14 Kasım 2016

Nejat İşler diyince bende hep akan sular durur....


Seviyorum uleynnnn diye bir başlık atasım gelmişti, vazgeçtim :)
Hafif hayal kırıklıklarım oluştu sanki...
Ama dur şimdi lütfen bu lafımın üzerinde durma, ilk önce filmi anlatayım sonra filmle alakasız hayal kırıklığımı anlatayım...
Bu arada izlemeyen varsa, spoiler vermeden anlatmaya çalışacağım...
Bu da ön notum olsun...


İKİMİZİN YERİNE (2016)

Vizyona ilk girdiğinde gitsem diye kıpırdandığım, sonradan vazgeçtiğim ve dayanamayıp gittiğim bir film kendisi...
Nejat İşler vardı, Zerrin Tekindor vardı evet gitmeliydim ama Serenay Sarıkaya ile Nejat İşler olmuş muydu acaba sorusundan vazgeçip internete düşünce izlerim moduna girmem ve çıkmam... Hikayem bu işte :)))

18 yaşındaki Çiçek (Serenay Sarıkaya) ile 40 yaşındaki Doğan (Nejat İşler) 'ın muhteşem aşkı olarak lanse edilen film aslında içinde aşkı da barındıran bir dram.... Çok da laylaylom bir havası yok anlayacağınız...

Küçük bir kasabada geçiyor... Hangi kasabada geçtiğini film boyunca öğrenemediğim gibi, hala da öğrenebilmiş değilim :)

Filmin yıldızı anne Ülkü rolüyle seyrettiğimiz Zerrin Tekindor... Kadının gözleri yetiyor film boyunca... Ne hissettiğini gözlerinden takip ediyorum... Ve o kadar gerçek gibi ki duyguları, onun gözünden bakıyorum tüm film boyunca...

Yer yer yeşilçamımsı bir hava, yer yer aman tanrım diye bir gerilme hissi, uçuş uçuş aşk hallerinin saçmalamaları ve acı gerçekler...
Evet zannederim bana bu filmi tek cümleyle anlat deseler böyle anlatırdım...

Bazı yerlerde tutarsızlıklar, kurgu hataları yok değil filmde ama çok da batmadı gözüme gözüme... Olay döngüsüne ve ne olacak hissine o kadar kaptırmışım ki kendimi üzerinde çok durmadım...

Gelelim hayal kırıklığıma... Nejat İşler'im yakışıklım yaşlanmış ya artık...  Hahh sen yerinde saydın sanki Şebo demeyin bana vallahi üzüldüm... Kendi kırışıklıklarıma bile bu kadar üzülmüyorum...
Hele ki bir de filmin bazı yerlerinde üzerinde 2 beden bol ceketle  saçlarını yandan ayırıp taramamış mı... Buyur amca geç içeri diyesim geldi :))) Sonlara doğru öğretmen kimliğinden çıktığı için belkide üzerine 2 beden büyük gelen ceketi çıkardı da rahatladım :))

Teras sahneleri biraz klişeydi belki ama orada karşılanan gün doğumlarını sevdim....

18 yaşındaki bir genç kız ve 40 yaşında bir öğretmen birbirine aşık olur mu, onun tartışmasına girmek istemiyorum... Filmin hissiyatı beni daha çok ilgilendiriyor...
İnekler mor olunca reklamlarda, mor inek mi arıyoruz bağda bahçede...

Filmi benim için en özel sahnesi bir şiir sahnesidir... Hayatımın ara dönemeçlerinin birinin tatlı esintisi vurdu yüzüme o şiir okunurken... Sırf o şiir tam da orada olduğu için film berbat bile olsa -ki değil- ben tatlı bir tebessümle ayrılırdım filmden, biliyorum... Hoş tatlı bir tebessümün eşliğinde gözüne fener tutulmuş tavşan gibi çıktım filmden o ayrı mesele :))) Zerrin Tekindor sağolsun :)))
Anlatmayacağım merak etme, sadece izlersen şayet anne Ülkü'nün son görüntüleri derim, izleyince anlarsın beni....

