12 Kasım 2020

Bugünlerde;


"Dertler derya olmuş ben de bir sandal" diye bir şarkı var bilir misiniz bilmem... İsmini bile zikretmek istemediğim, hiç sevmediğim bir adam söyler. O şarkı misali ruh halim inanılmaz bir acitasyonda... Çocuğum yapma diyorum ama yok dinlemiyor beni...

Bu aralar her şeye takıntılıyım... "Coğrafya kaderdir" lafı mesela... Coğrafyadan daha çok cahilliğin, açgözlülüğün ve vicdansızlığın kaderini yaşıyoruz milletçe.. Yaşın yanında kuru da yanmıyor üstelik, sadece kurular yanıyor maalesef :( Ve çabuk unutuyoruz...

Covid desen aldı başını gitti... Henüz bu kadar vaka sayısına ulaşmamışken ciddi önlemler alınıyorken şu ara maske-mesafe-tedbir üçlüsünün koruyuculuğu sağlanmaya çalışılıyor. Kendimce önlemlerime devam edip kendimi ve çevremi korumaya çalışıyorum. Hala marketten aldıklarımı yıkıyorum, hala eve kendimi atar atmaz kıyafetler kirliye kendim banyoya diyorum. Kalabalık ortamlara girmemeye çalışıyorum gibi gibi... Ama usandım artık, yoruldum...

Oytun'u okula göndermeme kararı almıştım kendimce.... Ama büyük konuşmuşum... Geçen hafta itibari ile sınavları başladı ve her gün 2 dersten sınava girmek için okula gidiyor. Maske ve siperlik okula bıraktığım ergenim siperlik çantada çıkıyor okuldan... Malum ergenliğin ilk kuralı "bana bişey olmaz" ruhunu maksimumda yaşamak... Allahtan maske konusunda aynı vurdumduymazlığı taşımıyor...

Online eğitim uzun süredir hayatımızda malum... Bu yöntemden fayda sağlayabilen çocuk da var sağlayamayan çocuk da... Bizimki negatif grupta... Ama bu konunun eğitimin şekliyle alakası yok tamamen kendisi ile ilgili... Tek bir not tutmuyor, dinlediğini zannediyor ama o arada bir sürü şeyle uğraştığı için bilgiler bir kulağından girip beyne uğramadan  diğer kulağından çıkıyor. Sınav tarihleri açıklandığında özgüven tavan malum, "hallederim yeaaee" diye gezindi ortalıkta. Hallediyor mu evet hallediyor aslında; sadece sınava girmek eylemini gerçekleştirerek 😒 Sonuçlar açıklandığında    "eli maşalı anne" moduna geçmekte hiç zorlanmayacağım...

Kurban bayramından sonra düzenli olarak yürüyüşe başlamıştım. Yediklerime de dikkat ederek 12 kilo gibi mucize bir eksi gördüm tartıda... 3 haneli rakamlardan 2 hanelilere geçeceğim yaşasın modunda iken takıldım kaldım. Yaklaşık 3 haftadır gram oynamıyorum. Geçen haftadan bu yana yürüyemiyorum da... Evde Lesly hanıma takılıyorum ara ara (tıktık)  , ama hala tık yok gramda... Sabah akşam tartıya çıkmaktan da yoruldum 😃

"Ne istersen çantası" örmeye devam ediyorum evde yavaş yavaş... Bir ara o kadar çok ip istiflemişim ki eve, onları tüketmeye çalışıyorum... Abartmıyorum örme işini ama kolumdan tık tık diye ses gelmeye başladı örerken, doktora da gidemiyorum bu aralar... Sanırım elimdeki bitince örgü işine ara vereceğim biraz...

