11 Aralık 2019

Temiz Aile Çocuğu / M. Caner Alper



Kitabın ilk çıktığını duyduğum anda alanlardanım. Ve biliyorum ki bu adamı tanıyon birçok kişi de aynı eylemi gerçekleştirdi. Neden mi? Yüzdelik oranda en yüksek sebep "merak"...

"Zenne" ve "Çekmeceler" filmleri benim sinematografik hafızamda önemli bir yer tutar... Her iki filmin de anlattıkları önemlidir aslında ama benim için önem şekli biraz daha farklı galiba... Ben her iki filmde de katman katman açılan duyguların barındırdığı dramı severim... Sevgili M. Caner Alper'de burada önem kazanıyor işte benim için.... Eşi ile birlikte bu filmlerin yönetmenleri kendileri... Kitabı da eşi Mehmet'e ithaf etmiş zaten...

Kitap bir anı kitabı... Çocukluğundan evliliğine kadar olan dönemi anlatmış kısa kısa... Derdini, sevincini dökmüş ortaya da diyebilirim aslında...

Bu kitapta içime oturan o kadar çok şey oldu ki...

En başta farklılığını fark etmeye başlayan ailesinin ta çocukluğunda ona dans etmeyi yasaklaması... Bir çocuğun dansı sevmesi, dans etmek istemesi kadar masum bir duygu yoktur sanırım... Ebeveynler suçlunun belki de dans olmasını istemiştir için için... Kimbilir ??

Diğer beni etkileyen kısım ise vitrinde sürekli değişen çerçevelerin içine resminin girmemesi... Ve bunu sessiz sessiz beklemesi...

Benim için özel bir okumaydı... Akıcı bir dil, sanki karşıma oturmuş bana içini döker gibiydi... Beğenimin yazarı sevmemle çokça alakası da var tabi ki... Kendini ispat etmek ve onaylanmak için çokça çalışan bir insanın hikayesi nasıl olur diye merak ederseniz okumanızı tavsiye ederim...

Farkındayım biraz da ironi yapılmış ama kesinlikle kitabın ismine yakışan bir anlatı "Temiz Aile Çocuğu"...  Sen güzel bir insansın Caner Alper ♥

Mutlu kalın ♥



* Onun dünyasında utanç duyulan her zaaf, kişinin kendini öldürmesiyle "temizlenecek" bir şeydi.

* Sanki tek tip kadın ve tek tip erkek yetiştirme biçimi varmış gibi ve benzerliğin, aynılığın iyi, farklılığın felaket olduğu duyurulurcasına trans bireyler gözyaşları içinde bağırtılıyordu.



16 yorum:

  1. yazarı kitabı filmleri heç duymadım saol yaaa listeye aldım bi bakıyıms :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. SEnin bilmediğin bir şey, şaşırttın beni ;)

      Sil
  2. Zenne filmini izlemiştim ve empati kurunca inanılmaz üzülmüştüm. İnsanın en çok ihtiyaç duyduğu duygulardan biri kabullenilme ve değer görme. Bizi en çok sevmesini beklediklerimiz en çok yargılayanlar olur zaten genelde.Kim olursa olsun, ne olursa olsun çocuğunu sevmeli insan ve onunla birlikte göğüs germeli herşeye, herkese. Ama toplumun değerleri! esnemiyor ne yazık ki ve dışlanıyorlar, çok acı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevmekle birlikte korumaz ve daha iyisini yapabilir hissiyatımız artıp çok baskıcı olabiliyoruz galiba... Son zamanlarda ben de bu konuda kendimi tımarlamaya çalışıyorum...

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Okursan mutlaka yorumunu bekliyorum Sezercim ♥

      Sil
  4. Ben de Zenne'yi izlemiştim. Ne hayatlar ne hikayeler var...Kitabı merak ettim..Umarım okurum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çekmeceler de bir o kadar yaralayıcı Sevda...
      Umarım okursun kitabı da ♥

      Sil
  5. tema mı değiştirdin benim mi dünyam alt üst oldu anlamadım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hahahaa :) Yok yahu dünyan alt üst olmadı. Ben kitaplarımı yazmış yazmış taslaklara atmışım. Yıl sonu olması itibariyle biraz yoğunum, hazırdan yiyorum. Yoksa peşpeşe bu kadar kitap okumadım, okusam da yazamam ;)

      Sil
  6. Caner Alper'in filmlerini çok severim, bu kitap gözümden kaçmış ya da unutmuşum ama bulduğum ilk fırsatta okurum gibi, teşekkürler :).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiğin bir insanı tanımak hoşuna gidecektir eminim ;) Benim öyle oldu şahsen :)

      Sil
  7. Okumadım bu kitabı amaaa okuma hedefime ulaştım 2019'da 🤣

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)