama yolun çok başındayım. Ne kadar uzun bir zaman alır bilemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de öyle bir hedef edindim kendime, araya serpiştiriyorum sürekli :)

      Sil
  8. Bu kitabı okumuştum ama yorumlamamışım. Bana alegorik ve biraz kafa karıştırıcı gelmişti.
    Alıntılar hiç öyle değil oysa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alegorik ne demek tam bilmiyorum ama belki bir çok konuyla ilgili tavsiyelerden oluşması kafa karıştırıcı gelmiştir. Bende sık sık es vermek zorunda kaldım okurken çünkü...

      Sil
  9. ”Sadece binlerce kez yolunu kaybeden evinin yolunu bulabilir.”

    Halil Cibran – Ermişin Bahçesi Kitap Yorumu: http://www.ebrubektasoglu.com/yazi/halil-cibran-ermisin-bahcesi-kitap-yorumu/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi yazınızı okuyunca kitabın devamı niteliğinde olduğunu fark ettim. Teşekkürler güzel yorumunuz için.

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)