10 Kasım 2017

Atama saygılarımla ♥


Hatırlar mısınız diye sormayacağım herkesin hatırlayacağından çok eminim...

"Saat dokuzu beş geçe,
Atam Dolmabahçede
Gözlerini kapamış,
Bütün dünya ağlamış

Doktor doktor kalksana
Lambaları yaksana
Atam elden gidiyor
Çaresine baksana

Uzun uzun kavaklar,
Dökülüyor yapraklar
Ben Atama doymadım
Doysun kara topraklar "

Her 10 Kasım'da okulun bahçesinde en temiz halimiz ve siyah önlüklerimizle sıraya girer, kürsüye çıkan arkadaşımızla birlikte bizde söylerdik bu şiiri.... Gönülden, özlemle, vefayla....
Elimizde kırmızı karanfil...
Öyle çiçekçiler boy boy dizi dizi değildi üstelik o zamanlar...
Ama bulurduk bir şekilde...
Kırmızı karanfil olmadı, mutlaka bir çiçekle...
Komşu teyzelerin bahçeleri o gün ardına kadar açık olurdu, istisnasız...

Rahat uyu Atam derdik, biz varız... Çocukların var, koskoca bir millet var ardında emanetlerine sahip çıkan...

Hala buna inanıyorum... Endişelendiğim zamanlar çokça olsa da ben Atama borçluyum...
Benim çocuğum borçlu.... Sen borçlusun... Bu vatan borçlu...
Biz koskoca bir milletiz Atamın emanetlerine sahip çıkan ve çıkmaya devam edecek olan...

Biz senin çocukların, senin izindeyiz Atam...



En sevdiği şarkılardan "Fikrimin İnce Gülü"




18 yorum:

  1. Ne güzel yazmışsın Sebo'cuğum, eline sağlık, o şiiri hepimiz ezberlemiştik ilkokuldayken o zaman bu kadar kıymetini bilemezdik şimdi unutturmaya, karalamaya çalıştıkça ters tepiyor daha bir sarıldık ilkelerine, hedeflerine, sözlerine. Güneş balçıkla sıvanmaz ne yapsalar karalayamazlar.
    Ruhu şad olsun.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle müjdecim. Ne derlerse desinler bizim sevgimiz, minnetimiz, özlemimiz gün be gün büyüyor...

      Sil
  2. daha 5 yaşında ezberlemişim ben bu şiiri
    doktor olan Adnan dayıma söylermişim
    o benim üzerime doğru yatarmış mahsuscuktan bunu söyleyeyim diye
    doktor doktor kalksana......
    Atam senin kıymetini bilemeyenler bizi çok üzdü
    ruhun şad olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işıklar içinde uyusun, hala onun ışığı aydınlatıyor bizi...

      Sil
  3. O zamanlarda ezbere okurduk . Ben çok sonraları içini doldurdum. O zamanlarda da daha anlaşılır anlatılamaz mıydı acaba? Kendimi bildikçe daha çok sevdim, anladım minnet duydum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocuk aklıyla dolduramıyorsun içini.. Ben de sonradan dolduranlardanım.. Ama o siren sesi hep içimi dağlamıştır... Hep...

      Sil
  4. Ata, bugün bu şiiri okudu okulun anma töreninde. "Çok bağıracağım, Atatürk Anıtkabir'den duyar belki." dedi. Mahvoldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar sağduyulu bir çocuk yetiştiriyorsun Burcucum... Bayılıyorum Atacığıma...

      Sil
  5. Hiç kandırılmadan, doğduk doğalı seviyor olmamız, yolundan bir an bile dönmememiz ne hoş di mi.... Saygıyla, sevgiyle anıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle... Gerçekleri kimse kandıramaz Ececim ♥

      Sil
  6. Saygıyla sevgiyle sonsuz minnetle anıyoruz...

    YanıtlaSil
  7. Bu şiir beni çocukluğuma götürdü.Hepimiz ezbere bilirdik :) Geçmişe götürdün ya beni...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk öğrendiğimiz şiirlerdendi galiba Yurdagül ♥

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)