14 Kasım 2017

Gemi turu 1. bölüm / Patmos Adası

Ağustos ayında çıktığımız geziyi nihayet anlatmaya başlayabilirim 👏👏
Aslında sıcağı sıcağına geziyi yazmak çok daha güzel olabilirdi ancak yaz aylarının yoğunluğu, daha sonra fotoğrafları düzenleme faslı vs derken taaa bugüne kadar geldik. Şimdi yavaş yavaş fotoğrafları tasnif etmeye, düzenlemeye başlamışken hadi Şebo yaz artık dedim :)

Bu gemi seyahatini size ada ada anlatmaya çalışacağım. En son olarak da gemi hayatı ve gemi yolculuğu ile ilgili ufak tefek notlarla birlikte adalarla ilgili hissettiklerimi yazıp konuyu kapatacağım inşallah...

Hazırsanız başlıyorum sizi gezdirmeye ♥
Bol fotolu, uzun bir yazı dizisi olacak, sıkılmayın tamam mı :))

05 Ağustos günü Kuşadası'ndan Celestyal Olympia gemisi ile hareket ettiğimizi hatta ve hatta anneciğimin aceleciliği sebebi ile ilk sırada olduğumuzu da instagramdan duyurmuştum cümle aleme :)))

Ne acelemiz vardı ki diye söylensem de tatlı tatlı, gemi seyahatinin bir çok kısmında ilk olmak işe yarıyor... Kesin bilgi :)

Gemiye ne kadar erken bindiğimizi düşünün ki odamıza yerleştikten sonra kahvaltıya yetişiyoruz, yaşasın :)))  Biz ehli keyif kahvaltımızı bitirirken gemi düdüğünün sesi geliyor, yol almaya başlıyoruz....

İlk durağımız Patmos olacak...

Bu arada bizim bu seyahatimize ev sahipliği yapan Celestyal Olympia gemisi tek bir limandan dolarak kalkıp tekrar aynı limanda yolcularını boşaltan bir gemi değil.. Her limanda bir sirkülasyon var ve gemi bir sezon boyunca sürekli hareket halinde...

Saat 16:15 te Patmos adasına varacağız... Bu sebeple ilk gün heyecanıyla geminin keyfini sürmeye başlıyoruz...

Oytun havuz havuz diye tutturmasına rağmen, havuza parmağını dahi sokmadı... Havuzu oldukça küçük bulduğundan olabilir sanırım... Tüketebildiği kadar içecek ve aburcubur tüketmek derdindeydi ki baktım mide fesatı geçirme ihtimali yüksek hemen sınırlamaları koymak zorunda kaldık :) Tüm sınırlamalara rağmen gemiden hiç ayrılmasam da olur ruh halindeydi...

Bazı adalara gemi yanaşamadığı için botlarla ulaşım sağlanıyordu ve bunun için sıra almamız gerekliydi. İşte burada ilk sıraları kapmak çok önemli; çünkü sınırlı saatlerle kısıtlı olduğumuz için zaman çok önemli... Patmos adasına gitmek için ilk sıralarda alıyoruz bot sıramızı.. Yine yaşasın 👏👏👏

Kara gözüktü ♥
Patmos adasına yaklaşıyoruz....

Biletlerimizle botlarımıza biniyoruz ve kısa bir süreliğine gemimize hoşçakal diyoruz...

Saat 21:00 de son bot gemiye doğru hareket edecek... Adayı gezmek için yaklaşık 5 saate yakın bir süremiz var...

Bu arada uğrayacağımız limanları gezmek için ayrıca tur düzenleniyor ve ekstra bir ücrete tabi. Biz o turların hiç birine katılmadık. Son yazımda nedenlerini ve detaylı açıklamalarını yapacağım uzun uzun ;)

Ve Patmos limanındayız ♥

Biz şu an adanın Scala kısmındayız ve burada aheste aheste gezmeye karar veriyoruz hep birlikte. Patmos zaten küçük bir balıkçı köyü gibi... Doğası ve mimarisiyle ama en başta sakinliğiyle tercih edilen tatil beldelerinden biri... Buraya gezmek için belki değil ama kısa süreli sakin bir tatil yapmak isteyenler hiç çekinmeden gelebilirler...

