21 Kasım 2017

Gemi turu 3. bölüm / Santorini

Bugün masal gibi bir adaya gidiyoruz... Çok heyecanlıyım...
Fotoğraflarını ilk gördüğüm andan beri vurulduğum bir ada...
Saat 16:30 da adaya çıkacağız ve yine bot sırası almak lazım...
Geçen seferden deneyimliyiz ya bu sebeple Oytun görevlendirildi konuyla ilgili...
Bu adaya ilklerde inmek çok önemli... Adada gezecek çok yer var ve bizim 5 saatimiz var...

Sürpriiizzzzzzz :)))
Oytun beklerken muhtemelen ya daldı, ya uyukladı, ya da salaklandı... Bu konuyla ilgili üzerinden aylar geçmesine rağmen hala fikrimiz yok çünkü...
Bot sırası 9 😢😢😢
Gitti yarım saat....
3 kadının şerrinden nasibini alan Oytun bu gezide ne dersek ikiletmeyecek :))) Hatta ve hatta ben hallederim, ben taşırım, ben yaparım siz yorulmayın modunda olacak :)
Suçluluk duygusu zor azizim :))))

Adaya çıkmak için sabırsızlıkla bekliyoruz :)
Bu arada size ada hakkında kısa bir bilgi vereyim; Santorini adası Ege Denizinde bulunan Kiklad takım adaları içinde yer alan volkanik adalardan biri. Miladdan önceki yıllarda Minos Patlaması ya da Thera Patlaması adıyla bilinen büyük bir volkanik patlama sonucu adanın büyük bir kısmı sular altında kalmış ve şimdiki hilal şeklindeki görüntüsü su üzerinde kalmış...

Hatta ve hatta o dönemde o kadar büyük bir tsunami olmuş ki Minos patlamasının küllerinin İzmir'deki bazı arkeolojik kazılarda görüldüğü söyleniyor....

Bir yandan adayı seyrederken hiç olmazsa bottan erken inme planını yapmaktayız...
Zaman kaybımızı teleferikte sıra bekleyerek çoğaltmamamız lazım...

Limandan adanın yerleşim merkezi Thira (Fira) ' ya çıkmak için iki yolumuz var... Biri teleferik, diğeri de eşekler :))
Eşekle çıkmak da ayrı bir güzellikte olabilir ama benim cüssemi düşünerek hayvanlara eziyet etmek istemiyoruz :)) Belli bir yerden sonra bindiğim eşeği aşırı yükten kaybetme ihtimalimiz çok yüksek ahahahaaaa :))))

Bu arada benim sonradan oluşan yükseklik korkum var :) Ve teleferikten deli korkuyorum :)) Yemin ediyorum ellerim titredi, ateş bastı binerken...
Sağolsun kardiş bu halimle oldukça dalga geçiyor teleferikte... Ben aşağılara bakmayı reddedip yan manzaralara odaklanırken bu fotoğrafları da sağolsun kardiş çekiyor :)

Mesafe kısa ama oldukça dik bir çıkış...
Yukarıdaki fotoğraftan ne demek istediğimi anlamışsınızdır herhalde :)

Benim manzaram da fena değil ama 😉

Şükür teleferikten iniyoruz 😃😃
Fira'dayız şimdi ama ilk önce Oia köyüne gitmek istiyoruz....
O yüzden hızlıca otobüs durağına gidiyoruz.

Şansımıza hemen kalkacak bir otobüs denk geliyor ve biniyoruz. 10-15 dakikada bir otobüs kalkıyormuş zaten. Kaçırırsanız panik yapmayın :)
Bu arada otobüs ne kadar derseniz kişi başı 1,80 €
Bu arada hemen gidecek olanlara da güzel bir kıyak yapayım, burada güzergahlar ve fiyat tarifeleri var. İnceleyebilirsiniz istediğiniz zaman 😉
Yolculuğumuz yaklaşık 25-30 dakika sürüyor...

Adada otobüsün haricinde araç da kiralayabiliyorsunuz. Fakat en yaygını ATV motorlar...
O daracık ve oldukça virajlı yollarda ne kadar güvenilir tabi ki düşünmek lazım...

Artık gün batımı efsaneleşmiş Oia köyündeyiz ♥

Her köşesi sanki özene bezene hazırlanmış...
Burası bir pansiyon mesela... Deniz manzarasız ama, içlerde yer alıyor çünkü...

Burası Oia köyünün merkezi...
Hemen arkamızdaki de köyün en büyük kilisesi...

