26 Ocak 2022

2021'de İzlediklerim / Diziler

Geçen seneye oranla diziler çok verimli geçmedi bu sene. 
Sanırım evden çalıştığım için daha çok izleyebilmiştim. Yine de genel olarak baktığımda keyifli yapımlar izlemişim.

Dizilerimi de yerli ve yabancı olarak ikiye ayırıp değerlendireceğim. Böylesi bir sıralama bu sene daha kolayıma geldi :)

YABANCI DİZİLER

Bu seneki favori dizim;


LUCİFER (2016-2021)
 
Senelerdir ismini duyarım, okurum ama en ufak bir merakım olmamıştı kendisine. Tamamen boşluktan başladım, sevmezsem bırakırım modundaydım. Toplamda 6 sezon ve 93 bölümden oluştuğunu düşünürsek benim için oldukça uzun soluklu bir diziydi.

Dizinin konusunu kısaca anlatmak gerekirse; şeytanımız Lucifer (Tom Ellis) bir gün cehennemi yönetmekten sıkılıyor ve Los Angeles'a gelerek Lux adında bir gece kulübünü işletmeye başlıyor. Gayet ışıltılı ve lüks bir hayat. Yolu dedektif Chloe Decker (Lauren German) ile kesiştikten sonra bir yandan dedektife suçluları yakalama konusunda yardımcı olduğu gibi bir yandan da ailevi meselelerini çözmeye çalışıyor. Neden ailevi meseleler diyecek olursak onu bu hayatında ne tanrı ne de diğer kardeşleri olan melekler hiç rahat bırakmıyor.

İlk başlarda aslında çok sarmadı dizi. Sanki her bölüm birbirinin tekrarı gibiydi ama çıtır çerez olması sebebiyle devam ettim. Sonradan sonradan Lucifer'la birlikte çok eğlendim ve peş peşe bölümleri sıraladım. Sanırım melekler arası hesaplaşmalar ve Lucifer'ın bencilliği beni bu diziye bağladı. Adam öyle bir egoda ki her şeyi kendine yontuyor bir şekilde. Hele son sezonda Tanrının da dünyaya gelip emekliliğe ön giriş yapması son derece eğlenceliydi. İronisi bol, keyifli bir diziydi. Sanırım çoğunluğunuz izledi bu diziyi ama hâlâ izlemeyen varsa naçizane tavsiyemdir efenim 💗


2. grup her zamanki gibi favorileştiremesem de sevdiğim dizilerden oluşuyor;


LUPIN (2021-....)

Henüz 2 sezon yayınlanmış durumda ancak ben sadece ilk sezonunu izleyebildim henüz. İlk sezon da 5 bölümden oluşuyor. 

Assane Diop (Omer Sy) 'un babası işlemediği bir suçtan dolayı suçlanıp hapse girince intihar eder ve bu olaydan çok etkilenir. Babasının kendisine hediye ettiği Arsene Lupin maceralarının anlatıldığı kitaptan çok etkilenir ve kitap babasının intikamını almak için ilham kaynağı olur. Nur topu gibi kibar bir hırsızımız olur anlayacağınız. Kendisini de Lupin olarak tanıtacaktır zaten.

Dizimiz ise 25 yıl sonra tam da bu intikam olayının gerçekleştiği kolye hırsızlığında başlıyor. Oldukça sürükleyici, zaman zaman Assane'in çocukluğuna dönerek neden ve sonuç ilişkisi kurarak ilerliyor. Tam da vay işler çözülüyor dediğimiz noktada yine arap saçına dönerek bir ön final yapmışlar. 2. sezon diye tanıtılan ve anladığım kadarıyla aslında 10 bölümlük 1 sezon, ikiye bölünerek verilmiş. Ve ben ilk yarıda gerçekten yarım kalmışlık hissiyle elim böğrümde kalakaldım. 2. sezon senenin son dönemlerinde yayınlansa da hâlihazırda izleyebilmiş değilim. İzlemediyseniz mutlaka bu diziye şans verin derim. 