Sokaklarda sağımıza solumuza bakına bakına azıcık gezelim... Adanın sakinliğini bozmayalım :)

Bizim gezilerimizde en büyük zaman kaybımız sanırım fotoğraf çekmek için ayırdığımız süre :) Seviyoruz birbirimizin fotoğrafını çekmeyi...
Düşünün şimdi güzel bir yer bulduk...Hepimiz tek tek ya da ikili üçlü çekilip bir de çiçek böceğe takılınca ben al gitti 10 dakika...

Formülü bulduk ama.. Ben ya da kardeşim fotoğraf makinasını tutup haydi dediğimizde sırayla tek tek geçiyoruz aynı mahale... Koşar adımlarla ahahahaaa :))) Sonra fotoğrafı çekeni de çektik mi tamamdır...  Bu arada nasıl komik bir hal aldığımızı bize bakanların gülümsemelerinden anlayabiliyoruz tabi ki :)))

İlk önce sahil kenarında geziyoruz deniz boyunca...
Gezeceğimiz adalarda sadece bu noktada denize girebiliriz aslında... Diğerlerinde denize girmemiz zamandan dolayı çok mümkün değil. Ama biz bu ayrıntıyı atlamışız tabi ki ilk gün acemiliğinden :)

Olsun ayaklarımızı sokarız biz de :))

Bu arada hemen dip not olarak ekleyeyim... Bütün gezimiz boyunca fotoğraf çekerken hiç zorlanmadık... Türkiye'de çıktığım gezilerde bir yerin fotoğrafını çekerken dakikalarca beklediğim olur. Ama burada nereyi çekmeye çalışırsam çalışayım sanki DDUUURUUUNNN diye bağırmışım gibi insanlar bekleyip fotoğraf çekiminin bitmesini bekliyor sabırla... İstisnasız hem de... Bazen yoldan geçen bir arabanın bile beklediğine şahit olup şaşırmışlığım var bu gezide ♥

Araba demişken ada araçlarının şirinliğine bakar mısınız lütfen :)

Şimdi ara sokaklara dalıyoruz artık...
Biraz adada yaşamayı hayal edeceğiz...

Ve ilk daldığımız sokakta dikenli incir cennetine düşüyoruz :))
Sadece bakıp, poz verdiğimizi sanmayın sakın... Lüpletirken fotoğraf çekmek aklımıza gelmemiş :)
Dikenlerini ne yaptınız demeyin annecim sağolsun çok marifetlidir bu konuda... Civcivlerini itina ile besledi ♥

Bir kedi gördüm sanki ♥

Evlerin hepsi birbirinden güzel ve istisnasız her ev deniz manzaralı ♥
Ada halkı çok şanslı...

Sokakların güzelliğine bakar mısınız....
Çizilmiş gibi sanki ve çok temiz...

Huzur ve aşk koydum bu yolun adını ♥

Her köşebaşı ayrı bir mest konusu...

Ve tekrar aşağı iniyoruz...

Üzerinize üzerinize gelen çok büyük bir kalabalık yok gördüğünüz gibi...

Kediler bile çok huzurlu bu adada :)

Dükkanların her biri ayrı güzellikte...
Ve de geneline bakarsak birbirinden iç açıcı objelerle süslü...

Olmazsa olmazım baykuşlarımla birlikte daha güzeller tabi ki :)))
Kitapçının şekerliğini fark ettiniz mi bu arada ♥

Ve uçan kızlarımla birlikte gemiye uçma vakti artık :)
Yarın başka bir adada gözümüzü açacağız...
İyi dinlenmek lazım ♥

Enerjiniz bol olsun 👍

1. Çok güzel mekanlar tam benlik :) fotoğraf çekmeyi ve çekilmeyi bende çok seviyorum ama hakikaten çok vakit alıyor, kitapçıya bayıldım :) devamını merakla bekliyorum.

