21 Eylül 2016

ekşiden bir alıntı...


Ara ara ekşi okurum, oradan oraya tıklayarak...
Bazen sinir olurum, bazen de deli gibi gülerim...
Bir de itiraf com 'u....
Can sıkıntısından kurtulmanın yollarından biri benim için...
Neyse uzatmıyım konuyu...

Bir yazı okudum bugün ekşide... Tıktık
Ahhh eskiler diyoruz ya işte onu farklı bir dille çok güzel anlatmış arkadaş...
Hem okuyun istedim, hem de burada bulunsun dedim...

Sevgiler ♥

Bizimkiler bundan 38 sene önce tanışmış. peder bey taze tıp öğrencisi, anne kişisi fransız kültür çömezi. annem görüyor babamı, ben bu çocukla tanışıcam diyor arkadaşlarına, yapma diyorlar, biriyle birlikte o. olsun diyor annem; ben beklerim. 

Babam da boş değil hatuna da serde hovardalık var biraz. bir de; bu kız çok güzel ama kapılırsam bir yıla kalmaz evlenirim ben bunla, daha okul bitmedi, askerlik de var ne bok yicem lan diyor. diyor da pek kaçamıyor, bir sene sonra nişanlanıp fakülte bittiği gibi evleniyorlar. askere de birlikte gidiyorlar. kebap askerlik yaptım diyen pederin karşısına çıkmasın*. gittim diyor peşinden annem, başka bir şey yapmazdım. türk havayolları'nın hosteslik sınavlarını birinci kazanıp reddettim, sevdiğim adamla evlenip ben bunla her şeye varım diyip gittim diyor. önce birlikte askere, sonra yirmi yıl anadolu'nun içinde göt kadar bi kasabaya, anca kırk beşinden sonra kendi memleketlerine, izmir'e... hiç gocunmadım, istedim, karar verdim; kararlarımın arkasında durup sevdiğim adamla aile kurdum, asla aklımdan ufacık bir acaba bile geçmedi ve bu aileyi böyle arada tuttum der. haklı. otuz yıllık annem, bilmez miyim, yerden göğe haklı. 

Sevdiğin biriyle olmak nedir? vazgeçtiklerin için tek tek fatura tutup ilk kavgada senin yüzünden bunlardan geçtim demek midir? o biri diğer öbürlerini yok ediyor diyip ilişkiyi ciğerci kedisi gibi gözü dışarda sürdürmek midir? başka bir şeyler midir yoksa? kış ortası... annemle değişmeli nöbet tutuyoruz babamın yanında. kolon rezeksiyonu; kolon ca. öncesinde aylarca, devamında aylarca radyoterapi ve kemoterapi. üzüntüden gözümüzün feri götümüze kaçmış ama peder beyin sadece bilinci açık diye bir yandan nasıl mutluyuz... bu iyi, çünkü daha da iyi olacak, enseyi karartmak yok. ama içimiz paramparça. aylarca ileostomi, ne yediği belli ne çıkardığı... yandan çarklı gibi gidip geliyoruz tin tin tin sabahın körlerinde radyoloji merkezlerine. cesedi çıkmış gibi geri iade ediyorlar. babamın kuyruk dik ama bunlar bana koymaz diyor, seni yarın donumdan çıkarırım diyor. eski karşıyaka yüzücüsü. akşamına suyun içine ağlamayı öğreniyorum.


Aylar sonra tedavisi bitti, son ilaçlarını aldı, kolostomi kapatıldı. beton gibi adam çocuk gibi kaldı. ama aşarız dedi, aşarız dedik; aşarız. bunların hepsini aşarız. burdayız, yanyanayız, demirbaş sayımında eksik yok. birlikte aşarız. 


Kalın bağırsağı aylardır çalışmıyordu. artık çalışması gerekiyordu.günlerce annemle babamın osurmasını bekledik. annem sevdiği adamın günlerce kel kafasını osurabilsin diye okşadı.günlerdir şu başlığı her gördüğümde içim düğüm düğüm oluyordu. geçmiyordu o düğüm. bi osursam rahatlayacakmışım gibi sanki... 


Nereye mi varıcam, bir yere varmıcam. seni iki kolun iki bacağın olmasa da severim diyip ilk fırsatta başkasına kaçan, her hayalini sevgilisi makina değil sadece insan olduğu için yapamadığında ilişkiyi bitiren, sevginin bağını bacağa geçirilmiş pranga zinciri zanneden bir nesil var dışarıda. yan odada da sevgilisi osursun diye kel kafasını okşayan bi kadın. hangisi gerçek? 

