5 Ekim 2020

Bu kitaplar çocuklara #6

Alt sınırı 7-8. sınıf olan bu kitabın aslında tüm yaşlara hitap ettiğini söyleyebilirim.

MEB 100 temel eseri arasında olan "Fareler ve İnsanlar", bir ara yasaklanan ya da sansürlenen kitaplar arasına girecekken kıl payı kurtuldu. Daha doğrusu ben orada kaldım, sonradan konuyla ilgili herhangi bir değişim olduğunu duymadım. Kitap hâlâ satılıyor nihayetinde...


Bu kitabı daha önce okuduğumu tamamen unutmuşum, kitabın sonlarına doğru ancak anımsayabildim zaten... Muhtemelen lise ya da üniversite dönemlerinde okudum ki bu kadar hafızamdan silinmiş. Eskiden not etmezdim ki bir yerlere, balık hafızam işte... Tekrar okuduğum için mutluyum ama ♥

Kitaptaki kahramanlarımız Lennie ve George birbirlerinden çok farklı olmalarına rağmen iyi arkadaşlar. George vücut olarak ufak tefek ama zeki bir adam. Lennie ise iri yarı, güçlü bir adam olmasına rağmen akli dengesi bozuk. Bu rahatsız edici boyutlarda değil ama... Daha çok bir çocuk saflığında...  George Lennie'nin hamisi rolünde daha çok...

Bu iki arkadaşı birbirlerine bağlayan bir etken de hayalleri. Yıllarca başkalarının çiftliklerinde çalıştıktan sonra sahip olabilecekleri ufacık bir toprak parçasının hayali... O küçücük toprak parçasına o kadar anlam yüklüyorlar ki insanın içinin ezilmemesi imkansız.

Çalışmaya yeni başladıkları çiftlikte diğer işçilerin de aslında onlardan çok da farkı yok... Hepsinin tutunacak bir dala ihtiyacı var...

John Steinbeck kısacık bir kitaba o günün şartlarını o kadar güzel yüklemiş ki; dostluk, cehalet, önyargı, ırkçılık, cinsiyetçilik, umut, hayal kırıklığı.... Birbirinin içinde karakterlerle çok güzel yoğurulmuş konular... Ve en önemlisi insanların hayalleriyle var olabildiklerini anlatan bir kitap... 

Okuyun, okutun mutlaka... 
Ben de Oytun'a okutacağım, evet çok tarzı değil ama maceraysa bu da macera... Hüzünlü olmasına biraz bozulacak sadece ama bu konuyla ilgili de yapabileceğim bir şey yok :/

Kendinize iyi bakın ♥


Altıçizililerim;

* İnsanın iyi olmak için akla ihtiyacı yoktur.

* İnsan çok yalnız kalırsa tozutur, hasta olur sonunda!



22 yorum:

  1. Aynen Şebom, ben de o yaşlarda okumuştum, şimdilerde atölyedeyken sesli kitap olarak dinliyorum, az kaldı. Ben de tek tük ayrıntılarını anımsıyorum dinlerken, hepten unutmuşum. Burada az sayıda kitabım var, o yüzden zaman zaman ikinci kez okuyorum bazılarını ve İnan hiç hatırlamıyorum konuları. Yaşımızla mı alakalı acaba😂😂. Gerçi iyi oluyor, kütüphane yeniymiş gibi, sınırsız seçenek varmış gibi oluyor 😁😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu sesli kitabı bir türlü deneyemedim ya, önyargılıyım anacım, feci halde hem de :/
      Yaşımızla ne alakası var canım hahahaaaa, daha 28 indeyiz biz :P Kafa doluluğundan bizimki :))) Başka bahane bulamadım :)))

      Sil
  2. İkimiz de John Amcanın kitaplarından bahsetmişiz. Adam ne yazıyor azizim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gazap üzümlerini henüz okumadım ama ilk fırsatta okuyacağım ben de... Adamın diline hasta oldum ♥

      Sil
  3. İnanır mısın Fareler ve İnsanlar kitabıyla ben de aynı şeyi yaşadım. Kitabın sonuna geldiğimde anaaa ben bunu okumuştum yaaa diyerek kendime sinir olmuştum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabın sonu o kadar vurucu ki beynimize kazınmış demek ki ;)

      Sil
  4. Sevdiğim kitaplardan, çocuklar da okudu. Sanırm onlara en büyük artım bu oldu. İkisi de çok erken kitaplarla tanıştılar ve sevdiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim Oytun bir tarzda debelenip duruyor son zamanlarda. Bu kitabı ona bak başka kitaplarda var demek için okutacağım ben de ;)

      Sil
  5. "üzülme george. insan bazen mecbur kalır bunu yapmaya."

    YanıtlaSil
  6. -"o kadar çok anlattirdi ki, ben de birgun gerçekleştiririz hayalimizi diye umut etmeye başladım." Fareler ve insanlar...
    Benim de oğluma ilerde okumak istediğim bir kitap.

    YanıtlaSil
  7. Sanırım lise 3 yazında okumuştum. Etkileyiciydi ama sansürlenmesine hatta yasaklanmasına neden olabilecek yönünü hatırlayamadım. Acaba sansürlenmiş halini mi okudum diye düşünmekteyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. George'un eğlence anlayışını ahlaka uygun bulmamışlar anladığım kadarıyla. Ama şükür ki yasaklanmamış kitap. Sanmıyorum sansürlü halini okuduğunu, ben kitabı yeni aldım ve o söylemleri okudum. Tamamen abartı :/

      Sil
  8. Eskiden, günümüzde saçma sapanlığa ulaşan çeşitlilik yoktu. Dolayısıyla klasikleri erken yaşlarda okuduk. O yüzden şimdi tekrar dönüyorum bazılarına.
    Yastıktaki yolu gözden kaçırmadım:) Süpersin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Senin gözünü seveyim ♥ Bakışın hep ayrıntıda bilirim ♥
      Öpüyorum kocaman :)

      Sil
  9. Bende ne zaman okudum hatırlamıyorum, önce tekrar ben sonra da Çınar okusun hatırlattığın iyi oldu Şebnemcim teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mutlaka okutturacağım Derya ♥ Seveceklerini düşünüyorum.

      Sil
  10. Fareler ve insanlar ne güzeldir iyi hatırlattın çocuklara alayım kütüphaneden ☺️

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)