13 Ağustos 2020

Yolda / Buket Uzuner




Seyahat etmeyi özledim... 
Yeni tatlar keşfetmeyi... Yeni insanlar tanımayı....
Hoş eskisini buldun da yenisini mi arıyorsun da demiyor değilim kendime... 
Rutinimi kırmayı özledim sanırım... 
Haydaaa eller havaya moduna geçmeyeli sanki yıllar olmuş gibi...

Böyle özlemli bir haldeyken bu kitap bana nasıl ilaç gibi geldi anlatamam... Buket Uzuner ile düştüm yollara....

7 yol hikayesi... Ve bu 7 yol hikayesinde şahsına münhasır 7 karakter ve yaşamlarından önemli bir kesit.... Her hikayeden alınacak bir yaşam dersi...

Tam da zamanına denk gelmiş bir okuma halinin ruhumda bıraktığı inanılmaz keyif...

Bu kitapla ilgili hissiyatım budur efenim, lafı uzatmaya gerek yok.... 



Altıçizililerim size biraz daha fikir verecektir kitapla ilgili. Hoş ve sağlıklı kalın ♥


* Seyahat, seksten ve dans etmekten sonra insanların hayatta en fazla zevk aldıkları fiziksel aktivitedir.

* Yazarlar kadın kılığında bir esin perisinin kötü bir erkek efsanesi olduğunu iyi bilirler, çünkü yazarlara en parlak fikirler genellikle başka iyi bir yazarın kitabını okurken, bir ressamın, bir sinemacının, fotoğrafçı veya bestecinin eserini izlerken, dinlerken geliverir.

* Yol, ancak çıkıldığında hükmü sürülen bir taht,bittiğinde yenisini arzulatan hayati bir bağımlılık, kahve ve kitap kadar keyifli bir tiryakilik.

* Ve maalesef insanların, çocuk yapabilecekleri en verimli yaşlarında onlara ayıracak zamanı olmuyor.

* Herkes ancak kendi hayatını yaşarsa varoluşunun bir anlamı olabilir.

* Bir kadının sapık ya da meczup olmadığı sürece sevdiği erkeği terk etmesi her zaman çok acı vericidir.

* Öyle olaylar vardır ki, çok uzun süre beklendiklerinden, bir gün gelip gerçekleştiklerinde insanda artık hiçbir gerçeklik izlenimi uyandırmazlar.

* İnsan başına gelen bütün felaketlere rağmen hâlâ umut edebilmelidir, çünkü umut ettiğin sürece hayatta kalırsın.

* Gülmenin insana verilmiş en güzel armağan oluşunu kutlayarak dolu dolu, gevrek gevrek güldük.

* Öz-nefretin insanın kendi ruhunda yarattığı yangının eritip yok ettiği özgüven duygusunu, hiçbir düşman yok edemez!

26 yorum:

  1. Seviyorum bu kadının kitaplarını :)

    Yollara düşmek istiyorum Şeboooo :)

    YanıtlaSil
  2. hiç okumadım buket uzuner bir ara bakmak lazım kütüphaneden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kumral Ada Mavi Tuna özellikle en iyi kitaplarındandır, aklında bulunsun :)

      Sil
  3. buket uzuneri böyle sürekli yolculuk yaptığı için sefiyom ben deee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kitabı okumadan önce böyle güzel yolculuklar yaptığını bilmiyordum.

      Sil
  4. Buket Uzuner..Tarihe not düşülecek mahiyette olağanüstü sözler.. Sadece bir kitapta.
    Usta kalem olunca şaşırmıyorsun.

    YanıtlaSil
  5. Kesinle güzel bir zamana denk gelmiş. Özlemi gidermez belki ama okurken bir nebze olsun dindirir.

    "Herkes ancak kendi hayatını yaşarsa varoluşunun bir anlamı olabilir."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar güzel bir alıntı değil mi ? Üzerinde uzun uzun düşünülesi...

      Sil
  6. Ah, kedisi olanların seyahata çıkması imkansız. :(
    O kadar özeniyorum ki, yıllardır yıllardır yıllardır tatil yapmadım ben:(
    Kitabı okumak isterim, tanıtım için eline sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım kediciğini güvenli bir yere emanet edip güzel bir tatil yapabilirsin arkadaşım ♥

      Sil
  7. En sevdiklerimden:) İyi yapmışsın böyle bir zamanda bu yedi kişiyle yollara düşmekle Sevgili Şebo. Öpüyorum seni kocaman ♥

    YanıtlaSil
  8. En sevdiğim yazarlardan srvgili Buket Uzuner. Yolda kitabını da severek okudum ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumundan senin de kitabı sevdiğini düşünüyorum Derya ;)

      Sil
  9. Bize de parlak fikirler Blog yazılarını okurken mi geliyor acaba :))

    YanıtlaSil
  10. Yol hikayeleri güzeldir. Yolda olmak bile güzel. Gezmek.....yeni geldim ya aklım oralarda kaldı

    YanıtlaSil
  11. Buket Uzuner'in okumadığım nadir kitaplarından biri , dur not alayım. Geçen senin önerdiğin bir kitabı okudum Şebo, paylaşacam yakında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hnagi kitap ki o Gamze. Merak ettim :)

      Sil
    2. Ben de cumartesi günü yollara düşüyor, dönmeyi dahi düşünmüyorum kısmetse.

      Sil
    3. Hayırlı yolculuklar olsun... Sağlıkla gidin, istediğiniz zaman dönün ;)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)