1. Evet tam senlik Derya. O el işi cicilerin arasından sen ne güzel ilhamlar alırsın kimbilir :)
      Kitapçıyı ben de çok sevdim. Keşke içini de çekseymişim, ama atlamışım işte.
      Gelecek devamı inşallah ♥

2. Ne güzel yerlere gitmişsiniz canım.Fotogtaflar harika çıkmış.Böyle büyük bir gemiyle seyahat etmek çok istediklerim arasında :)
    Devamını bekliyorum.
    Sevgiler 😍

1. Çok teşekkür ediyorum :)
      Kuşadasında kalmıştık bir ara biz, o zaman acaba böyle bir gemiyle seyahat edebilirmiyiz diye hep düşünürdük maaile... İnşallah sen de çok istediğine kavuşursun ♥

3. İçim açıldı fotoğraflara bakarken.
    Oytun'un keyfi kalp ben bu arada:))))

1. Oytun tam bir keyif adamı Sezer :))) Hastayım bu huyuna :))
      Öpüyorum seni ♥

4. Şebo bir kez daha söylüyorum. Yani seninle iş arkadaşı, ya da komşu olmayı çok isterdim. Nasıl güzel bir enerjin var, insanı nasıl güzel motive ediyorsun bir bilsen.
    Senin gezi yazılarını okumak da ayrı bir keyif.

1. Gel Nilhanım seninle komşu da olalım, iş arkadaşı da, hepsini olalım :)))) Enerji yüklemesi yaparız birbirimize bol bol ♥
      Öpüyorum kuşum seni :)

5. Ya yarını sabırsızlıkla bekliyorum. Yalnız bu gezi dizisi sonunda bir maliyet vize vs zorunlu işler bilgilendirmesi iyi olurdu kendi adıma :)))

1. Yarının fotoları hazır da yazısını inşallah hazırlayacağım... Ümit ediyorum yani.. Dua et yarın çok müşteri gelmesin ;)

2. Dün yazmayı unutmuşum, adaları anlatmayı bitirince seyahat öncesi ve sonrası detayları yazacağım, aklımda ;)

6. Ayrıca nilhanla komşu olursanız bir daire de bana ayırınız pleaseee...

1. Ni demek efenim dairelerin hepsi sizin olsun :)))

7. Bu huzurlu yerlere baktıkça kendi halimize üzülüyorum.

Nihayet anlatmaya başladığına sevindim :) Fotoğraf düzenle ve yaz kısmı çok zor oluyor ama bitince dönüp dönüp bakması çok keyifli :)

1. Hem de nasıl Handan... El birliğiyle ülkemizin taşını taoprağını kavgalarımızla eritiyoruz :/

Fotoğraf ve yazı kısmı evet uzun sürüyor azcık. Hele bir de bir sürü fotoğraf arasından fotoğraf seçmek çok zorluyor insanı. Ama yazmadığımda da unutuyorum bir çok ayrıntıyı.... Geriye dönüp bakması çok keyifli evet :)

8. Çok güzel başladı geziniz ;)
    Yeni limanlar ve fotoğraflar hoş gelsin. :)

1. Çok teşekkür ediyorum :) Bol koşturmacalı ve keyifli bir geziydi.. Anlattıkça size de keyif verebilirim inşallah ♥

9. ,Off çok güzel fotoğraflar bunlar, sizinle ayrı güzel tabii ki...
    Komşu olalım mı o ada da?

1. Bu ada aşklarımız ne olacak bilmem :)) Bence biz blogger adası yapalım bir tane, hepimiz komşu olalım ♥

10. Eşimle hep bir gemi seyahati hayal ediyoruz da biraz tırsıyorum ben:)Merakla okuyacağım tecrübelerini.Böyle kızkıza yanınızda genç delikanlıyla güzel bir tatil olmuş belli,sevgler.

1. Tırsacak hiç bir şey yok Mehtap, inan çok güzel gemi seyahati...
      Umarım sizde bir fırsat bulup gidebilirsiniz ♥

11. Ne güzel fotoğraflar. Yaz bitmesine rağmen tatildeymişim gibi hissettim. Canım yazılarının sonunda hangi turla gittin, ne kadar ödedin, memnun kaldın mı gibi soruların cevabını verirsen sevinirim. Yazın Yunanistan'a gitme ihtimalimiz var, bana fikir vermiş olursun.