Hemen kalabalığa karışıp Oia sokaklarına dalıyoruz...
Manzara her yerde muhteşem ♥

Santorininin diğer biz özelliği de kübik formlarda iç içe giren evleri...
Ahşap detaya çok da fazla rastlamıyoruz...
Beyaz ve mavinin sonsuz uyumu da diyebiliriz...

İç içe olan evler birbirini rahatsız etmeyecek şekilde konumlandırılmış ve istisnasız deniz manzaralı olması da ayrı bir güzellik tabi ki...

Daracık sokaklarda tek sıra yürüyoruz sürekli...
Çok kalabalık her yer.... Akın akın gün batımını izlemek üzere kaleye doğru gidiyor ahali..
Eeee tabi ki bizde...

Her fotoğrafta karşımıza çıkan o ünlü mavi kubbe ♥
Ahhh şimdi yeniden oralarda olmak vardı :))

Bakar mısınız güzelliğe....
Oldukça romantik ve keyifli bir ada Santorini...

Bu aralarda bir yerlerdeydi sanırım birbirimizi kaybettik biz yaşasın :))))
Oytun ve kardişe siz önden gidin dedik, annemle ben de arkada kalıp oyalanacaktık ama ufak bir yanlış anlamayla arap saçına döndü ortalık...

Al sana bir vakit kaybı daha :)))
Anacığımla ikimiz kardişi baya hoplatmışız ahahahaaaa :)
Suçluluk duygusu zor azizim, Oytun'a derken bizde gezinin bu bölümünden sonra pıstık kaldık o sebeple ahahahaaa :)))

Kaybolma aşamasında baya bir eğlenmişim ama gördüğünüz üzere ahahahaaaa :)))

Mesela bu kitapçı çok keyifliydi :)))

Biz buralarda oyalanırken onlar uzakta gördüğünüz yel değirmeni civarına yaklaşmışlar bile :)))
Şimdi anlatırken güzel güzel anlatıyorum da, o sıradaki panik feciydi :))

Henüz bizim kaybolduğumuzun farkına varmadıkları için onlar da keyiflilermiş aslında :)))

Burası Oia köyünde denize girilen noktalardan birisi...
O merdivenleri çıkmayı göze alamadığımızdan dolayı aşağı inmiyoruz...
Bir de zamanımızın azalması etkeni var tabi ki...

Fark ettiniz mi bilmiyorum ama Santorini oldukça çorak bir ada...
Volkanik yapısından dolayı kurak bir toprağı var...
Ancak gördüğünüz üzere mimari yapısını farklılaştırarak ve çok katlı binalara yenik düşmeden adayı turizm cenneti yapmışlar...
Bu Yunanlar turizm konusunda dehalar 😉

Artık çok az vaktimiz kaldı....

Gün batımını Oia köyünde izlemek isterdik aslında ama ufak bir hesap yapıyoruz...
Yarım saat otobüs, muhtemel bir teleferik kuyruğu...
Son dakikalarımızı Fira'da geçirmeye karar veriyoruz...
Dönüş güzergahına başlıyoruz anlayacağınız...

Bu arada gözüm bu tombik kızlara takılıyor ♥
Uzun uzun inceleyecek zamanım yok ne yazık ki...
Hızlıca fotoğrafını çekip yola devim ediyorum...

Hoşçakal Oia ♥
Kalbimin bir köşesini sende bıraktım, kim bilir belki bir gün yeniden almaya gelirim 😇😇

Yeniden otobüse binip Fira'ya dönüyoruz...
Fira sokaklarına çok dalamadık maalesef...
Hem gemiye binme saatimize az kaldı hem de gün batımını en azından sahilden izlemek istiyoruz...
Yukarı doğru çıkarken kısa pas geçiyoruz gördüğümüz sokaklara....
O sebeple Fira sokaklarında çok fotoğraf çekemiyorum...

Gün batımı burada bile bu kadar büyüleyici iken kimbilir Oia'da nasıldır diye hayıflanıyoruz kardişle....

Bu adanın bir dönem Türklere ait olduğunu biliyorsunuz değil mi?

Gün batımları sizin de ruhunuzu dinlendiriyor değil mi?
Tazelenmiş hissediyorum kendimi her defasında ben...

Ve teleferikteyiz artık...
Aşağı eski limana iniyoruz yeniden...
Teleferikten gün batımının sonunu izliyoruz...
Bu arada ben korkumu galiba unutuyorum, karşıya bakabildiğime göre :)

Bozcaada'dan sonra ikinci aşkım bu ada oldu galiba...