Kısa kısa, karışık oldu bu sefer filmi anlatmam... Hayattaki cümlelerim bazen böyle oluyor işte...
Sonuç olarak SEVVDİMMMM bu filmi...
Konuyu tatlıya bağlayıp, o güzel şiirle bitirelim o zaman bu yazıyı....
Mutlu haftalar ♥




Çocuksun Sen


Dünyanın dışına atılmış bir adımdın sen 
Ömrümüzse karşılıksız sorulardı hepsi bu 
Şu samanyolu hani avuçlarından dökülen 
Kum taneleri var ya onlardan birindeyim 
Yeni bir yolculuğa çıkıyorum kar yağıyor 
Bir aşk tipiye tutuluyor daha ilk dönemeçte 

Çocuksun sen sesindeki tipiye tutulduğum 

Dönüşen ve suya dönüşen sorular soruyorsun 
Sesin bir çağlayan olup dolduruyor uçurumlarımı 
Kötü bir anlatıcıyım oysa ben ve ne zaman 
Birisi adres sorsa önce silaha davranıyorum 
Kekemeyim en az kasabalı aşklar kadar mahçup 
Ve üzgün kentler arıyorum ayrılıklar için 
Bir yanlışlığım bu dünyada en az senin kadar 
Ve sen kendi küllerini savuruyorsun dağa taşa 
Bir daha doğmamak için doğmak diyorsun 
Ölümlülerin işi bir de mutlu olanların 
Onların hep bir öyküsü olur ve yaşarlar 
Bırakıp gidemezler alıştıkları ne varsa 
Çocuksun sen her ayrılıkta imlası bozulan 
Susan bir çocuktan daha büyük bir tehdit 
Ne olabilir, sorumun karşılığını bilmiyor kimse 
Kötü bir anlatıcıyım oysa ben ve ne zaman 
Bir kaza olsa adı aşk oluyor artık 
Aşksa dünyanın çoktan unuttuğu bir tansık 
Seni bekliyorum orda, o kirlenen ütopyada 
Kirpiklerime düşüyorsun bir çiy damlası olarak 
Yumuyorum gözlerimi gözkapaklarımın içindesin 
Sonsuz bir uykuya dalıyorum sonra ve sen 

Hiç büyümüyorsun artık iyi ki büyümüyorsun 
Adınla başlıyorum her şiire ve her mısrada 
Esirgeyensin bağışlayansın, biad ediyorum. 
Çocuksun sen ve bu dünya sana göre değil 


Çocuksun sen sesinin çağlayanına düştüm 
Bir çiçeğe tutundum düşerken, ordayım hâlâ 
Sallanıp durmaktayım bir saatin sarkacı 
Nasıl gidip geliyor gidip geliyorsa öyle 
Zaman benim işte, nesneleşiyor tüm anlar 
Dursam ölürüm paramparça olur dünya 

Çocuksun sen sesinin çağlayanına düştüğüm 

Uçurum diyordun bir aşk uçurum özlemidir 
Bırakıyorum öyleyse kendimi sesinin boşluğuna 
Tutunabileceğim tüm umutları görmiyeyim için 
Gözlerimi bağlıyorum geceyi mendil yaparak 
(Gözlerim bir yerlerde daha bağlanmıştı, bunu 
Unutmuyorum unutmuyorum unutmuyorum hiç) 
Bir rüzgâr esse ellerin fesleğen kokuyor 
Kırlangıçlar konuyor alnına akşamüstleri 
Bu yüzden bir kanat sesiyim yamaçlarda 
Üzgün bir erguvan ağacıyla konuşuyorum 
Ayrılığın zorlaştığı yerdeyim ve dalgınlığım 
Bir mülteci hüznüne dönüyor artık bu kentte 

Çocuksun sen alnına kırlangıçlar konan 

Bir bulutun peşine takılıp gittiğimiz yer 
Okyanus diyelim istersen ya da sen söyle 
Batık bir gemiyim orda, seni bekliyorum 
Upuzun bir sessizliğim fırtınalar patlarken 
Gövdem köle tacirlerinin barut yanıkları içinde 
Ve gittikçe acıtıyor yaralarımı tuzlu su 

