10 Mart 2023

Oscar Maratonu '23 Başlasın / En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu Kategorisi



BLACK PANTHER: WAKANDA FOREVER (2022)

Marvel filmleri Oytun'dan dolayı aşina olduğum bir endüstri... Bir çok filmini de bu sebeple ona eşlik etmek için izledim. Farklı bir dünya... Z kuşağı için hatırı sayılır da bir önemi var...

Black Panter serisi de kimi zaman Oytun'la izlediğim, kimi zaman da daha önceki Oscar adaylığı ile üstüne biraz daha düşündüğüm filmlerden oluşuyor. Kara panterimiz Chadwick Boseman'ın zamansız ölümüyle de bu seri bitti demiştim işin açıkçası. Ancak yönetmen Coogler böyle düşünmese gerek ki sevgili panterimize veda etmek istemiş bu filmimizle. Güzel bir cenaze töreni düzenlemiş ve hayranlarına haydi buyurun demiş...

Bu arada tabii ki mevcut hikayesine yeni kültürler ekleyerek de bir hikaye oluşturmuş ve bir mirasçı yaratmış; kardeşi Shuri (Letitia Wright)... Sanki bir nevi ben bu seriyi farklı bir yolla devam ettiririm ve size yeni bir kahraman yaratırım demiş. Siz de bu kan bağıyla yaratılmış azimli genç kızımıza Black Panther gibi sahip çıkabilirsiniz mesajını vermiş...

Yeni ırklar, yeni karakterler ekleyen filmimiz bir yandan ellerinde bulunan gücü korumak için dünyanın süper güçlerine karşı dururken bir yandan da yeni gizli denizaltı imparatorluğu Talokan'larla bir savaş içerisine giriyorlar diyebiliriz konusu için...

Sonuç olarak benim için bu film her zamanki gibi tarzı sebebiyle İZLENEBİLİİRRRR, NEDEN OLMASIN kategorisine atılmıştır efenim :)

Bu kategori ile birlikte toplamda 5 adaylığı olan filmimizin diğer adaylıkları tahmin edeceğiniz gibi diğer teknik dallarda... Ne kadar başarı elde edebileceğini hep birlikte yakında göreceğiz...

Şimdi gelelim yardımcı kadın oyuncu kategorisindeki adayımızla ilgili hissiyatıma...


Ramonda karakterimize hayat veren ANGELA BASSETT 'i adaylık için uygun görmüşler bu sene... Serinin kahramanı Boseman'ın ölümüyle annesine büyük bir yük geliyor filmimizde. Ve filmin girizgah bölümünün vedaya odaklandığını düşünürsek anneye odaklanılması da yanlış olmamış... Sonra ipi kızkardeş Shuri ile birlikte taşımışlar...

İşin gerçek tarafını söylemek gerekirse evet Angela Bassett güzel bir performans sergilemiş... Tüm film boyunca tek bir falso vermiyor ancak bu kategoride adaylık getirecek kadar da şahane değil hissiyatındayım... 




EVERYTHING EVERYWHERE ALL AT ONCE (2022)

Bu yazı dizisi boyunca bu afişi daha çok göreceksiniz yazılarımda... Adamlar resmen örümcek ağı gibi sızmışlar tüm kategorilere 😂 Alametifarikasını bir türlü anlayamadığım filmle ilgili hissiyatımı dediğim gibi film kategorisine saklıyorum.

Filmimiz bu kategoride 2 adaylık koltuğunu kapmış. 



JAMİE LEE CURTİS bu filmde bir vergi memuru olarak çıkıyor karşımıza. Çin'den göç etmiş ailemizin çamaşırhanesinin evraklarını vergi memurumuz Deirdre inceliyor ve hayli aksi, hırçın ve bencil bir kadın... Evet bu kategoriye girmiş olabilir ama ben sevgili Curtis'i ne şahane rollerde izledim. Filmin popülaritesi sebebi ile farklı ödül kulvarlarında bu dalda bazı ödüllerde kaptı kendisi sezon boyunca ama Oscar için bilemiyorum. Çok daha iyi performanslarını bilmem sebebiyle ve filmin geneli ile çok bağ kuramamam sebebiyle mesafeliyim kendisine...



Diğer adayımız Çinli ailemizin asi ve ailesine kızgın kızı Joy karakteri ile karşımıza çıkan STEPHANIE HSU . Genç yaşının vermiş olduğu avantajla ergen modunda oldukça başarılı aslında. İlişkisini kabullenemeyen aileye oldukça kızgın, dinlenmediğini ve önemsenmediğini düşünüyor ve dolayısıyla paralel evrende çeşitli motiflere bürünüyor kızımız. İşin açıkçası Jamie Lee Curtis ile kıyasladığımda daha başarılı bir oyunculuk sergilediği aşikar. Ama Oscar jürisinin yaş itibari ile genç kızımızı aday olarak çıkarması bile mucize... Biraz daha piş bakalım diyeceklerdir muhtemelen 😉




THE BANSHEES OF INISHERIN (2022)

Cağnım manzaralı ve cağnım oyunculuklarla dolu filmimizle ilgili hissiyat meselelerimi erteleyerek hemen yardımcı kadın oyuncu adaylığına geçiyorum.



Filmimizin tüm ana karakterleri inanılmaz keyifli ve başarılı... Bunda şahsına münhasır karakterlerin bir araya gelmesinin de katkısı büyük. Oyuncularımıza oyunculuklarını sergilemek için oldukça geniş bir alan bırakmışlar dolayısıyla...