Boş kaldıkça internetten bir yandan arsa fiyatlarına bir yandan da çelik konstrüksiyon hazır ev maliyetlerine bakıyorum. Kafamda alıyorum veriyorum, bahçesine çiçekler ekiyorum, kışın şöminede yakmak için odun istifliyorum... Kendime geldiğimde atalarımdan Mısır'da kimse var mı diye eşeliyorum ama tabiki yok 😂 Piyango hayaline sığınıyorum ardından, ilk önce bir 500 çıksa diyorum sonra yetmeyeceğine karar kılıp daha fazlasının hayalini kuruyorum... Sonra kafamdaki düşünceleri bir güzel kovalayıp buzdolabından 1 bardak soğuk su içiyorum üzerine... Eldeki şartlarla çok mümkün gözükmüyor :/

Bu aralar bir şey de izleyemiyorum Masumlar Apartmanı haricinde... Azıcık Safiye'nin çokça Gülben'in hayranıyım... İçimi acıtsa da bazen halleri, oyunculuklarını ağzım bir karış açık izliyorum...

Bizdeki durumlar özetle böyle...
Rutinden ve kafamda dolaşan tilkilerden kurtulmak için elbet bir çözüm bulacağım...
Biraz daha sabır...
Kucak dolusu sevgilerimi gönderdim herkese...






28 yorum:

  1. bu aralar hepimiz yoruldum artık modundayız sanırım :( çünkü ben de tam o noktadayım. Allah online eğitim konusunda yardımcınız olsun zor zamanlardan geçiyoruz :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah bir an evvel atlatırız bu dönemi sağlıkla ♥

      Sil
  2. Hepimiz darlandık canım. Ne televizyon ne internet işe yarıyor. Dışarıyı, özgürlüğümüzü özledik.

    YanıtlaSil
  3. 12 kilo harika Şebo . Şimdi direnç noktasına gelmişsin, hiç umursama tartıyı. Hatta bir diyetisyen tartı değil ölçülere bakın diyor. Sen aynı devam et. Leslie de insanın canıbu çıkartıyor heee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölçülere bakmıyorum ben, sanırım orda hata yapıyorum Handan.
      Leslie canıma ot tıkıyor vallahi :D Kadın bir de o tempoda hiç susmadan konuşuyor ya kız sus diye diye atar yapıyorum hahahaaa :))

      Sil
  4. Bende de aynı haller vardı, dağılmaya başladı yavaş yavaş. Belli bir ömrü var bu modların da sonra geçiyor, bana sosyalleşmek ve akşam yürüyüşü iyi geliyor. Yaz mevsimi bende birşeyler izleme isteği uyandırmıyor ama bu ara o da geçti, önceden bir bölümünü izleyip bıraktığım White Queen dizisine geri döndüm, güzel güzel izliyorum :) Gönlünü ferah tut, pozitif hislerin geri gelecek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yürüyüş bana da çok iyi geliyor Işın, yürümesem halim daha beter olacak sanırım.
      Ben hala birşeyler izlemeye başlayamadım doğru düzgün. Ümitliyim ama ;)
      Sıkı sıkı sarıldım ♥

      Sil
  5. Kız Şebo, ay maşallah maşallah, on iki kilo ne demek kız 🧿🧿🧿. Pes etme sakın, gerçi ben seni böyle tombiş tombiş seviyorum ama doktor yanım zayıflamanı istiyor. Saymayayım şimdi, ırt olursun, pırt olursun diye 🤗. Öteki saydıklarına verecek tesellim yok be Şebom. Evlatlar, canları sağolsunlar, keçi boynuzu gibi. Bir dirhem bal için bir çeki odun çiğnetiyorlar bize 😂😂😂. Öteki yazdıklarına da seve seve katlanıp, sabredeceğiz işte. Ay hepsi benim patlayasıca cadı sekreter yüzünden işte 😂😂😂😂. 😘😘😘🧿🧿🧿

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaaa :))
      12 devede kuş misali :))) Bu cüsseye normal anacım ;)
      Irt pırt sebebi ile zaten kilo verme isteğim doktorcum.
      Yalnız şu keçi boynuzu benzetmene yarıldım hahahahahaaaa :)) Ben bunu aklımda tutar arada satarım hatta :)))
      Sekretercağız da ne yapsın yahu bizim aramızda kadın da kendinden geçti :)))