Ayhan Ores/Ekşi

26 yorum:

  1. Çok acıklıymış Sebo'cuğum yaa:((((gerçek aşk, gerçek sevgi budur işte, şimdi ne öyle üç günde aşık, dördüncü gün ayrılıyorlar, 2 yıl evlenip, 3. yıl boşanıyorlar, (özellikle o ünlü dediğimiz tipler)hele tv kanallarında "ayy eleeelntirik alamadım" demeler. Her şey yozlaştı. :(
    Ekşi'yi ben de sıksık okurum, bazen dediğin gibi sinir olurum, çok sinir tipler de oraya girip yazıyor maalesef ama bazen de harika şeyler yazıyor bu senin alıntıladığın gibi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne hayatlar var kimbilir Müjde. Biz sadece çevremizdekileri görüyoruz ya da böyle okudukça...
      Biraz şükretmek gerekiyor aslında...
      Ekşide evet bazen zihni sinir yazılar denk gelebiliyor. Bazen ince ince gülümseten yazılara da...
      Okumak hepimize iyi geliyor galiba.
      Öperim seni...

      Sil
  2. Bloglar yok iken ilk işim itiraf.com okumaktı. Deli gibi takip ederdim. Sayende biraz bakınayım.

    YanıtlaSil
  3. İyi ki paylaştınız. Duygulandım gerçekten. Kalmadı ki böyle aşklar :( Aşk bu işte, fedakarlık gerektirir. Karşılıksız fedakarlık!

    YanıtlaSil
  4. Hayatın gerçekleri. Nasıl başlar evlilikler hayat neler sunar. Gerçekleri anlatan güzel bir hayat öyküsüydü...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir hayat hikayesi evet, bazen düşünmek gerekiyor yaşadıklarımızın üzerine..

      Sil
  5. Böyle ilişkilerin,içinde vefa denen bir duygu vardır.
    Sevgi emek verilirse yeşerir.Karşılıklı saygılıdır.

    Artık ilişkilerin çoğunda çıkar ve bencillik,
    Ben en iyi,ben önce,ben en güzel,Benimmmm herşeyim markalarım vb.Liste o kadar uzun ki,
    Kimse kimseye katlanamıyor.Katlanan bir kesim vardı onlarda çok yoruldular ne yazık.
    Yakın çevremizde ki bu örnekler değil mi? Bizleri sanal alemde mutlu kılan,tanımadan cümlelerine,hayran bırakıp,bizim gibi hissedenler birbirimize sığındık,saklanacak yer aramakla meşgulüz.
    Yorulmak bize göre değil.dilimiz sussa,ellerimiz boş değil;
    Segilerin emekle içini doldurduğu,anlarda yaşamak umudu ile.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne de güzel söylemişsin Merihcim, vefa ilişkilerde olması gereken en güzel duygu. Saygıyla beraber tabiki..

      Ben merkezli ilişkilerin içindeyiz maalesef. Artık katlanamıyorum, sabır da bir yere kadar tabiki...
      İyi ki bloglar var ve bizler birbirimizi uzaktan da olsa kucaklayabiliyoruz...

      Öpüyorum seni ♥

      Sil
  6. Ne farklı hayatlar var, ne sarsıcı. Biz de yaşadık diyoruz yaşıyoruz,sorunlarımız var zannediyoruz. Güzel bir paylaşımdı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir yazıydı, paylaşmadan duramadım.

      Sevgiler en güzelinden ♥

      Sil
  7. aşkın romantik tanımından uzak ama reel ama sevginin özü aslında.

    Etkilenmedim mi?

    Etkilendim...çok.

    Allah sevdikleirmizin acısıyla,üzüntüsüyle denemesin..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin canım...
      Hayaller/gerçekler diyoruz ya ...
      Ona iyi bir örnek sanırım

      Sil
  8. çok güzel bir hikaye...biraz da kendimi buldum aslında...sevgi için, seçimlerin için her şeyi göze almak ve hiç gocunmamak...değdi mi derseniz...offf offf derim. öyle bir değdi ki. canım her şeyim, biricik aşkım derim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhh ne güzel...
      Aşkla, sevgiyle, mutlulukla kalın her zaman inşallah ♥

      Sil
  9. Ben de Ekşi yazarıyım. Son yıllarda biraz bozulsa da takip edip, yazmayı seviyorum. Sıcak bir hikaye, emek ne değerli bir kavram.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten mi ? Demek ki ben seni de severek okuyorumdur :)
      Emek başlı başına bir değer, kıymetini bilmek lazım ♥
      Öpüyorum..

      Sil
  10. Bu yazıyı okumuş ve çok etkilenmiştim Oytun... <3

    YanıtlaSil
  11. Oyyy, yazı dokundu. :/ Acı ama gerçek dışarıdaki, şimdiki ilişkilerin hali malesef. :/

    Yalnız hala itiraf.com mu varmış yahu?! Sayende öğrenmiş oldum. Yıllaaar önce birkaç kez girmişliğim oldu ama artık yok sanıyodum. :)

    Sevgiler... <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef :/

      Hala devam ediyor itiraf evet :)
      Eskiden çok eğlenirdim ben onu okurken. Biraz seviye farklılaşmış şimdilerde ama ara ara güzel şeyler çıkıyor ;)

      Sevgiler ♥

      Sil
  12. Bu yazıyı ben de okumuştum, hatırlıyorum.Çok duygulanmıştım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski zamanlarda yaşamak varmış diyorum ben zaman zaman...

      Sil
  13. Harika bir yazıydı! Paylaştığınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)