25 Aralık 2017

Gemi turu 6. bölüm / Ufak tefek açıklamalar


Gezilen yerleri anlatmayı sonlandırdığıma göre yazının başında söz verdiğim gibi gemi hayatı ve genel anlamda bir özetle tur yazılarını sonlandırabilirim...
Ağustos'ta yapılan bir geziyi Aralık'ta yazmak da ayrı bir ironi gerçi ama hiç yazmamaktan iyidir :)


Biz tura Celestyal Olympia gemisi ile Kuşadası'ndan başlamıştık ve sırasıyla Patmos, Heraklion (Kandiye), Santorini, Atina, Mykonos adalarını gezerek yine Kuşadası'nda sonlandırdık...
Toplamda 3 gün, 3 gece süren bir turdu...

Tur annemin bize hediyesiydi ve bir tanıdığı vasıtasıyla Kuşadasındaki bir acenteden almıştı. Ama şunu söyleyebilirim ki aldığınız acentenin hiçbir önemi yok. Çünkü biletler nereden alınırsa alınsın aynı hizmeti alıyorsunuz, gemide Türkiye'den katılan kafile birleştiriliyor ve rehber de dahil olmak üzere her hizmetten aynı şekilde faydalanıyorsunuz. Burada bileti aldığınız tur değil bileti aldığınız geminin seçimini yapmak zorundasınız anlayacağınız.... Acenteler arası ya da internetteki tur şirketleri arasında ufak fiyat farklılıkları var ama, yaptıkları anlaşmalara bağlı sanırım bu farklılıkları...

Tur alımınızda içecek paketi dahil mi değil mi mutlaka sorgulayın ve dahil değilse de mutlaka ettirin. 3 çeşit içecek paketi var. Çocuklar için soda paket dedikleri sadece su, meşrubat vs alınabilen bir paket. Yetişkinler için ise 2 çeşit var; biri lux sınıfına giren belli markaları da içeriyor, diğeri ise yine her türlü içecekten (alkol dahil) faydalanabiliyorsunuz ancak dediğim gibi lüks markalara giremiyorsunuz. Biz bunu seçtik.  Hepsinde sınırsız limit mevcut. Bu paketleri almadığınız takdirde aldığınız her içecek su dahil oldukça pahalıya mal oluyor. 

Gemiye binerken pasaportlarınıza el konuyor ve yeniden biniş noktasına gelinceye kadar size verilmiyor. Pasaportlarınızı teslim alırken isminizin yazılı olduğu bir kart veriyorlar ve içecek paketleriniz de dahil herşey bu karta tanımlı. Gemiye inerken, binerken, yemekte, içecek alırken sürekli bu kartı kullanıyorsunuz. O sebeple gezi boyunca yanınızdan ayırmamanız gerekiyor. Aynı zamanda odanızın anahtarı olarak da  kullanıyorsunuz.

Turu alırken iç kabin-dış kabin- suit oda gibi seçenekler sunuyorlar size ve seçtiğiniz oda gemi fiyatını etkiliyor.


Biz iç kabinde bu odada kaldık. Dış kabinle ne farkı olduğuna gelecek olursak sadece ufak bir pencere farkı var. Odaya sadece yatmadan yatmaya geldiğimiz için çok önemli bir fark olmadığını düşündük.  Suit odalar sadece biraz daha geniş ve oturma grubu var ayrıca. Ne kadar gerekli bir yorumda bulunmayacağım. Malum zevkler ve renkler 😉

Odamızda neler vardı; tuvalet-banyo, dolap, güvenlik kasası, buzdolabı, televizyon, saç kurutma makinası, şampuan, el sabunu... Küçük bir oda olmasına rağmen valizlerinizi düzgün gruplandırır ve düzgün yerleştirirseniz dolaba herhangi bir sıkıntı yaşamıyorsunuz. 
4 kişi olmamıza rağmen bu konuda oldukça programlı davrandık biz. Duş sıramıza ve giyinme sıramıza göre kalkma saatimizi ya da yatma saatimizi programladık. Giyeceğimiz kıyafetlere kadar gruplandırdık ve giyinen odadan çıktı. Böylece sıkıntı yaşamadık. Oda içinde bir program dahilinde davranmasaydık ne nerede, ay ben duş alacaktım, ay ben daha makyaj yapmadım, ışığı açmayın, kapamayın nidaları yükselebilirdi, demedi demeyin 😄😄😄

