17 Ağustos 2018

YALANLAR BÜYÜCÜSÜ - L.T.F.M. #7





THE WIZARD OF LIES / YALANLAR BÜYÜCÜSÜ (2017)

Evet bir Robert De Niro filmiyle Limonata Tadında Film Maratonunu taçlandırıyoruz. Filme başlarken konusu ile ilgili hiçbir fikrim yoktu... Karşıma gerçek bir yaşam öyküsü çıktı... Hem de öyle böyle değil :)

Zamanın en büyük dolandırıcılarından Bernie Madoff (Robert De Niro) 'un hayat hikayesinin sadece tutuklandığı dönemden sonraki dönemini anlatıyor. Ailesinin nasıl etkilendiğini, sebeplerini sonuçlarını gayet net bir şekilde aktarmış... Karısı Ruth 'u da Michelle Pfeiffer oynamış ve aslında gayet de güzel bir cast çalışması olmuş bence...


Bu fotoğraf  da düşündüklerimi doğrular nitelikte... Olmuş değil mi  sizce de 😉

Yazımın bundan sonraki bölümünde  ufak SPOILER kırıntıları bulabilirsiniz.... Gerçek yaşam hikayesinden birebir uyarlama olması sebebi ile çok da kasmama gerek yok sanırım... Ama yine de aramızda bu durumdan hoşlanmayanlar var, baştan yazmak istedim...

Adam eski bir yatırımcı, borsacı ve hatta bu işin en güvenilirlerinden... Devasa bir şirket söz konusu... İki oğlu var ama çok bulaştırmamış bu şirket işlerine onları... Şirkette çalışmalarına rağmen olanlardan bir haberler.... Nasıl olur demeyin... Babaları bir deha olunca oluyor işte 😂😂

Bu saadet zinciri olayı 1-2 senelik bir süreçte değil aslında yanılmıyorsam 10 yılı aşkın bir zamandır devam ediyor... Kendisi ve kara kutusu bir adamı haricinde kimse hissetmemiş bu işi, bırak hissetmeyi şüphelenmemişler bile.... Adam açıklamasa öğrenecekleri de yok zaten... Evet yanlış duymadınız adam kendisi açıklıyor ailesine... Hepsi şok tabi ki... Adam o gece de yine bir ihbarla tutuklanıyor... İhbar eden kim bilin bakalım... Tabi ki söylemeyeceğim bunu :))) Spoiler kırıntısı dedik, dibine vuracağız demedik di mi ;)

Madoff tutuklanıyor, saadet zinciri çöküyor, aile darmadağın oluyor... Yaşanan onca şeye karşın Madoff'un sakinliği baş döndürücü şekilde asabımı bozuyor... Ruth çocuklarıyla eşi arasında kalıyor... Ve en çok da o kadına üzüldüm ben işin açıkçası... Sinir krizi sürecinden geçtikten sonra elinden geldiğince eşine destek de olmaya çalışıyor aslında... Ama onun da bir sınırı var tabiki.... Onu da filmi izleyince anlayacaksınız...

Bir ara Ruth kendini sorguluyor hatta... Belki de hayatında ilk defa kendine ihtiyacı var ama hiç kendi benliğini ve kimliğini ortaya koymamış ki... Eş olmuş, anne olmuş, belki başka şeyler de olmuş ama hep kendi hayatını yok saymış... Ve bir gün sahip oldukları elinden kayıp gidiyor... Yok olanlarla birlikte kendini de kaybediyor aslında... Bu kısım filmin sevdiğim yerlerindendi... Güzel bir sahneydi..

Çocuklar belli bir zaman geçtikten sonra aradaki bağı kaybediyorlar... Belki de birbirlerine ağır geliyorlar... İkinci üzüldüğüm konu da buydu işte... Ama bizdeki aile bağı anlayışları ile onların yaşam şekilleri çok farklı tabi ki... Keşke birbirlerinin yarlarını sarmaya çalışsalardı...

Filmi izlerken elimde olmadan bizde gelişen olaylar geldi aklıma.... Madoff'un yapmış olduğu iş ortaya çıkınca Amerika'da yer yerinden oynamış... Hatta adam suçunu direkt kabul ederek yargılanmamak bile istemiş... Fakat bu suçu işlediysen halka açık olarak yargılanacaksın demişler ve adamı en ağır cezaya çarptırmışlar... Bir de kalkmış bunun filmini çekmişler.... Biz de sosyal medya köşelerinde yapılan haksızlıkları, hilekarları konuşmaya çalıştıkça suçlanalım... Bırak yargılamayı biz suçlayamıyoruz bile... Neyse efenim bu konuya çok girmeyeyim ben ama insan düşünmeden de edemiyor işte...