Çocuksun sen, büyümek yakışmazdı hiç 
Gülüşünün kokusuyla yeşerdi bu elma ağacı 
(Soluğunun elma kokması bundandı belki) 
Bir elma kokusuna tutundum düşerken 
Sallanıp durmaktayım bir saatin sarkacı 
Nasıl gidip geliyor gidip geliyorsa öyle 

Çocuksun sen, çocuğumsun

AHMET TELLİ





44 yorum:

  1. Mantık hataları vardı filmde ama Seranay'ın oyunculuğu da çok iyiydi bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Serenay şaşırtmaya devam ediyor bizi :) İşin gerçek tarafı evet dizilerde alıp götürüyor ama filmde iyi performans beklemiyordum...
      İyi kotarmış hakikaten :)
      Mantık hataları vardı evet, ama çok rahatsız etmedi beni...

      Sil
  2. şebooo daha sabah flmin fragmanlarına bakmıştım youtubedan. serenayın vazgeçtimini dinledikten sonra :) ayy bu kadar olur yaa şimdi de filmin yorumunu senden görüyorum. şiir muhteşem evet <3 sen de çok harika yorumlamışsın.
    filmin fragmanlarında Nejat İşler bana da çok değişmiş geldi. Hastalıktan sonra biraz da değişti yazık:(
    tamam filmi senin bu tatlı tüyolarını da anıp öyle izleyeceğim şekerim :) anne olunca bizim bakışımız farklı oluyor tabi :D
    öperim kocaman <3<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyamam evet adam ucundan döndü ölümün. Ama ne biliyim ben eski nejat'ı aradım film boyunca ben... Asi çocukum benim :)))

      Kalp kalbe karşıymış bence :))) İşaretleri takip et ve filmi izle ahahahaaa :)))
      Mucxxxx ♥

      Sil
  3. Gidip gitmeme konusunda çok kararsızdım fakat gitmemeyi tercih ettim . sebebini bilmiyrum:) yorumladığınız için teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  4. Filmi fazla tio wermeden guzel anlatmissin.. Bende ilk girdigi andan itibaren gidesim geliyor lakin bi kismet olmadi. Senin bu yazin ile tekrardan gtmek istiyorum birseyler engel olmaz da inshh giderim.😁😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemeyenlere saygısızlık yapmak istemedim, kastım kendimi tüyo vermemek için resmen :))
      Gidersen yorumunu bekliyorum ;)

      Sil
  5. Şiir sahneleri ne güzel oluyor değil mi, efendim :)
    İzlemedim, ama izleyeceğim. Bana hatırlatmış oldunuz, teşekkürler! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir hayatın her yerinde ayrı bir güzel...
      Birde tam vaktine denk geldiyse tadından yenmiyor :)

      Sil
  6. Bu filmi merak ediyorum. Görüşünüzü paylaşmanıza sevindim :) İzleyeceğim. Sevgiler,

    YanıtlaSil
  7. Ayol babası yaşında adama aşık olmuş desene:))))gerçi ben de 25'li yaşlardaydım, Frank Sinatra'ya ayılıp bayılıyordum. :) Hatta rahmetli annem "Kız sana alacağım şu Sinatra'yı" der beni güldürürdü. :)))ikisinin de toprağı bol olsun. Sinatra'ya hala aşığım ayol ona tüm kadınlar aşık zaten:))Önemli olan filmi sevmen ki, sevmişsin. Zerrin Tekindor'un Kleopatra makyajını sevmiyorum bir tek onun dışında çok sevdiğim biri. Keşke komşum olsa diyecek kadar hem de. Kara Sevda dizisinde de oynuyor bayılıyorum kadına.

