23 Ocak 2018

2018 Oscar Sezonu açılmıştır efem ✌


Evet beklenen an geldi ve listeler an itibariyle açıklandı.
Listenin tamamını koyuyorum buraya ama beni en çok ilk 6 kategori ilgilendiriyor açıkçası.
Şebo her zamanki gibi bu listedeki filmleri izlemeye çalışacak ve tahminlerini keyifle yazacak :)

Haydi hepimize kolay gele....



EN İYİ YÖNETMEN
Paul Thomas Anderson | Phantom Thread
Guillermo del Toro | The Shape of Water
Greta Gerwig | Lady Bird
Christopher Nolan | Dunkirk
Jordan Peele | Get Out
EN İYİ ERKEK OYUNCU
Timothée Chalamet | Call Me by Your Name
Daniel Day-Lewis | Phantom Thread
Daniel Kaluuya | Get Out
Gary Oldman | Darkest Hour
Denzel Washington | Roman J. Israel, Esq.
EN İYİ KADIN OYUNCU
Sally Hawkins | The Shape of Water
Frances McDormand | Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Margot Robbie | I, Tonya
Saoirse Ronan | Lady Bird
Meryl Streep | The Post
EN İYİ YARDIMCI ERKEK OYUNCU
Willem Dafoe | The Florida Project
Woody Harrelson | Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
Richard Jenkins | The Shape of Water

Christopher Plummer | All the Money in the World
Sam Rockwell | Three Billboards Outside Ebbing, Missouri
EN İYİ YARDIMCI KADIN OYUNCU
Mary J. Blige | Mudbound
Allison Janney | I, Tonya
Lesley Manville | Phantom Thread
Laurie Metcalf | Lady Bird
Octavia Spencer | The Shape of Water
EN İYİ ÖZGÜN SENARYO
The Big Sick | Kumail Nanjiani, Emily V. Gordon
Get Out | Jordan Peele
Lady Bird | Greta Gerwig
The Shape of Water | Guillermo del Toro, Vanessa Taylor
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri | Martin McDonagh
EN İYİ UYARLAMA SENARYO
Call Me by Your Name | James Ivory
The Disaster Artist | Scott Neustadter, Michael H. Weber
Logan | James Mangold, Scott Frank, Michael Green
Molly’s Game | Aaron Sorkin
Mudbound | Dee Rees, Virgil Williams
EN İYİ KURGU
Baby Driver | Jonathan Amos, Paul Machliss
Dunkirk | Lee Smith
I, Tonya | Tatiana S. Riegel
The Shape of Water | Sidney Wolinsky
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri | Jon Gregory
EN İYİ GÖRÜNTÜ YÖNETİMİ
Blade Runner 2049 | Roger Deakins
Darkest Hour | Bruno Delbonnel
Dunkirk | Hoyte Van Hoytema
Mudbound | Rachel Morrison
The Shape of Water | Dan Laustsen
EN İYİ PRODÜKSİYON TASARIMI
Beauty and the Beast | Sarah Greenwood, Katie Spencer
Blade Runner 2049 | Dennis Gassner, Alessandra Querzola
Darkest Hour | Sarah Greenwood, Katie Spencer
Dunkirk | Nathan Crowley, Emmanuel Delis, Gary Fettis
The Shape of Water | Paul D. Austerburry, Jeffrey A. Melvin, Shane Vieau
EN İYİ KOSTÜM TASARIMI
Beauty and the Beast | Jacqueline Durran
Darkest Hour | Jacqueline Durran
Phantom Thread | Mark Bridges
The Shape of Water | Luis Sequeira
Victoria & Abdul | Consolota Boyle
EN İYİ ÖZGÜN MÜZİK
Dunkirk | Hans Zimmer
Phantom Thread | Jonny Greenwood
The Shape of Water | Alexandre Desplat
Star Wars: The Last Jedi | John Williams
Three Billboards Outside Ebbing, Missouri | Carter Burwell
EN İYİ ÖZGÜN ŞARKI
“Mighty River” | Mudbound
“Mystery of Love” | Call Me by Your Name
“Remember Me” | Coco
“Stand Up for Something” | Marshall
“This Is Me” | The Greatest Showman
EN İYİ MAKYAJ & SAÇ TASARIMI
Darkest Hour
Victoria & Abdul
Wonder
EN İYİ SES KURGUSU
Baby Driver
Blade Runner 2049
Dunkirk
The Shape of Water