Odaların havalandırması çok iyi, ısısını siz kendiniz ayarlayabiliyorsunuz isteğinize göre ve sürekli sıcak su mevcut.

Burada hemen bir ayrıntı vermek istiyorum. Odanızda çeşitli içecekler mevcut, ancak içecek kartlarınız odada tükettiğiniz içeceklerde dahil değil. Su içseniz dahi çıkışta ekstra faturanıza yansıyor. Odaya sıcak içecek dahil, su da getirmek serbest. O yüzden odaya geçmeden önce sularımızı alıp geliyorduk. Saçma gibi gözükse de böyle bir sistem kurmuşlar.

Her gün havlularınız ve çarşaflarınız değişiyor sabah siz turdayken. Ama değişmesini istediğiniz havluları yere atmanız gerekiyor :))) Şaka yapmıyorum ahahaaaa :) Katlayıp yatağınızın üzerine koyarsanız kullanılmadığını ya da değiştirmek istemediğinizi düşünüyorlar. 


Her akşam odanıza bu şekilde günlük program listesi bırakıyorlar. 
Tur programı, gemi kalkış-varış saatleri, hangi yemek salonunda hangi konsept yemekler var ve saat kaçta, hangi salonda ne gösteriler var, kaçıncı katta hangi etkinlikler var hepsi yazıyor.  Dolayısı ile gemide bulunduğunuz saatlerde zamanınızı keyfinize göre değerlendiriyorsunuz.


Gelelim yemeklere ♥

Sabah kahvaltısı açık büfe olarak hazırlanıyor ve seçenekler oldukça fazla... Yok yok :))) Sabah kahvaltısı saat 06:00 dan itibaren başladığı için kahvaltılarda hiç zorlanmadık ve keyifli kahvaltılar yaptık. 

Öğle ve akşam yemekleri için birden fazla seçenek mevcut. Biz sadece bir gün havuz başında açık büfe denedik ama kalk-otur çok da keyif almadık. O sebeple her yemeğimizi alakart menü servisi yapan salonda yedik. Yemekler çok lezzetliydi, hatta masamıza servis yapan garsonun önerilerine çokça kulak kabarttık ve hiç pişman olmadık. Farklı lezzetler tattık... Gemimizin mutfağı çok güzeldi, bize güzel Yunan yemekleri ile farklı lezzetler tattırdılar... 

Alakart yemek salonuna giderken tek dikkat etmeniz gereken hep birlikte salon kapısında bulunmanız. Sizi grup grup salona alıp masaya oturtuyorlar. 2 kişi gidip iki kişi daha gelecek deme şansınız yok maalesef. Çünkü sizi oturtup yanınıza başka bir grubu alabiliyor ve yer ayırma gibi bir şansınız yok. O yüzden hepimiz tamamlandıktan sonra yemek salonu kapısına yöneliyorduk.

Çeşitli saatlerde çay saatleri, envai çeşitte kek-çörek de sunuyorlar... Bir nevi herşey dahil bir tatil gibi...


Gemide bulunduğunuz saatler içerisinde her çeşit aktivite mevcut. Gündüz genelde dans ve spor etkinlikleri, dinletiler vs... İstediğinize katılabiliyorsunuz...