    Sevgiler Seboş'cum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahaaaaa :)))
      Aşk bu belli olmuyor işte :))))
      Gözlerini kocaman kocaman açıyor işte o makyajla :))) Öyle göz olsa bende, kleopatranın alasını yaparım ahahaaa :)) Seviyorum bacım işte ;)

      Sil
  8. cocuk tiyatrosu cocuk filmi derken guya ilk fragmani gordugumde kendime ödül verip tek gidicektim.. ama halaaa gidemedim simdk paylasimla yine kendime not aldim bu hafta git bu filme diye :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen çocuklardan fırsat kalmıyor :))
      Ama dediğin gibi arada ödül vermek lazım kendimize ;)

      Sil
  9. hoş duygular barındıran sıcak bir filmdi ama birşeyler havada kalmış gibiydi.. ve bende sizin düşündüğünüz gibi nejat işler ile serenayı yakıştıramadım. Ne olursa olsun Nejat İşler'in oyunculuğuna ve elbetteki Zerrin Tekindor için izlenmeye değer bir film.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zerrin Tekindor şahaneydi her zamaki gibi... Sinemada hele zirve yapıyor kadın :)
      Sevgiler ♥

      Sil
  10. Bende gittim sinemaya , Nejat İşlerin ı halini görmek biraz üzücü oldu nerde o yakışıklı genç Nejat ... baya yıpranmış .. bende sevdim filmi sonu daha güzel bitebilirdi ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neyse geri dönüş yaptı ya bu da sevindirici aslında :)
      Ucu belli olmayan sonlar bende de evet aynı hissi yaratıyor :)

      Sil
  11. İyi ki yazmışsın Şebo, sinemaya gidemesem de evde izlerim ki :P :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle Esra :)) Film izlemenin her hali güzel, evde de olsa insanı rahatlatıyor ♥

      Sil
  12. Filmdendir filmdeeen, Nejatcığım yakışıklıdır her haliyle yoksa :)

    YanıtlaSil
  13. Serenay'i pek sevemiyorum nedense. Nejat Isler en gec Behzat C.'den beri adamimdir:)Oradaki Ercüment Cözer rolü efsanedir bana göre. Bayiliyorum oyunculuguna.
    Ama fragmani izledim ve Nejat'cigimin hatri icin bile sinemaya gitmem bu film icin. Evde izlerim ilerde, o ayri:)
    Ben de önümüzdeki cumartesi bir arkadasimla sinemada "Eksi elmalar" izlicem bakalim, esimle de su Cagan Irmak'in filmini izlemek istiyorum acilen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel şarkı söylüyor ama :)))
      Neejat İşler hani bir dizi vardı, Şevval Sam'la oynadıkları... Ordan beri tutkunum ben :))) Asi ruhunu ayrı bir severim ama ;)
      Geri dönüş filminde gişesi olsun isteyenlerdenim ;)

      Bugün akşam gidiyorum bende Ekşi Elmalara, haftaya da Feridun ahahaaa a:))
      Aynı filmleri izleyeceğiz ne güzel ;)

      Sil
  14. Mudanya'da çekilmiş Şebnem'cim
    Araştırdım senin için :-)))))))

    Dram istemiyom bennn
    Köy yanar deli bakar filmleri istiyomm
    Gönlüm dar n'aapimmm

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay diyorum ben bu evleri bir yerden tanıyorum, demek ki göz aşinalığı... Teşekkür ederim Kadriyem vallahi çok merak etmiştim. Hele bir sahnede sarı bir ev vardı, o kadar aşinaydı ki.. Şimdi sen diyince evin nerede olduğunu hatırladım bak...