DEAD TO ME (2019-....)

10 ar bölümlük 2 sezon yayınlanmış durumda ve final sezonunun da 2022 senesinde yayınlanacağı söyleniyor. 

Jen (Christine Applegate) kocasını bir trafik kazasında kaybeder ancak kocasına çarpan kişi kaçmıştır. Bu durumu atlatamayan Jen bir terapi grubuna katılır ve orada Judy (Linda Cardellini)ile tanışır ve kurdukları arkadaşlık Jen'e ve çocuklarına çok iyi gelir. Ancak Judy'nin Jen'e söylemediği bazı sırları vardır. Dizinin konusunu böyle özetleyebilirim sanırım.

Komedi ve gizem öğelerinin birleştiği bu diziyi izlemek benim için çok keyifliydi. Birbirinden tamamen farklı 2 kadın karakterin dostlukları çok eğlenceliydi. Bir de başlarına gelen binbir çeşit olayla baş etme şekilleri de diziye sürükleyicilik katmış diyebiliriz. Final sezonunu sabırsızlıkla bekliyorum diyebilirim 💗


3. grup dizilerim ise yine severek izlediğim ancak ummak ve bulmak konusunda beni biraz hayal kırıklığına uğratan dizilerden oluşuyor.


YOU (2018-....) 3. SEZON

2 sezonunu da geçtiğimiz senelerde keyifle izlediğim dizi yavaş yavaş kabak tadı vermeye başladı sanırım. 2. sezon hafif bir ilk sezon tekrarı olsa da yine de sarılmıştım kendisine ama Joe (Penn Badgley) 3. sezonda da aynı sapkınlıklarına devam edince ehhh dememek insanın elinde değil. 

Bu sezondaki tek fark Love (Victoria Pedretti) 'ın da en az Joe kadar psikopat olması ve konunun iki odak noktası oluşturarak  ilerlemesi. Hatta bu sezon Joe'nun önüne bile geçtiğini söyleyebilirim.

Joe, Love ile çocuklu ve mutlu olarak evliliğini sürdürürken çiftimiz yine aksiyondan aksiyona koşuyorlar ve yine bu yapmış oldukları çeşitli olayların üzerini örtme peşindeler. Ve bingoooo.... Joe yeni bir saplantı buldu kendine; Marienne (Tati Gabrielle)... Ve sanırım 4. sezonun da konusu belli oldu. Lütfen ya artık final yapsın bu dizi ya da yeni sezonunda beni şaşırtmaya devam etsin hissiyatındayım.


MY BRILLIANT FRIEND (2018-....)

Geçtiğimiz sene Napoli romanları serisini severek okuyunca dizisini de izlemek bana farz olmuştu. Kitabın peşinden hemen 8 er bölümlük 2 sezonunu peş peşe yuttum diyebilirim. 3. sezonun da uzun süredir yayınlanması bekleniyor ancak pandemi sebebiyle sekteye uğradı sanırım.

Dizi birebir kitabın yolundan gitmiş ve görüntü yönetimi açısından da kusursuz bir iş çıkartmış. O fakir İtalyan kasabasını inanılmaz güzel yansıtmışlar. Elena ve Lila'nın çocukluk oyuncuları da şahane olmakla birlikte genç kızlıklarına hayat veren Margherita Mazzucco ve Gaia Girace tam karakterlere cuk oturmuş diyebilirim. 

Diziyi her ne kadar sevsem de bu bölümde yer almasının tek sebebi kitapla daha fazla duygusal bağ kurmuş olmam. Peş peşe izlemiş olmamın negatifliği de olabilir bu.  Hakkını yemiş olabilirim ama hissiyatım böyle ne yazık ki....


4. gruba düşen dizi ise bu senenin vasatı benim için...