1. Yaza gezi notlarıyla dönmek benim için de çok iyi oldu :)
      Hepsini yazının sonunda ayrı bir bölüm olarak yazacağım. Faydası olur inşallah ;)

12. Hiççç ama hicccc sklmadim kiiii cok güzel resimler bayildim :) sizleri söylemiyorum bile bak. :) Devamini bekliyorum canimmm :)

13. Ay haaaarika bir gezi olmus bu canimcim, ne iyi yapmissiniz!:) Cooook öptüm seni!

1. Ben de öperim seni güzel kadın ♥
      Ben bir süre daha buraya dönemeyeceğini düşünüyordum yoğunluktan, sevindirdin beni :)

14. Kedili ve Oytunun sana baktığı fotoğraflar favorim..ve mavi ne kadar da güzel bir renk!!!!..

1. Maviye bir kez daha bu gezimde aşık oldum desem yalan olmaz...
      Oytun'un bana baktığı fotoğrafı ben de çok seviyorum ♥

15. Harika bir gezi olmuş..
    Delikanlının pozları ise 'number one!':)) Maşallah..
    Gemiyle günübirlik turlarımız çok oldu ama hiç seyahat etmedik..
    Gezinin sonunda izlenimlerini de merak ediyorum.

1. Oytun her gün pozlarıyla kendini aşıyor sorma Esin :)) (Esin diyebilirim herhalde değil mi;) )
      Adaların tamamını bitirdikten sonra gemi yolculuğuyla ilgili düşüncelerimi ve ayrıntıları aktaracağım. İnşallah faydası olur :)

16. ay biliyom çeşmeden kalkıyo de miiii. ben de rodos santorini mikonosa gitmiştim. patmos da aklımda olsuuun :)

1. Yok biz Kuşadasından hareket ettik deep. Ama çeşmedende kalkanlar var sanırım. Tam emin değilim ama ;)

2. hımmm sizinki o zaman olympia gemisi di mi, veya crystal. benim gittiğim nefeli. o çeşmeden kalkıyor :) demek ki diğerleri adadan kalıyor. ben de gidicem işallah bütün adalaraaa :)

3. Olympia evet :))
      Gidelim tüm adalara inşallah deep ♥

17. Selam Şebnem
    Rahat insanların ülkesi Yunanistan ve adalar....ye, iç, yat....Siesta saat 14.00 de başlıyordu.Herkes eve koşma derdinde olduğu için trafik tıkanıyordu.. Bizde var toplum olarak bir anormallik...koş babam koş :))Ne güzel en çok istediğim geziyi yazmışsın.Emeğine sağlık... fotoğraflar her zaman ki gibi harika, lüzumsuz tatlıyı pek merak ettim..kaç adalık bir turdu bu katıldığınız acaba?

1. Selam Sertaçcım ♥

Yunanistan evet rahat insanların ülkesi :) Midillide yaşadık biz onu bu sene... Arı gibi sanki kovanlarını terkediyorlardı. Üzerimize üzerimize hücum ettiklerini düşündüm bir an :))

5 adalık bir turdu bizim katıldığımız; Patmos, Heraklion, Santorini, Atina, Mikonos... Hepsini anlatacağım inşallah.
      Öpüyorum seni ♥

18. Çok beğendim ben burayı..Bu arada biz de fotoğraf çekilmeyi seven bir aileyiz :)

1. Sakin bir adaydı Gamze... Tam dinlenmelik tatil yeri ;)

19. Harika bir gezi olmuşa benziyor. O fotoğraf çekme konuları galiba herkeste sıkıntı. Hele annemle babamla var ya yandın :)) Annem her yerde çekinmek ister babam çekilen hiç bir fotoğrafı beğenmez :)) Olsun canları sağ olsun.
    O inciri orada nasıl ayıkladıysa annen bravo doğrusu. Annelik işte. Keyifle okudum yazdıklarını Şebnemciğim ve fotoğraflar çok güzel.

1. Ahahahaaaa :))) Tam şenlik annen ve babanla seyahat desene :)) Sağlıklı ve mutlu olsunlar da biz her nazlarını çekeriz onların ♥

Annem bu konuda cin fikirlidir :) Bir yerinden yardı sonrası geldi :))
      Beğenmene çok sevindim öce annem ♥ Öpüyorum seni ♥

20. Sarı Oğlan nefret eder foto çekilmeyi Ben çok severim Düşün halimizi :))) Tüm mekanlar gidilesi ve çok güzel resimler :))

1. O da bol bol senin fotoğrafını çeksin o zaman :))
      Teşekkür ediyorum canım, öpüyorum seni :)

21. egenin her iki yakası da birbirinden güzel. Son iki yaz Celestyal Nefeli ile bende adalara gitmiştim.. Muhteşem keyif almıştım

1. Hoşgeldin Müge :)
      Şahaneymiş... Bir ara yazdıysan şayet o yazılara bir bakayım ben de ;)

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)