14 Haziran 2012

sinemayla ne zaman tanıştım ki ben? ya oğlum?

Bugün birden bire bu konu aklıma geldi. Aslında dün seyrettiğim filmin ardındaki sabah izi galiba :)

Aslında daha çok tiyatro severim. Sinemaya gitmeden seneler önce tiyatroyla tanışmışlığım vardır benim. Ankara çocuğu olmamdan dolayı galiba.  Annem, sultanım sık sık çocuk tiyatrolarına götürürdü beni. Çoğunu hayal meyal hatırlıyorum :)

Sinema konusu ise zannedersem ilkokul 3. sınıfa denk gelir. O dönemlerde babamın görevi gereği  Malatya'daydık. Çok iyi hatırlıyorum beni sinemaya götürün diye yalvardığımı :) Ama o dönemlerde Malatya'da tek sinema var ve sadece erkekler gidiyor. Babam çok zorlanmıştı beni sinemaya götürürken :) Çok iyi hatırlıyorum :) Uzun süre bana göre film gelmesini beklemişti hatta... Sonra benim çığrışlarıma dayanamayarak biz sinemanın yolunu tutmuştuk :)

Hangi filme gittiğimizi inanın hatırlamıyorum :) Oya Aydoğan'ın bir filmiydi ama hahahaaaa :)) Jönde muhtemelen çok emin olmamakla birlikte Orhan Gencebay'dı. Oya ablamızı neden bu kadar net hatırlıyorum meselesine gelince basma eteğiyle yakışmayan kasaba kızı halleri olabilir belki :))
Babacığımı nasılda zor bir hale sokmuşum şimdi şimdi anlıyorum. Kıyamam bana beğendinmi diye bile soramamıştı :) 4 senelik Malatya hayatımız boyunca bir daha sinema eylemini gerçekleştirmedik zaten :))))
Sonradan video eylemlerimiz başlamıştır zaten :)) Oda ayrı bir konudur zaten...

Ben dönem itibarı ile ilkokul yıllarında sinemayla tanışırken paşam 3 yaşlarındaydı ilk deneyimini yaşadığında. Babasıyla "ARI" filmine gitmişlerdi. Aralık 2007 diye not düşüyüm hemen buraya :) Ben yan salonda annişimle Kabadayı filmini izlerken en silahlı sahnelerde anne diye yanıma gelmişti hahaaaa :) Çıksam film yarıda kalacak, kalsam ona nasıl izleteceğim. Derken tüm bencilliğimle (kabul ediyorum) paşa paşa 2. yarıyı büyük zevkle izledik hahhaaaa :)) Acaba ileride birgün oda annem bana Şener-Kenan izletmişti der mi bak bilemedim şimdi :)) Neyse anlatacak bir yol buluruz :)) Yada burayı okur, öğrenir hahahaa :))

Bu arada dün ben ne izledim.
"Benjamin Button"
3. tekrarım ama ben yine keyifle, hiç izlememişçesine izledim. Sindire sindire...
Daisy'nin gece yarısı bale figürlerindeki 20 li yaş çılgınlığını yine hayranlıkla izledim...
Hala izlemeyen olduğunu zannetmiyorum ama varsa şayet izleyin... Yaşamın tersine akışındaki çırpınışların ahengini görün mutlaka...

Bugünlük gevezelik bu kadar yeter, şimdi iş zamanı :)



8 yorum:

  1. Benjamin'in öyküsü gerçekten çok iyi işlenmişti. Ben de seviyorum o filmi.

    YanıtlaSil
  2. bende sinemadan önce tiyatro ile tanışanlardanım:)ve senin yazınla düşündüm de ilk hangi filme gittiğimi anımsayamadım:(
    ama yazının benim için asıl can alıcı noktası şu ki,çocukluğunda Malatya da bulundunuz demek:)ben en uzun kalışımda bile 12 gün orada bulunmuş bir Malatyalıyım da,orada senden izler olmasına memnun oldum :)öperim tatlım...

    YanıtlaSil
  3. Ahu;
    Her defasında yeni bir ayrıntı keşfediyorum bende :)

    YanıtlaSil
  4. Pınar;
    hahahahaa :)) Malatyalısın demek :) Bak bende yeni öğrendim.
    Çok güzel günler geçirdik ailece orada 4 sene boyunca. Bak bende mutlu oldum :))
    Öpüyorum canım seni..

    YanıtlaSil
  5. şanslı bir anne olduğunuz gibi, şanslı da bir çocukmuşsunuz galiba...
    Siz söyleyince bende düşündüm ama aklıma gelmedi ilk ne zaman sinemaya gittiğim. ne kadar kötü :(
    benjamindeki o havuz başı sahnesi benimde sevdiğim sahnelerdendir. hakikaten de 20 yaş çılgınlığının dansa dönüşmesi gerçekten süperdir orda.

    YanıtlaSil
  6. teşekkür ediyorum :)
    Hatırlayamamanız normal aslında, zamanla siliniyor bazı anlar.

    YanıtlaSil
  7. Cok keyifli bir yazi olmus, aklima takilan bi kac soru var nerden baslasaaaam
    1) babamla sinemaya gittiniz de beni niye goturmediniz:))
    2) benim aklima neden hep gittigim sinemalar degil de tiyatrolar geliyor
    3) beni neden goturmediniz??????
    4) bu soru degil ama babam da beni malatya da maca goturmustu :))) neden seni sinemaya da beni maca ??
    5) beni niye goturmediniz??????????

    Sorulari siralarken aklima geldi, ilk gittigim film o degil mihtamelen ama gittigimi hatirladigim ilk film o : BATMAN! Ailecek gitmistik ama senin izmirde oldugun zamanmiydi yoksa sen de varmiydin orasi net degil. Vedat amcalar vardi, (ailecek degil cumburcemaat gitmisiz belli ki) Ilkokuldaydim bende ve film inanilmaz korkunctu:)))) ( benim icin)

    Bu arada pasamin ilk sinema deneyiminde ben de varmisim, kendi kendime mutlu oldum :))) (ya da sen oyle guzel anlattin ki ben de varmis gibi hissettim) ama detaylari hatirliyorum sanki vardim annem sen ben izledik filmi, kis zamaniydi bir aralikta geldigimde olabilr mi acep

    YanıtlaSil
  8. kardiş;
    ben ilkokula gittiğime göre sen bıcırık vızıldayan bişeydin hahaaa :)) babişkom beni zor götürdüydü o filme sen nasıl götürseydi hahaaa :)) manyak olurdun valla tam psikopata bağlardın hahaaa :))
    iyi ki izmirdeymişim zira cümbür cemaat batman hiç çekilmezdi hahaaa :))

    Evveeettt... paşamın ilk sinema deneyiminde sende vardın bak şimdi hatırladım :)) kabadayıyı bizimle izlemişti :))

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)