WHAT / IF (2019)

Dizimiz 10 sezonluk tek sezondan oluşuyor. 

Anne Montgomery (Renee Zellweger) başarılı ve zengin bir iş kadınıdır. Lisa (Jane Levy) ise birçok hastalığı iyi gelebilecek bir tedavi üzerinde çalışmaktadır ve şirketinin bir yatırımcıya ihtiyacı vardır. Bu konuda bir çok yatırımcıyla görüşmüş ancak sonuç alamamıştır. Tam da bu konudaki inancını yitirdiği sırada Anne Montgomery ile tanışır ve hayatının şansına sahip olur. Anne'nin sadece bir şartı vardır. Bu yatırım desteği karşısında eşi Sean ile birlikte bir gece geçirmek istediğini ve bu geceyle ilgili hiçbir şekilde bilgi sahibi olmayacağı şartını öne sürer. Bir nevi Lisa'nın şirketi için nasıl bir fedakarlıkta bulanacağını ölçmek istemektedir.

Bu diziyi izlememin en büyük nedeni Renee Zellweger dir. Ancak beni hayal kırıklığına uğrattığını söyleyebilirim bu diziyle. Konu belki daha iyi işlense daha iyi olabilirdi ancak oyunculuklar çok havada kalmış hissiyatını verdi bana. Ve işin gerçek tarafı sosyal medyada bu diziyi neden bu kadar abarttıklarını da anlamadım. Benim için kötü bir seyirdi...


YERLİ DİZİLER

Hepi topu 3 yerli dizi izlemişim 2021 de. Benim için oldukça az olmuş ama sebebini bilemedim :)

Bu seneki favori yerli dizilerim;



50 M2 (2021)

Tek sezon ve 8 bölümden oluşuyor. Aslında devamı gelecek gibiydi ama nedense Netflix iptal etmiş 2. sezonu. Şansıma küseyim :/

Ailesi öldürülen, ailesini öldüren kişi tarafından da sahiplenilip büyütülen bir çocuk Gölge (Engin Öztürk). İsminden de anlaşılacağı gibi kimliği yok, geçmişi yok ve babası gibi gördüğü kişi tarafından kirli işleri için kullanılan bir maşa Gölge... Ve ilk sahne tataaaammmm Gölge geçmişindeki bazı gerçekleri sorgularken vuruluyor ve kendini bir mahallenin küçük terzisine atıyor. Hikayemizde bir mahalle dizisine dönüşüyor. Gölge bir taraftan ölen terzinin oğlu sanılarak mahalle tarafından sahipleniliyor, bir taraftan da Gölge kendini bulmaya çalışıyor. Tabi ki mahallenin de bir nevi kurtarıcısı oluyor.

Konu klişe, ancak absürt  komedi kıvamı doğru tutturulan keyifli bir seyir. 

Sosyal medyada izlediğim kadarıyla bu diziye bayılan da çok, vasat diyen de çok. Ben ilk kısıma giriyorum. Sanırım "Leyla ile Mecnun" severlere o tarzı hatırlatan bir dizi olduğu için sarıldık bu kadar kendisine. Ve öyle bir yerde bitti ki devamı gelecek dedik ancak 2. sezonu nedenini bilemediğim bir sebeple iptal edildi. Üzüldüm işin açıkçası ama yapacak bir şey yok.

Oyunculukları şahane, kısa, hafif komik, 90lar komşuluk yapısını anımsatan bu diziyi bence izleyin, aman klişe bir konuymuş diye söylenmeyin ama :)))))

FATMA (2021-....)

2. sezonunun çekimlerine başlanacağının haberinin duyurulduğu dizinin ilk sezonu 6 bölümden oluşuyor.