Vaktimizin yetmediğini hissettiğim tek ada galiba burası oldu gezimiz boyunca...
O kadar çok gezilecek yer vardı ki...
Santori'nin plajlarındaki siyah kumu çok ünlü mesela... Ve denizi tabiki...
Biz iki köyü bile tam anlamıyla gezememişken bölünmedik daha fazla...
Red beach (Kızıl Sahil)  var mesela gidilebilecek yerlerden... Kıpkırmızı kayalıkların altında, farklı bir atmosfer...
Volkanik patlamada yerin altında kalan kenti arkeolojik kazılarda bir kısmını çıkartmışlar. Akrotiri Müzesinde sergileniyormuş... Görülmesi gereken yerlerden birisi de buraydı mesela...

Bir de aklım balıklarda kaldı tabi ki :))
Küçük akvaryumlarda balıkların içine ayaklarınızı sokuyorsunuz, hani şu öpücük konduran balıklar :)
Ölü derileri temizliyorlar ya hani, duymuşsunuzdur mutlaka...
Fira sokaklarında bir çok yerde vardı bu dükkanlardan...
Vaktimiz olsaydı deneyimlemek isterdim aslında ;)

En az tam bir gün lazım bu adanın tadını çıkartmak için anlayacağınız...

Yine de bulunduğumuz vakit içerisinde adanın keyfini çıkarttığımızı düşünüyorum....
Yeniden botlara binip gemiye dönüyoruz...

Ve Santorini tepesine yerleştirdiği ay ile bize güle güle diyor sanki...
Yeniden görüşmek üzere diyorum tüm kalbimle ♥

Bir sonraki limana kadar gemimizdeyiz tekrar...
Devamı gelecek yine 😊

1. Harika bir ada. Ama yaşamak isteemzdim sanırım, çok yorucu bir yer :)

Ben Sakız'da dümdüz yolda biraz ileri gittim diye bizimkiler panik olmuşlardı. Hayır gidebileceğim ikinci bir seçenek de yok, belli o yoldayım ama yine de panik olmuşlar. Sizinkileri düşünemiyorum bile :)

1. Yaşamak istemezdim belki ama 1-2 hafta doyasıya tadını çıkartmak isterdim Handan ;) Ne keyifli olurdu beee ♥

Aslında panik olması gereken bizdik Handan, ama kardiş bizim yerimize yeterince olduğu için biz saldıık gitti... Tüm paralar kardeşimdeydi, biz kalırdık orada dımdızlak ama o çıldırdı işte bizim yerimize ahahahaaaa :)))

2. Gerçekten muhteşem biryermiş büyülü romantik ah o beyaz evler beni benden aldı, mimarisine hayran kaldım, dükkanları da ne kadar şirin sevimli ve ilgi çekici, yine benlik bir yer dedim :) Şebnemcim anlatımın o kadar keyifli ki güzel fotoğraflar eşliğinde harika oldu, gitmeli görmeli inşallah :)

1. Ahhh o dükkanları bir görseydin Derya... Fotoğrafını çekmemişim birçok yerin.. Birbirinden güzel ve değişik el yapımı eşyalar vardı... Hepsine ağzımın suyunu akıta akıta baktım... İnanılmaz güzeldi...

İnşallah arkadaşım ;)

3. Kesinlikle bir adada yaşamalıymışım ben. Ki daha hiç ada deneyimim olmamasına rağmen. Nasıl güzel bir yer. Beyaz ♥ Mavi = Huzur

1. Ada hayatının farklı bir büyüsü var Nilhan... Ben Bozcaadadan bu yana tam bir ada sevdalısıyım diebilirim... İnşallah bir gün adada sakin sakin yaşayacağım. Ümit ediyorum yani :)

4. Bu yağmurlu kış gününde kıskandım desem yeridir. Ama burası görülecekler listesine girdi bile

1. İçim gitti yazarken benim de arkadaşım... Giden ben olduğum halde düşün artık sen gerisini ;)

5. Çok güzel ve en ilginci tam tepede konumlanması yerleşimin.Biraz zahmetli bir hayat yaşayanlar için galiba. Keşke bizimde bu kadar çok turistimiz olsa,
    ne kalabalık yerler.

