10 Ekim 2017

Kültür Sanat Mevsimi - 2017





Gece ve Edebiyat blogunun sahibi sevgili Tuna Başar yazmıştı geçenlerde bir etkinlik ve de ben de kendisine demiştim ki hepsini yapamam ama bir kaç madde neden olmasın diye... Aradan zaman geçti ve ben tabi ki yine unuttum :)

Akabinde sevgili Handan Kültür Sanat Mevsimi yazı dizisine başladı... Ağzım sulana sulana okuyorum her maddesini. Bir ara  "neden yazdığını bilmiyorum ama çok hoş bir yazı dizisi yaptın" diye de yorum yaptım hatta. Kaynak: Tuna Başar dedi ve ben bir de ne göreyim yapayım dediğim ve unuttuğum etkinlik :))) Sağolsun gazı da verdi bana, yap hadi diye :)

Ne kadarını yaparım, kaçını yazıya dökerim bilmiyorum ama maddelerden birini gerçekleştirsem dahi benim için kârdır düşüncesi ile şimdilik maddeleri buraya koymakla başlayayım dedim...

Sonbahar etkinliği olan düşünceyi ben 2017 sonuna kadar uzattım tabi ki :) Yoksa o kesin yaparım dediğim 1 maddeyi bile yapamayabilirim :)))

Belki siz de yapmak istersiniz hem :))

Ben şimdi maddeler üzerinde biraz hayal kurayım :))
Sağlıcakla kalınız efenim ♥



Görevler:



o   İsminde sonbahar veya sonbaharı anımsatan bir kelime geçen, biri Türk biri yabancı olmak üzere, 2 yazardan birer kitap oku ve kitaplar üzerine yazılar yaz.

o   Nobel veya başka önemli bir ödülü kazanmış bir yazardan bir kitap oku.

o   Bir akımı temsil eden bir kitap oku ve hem akım hem de kitap üzerine düşüncelerini yazıya dök.

o   Okuduğun kitaplardan beğendiğin bir bölümü alıntıla.

o   Bir şiir yaz.

o   Bir öykü yaz.

o   Bir deneme, makale veya eleştiri yazısı yaz.

o   Bir mektup yaz.

o   Dünya tarihinde önemli bir yere sahip bir kişi hakkında portre yazısı yaz.

o   Bir roman kahramanı hakkında bilgi ver.

o   Klasikleşmiş filmlerden birini izle.



o   Edebiyat veya tiyatro uyarlaması bir film izle.

o   Bir film karakteri hakkında bilgi ver.

o   Sinema tarihiyle ilgili bir konuyu araştır.


o   Bir yönetmenin tüm filmlerini izle ve o yönetmenin sinema anlayışı üzerine bir yazı yaz.


o   Bir tiyatro metni oku.

o   Klasik müziğin önemli eserlerinden birini dinle.

o   Jazz, Blues, Reggae, Rock, R&B, Pop gibi müzik türlerinden birinin dünya çapında önemli bir albümünü dinle.

o   Bir müzik aleti hakkında bilgi ver.


o   Dünya ve Türk resminin önemli eserlerinden birini incele.

o   Bir akımı temsil eden bir resim veya heykeli incele.

o   Aynı temaya sahip iki farklı resim hakkında araştırma yap.

o   Bir sanatçının eserleri üzerine araştırma yap ve beğendiğin eserlerinden örnekleri paylaş.

o   Sanat tarihiyle ilgili bir konuyu araştır.

o   Bir felsefi düşünce hakkında araştırma yap.

o   Bir temel felsefe metni oku.

o   Mitoloji hakkında ilgini çeken bir konu üzerine araştırma yap.


o   Bir ülkenin veya bir şehrin önemli bir simgesi hakkında araştırma yap.

o   Dünya tarihinde ilgini çeken bir olay veya kişi hakkında kısaca bilgi ver.

o   Bir belgesel izle.

o   Teknolojinin hayatımıza kattığı önemli bir gelişme hakkında araştırma yap.


o   İlgini çeken bilimsel bir gelişme üzerine kısa bir yazı yaz.

o   Önemli bir mimari eser hakkında araştırma yap.

o   Bir fotoğraf çek ve fotoğrafın hikâyesini anlat.

o   Herhangi bir konu hakkında bir video çek.

o   UNESCO Kültür Mirası listelerindeki bir madde üzerine araştırma yap.

o   Bir sözlük veya ansiklopedinin sayfalarını karıştır ve dikkatini çeken bir madde hakkında kısaca bilgi ver.


o   Bilgisayar teknolojisiyle yaratılmış bir figür, animasyon, tasarım, afiş, logo gibi şeylerden dikkatini çeken biri üzerine kısaca düşüncelerini yaz.

o   İlginç bulduğun bir canlı türü hakkında bilgi ver.

o   Psikiyatri/Psikoloji kavramları ve hastalıkları üzerine ilgini çeken birini kısaca anlat.


o   Bir dergiyi detaylı bir şekilde incele.

o   Bir müzeyi gez.

o   Bir kütüphaneyi ziyaret et ve birkaç saatini orada geçirip neler yaptığını yazıya dök.