Bir taraftan kocasını arayan Fatma (Burcu Biricik)'nın istemeden işlediği bir cinayetle nasıl bir seri katile dönüştüğünü izliyoruz dizide. Fatma psikolojik travmaları olan sosyopat bir kadın mı yoksa intikam peşine düşmüş yaralı bir anne mi tam karar veremesem de Burcu Biricik'in şahane bir performans sergilediği aşikâr... Kadından bir an bile gözlerimi ayırmadım desem yalan olmaz.

Kurguda zaman zaman bazı tutarsızlıklar olsa da sürükleyici bir 6 bölümdü. Oyunculuklar tam kıvamındaydı gibi gibi... 

İzlemediyseniz, izleyin bence. Pişman olmazsınız 💗

Ve bu senenin yerli dizilerinde benim için hayal kırıklığı olan dizi ise;



ATİYE (2019-2021) 3.SEZON

İlk 2 sezonunu severek izlediğim dizinin 3. sezonunu sırf diziyi uzatmak adına sündürmüşler de sündürmüşler.

İlk sezon hissiyatımı şurada anlatmışım hatta. 2 sezonla ilgili yazmadım sanırım ama orada da yavaş yavaş sükutu hayale uğramıştım ama 3. sezon beni benden aldı, sıkıldım, daraldım...

Atiye (Beren Saat) ve Erhan (Mehmet Günsür) yine oradan oraya koşuşturdular, gizemleri çözmeye çalıştılar. Kızlarını buldular ama onunla iletişim kuramadılar gibi gibi... Tadında kalsaydı keşke 😔

Bu sezonun benim için bonusu kısacık rolüyle Nurcan Eren'di. Seviyorum bu kadını ben nedense ♥




Sırada kitaplar var. İnşallah ay bitmeden o yazıyı da bitirebilirim :)
Sevgiyle kalın ♥





12 yorum:

  1. Dizilerin hepsi çok güzel. Özellikle Lucifer :)

    YanıtlaSil
  2. lupin'i sevdim ben, 2.sezonunu da izledim, seyret, seversin bence :)

    50m2'yi de tam da dediğin nedenden (leyla ile mecnun'u çağrıştırdığından) severek izledim. leyla ile mecnun'un yeni bölümlerini izliyor musun? yine güzel, hep güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elim varmadı henüz Şule, en yakın zamanda izleyeceğim inşallah.
      Leyla ile mecnunun yeni bölümlerini izleyemedim. O kanala üyelik almadım, internete düşer elbet diye bekliyorum :))

      Sil
  3. lucifer ve lupin çok beğenildi dünyada
    you benim favorim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. you ilk sezon benim de favorimdi, ama sonradan sanki hep tekrarmış gibi geldi :/

      Sil
  4. Şöyle 8-10 bölümlük mini tarzında dizi arıyordum. İzlediklerin uzun soluklu, başlamaya kalksam bitmeden başından kalkamam. Biliyorum kendimi. Bu yüzden kısa dizi aranıyorum. En son Dopesick ve Station Eleven'i izledim.
    Lucifer keyifli görünüyor. Kulüp ortamında geçmesi seveceğime delalet ediyor. Uzun ama yine de aklımda olsun. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen evet insan kısa dizi arıyor. Başladığında bitsin istiyor :)
      İnşallah aradığını bulursun ♥

      Sil
  5. 50 m2'nin devamı gelmeyecek miymiş? Ben de ikinciz sezonla beraber izlerim diye bekletiyordum. Gelmeyeceksem izleyeyim bari, komedi dizileri izliyorum bu ara.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Netflix iptal etmiş hayatım. Çok üzüldüm :/
      İzle mutlaka

      Sil
  6. Lupin ve Dead to me Atiye sevdiklerimden oldu. Hatta ikisini henüz yazmamışım taslakları bir kurcalayayım😅. Lucifer i de merak ettim şimdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dead to me efsaneydi ya :)) Gelecekmiş yeni bölümleri.
      Lucifer'ın tekrarlarına takılmazsan seversin diye umuyorum.

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)