Aslında geminin adalarda demirlediği saatlerde de etkinlikler devam ediyor ve bazı insanlar gemiyi terketmiyor. Bu da farklı bir anlayış tabi ki... Yiyip, içip yatıyorlar, havuza giriyorlar... Otel olarak kullanıyorlar sanırım gemiyi, şaşırsam da böyle de olabilir diyorum içimden :))


Gündüz yolculuk zamanlarında gemide bulunduğumuz süreçte biz içeceklerimizi alıp genelde geminin çeşitli tenha güvertelerinde dinlenmeyi tercih ettik. Oğluş sağolsun bizi her daim aldığı içecek ve yiyeceklerle besledi durdu... Midesini bozacak diye çok korktum ama çeşitli frenlemelerle son güne kadar dayandı. Gemiden inişte midem bulanıyor diyordu ki yaklaşık 1 gün mide fesatından alttan-üstten hayli sıkıntı çekti ahahaaaa :)) Demiştim demeyi sevmiyorum dedikçe de bana sinir oldu 😂😂


Geceleri yemekten sonra da çeşitli şovları izledik keyifli keyifli...
İçkilerimizi yudumlayarak hem sohbetimizi ettik, hem de ertesi güne dair planlamalarımızı yaptık aynı zamanda...


Her akşam farklı bir konseptle karşımıza çıktıkları için hiç sıkılmadık...
Çok da keyifliydi...


Gelelim uyku faslına...

Odada her yaş grubundan bir kişi olduğu için farklı manzaralar çıktı ortaya...
Annem ve Oytun uyuma konusunda hiç zorlanmadılar. Zaten yorgun olan bünyeleri yatağa milim kala uyku moduna geçti...Kardeşim uyku konusunda zaten huysuzdur, çabuk uykuya dalamaz. O biraz kıvrandı... Ama normalde de öyledir.  Ben uyku konusunda çok rahat bir insanımdır normalde ama ben de huysuzlandım ve problem yaşadım. 

Dönüş manevraları hariç normal şartlarda gemide sallantıyla ilgili herhangi bir rahatsızlık hissetmedik hiçbirimiz. Hoş yanımıza her ihtimale karşın sallantıyla ilgili bir mide bulantısı yaşarsak diye ilaç almıştık ama hiçbirimiz ihtiyaç duymadı ilaca. Yattığımda da bir sallantı hissi yaşamadım ama yastığa başıma koyduğum anda kulağımda wooonnnn wooonnnnnn diye motor seslerini duydum ve bu bende baş dönmesi hissi yaratarak çok rahatsız etti. Delirecek gibi oldum :)) En nihayetinde başımın altına ufak bir valizi koyup hafif dikleştirdim kendimi de biraz daha rahatladım ve uyudum... Hatta bazı gecelerde kardeşimle yatak örtülerini, yastıklarımızı, bulduğumuz bilumum havluyu, pikeyi alarak yine güvertenin yolunu tuttuk. Şezlonglarda gerekli donanımı sağladıktan sonra çok konforlu yatak oldu ahahaahhaaaaa :))) Köpük köpük dalgalar yaratarak gemi yol alırken ay ışığı altında uyumak çok zevkliydi.... Pijamalarla millet bizi görmesin diye kenardan kenardan kıkırdayarak gidiyorduk...  Hoş gecenin bir yarısı üşüyerek odaya döndük ama olsun yine de çok keyifliydi...

Buradan çıkan iki sonuç var. Herkes bu uyuma problemini yaşamıyor ve horul horul uyuyabiliyor annem ve Oytun gibi... Bu deneyimi yaşamadan bunu anlayamazsınız. Olur da benim gibi bir sıkıntı yaşarsanız şayet güverte gibi bir ikinci plan yaratabiliyorsunuz. Üşümeye çözüm bulmak için kalın bir eşofman alın yanınıza ve mümkünse kapüşonlu olursa şahane olur. Aklınızda bulunsun 😉

Biraz da işin maddi tarafına gelelim...

Bu turu seyahatimizden yaklaşık 6-7 ay önce erken rezervasyonla almıştı annem. Ve 4 kişi içecek paketlerimizle birlikte toplamda 1.100 € ya satın almıştı. Bunun dışında gemideki harcamalarımıza herhangi bir ücret ödemedik.

