5 Ocak 2022

2021'de İzlediklerim / Yabancı film

Merhaba sevgili dostlar...

Bir yılı daha devirdik ve 2021 e çeşitli açılardan kuş bakışı bakma zamanı geldi benim için.
Bu sene 48 film izlemişim ki işe başladığımı da düşünürsek fena bir rakam değil. İlave olarak bir de diziler var.

Geçen sene filmleri beğeni seviyesine göre sıralarken oldukça zorlanmıştım. Bu sene elmalar armutlara karışmasın diyerek yabancı ve yerli filmler olarak ayırıp yazacağım. Belki daha kolay olur :)

Favori filmlerimi ve bu film güzel dediklerimi sıralamak kolay ancak beğeni seviyesi azaldıkça biraz karman çorman olabiliyorum. Birinin müziği, birinin enerjisi, birinin oyunculuğu derken biraz arada kalıyorum ama yapacak bir şey yok. Sonuçta bu yazı profesyonelce hazırlanmış bir liste değil ve ben kendi beğenimi sıralıyorum. Çok da önemsemeyin yani :)))

İlk grubumuz tabi ki senenin enleri...


Her iki filmde de tadına doyulmaz bir oyunculuk vardı ve inanılmaz keyifli bir seyirdi benim için. Efsanelerdi her ikisi de. Bu filmleri Oscar adaylıkları döneminde uzun uzun yazmıştım. O yüzden tekrar bıdı bıdı yapmayacağım. 
Okumak isterseniz;
The Father 👉burada 
Sound Of Metal 👉burada


2. grup filmlerim efsanenin bir tık altı. Kendi türlerinde güzel örnekler diyebilirim.


Bu filmlerin de hepsini yorumlamışım hayret :)) Bu sene az film yazdım sanıyordum ama yine iyi yazmışım bence :) O sebeple okumak isteyenlere tık tık linkleri bırakıyorum.

Nomadland 👉 burada
Mank 👉 burada
Pieces of a Woman 👉 burada
My Octobus Teacher 👉 burada
Cruella 👉 burada


3. grubun aslında 2. gruptan çok da fazla bir farkı yok. Duygu yoğunlaşmam bir milim az sadece.


The Invisible Man 👉 burada
The Trial of the Chicago 7 👉 burada
Promising Young Woman 👉 burada
Minari 👉 burada

Rose Island (2020)
Bu gruptan sadece bu filmi yazmamışım. Film gerçek bir hayat hikayesini konu alıyor. 1960 lı yıllarda Giorgio Rosa adlı bir mühendisin Adriyatik Denizine bir ada inşa etmesini ve İtalyan yetkililere kendi adasını yeni bir devlet olarak tanıttığı yılları anlatıyor. Bu bilgiden yoksun olan ben ancak filmin sonunda gösterilen gerçek fotoğraflardan öğrendim ki gerçek bir hikaye taşınmış sinema perdesine. Bence müthiş bir zeka ve müthiş bir hikaye. O sebeple şiddetle seyretmenizi önerdiğim bir film olur kendisi. 

4. grup filmlerimi bir bütün olarak baktığımda ehhh işte modunda olan ama ayrıntılara daldığımda bazen oyunculuklarda, bazen şarkılarda, bazen de konunun detaylarında kalbimi pıt pıt attıran filmler olduğunu söyleyebilirim. 


Hillbilly Elegy 👉 burada
Judas and the Black Messiah 👉 burada
The United States vs. Billie Holiday 👉 burada
The Life Ahead 👉 burada
Ma Rainey's Black Bottom 👉 burada

Dolemite is My Name (2019)
Filmimiz 70 li yıllarda yaşayan Rudy Ray Moore'un gerçek yaşam hikayesinden uyarlanmış. Çeşitli sahne gösterilerinde komedyenlik yapan Rudy'nin hayallerinin peşinden giderek bir sinema filmi çekmesini anlatıyor. İlk başlarda aman bu da ne dediğim ancak film ilerledikçe Rudy'nin azmine, sabrına ve yaratıcılığına şapka çıkarttığım bir seyir oldu. Renkli ve kıpır kıpır bir kara komedi. Bu tarzdan hoşlananlar için güzel bir seçenek olduğunu düşünüyorum :)

5. grup filmlerimiz benim tam da ehhhhh işte dediğim filmlerden oluşuyor.


One Night in Miami 👉 burada

Greta (2018)
Bu film tamamen Isabelle Huppert hayranlığımdan ötürü izlenmiştir. Ve evet kadının oyunculuğuna hayranım. Tepkisiz ama su gibi bir oyunculuğu vardır. Bu filmde de beni şaşırtmadı ancak karakterde çok sınırlı kalması sebebiyle çok da benimseyemedim filmi. Filmin konusu ise bir psikopat ve  bir kurban ilişkisi. Greta'nın metroda unutmuş olduğu çantasını götüren Frances ile kurduğu yakın ilişkiden sonra oyandıkları bir kedi-fare oyunu diye özetleyebilirim. Ortalar sıkıcı olsa da başlangıç ve final keyifliydi.