      Ben ağlayınca rahatlayanlardanım ama bu filmde çok ağlamadım, iki damla hemen toparlandım :))

      Öperim canım benim

      Sil
  15. Ben bu şiiri çok severim :))) Nejat İşleri ben de çok beğeniyorum. Bu filmi de merak ediyordum. Ama Nejoyu o halde görmeyi kalbim kaldırabilecek mi acaba :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de çok severim, bayılırım hemde...
      Ay yakışıklımı sorma yaaa... Kilo versin bir an önce bence :))

      Sil
  16. Nejat İşler7i bende severim. Filmi duyduğumda sendeki çekinceler vardı bende de. Sanırım tv'de gösterildiğinde seyrederim ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizde aynı soru işaretleri oluşmuş, ben merakımı giderdim ya rahatladım artık :)
      İnternete de düşer yakında zaten ;)

      Sil
  17. Bu ara herkesten bu filmi duyuyorum.İyi ki siz de paylaşmışsınız çünkü film eleştirileriniz hoşuma gidiyor.Keyifle kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür ediyorum Gamze :)
      Yorumlarımı sevmene ne mutlu oldum anlatamam :))))

      Sil
  18. Film aslında dikkat çekmek için abarttıkları bir aşk hikayesinden ziyade bir aile dramı. Sadece öğretmen-öğrenci aşkı olsa saçma olurdu zaten. Son derece karşıyım. Gençler aşık olur, çok normal. Öğretmenin asla atlamaması lazım. Ama işte burada hikaye farklı Allah'tan:) İpucu vermeyeyim daha fazla:) Dediğin her şeye katılıyorum Şebnemcim. Nejat İşler'in yaşlanmış olması beni de üzdü. Bir de çok düz oynamış, yakıştıramadım. Arada kopukluklar ve saçma sahneler de vardı dediğin gibi. Bir salon dolusu gençle seyrettim ve bu noktalarda fazlaca gülüp dalga geçtiler. O esnada bende konsantrasyon falan kalmadı tabii:)

    YanıtlaSil
  19. İpucu vermeden yazmaya çalışacağım diye göbeğim çatladı benimde. O aşk üzerine yapılacak çok yorumlar vardı aslında :)))
    Gençler eminim farklı esprilerle filmi oldukça farklılaştırmışlardır, onların bakışları farklı :)) Bizim gibi yeşilçamımsı deyip geçemiyorlar...

    Filmle ilgili aynı şeyleri düşünmüşüz demekki :)) Öperim seni ♥

    YanıtlaSil
  20. Senin film anlatımlarını seviyorum Şebo. Eeee zaman herkese acımasız ne yaparsın. Ama insan idollerin yaşlanmasını istemiyor bea:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İdoller evet yaşlanmamalı Kadriye. Dayanamıyorum, üzülüyorum...
      Zalimsin zaman :)))

      Sil
  21. Şiir çook güzel. Filmi şiir için mi çekmişler diyesim geldi.
    Kasabayı merak edince kendi yazıma dönüp baktım. Bursa, Mudanya'da çekimler yapılmış. Ama zaten yorumlarda yazılmış. İkinci baskı olsun benimki :)
    Zerrin Tekindor'un oyunculuğunu bende çok çok seviyorum. Kendisi iyi ki var dediğim oyunculardan.
    İkimizin Yerine'yi bir gün elbet izleyeceğim. Kötü yorumlara, puanlara aldanmaya niyetim yok! Yorum için teşekkür ediyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir enfes, hele benim için daha da enfes... Yaşanmışlığı var sonuçta :)
      İkinci tekrardan zarar gelmez, beynime iyice yerleşir :))
      Tekindor efsane evet... Gözleriyle konuşmasını seviyorum o kadının..
      Ben teşekkür ederim asıl güzel yorumun için ♥

      Sil
  22. Benim sinemada film izlemek gibi bir eylemden haberim bile yok. NAsıl yapılır bilmiyorum. Serenay ı ben hiç sevmezdim ama bu aralar sempati duymaya başladım. Nejat offf. Adama sevmek fena yakışıyor yaw.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bebeler büyüyor, sen de gitmeye başlarsın yakında sinemaya...
      Nejat asi aşkların adamı :)) Seviyoruz beyaaaa :)))

      Sil
  23. Aktörlüğünü ben de beğenirim ama çoğu insan onu sert bir karakter olarak görür, gerçekten öyle midir bilinmez...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle midir bilmek zor ama oyunculuğu sanki kendi gibi.... Bana öyle geliyor en azından :)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)