Fiyata dahil olmayan adalarda ekstra turlar vardı... Liste yapmam gerekirse;

Panoromik Patmos: 65€ kişi başı
Girit Knossos & Kandiye Şehri : 70 € kişi başı
Santorini Oia ve Fira Köyü : 70 € kişi başı
Atina şehir turu & Plaka & Akropolis : 70 € kişi başı

Girit+Santorini+Atina 3 lü paket alırsanız : 145 € kişi başı
Patmos+Girit+Santorini+Atine 4 lü paket alırsanız : 193 € kişi başı

Biz bu turların hiç birini almadık biliyorsunuz. Kendi imkanlarımızla gezdik. Önceden bir plan program yapmıştık ama. Anlık alınacak bir karar değildi...

Sadece Girit ve Atina'da taksi kullandık. O da her bir yerde 50 şer € ödedik.
Santorini de otobüs kullandık.
Diğer yerlerde herhangi bir ulaşıma ihtiyaç duymadık. 
Kısıtlı zamanda adaların tamamını gezmek zaten mümkün değil. O sebeple önemli yerleri belirleyerek nokta atışı yaptık.

Belirli yerlerin giriş ücretlerini de zaten o yeri anlatırken yazmıştım.

Bunun haricindeki masrafımız ıvır zıvır kişisel harcamalarımızdı. Yemeklerimizi gemi de yediğimizden dolayı sadece yöresel bazı tatları tattık. Çok fazla yemek masrafımız da olmadı...

Sanırım anlatmam gereken her şeyi anlattım. Yine de sizin merak edip benim atladığım bir yer varsa seve seve yanıtlarım. Yazmanız yeterli ;)

Bak bu arada bir şeyi unutuyordum. Gemiye geç kalırsanız ne olur :))) 
Öyle beni beklerler, ararlar gibi bir düşünceye kapılmayın. Malum bizim başımıza geldi biliyorsunuz :))) Direk pasaportunuzu limana bırakıp yola devam ediyorlar. Bu konuda çok katılar. Geminin limandan saatinde kalkması lazım. Hani bir yere demirleyip ufak bir botla sizi almaları gibi bir şey mümkün değil. Kardeşim uzo derdimize geç kaldığı zaman bu çözüm önerilerimi kaptanla paylaşmıştım çünkü Atina'da  senaryo yazarken ahahaaa :) Adam ütopik bir bakış atmıştı bana, hayal gücümün sınırsızlığıyla çok eğlendi sanırım :) Biz pasaportumuzu limana teslim etme aşamasında yetiştik ve dediğim gibi isterseniz tepinin buna engel olamıyorsunuz.  Aklınızda bulunsun :)

Hangi limanda botla ulaşım sağlayacaksınız dikkat edin ve sıra numaranızı ilklerde almaya çalışın. Dakikalarla yarıştığınız bir gezme programınız olacak çünkü. İlk ve son motor arasında yaklaşık 30-40 dk zaman aralığı oluşabiliyor.

Gemide Wi-Fi vardır nasıl olsa gibi bir düşünceye kapılmayın :))) Çünkü ben öyle düşünmüştüm. Evet Wi-Fi var ama ücretli. 7 € olduğunu net biliyorum ama yarım saat ücreti mi bir saat ücreti mi onu hatırlamıyorum. Ya bizim gibi internetsiz takılın ya da yolculuğa çıkmadan önce çözümsel araştırmalar yapın :)))

Allahım yazdıkça aklıma birşeyler geliyor ve konu uzadıkça uzuyor :)

Son bir şey bu sefer...
Tur planı yaparken sabah adaya varıp gece hareket eden turlar bulmak mümkün. Bizim çok acemiliğimize geldi, daha doğrusu annem bu konuda bize yaptım oldu dediği için (ki hemen kadının günahını almayayım bize söylemişti ama biz bu kadar erken davranacağını akıl edemeyip araştırmadık ve kıyamam çatlamış bizi beklerken) bu alternatifi fark edemedik. Yetişemediğimiz adalarda ki özellikle Santorini de bunu söyleyip durduk biz. Bir adada tüm gün daha verimli ve keyifli geçecektir.

