24 Aralık 2021

Lilith / Esra Pekin

Sene bitiyor ama ben hala okuduğum birçok kitabı yazmamışım. Daha doğrusu çoğuna başlamışım yazmak için ama taslaklarda kalmış, bit(e)memiş... Bu sene doğru düzgün yazmadım, bari kitaplarım geçsin kayıtlara diyerek başlıyorum tamamlamaya... Çok da okumamışım zaten geriye baktığımda. Bu da ayrı bir üzüntü sebebi :/
Neyse önümüze bakalım, daha daha nice güzel hikayelere diyelim ♥


Yazarla ilk tanışmamız, ve sanırım aynı zamanda ilk kitabı...  Bazen tesadüfi tanışmalar beklenmedik güzellikte olabiliyor, o sebeple heyecanla başladım okumaya... Üstelik ismi de oldukça cezbediciydi.
Lilith; Adem'in ilk karısı... Aynı şartlarda yaratıldığı için Adem'in bir türlü baş edemediği asi dişi...

Ve tahmin ettiğim gibi bu döngüde başlıyor kitap ama günümüzle benzeştiriliyor... 
Lilith....
Lamia...
Habil ve Kabil...
Kuzey ve Güney...

Bir fi tarihindeki geçmişe, bir fi tarihindeki geleceğe odaklanıyor hikaye...

Zorlandım açıkçası okurken, belki de formülünü tutturamadım. Sadece Lilith olsaydı ya da sadece Lamia dedim kitabı okurken. 
Gidip gelmeler arasındaki uyumsuzluk okumamı bozdu... Hele bolca kullanılan o eski kelimeler okuma hızımı iyice düşürdü. Gerek var mıydı bu kadar bilemedim.

Sonuç olarak kitap kötü değil ama bana göre kopukluklar vardı bölümler arasında. Ya da dediğim gibi ben formülünü oturtamadım... 

Bu tarz kitapları sevenler, daha iyi değerlendirebilecektir sanırım. o sebeple siz karar vermeden önce başka yorumlara da bir göz atın derim naçizane ♥



Altıçizililerim;


* Yerin altında çürümekte olan bir iskeletin, yerin üstünde kendisi için inşa edilen gösterişli mezarının boyutlarıyla ilgilenmeyeceğini kestiremeyen ademoğlu gösterişe olan marazi bağımlılığından burada da kurtaramamış kendisini.

* Ne büyük başarı diye düşünüyorum: Kendinin kim olduğunu bilmeden, üzerine bir beden büyük gelen bir kostümle tüm bir hayatı sürdürmek.

* Dün olmasaydı, bugün olmazdı. Bugün dünün devamı, bugün düne bağımlı, oysa dün bugüne kayıtsızdı.

* Aşk varlıktan değil yokluktan zuhur eder, aşk sevilenin sevende sebep olduğu bir yoksunluk duygusundan peydahlanır.

* Kahvaltıyı kendinle, öğle yemeğini dostunla, akşam yemeğini düşmanınla yemelisin. Ne kadar az konuşursan o kadar çok yer, ne kadar çok konuşursan o kadar az yersin. 

* Demek ki acı ile hafıza aynı yolun yolcusuydu. Bize en çok acı verenleri asla unutamamamızın nedeni buydu; ya hafızamızdan vazgeçip, bizi sadece tek tip güdük bir mutluluğun içine hapseden bir yaşamı seçecektik ya da ona sarılıp acılarımızın çeşnilendirdiği bir geleceğe doğru pupa yelken ilerleyecektik özgürce.

* Acının kaynağıyla aramızdaki mesafe kısaldıkça şiddeti artıyordu.





17 yorum:

  1. ben de çok az okuyabildim bu sene. dilerim 2022 en azından bu açıdan daha iyi geçsin :)

    YanıtlaSil
  2. Bu yıl benim okumalarım da epey azaldı. Sürekli değişen gündem,, elde telefon yine ne olmuş diye bakıp duruyorum. Bir de spor alayını arttırdım yazdan beri.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Telefon da gündem de tam başa dert :/
      Spor olayını ne iyi etmişsin Saadet ♥

      Sil
  3. Aslında kitabın konusu orijinal ve alıntılar da güzel. Buna rağmen kitap güzel olmayabiliyor bazen ama :)

    YanıtlaSil
  4. Sağlık olsun Şebnemcim. Yeni yılda gönül rahatlığında, keyifli okumaların olsun.
    Öpücükler kocaman...

    YanıtlaSil
  5. hıms, adı ve konusu iyimiş ama ortalama kitap demekkisi :)

    YanıtlaSil
  6. ismi de güzelmiş, konusu da amaaa demekki iyi anlatılmamıış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen öyle oluyor deep, bir yerlerde eksiklik hissiyatı...

      Sil
  7. Olsun Şebnemcim olağanüstü acayip günler bazen k,tabı elime alsam da konsantre olup kafamı toplayamıyorum bile, hiç okumamaktan az okumak da iyidir, 2022 daha verimli olsun inşallah hepimiz için, bazen oluyor öyle kitapla bütünleşip gidemiyor yabancılaşıp duruyoruz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gündem yoruyor, hayat yoruyor, endişe katsayımız maksimumda ve sanırım bizler kafamızı kuma sokup oturamıyoruz.
      Umudum 2022 de ama an itibariyle gelişmeler hiç iç açıcı değil :/

      Sil
  8. Benim de birikmiş çok yazı var ama mecbur seneye kalacaklar. Bu yıl bitmeden etkinlik sonuçlarımı bitirmeye çalışıyorum. Dizi, film ve kitap yorumları yeni yılda gelecek.

    YanıtlaSil
  9. Maalesef ben de bu yıl tüm okuyup izlediklerimi yazamadım. Seneye artık malzeme hazır 🙈. Şimdiden mutlu bir yıl dilerim canım 😍

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)