News of the World (2020)
Emekli asker olan Kidd Amerikan İç Savaşının ardından kasaba kasaba gezerek okur yazarlığı olmayan o dönemdeki insanlara gündem haberlerini bir gösteri tadında okuyarak para kazanmaktadır. Savaşta ailesini kaybeden ve bir kabile tarafından büyütülen bir kız çocuğuyla karşılaşır ve onu akrabalarına kavuşturmak gibi bir misyon edinir. Tabi bu sırada bir sürü zorlukla da karşılaşırlar. Film hafif western tadında olsa da kurgusundaki basitlik bu filmi bu kategoriye dahil etmemi sağladı sanırım. Yoksa Tom Hanks her zaman baş tacımdır :)

Rebecca (2020)
Filmi izlerken sürekli ah ben bu konuyu biliyorum, acaba kitabını mı okudum acaba diye düşünürken sonradan 40'lı yıllarda çekilen ilk filmin tekrar yorumlandığını öğrendim. 
Filmimizin konusu; sosyetik ve zengin bir kadının hizmetinde çalışan genç kadın, bir tatilde zengin ve karizmatik Maxime ile tanışır, sonuç olarak büyük bir aşk doğar. Evlendiklerinde Maxime'in ölen eski eşi Rebecca ile ilgili bazı olağan dışı olaylarla ilgili sorunlar yaşar. 
Film birebir ilk filmin yolundan gitmiş ve hiç sapmamış. Ancak ortalama bir his bırakıyor ve etki konusunda zayıf kalıyor. Filmin ilk versiyonu kesinlikle daha sarsıcı ve etkileyiciydi.

6. grup filmlerimiz çıtır çerez eğlenmelik filmlerden oluşuyor.


Yes Day 👉 burada

Love Guaranteed (2020)
Nick üye olduğu aşkı garanti eden bir çöpçatanlık sitesinin kendisini oyaladığını ve kandırdığını düşünerek avukat Susan'ın kapısını çalar. İkisi birlikte bu ünlü çöpçatanlık sitesini dava ederken tabi ki aşk bu sefer kendi kapılarını çalmıştır. Sıradan bir hikaye, ortalama bir oyunculuk, eğlenceli bazı sahneler ve ortaya çok da beklenti içine girmemeniz gereken bir çıtır çerez film :)

Jexi (2019)
Phil telefon bağımlısı bir adamdır. Bir gün telefonu kırılır, yeni bir telefon alır ve telefonu kurarken de işletim sistemi Jexi'nin kuralları okuyup onaylıyor musunuz sorusuna okumadan onaylıyorum diye yanıt verince Jexi Phil'in hayatını ele geçirmeye çalışır. 
Günümüz teknolojilerine güzel bindirmeler yapan eğlenceli bir film. Çocuklarla birlikte izlememenizi öneririm.

Nappily Ever After (2018)
Mükemmelliğe kendini adamış ve mükemmel bir hayatı olan Violet'in hayatı bir gün alt üst olur.  Mükemmel işi, mükemmel erkek arkadaşı, mükemmel düz saçları bir anda elinden kayar gider. Ve hayatını yeniden anlamlandırıp pürüzleriyle yüzleşmeye başlar. Kendini olduğu gibi kabul ederek mutluluğun yolunu arar. Çıtır çerez bir olumlama filmi de diyebiliriz. Konu keyifli, film ortalama da denebilir.
 
Over The Moon (2020)
Annesini kaybeden küçük bir kızın babasına annesinin okuduğu bir masaldaki Ay Tanrıçasının gerçek olduğunu kanıtlamaya çalıştığı hoş müzikal bir animasyon. Mükemmel değil ama izlemesi keyifli ♥

7. grup filmler ise benim hayal kırıklığı yaşadığım, hiç sevmediğim, sanata saygı babında berbat demediğim sadece bana göre olmayan dediğim filmler. Siz anladınız beni :) 

Borat 2 yi oscar adaylığı döneminde izleyip burada , I'm Thinking of Ending Things filmini de beğeneni çok olduğundan izleyip burada yazmışım. Diğer filmleri ise anlatmaya bile gerek görmüyorum. Benim için zaman kaybıydı.Ve genelde hepsini de birileri ile izlediğimden kapatamamıştım hahahaaa :) Sonuçta listenin böyle bir bölümü de olması gerekiyordu, sayelerinde oldu diyebilirim.

En yakın zamanda Türk filmleri sıralamamla karşınızda olacağım inşallah maşallah :)
Mutlu günler diliyorum ♥



10 yorum:

  1. I'm Thinking of Ending Things filmini çok merak ettim hepsinin içinden :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben o filme giremedim :)) Anlamadım da üstelik :)

      Sil
  2. Çok iyi bir film izleyicisisin Şebnemcim, şimdi ne kadar az izleidğimi farkettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elimden geldiğince izliyorum Deryacım. Beni iyi hissettiriyor :)

      Sil
  3. Listede neredeyse bütün Oscar filmlerini görüyorum. Oscar filmlerini izlemeyi alışkanlık haline getirmeni kıskanıyorum. Ben ancak üç beş aday filmi izliyorum, ödül alanları izlemem yıllar sürüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adaylar belli olunca işi gücü bırakıyorum Şule. Kazanacakları tahmin etmek benim için çok ayrı bir keyif.

      Sil
  4. cruella, benim için :) the novice adlı filmi izlemediysen kaçırma :)

    YanıtlaSil
  5. father ve nomadland aslında film değiller, o ikisi belgesel formatında çekilmiş yani, o nedenle film değiller :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)