Ülke trajedisinin sonuçlarından çok aile trajedisini işleyen bu film evet bir sinema harikası değil belki... Hatta bazı yerlerde sıkıldım da açıkçası ama yine de seyredilmeye değer bir film olduğunu düşünüyorum... Adalet sisteminin ne olduğunu hatırlamak için en azından....

Sonuç olarak benim için EEEEEEHHHHHHHHHH İİİŞŞŞTTEEEEEE kategorisinde olsa da izlemenizi tavsiye ediyorum efenim....

Mutlu hafta sonları diliyorum herkese... Hatta bayram tatiline hafta sonunu da ekleyenlere de şimdiden iyi bayramlar... Yolllarda aman dikkatli olun ♥




22 yorum:

  1. İyi bayramlar Şebo. Filmi de izlemek istedim yorumundan sonra, izleyince bende yazarım belki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarsın tabi, bizde keyifle okuruz ;)
      İyi bayramlar ♥

      Sil
  2. İlk kez haberim oldu Şebo'cuğum, onlarda böyle dolandırıcı bir tane çıkmış herhalde:))))Bizde ben gençtim 20'li yaşlarda banker Kastelli milleti dolandırmıştı, daha yakın zamanda İhlas Holding, Deniz Feneri, daha daha yakında yine bir bankerdi adını unuttum dinci oldu filan:) enson Çiftlikbank diye biri dolandırmış. Acaba niye başka ülkelerde değil de bizde bu kadar BOL dolandırıcı çıkıyor araştırmak lazım:))))

    Michele yaşlanmış yaaa:(((ne güzel kadındı:( kahrolsun yaşlılık:)
    Mutlaka izlemek isterim, eline emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Kastelli mağduru da bizimkiler zamanında Müjde :))) Bence de bir ararştırmak lazım... Bizde bir zamanlar bir de titancılar vardı :)) O da bir saadet zinciriydi...

      Senin de yorumuna sağlık... Mutlu bayramlar şimdiden ♥

      Sil
  3. bu filmi bulayım ben. Devrim de sever kesin. Hiç denk gelmemiştim. Kesinlikle güzele benziyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzleyin bence de Saadet... Güzel bir konusu var...

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Teşekkürler :)
      Bayramdan sonra hemen yaparım, bununla birlikte bekleyen 3 mimim oldu ♥

      Sil
  5. Bence de oyuncu seçimi olarak çok doğru isimler olmuş her ikisi de...

    Bu tarz filmleri -özellikle politik skandalları anlatanları- izledikçe ben de senine benzer duygulara kapılıyorum. çünkü insan nihayetinde kötülüğün cezalandırıldığını, iyiliğin kazandığını görmek istiyor. O olmayınca doğal olarak inancını, güvenini kaybediyorsun :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel seçimler, güzel oyuncular...

      İyiliğin kazandığı bir dünyaya ne zaman ulaşacağız, umutla bekliyorum ben hâlâ...

      Şimdiden mutlu bayramlar canımcım ♥

      Sil
  6. Şimdiden iyi bayramlar canım :-)

    YanıtlaSil
  7. Adalet sistemini unuttuk değil mi ? Nasıl olsa, kimse cezalanmıyor diyerek.. Ah yazık, ne yse umudu kaybetmiyoruz.

    Şebnem'cim harikasın limonata tadında filmleri hep yorumluyorsun sanırım senden örnek almam lazım, 10 film bitti bir yazı yok ortada :)

    Sevgilerimle, şimdiden iyi bayramlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutmakla birlikte inancımızı da yitirdik maalesef Ezgicim... İnşallah yeniden kazanabiliriz kaybettiklerimizi :/

      Elimden geldiğince yorumluyorum Ezgicim, film yazmayı seviyorum dilim döndüğünce çünkü... Ama benim de epey yazacak filmim var daha... Yetiştiririm inşallah :)

      Sana da iyi bayramlar canımcım ♥ Kocaman öpüyorum :)

      Sil
    2. Filmin konusu hoşuma gitti. Mutlaka izleyeceğim.
      Bizde yoldayız. Yol dilekleri için teşekkürler. Görüşmek uzere canim☺

      Sil
    3. Görüşürüz Zulalcim ♥

      Sil
  8. Gerçek yaşam öykülerini seviyorum. Hele bir de filmde De Niro varsa izlenir. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçek yaşam öyküleri daha farklı oluyor evet ve ben de seviyorum bu tarz filmleri...

      Sil
  9. Iıh, izlemem ben bunu ihtimal,içim daralıyor entrikalarda :D

    YanıtlaSil
  10. Hbo olduğundan filmi izlemek için başka bahaneye ihtiyacım kalmıyor :) İyi bayramlar bu arada :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)