      Sil
  6. Başlarda (tarla vardı malum) corona o kadar etkilememişken ben de sıkıldm artık. Tamam dışarı çıkıyorum (asabahın köründe yürüyüş, hafta sonu tarla) ya dost sohbetini özledim, bulaştırırız korkusuyla anneme bile ayda bir gidiyoruz artık. Dizilere vurdum kendimi, kitap okumuyorum resmen. Düzen müzen kalmadı. Bizde sınavlar kasımın 20'sinden sonra. Tek sınav olacak dediler. Henüz okullu olmadık o yüzden. Evde 2 ergen, yemek, bulaşık, temizlik....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarla ne kurtarıcı oldu hakikaten sizin için. Kısmen rahatlatmıştır eminim.
      Sohbetleri, buluşmaları ben de o kadar çok özledim ki ♥

      Sil
  7. Baya bir kilo gitmiş ne güzel.Bende de 5 kg gitti. Çocukların ergenliği hele liseye başlayınca hayli zor.Arada rahat bırakmak lazım:) Hele bu dönemler gençler için çok çok zor.
    Masumlar apartmanı nı bir iki bölüm seyrettim , ay içim daraldı. Onların kitapta hikayelerini okumuştum(Çöp Apartmanı) diziye pek yansıtamamışlar.
    Biz de evden pek çıkmıyoruz, ama çoluk çocuk işe okula gidiyor, artık allaha emanetiz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allaha emanetiz hakikaten... Kendimi bazen ip cambazı gibi hissediyorum. Nereye kadar kaçabileceğiz bakalım :/

      Sil
  8. Gündem yoğun, konuşulacak mevzu çok ama herkes daralmış, tıkanmış durumda. Bakalım ilerleyen günlerde neler yaşanacak... Sevgiler. 🍀 🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek dileğim şu günleri sağlıkla atlatmak Emre. İnşallah başarırız.

      Sil
  9. Herkeste durum aynı...
    Her dakika tartılma hatta hiç tartılma ölçülerini al.

    YanıtlaSil
  10. Oyunculuk konusunda Ezgi Mola zirve yapmış Masumlar Apartmanında 10 üzerinden 9,5

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ezgi Mola evet zirvede ama Merve Dizdar da aynı şekilde. Kızın gözleri bile oynuyor :)

      Sil
  11. On-line eğitim fena oldu. Başlamışsın bir kere, devamını da yaparsın. Ben 2 sene önce verdiklerimi salgın döneminde geri aldım bir güzel:)
    Öpüyorum seni. Mutlu bir hafta sonu diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. On-line eğitim çok zor, kontrolü meşakkatli :/
      Keşke ben şu yürüyüşe pandemi döneminde başlasaydım sabah erkenden diyorum. Şimdi daha çok yol alırdım belki... Kısmet :)
      Kocaman öpüyorum ben de seni ♥

      Sil
  12. Şebnemciğim,
    Kilo vermek konusundaki başarını kutluyorum, aman vazgeçme! :)
    Bazen öyle belirli kilolara takılıyor insan, sonra vücut tekrar harekete geçiyor. Ben de yaşadım benzerini tecrübeyle konuşuyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum :) Bazen hevesim kırılıyor sonra geçecek hadi sabret diye gaz veriyorum kendime. Sizlerin de güzel yorumları beni motive etti. Yola devam ;)

      Sil
  13. Kolayliklar dilerim Sebo'cum.Bu donem cok sarsti hepimizi bir sekilde.Ben de aynen senin gibi piyango hayalleri kuruyorum.Ikidir oynadim ama bir sey cikmadi.Hayal ettiklerimize kavusalim dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşimiz piyangolara kaldıysa yandık biz desem de şükür yine halimize ;)
      Öpüyorum seni

      Sil
  14. Hızla kilo verdikten sonra belli seviyelerde kilo verme yavaşlarmış Şebo. Sakın ipin ucunu bırakma bence harika bir iş çıkarmışsın.( Tabi ki sağlığına da dikkat et, aşırı diyet bugünlerde iyi olmaz sanırım)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diyet çok yapmadım aslında Gamze, daha çok hareketle verdim. Ama 2-3 haftadır yine çıkmıyorum ve verdiklerimi alacağım diye korkuyorum :/

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)