Star Wars: The Last Jedi
EN İYİ SES MİKSAJI
Baby Driver
Blade Runner 2049
Dunkirk
The Shape of Water

Star Wars: The Last Jedi
EN İYİ GÖRSEL EFEKT
Blade Runner 2049
Guardians of the Galaxy Vol. 2
Kong: Skull Island
Star Wars: The Last Jedi
War for the Planet of the Apes
EN İYİ YABANCI FİLM
A Fantastic Woman (Şili)
The Insult (Lübnan)
Loveless (Rusya)
On Body and Soul (Macaristan)
The Square (İsveç)
EN İYİ ANİMASYON
The Boss Baby
The Breadwinner
Coco
Ferdinand
Loving Vincent
EN İYİ BELGESEL
Abacus: Small Enough to Jail
Faces Places
Icarus
Last Men in Aleppo
Strong Island
EN İYİ KISA FİLM
DeKalb Elementary | Reed Van Dyk
The Eleven O’Clock | Derin Seale
My Nephew Emmett | Kevin Wilson Jr.
The Silent Child | Chris Overton, Rachel Shenton
Watu Wote/All of Us | Katja Benrath
EN İYİ KISA ANİMASYON
Dear Basketball | Glen Keane, Kobe Bryant
Garden Party | Victor Caire, Gabriel Grapperon
Lou | Dave Mullins, Dana Murray
Negative Space | Max Porter, Ru Kuwahata
Revolting Rhymes | Jakob Schuh, Jan Lachauer
EN İYİ KISA BELGESEL
Edith + Eddie
Heaven Is a Traffic Jam on the 405
Heroin(e)
Knife Skills
Traffic Stop

12 yorum:

  1. heyecanla bekliyorum ve ne çabuk geçti zama daha dün gibi 2017

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi ben de hiç anlamadım nasıl geçti zaman :)

      Sil
  2. Her sene ödül alan filmleri izlerim ama bu sene adayları izleyip ödül günü yorum yapmak istiyorum. Yönetmen, film, kadın ve erkek oyuncu, yardımcı kadın ve erkek oyuncu, animasyon, 7 daldaki filmleri izlesem bana yeter.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de Şule :)
      Özellikle bir filmi çok sevdiysem, ödül alacak mı idye ekranda beklemek çok keyifli oluyor ♥ Ben de o kategorileri izliyorum zaten ;)

      Sil
  3. Haydi bakalım:) Ben törene kadar tamamlayamam sanıyorum. Bu sene epeyi izlemedigi varmış. Evde değil sinemada izlemeyi seviyorum. Iyi filmler her salonda olmayınca kaçırıyoruz bazılarını.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben evde izlemeye mecburum Sezer. Ne yazık ki bu filmlerin çoğu buraya gelmiyor bile :/
      Keyifli seyirlerimiz olsun ♥

      Sil
  4. Şule'nin dediği gibi ödül öncesi bir tahmin yazısı hazırlayalım mı?
    Süper olur bence

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de hazırlayalım ♥ Süper oluyor tahminde bulunmak. 4 Martta tören var,
      en geç 2 Martta en azından ilk 6 kategoride tahminlerimizi yazalım :)
      Ben son iki sene tahminde bulunabildim blogta, çok başarılı olmasm da kendi oscarlarımı dağıttım :)
      Hatta Herkes 1 Mart akşamına kadar yapsın tahminini ve senin blogta birleştirelim tahminleri 2 martta :) Oyoyoyyy şahane olur ♥
      Bekliyorum düşüncelerini ;)

      Sil
  5. Ya, ben çok üzüldüm, Ayla Oscar'a aday olamadığı için...çok ümitliydim, bence şu aralar ABD ile aramız limoni diye olmadı:( çok teşekkürler, emeğine sağlık Şebnem'ciğim. ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sansasyonda yarattılar aslında, filmden çok da konuşuldu o sebeple ama olmadı bu seferde maalesef :/

      Sil
  6. Bu yazına yorum yazdım ama gitti mi bilemedim...:)))gittiyse mesele yok:)gitmediyse yine yazarım:)üşenmem:)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)