Siobhan karakteriyle izlediğimiz KERRY CONDON 'da bu becerisiyle haklı bir adaylık koltuğunu kapıyor tabii ki... Padraic'in kardeşi rolünde izliyoruz kendisini... Kardeşine bakmak için evlenmemiş. Oldukça entellektüel ve bir kitap kurdu 💗 Her ne kadar Padraic ve Colm arasındaki gerilimi anlamasa da kardeşini korumakla birlikte Colm ile empati yapabilecek kadar sağduyulu... Ve onun da hayalleri var aslında tüm bu olan bitenler arasında...

Hatunu çok sevdim filmde... Dominic'in aşkını bile çok kontrollü pas ediyor... Ama onun da hep başkaları için ertelediği hayallerine kavuşmak için çabalaması gerekiyordu değil mi? Bu konuda izleyiciye inanılmaz pozitif enerji veriyor o sebeple... Kerry Condon kesinlikle iyi iş çıkartmış...



THE WHALE (2022)

Öyle bir film ki sevenin canı gönülden bağlanıp bağrına basacağı, sevmeyenin ise tamamıyla tek mekan tercihinden dolayı uzaklaşabileceği bir yapım The Whale... Benim ilk seçenekte yer aldığımı söyleyebilirim rahatlıkla... Ancak hissiyatımla ilgili detayları diğer kategoriye bırakıyorum...

İzninizle adayımıza odaklanıyorum...


Filmin ana karakteri Charlie'nin tek arkadaşı belki de en yakını olan Liz 'e hayat veriyor HONG CHAU ... Aralarında garip bir uyum var. Charlie'nin çaresizliğine odaklanırken aslında Liz'in de Charlie'ye en sevdiğinin emaneti gözüyle baktığını anlıyoruz. Ve Hong Chau o kadar doğallıkla yansıtıyor ki bunu size... O korumacılığını, öfkesine rağmen vicdanını devreye sokmasını dikkatle izletiyor.

Kimi zaman sakinlikle kendine söylenenleri kabullenişin dinginliğini vücut diliyle anlatırken, korumacı tavrını dilinden daha çok ateş çıkan gözlerinden anlıyorsunuz... Ve tabii ki kendi hesaplaşmaları sırasındaki çaresizliğini de içinizde hissediveriyorsunuz. İyi iş çıkartmış güzel oyuncu... Tabi filmde ikilinin birbiri arasındaki uyumu da desteklemiş tüm bu olanları.


Evet gelelim sonuca...
Ortalık karışık aslında bu kategoride. Bende de tabii ki. Oscar jürisi Jamie Lee Curtis ile Kerry Condon arasında gidip gelirken ben de Kerry Condon ile Hong Chau arasında gidip geliyorum. Ve diyorum ki KERRY CONDON bu sene heykelciği eve götürecek. Hatta elimi arttırıp oscar jürisinin de aynı kararı vereceğini söylüyorum 😉



14 yorum:

  1. Whale'yi bulup izleyemedim ben Şebo, sende var mı link?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. anonimcim kim olduğunu bilemedim :)

      Sil
    2. Ay benim ya, bu arada sürekli anonim görünüyorum yorumlarda, illegal miyim neyim :)))))

      Sil
  2. Ben bu katogoriden film izlememişim hiç. Artık senden takip edip güzel dediklerine sonra bakarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sene içerisinde öne çıkanları izlersin Saadet...

      Sil
  3. The Banshees of Inisherin her şeyiyle çok güzel bir film, ne alırsa hakkıyla almış olacak. :)

    YanıtlaSil
  4. Ben Angela'nın performansını sevdim, Marvel filmiyle adaylık alabilmek de başarıdır bence. :) Jamie Lee Curtis neden aday oldu ben hiç anlamadım açıkçası. Komedi dalında da iyi oyunculukların Oscar'da görmezden gelinmemesi lazım ama ben Oscarlık olduğunu düşünmüyorum. Stephanie çok iyiydi, o kazansın istiyorum ben :))

    Whale'de ikinci taraftayım ama tek mekandan dolayı değil, tek mekan filmleri severim de hatta. O film mekandan bağımsız bunalttı beni çok. Hong Chau'yu senin gibi çok sevdim ama, filmin en çekilir yanı oydu benim için. Sahiden Fraser ile aralarında iyi bir uyum yakalamışlar.

    Banshees için genel yorumunu çok merak ediyorumm. Ay çok az kaldı, neler olacak bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Veee Jamie Lee aldı ya ödülü :))))) Elim böğrümde kaldı vallahi... Yalnız Angela'nın isim açıklanırken tepkisiz kalması ve hiçbir şey yapmaması nasıldı :))) Bu arada Marvel filmiyle adaylık almak hakikaten büyük iş, katılıyorum bu konuda sana...

      Sil
  5. Her Şey Her Yerde Aynı Anda; 7 Nisan 2022'de yazısını yazmışım ve demişim ki 2022 sezonunda adını çok duyacağımız film... Ama bu kadar çok duyacağımızı da tahmin etmemiştim. Bu kadar erken vitrine çıkıp yarışta devir düşürmeden kalmaları da şaşırtıcı bence. A24'ün yarışta başka filmi var mı onu da bilmiyorum şu an. En iyi yardımcı erkek ödülü adaylığı olarak baba rolündeki oyuncuyu atlamışlar sanırım :D
    Balina'yı izlemedim o yüzden Banshees'teki kız kardeşe sıcak bakıyorum ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bir performans sergilediler haklısın. Ekip olarak da birbirlerine çok destek oldular ama... Bir bütün olarak bakmaları sonuçları bu kadar çok değiştirdi diye düşünüyorum...

      Ay hakikaten yaaaa :)) Bir babamız eksikti... O da olsaydı tam olacaktı :))

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)