o   Bir sanat etkinliğine katıl.

o   Bir toplumun kültür yapısı, yaşam biçimi, inanç şekilleri, örf ve adetleri üzerine bir araştırma yap ve ilgini çeken bir konu hakkında kısa bir yazı yaz.

o   Uzun bir zamandır yapmak istediğin bir şeyi yap veya uzun zamandır yapmak isteyip de yapamadığın bir şey hakkında kısaca bir yazı yaz.

o   Kültür ve sanat konusunda bir öneride bulun.

o   Kültür Sanat Mevsimi etkinliği süresince karşına çıkan ve seni şaşırtan, dikkatini çeken, aklına takılan en az 5 farklı şeyi maddeler halinde yaz.

o   Kültür ve sanat üzerine yapmak istediğin ve yukarıdaki görevler arasında bulamadığın bir şey yap ve bunun üzerine bir yazı yaz.


26 yorum:

  1. Ben çok severek yapıyorum, eminim sen de eğleneceksin yaparken. Kaç madde yapsak kârdır, merakla bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin hızına yetişebileceğimi hiç sanmıyorum Handan ama dediğin gibi kaç tane yaparsak o kadar kardır :)

      Sil
  2. Acayip tırstım haa, gözüm korktu. Ama sizi destekliyorum, keyifle okuyacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahaaaaa ara ara bakınca bende tırsıyorum :))) Ama dedim ya bir madde bir maddedir ;)

      Sil
  3. Ve bu maddelerin hepsini yaptığında ödülünü almak için hazırlan ;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahaaa :))
      Hepsini yapabileceğimi hiç sanmıyorum :))
      Hepsini yapabilmek için sene lazım :)))

      Sil
  4. Bu listeyi görmüştüm.. Siz neler yaptınız merakla takip ediyor olacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hangilerini yapabileceğim çok merak ediyorum Ezgicim :)

      Sil
  5. Maddelerin hepsi de çok güzel. Zor olan planlama kısmı. Maddeler bölümlere ayrılarak yapılabilir. Böylesi programlar öğrencilere yaptırılsa dedim görünce. Ne gezer ama.Çocuklar performans ödevlerini bile ailelerini yaptırıyorlar.

    Sana şimdiden kolaylıklar dilerim. Peyder peyder yayınlanan yazıları keyifle okuyacağım. Sevgilerimle:)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet planlama kısmı daha zor. Planladıktan sonra zaman da el verirse bir şekilde yapılır.
      Ne iyi dediniz çocuklara uygulansa diye. Oytun'a lise için ben böyle bir liste verebilirim belki. Üzerini çizdikçe keyiflenir, kendine bir şeyler katar. İyi akıl ettiniz ♥

      Sil
  6. Oyyy Şebocum valla maddeler çok uzun, gözüm korktu brrr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında bu maddeleri sen de yaparsın biliyorum :))) Bak yaparsın ;)
      Hem kaç madde yaparsak o kadar kar sayarız kendimize ;)

      Sil
  7. Şiir yaz maddesinde kaldım ben. O öyle istemekle olmaz ki :( Keşke güzel şiirler, öyküler yazabilsem ama ben okuma evresindeyim :) Öpüyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O maddede ben de aynı senin gibi düşündüm ve sonra dedim ki hiç denemedim ki yazıp yazmayacağımı bileyim...
      Denemekte fayda var. Yazamazsam hep birlikte güleriz hem :)))

      Sil
  8. Şeboo hipnoza uğradım o ne GIF öyle yaa beynim döndü:D
    Ama harika bir etkinlik bu cidden içi dolu dolu. Birazını bile yapsan acaip kültürlenir insan. Bu etkinliği ortaya çıkaran arkadaşı tebrik ediyorum canım. Az da olsa yap biz de faydalanırız bilgilerden :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahaaa :))) Giflerim hep baş döndürücüdür :))

      Etkinliği tamamlamak oldukça güç ve hatta benim için imkansız. Ama dediğin gibi her madde kâr niteliğinde... Elimden geldiğince yapacağım. Kısmet :))

      Sil
  9. of nası yetişcen bunlaraaaa ne çok yiaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepsine yetişemeyeceğim tabiki deep, yetişebildiğim kadar. Elimin parmaklarını geçirirsem ona bile sevineceğim ben :)

      Sil
  10. Hadi bakalım kolay gelsin...!
    Paylaşımları sabırsızlıkla bekleyeceğim.
    Öpüldünüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolasın canım benim ♥
      Öpüyorum ben de kocaman

      Sil
  11. 2017 sonuna kadar uzatmak iyi fikir çünkü 60 madde var bazılarını yapmak zor olacak. Etkinliğe ben de katıldım. Daha 2 madde yazdım. Yapmak ve yazmak için sabırsızlandıklarım var da zamansızlıktan sıra gelmiyor. Senin yazılarını merakla bekliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin de katılmana çok sevindim Şule :) Hep birlite kotaracağız inşallah bu etkinliği. Ne yapsak kendimize kâr ♥

      Sil
  12. Kolay gelsin, takipteyim :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)