Son bir şey daha...
Bizim gezimiz vizeli bir turdu. Ve vize aldık. Erken rezervasyon dönemimizde vizesiz bir gemi yoktu. Malum ülke karışık kimin vize verip vermediği yada vizesiz yapıp yapmayacağı belli olmuyor. Biz biletlerimizi aldıktan 1 ay sonra vizesiz bazı gemilerde çıktı... Daha doğrusu vardı da kaldırılmıştı. Vize konusunu da iyice araştırın. Kısa süreli vize şartı koyabiliyorlar bazen. O zamanlara yakalanmayın...

Gözünüzaydın bitti :)))
Başka da anlatacak birşey kalmadı zannımca :) 
Mutlu haftalar efenim ♥
















32 yorum:

  1. Of offd bu nasil güzel bir gezi olmus. Zaten denizi severim. Bir de gemi olunca gelde kiskanma catladimmm 😀

    Ay o havlu atma kismini hic sevemedim ben. Gelene dedim zaten ben havluyu atmadim ama degistirin dedim. İygg yerde gezermiymis havlu 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir geziydi. Ve çok eğlendik :)
      Havlu afetini neden böyle ypmışlar bana da pek anlamsız geldi ;)

      Sil
  2. Anlattıkların gerçekten herşey dahil otel tatillerini aratmıyor. Kocam olsa bir de oltalarını eklerdi tura sanırım :)
    Baya aydınlatıcı bir gezi yazısı oldu canom. Sağol.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O oltasını atardı gemi demirleyince sen de gezerdin :) Bak herkes mutlu ;)

      Sil
  3. Harika bir yazı olmuş, çok aydınlatıcı, eline sağlık canım :)

    YanıtlaSil
  4. Böyle iyiyiydik,ne çabuk geldik mi ?
    Canım sizinle gezmiş kadar eglenerek-keyifle okudum.
    En çok güvertede uyuma çok hoşuma gitti,azıcıkda korkmadım diyemem.
    Aklıma Titanik gelmedi değil,kocamaaaan gemi öfff ne bileyim ama öyle tırsarım ben...
    tadını çıkarmış ya benim arkadaşım daha ne...
    tekrarı-güzel istediğin gezilere olsun KUZU.
    Emeğine sağlık çok da bilgilendim...
    Sevgilerimle-ÖPTÜM anneyi ve kardeşi de bu sefer.
    Oytun'u herzaman zaten,senide tabiiki de..👻👻👻

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitmeyeydi iyiydi Merihim :)
      Ama her güzelliğin bir sonu var işte :(
      Olsun sağlığımız yerinde olsun da yine gideriz, yine gezeriz

      Ahahahaaaa bir titanik pozu vermemişim, aklımdaydı aslında ahahahaaa :))
      Maaile bizde seni öpüyoruz canımcım ♥

      Sil
  5. Valla bir gemi gezisi deyip geçmemek gerekiyormuş demek ki. Epey teferruatlı bir iş bu. Çok aydınlatıcı bir yazı olmuş...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gezerken bloglardan çok faydalanıyorum. İstedim ki birilerine faydam olsun bir de unutmayayım tabi ki ;)

      Sil
  6. Bizim için de keyifli bir serüvendi :) Daha da güzelleri olsun diyelim. Anneciğine selamlar ve sevgiler. öpüyorum çok Şebnemciğim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizde seni kocaman öpüyoruz öce annem ♥

      Sil
  7. Ellerine sağlık açıklayıcı ve her soruya cevap olmuş anlattıkların Şebnemcim, ben ilk bölümü okurken gemi ve deniz hemen bir sallantı yaşamıştım geçtiğimiz yıl deniz tutunca beni turda çok rezil bir gün geçirmiştim onu hatırladım ama gemi büyüdükçe sallantı azalıp hissetmiyor galiba, motor sesi demiştin belki biraz o. Ama ay ışşığında güvertede uyuma fikri pek bir hoşuma gitti süper gerçekten, resmen yüzen otelmiş çok güzel bir tur olmuş, anneninizin düşüncesine yüreğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gemi büyüdükçe sallantı azalıyor Deryacım. Denizin tutma ihtimalinden ben de çok korkuyordum ama şükür olmadı. Gemiden indikten sonra birkaç gün hafif hafif sallandım yalnız :) Hah dedim gemi beni çağırıyor :))

      Ay ışığında uyumak şahaneydi gerçekten de Derya.
      Senin de güzel yüreğine sağlık canımcım ♥

      Sil
  8. Snaaamm, öyle bir anlattın ki, gemi turuna çıkasım geldi kız. Valla her satırı tek tek okudum, süper anlatmışsın. Kamaraları syarken daha ilk satırda iç kamara seçerim ben dedim, ahahahahaa, aklın yolu bir kızııımm 😘😘😘😘. Eskiden Aşk Gemisi dizisi vardı, aynı onun gibi olmuş valla, gitsek mi ki yav 😁😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aşk Gemisiiiiii ♥
      Vallahi binerken de dedim, bir olay özsek ne güzel olur diye ahahaaa :)) Ama kendimiz gemiyi kaçıraydık olay olacaktık :))

      Sevda sen o puantiyeli elbiseni giy anacım ben de sana konsept yapayım. Takalım büyük şapkalarımızı. En kırmızısından da rujlarımız.... Güvertede salınalım azıcık :))

      Sil
    2. Ehehehehe, olur mu olur, ben yaparım valla, hiiiç çekinmem 😁😁😁

      Sil
  9. Süpersiniz siz. Gemi yolculuklarının keyifli olduğunu duymuştum ama laf aramızda ben suyun üstünde olmaktan korkuyorum. Bir yandan da gezme merakım sebebi ile bu kadar büyük gemilerle suyun üzerinde olduğunu belki de hissetmiyorsun bile diyorum. Doğru mu diyorum acaba yoksa böyle sallantılar çalkantılar oluyor mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen bu gemiye binersin bence ve artık sudan da korkmazsın :)
      Şaka bir yana hani nasıl anlatıyım sana, sadece dönüş manevralarında hafif bir sallanıyorsun o da belli belirsiz... Onun dışında ben bir sallanma hissetmedim.
      Bozcaadaya feribotla gittiysen şayet o dalgalarda sen bu gemiye binersin ;)

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. Hatırladığım kadarıyla sen kardeşim gibiydin Sezer :)) Uyuyamazsın demeyelim de sabaha dalarsın :)))
      Şaka yapıyorum tabi ki :)

      Sil
  11. Harika bilgiler paylaşmışsın eğer bi gün gemi turuna katılırsam kesinlikle bu yazı bana rehberlik edecek.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gidersin diyorum Gamzecim ;)

      Sil
  12. Altın değerinde bir paylaşım, eline sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Aklıma takılan her şeyi, hatta fazlasını yazmışsın. Ellerine sağlık, çok bilgilendirici bir yazı olmuş. Ben gezdiğiniz adalara odaklanmıştım ama gemi hayatı da güzelmiş :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gemi hayatı da zevkli evet... Yan gel yat miss gibi herşeyden önce :) Deniz manzarası garanti ;)

      Sil
  14. Çok istiyorum bir gemi turu insallah kismet olur. Ne güzel anlatmissin 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah sen de gidersin bir fırsat bulup Deryacım ♥

      Sil
  15. Bu gemi turu harika oldu..kesinlikle gidecek olursak eğer bakacağım yazına..emeğine sağlık...nicelerine Şebcemc'cim...sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Esin ♥
      Faydalı olabilirsem ne mutlu bana :)
      Sevgiler...

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)