1. Zahmetlidir muhtemelen... Santorini bir de sürekli yokuş, merdiven... Bu da zorlayıcı bir etken bence... Ama olsunnnn çok güzel yine de ♥
      Turistimiz keşke olsa ama bizim de turistlere onlar gibi davranmamız lazım ilk önce ve doğal güzelliklerimizi bozmamamız tabiki :/

6. Ne kadar güzel bir adaymış, bu adı bir yerden duydum ama nereden diye düşünüyorum, bir romanda mı? Bir kısa hikayede mi? Sonra hatırlarım belki...hayat sizlere güzel kızlar oh sefanız olsun. :)))

1. Çok güzeldi evet Müjdecim... Bak bende nerede geçtiğini çok merak ettim... Hatırlarsan yazmayı unutma ;)
      Hep birlikte olsun inşallah sefamız ;)

7. Ada olupta yerleşimi tepelere yayılmış başka yer var mı acaba diye düşünürüm hep burayı görünce... Senin o kolyelerin başta olmak üzere bence Santorini'yi siz güzelleştirmişsiniz...<3

1. Sanırım yok Ece :) Bak ama bundan da para kazanıyorlar... Düşünsene adaya her gelen en az 2 defa o teleferiğe binmek zorunda.. Yanlış hatırlamıyorsam 4 euroydu... Hooopppp al sana dünyanın parası... Turizm kanalları oradan geliyor çünkü ;) Bu adamlar cinler cin :))

Hehheeeee :) Bak gevşedi gönül yaylarım ♥ Sağolasın arkadaşım ♥

8. iyi yolculuklar en merak ettiğim yer :)

9. Bayıldım, harika yerler :)

10. Bu gemide ah ben de olsaydım,açık denizlere yol alsaydım...valla aklıma bu şarkının sözleri geldi yazıyı okuyunca...

1. hahahaaaa :))
      Bak şimdi dilime dolanır bu şarkı benim bugün :))

11. Harika bir gün geçirmişsiniz çok da yorucu olmasına rağmen Dediğiniz gibi insan daha sakin bir şeklde uzun zamana yayarak gezmeli oraları.

1. Kesinlikle daha güzel olurdu İlhan Bey :)
      Sevgiler...

12. Mimariye bayıldım ya, rüya kenti gibi... çok güzel :)))

1. Tam rüya hem deeee... O balkonlarda keyif yapmak nasıl güzel olur di mi ;)

13. Ne kadar da güzel, tepenin üstüne kurulmuş mimari bile olağan üstü. Hele pansiyona bayıldım. Ayyy, bunlar bizim Bodrum evlerinden esinlenmiş olmasınlar:)

1. Ahahahaaaa :)) Bir araştırmak lazım şu evler konusunu ;)

14. Benimde hep gitmek istediğim yer :D Gitmiş kadar oldum sayenizde :)

1. Seni azıcık gezdirebildiysem ne mutlu bana ♥

15. Santorini....Bayıldım,bayıldım, gerçekten harika bir yermiş.
    Doğayı bozmadan Turistik bir yer mümkün olduğu gerçeği örnek bir yer,
    Ders alsa bizdekilerde azıcık dahae güzel olur memleket.
    Emeğeine-ayaklarına sağlık bacım kışa girerken çok iyi geldi.
    Tekrarı olsun-sefaların bol olsun.
    Kardeşin paniğini düşününce içim biir hoş oldu,dikkatli olmak lazım Allah korusun ne me lazım arkadaş,
    Sevgi ile hoşçakal.
    Öpüldünüz ..Bu arada fotoğraflar da yine güzlliğin üstünde.Esmer güzeli olmuş benim arkadaşım canım...

1. Adalarda en çok dikkatimi çeken doğayı korumalarıydı Merih. Doğanın içine adapte olmuşlar, çok da güzel olmuş ♥

İnşallah canım benim, hep birlikte bol bol gezelim gelecek yaza ;)

Kardiş feciydi canım, kıyamam çok korkmuş :))

Hahhaaaa :) Teşekkür ederim canım benim, o senin güzelliğin ♥

16. Yarın son sınavım var o yüzden uğrayamadım ne zamandır,az bir nefesleneyim diye sana geldim , ooo tam nefes oldu. En çok gitmek istediğim yerlerden biri Santorini ve evet eskiden bizim olup İngiliz oyunlarıyla Yunan’a geçen bir ada, kısmet. Orada bir hafta geçirmek lazım Şebo haklısın. Belki bir gün gideriz hep birlikte 😍. Şimdi gidip biraz daha ders çalışayım , geleceğim sonra uzun uzun oturmaya 😘😘😘

1. Sınav öncesi bir gevşeme verebildiysem ne mutlu bana :) Santorini tam bir cennet Sevda, keşke gidebilsek hakikaten :)
      Çalış kuzum sen, bak sonra nasıl günler yapacağız bol neşeli, kahkahalı... Bol bol senin sekreteri yoracağız :)
      Öptüm canım seni ♥

17. iyi ki bizde kalmamış ada.... mahvederdik kesin...
    teleferik gerçekten çok dikmiş ve gün batımı da müthiş...

1. Aynı şeyi ben de düşündüm. Ada bizde kalsaydı hali nice olurdu diye :/
      Sevgiler ♥

18. Teleferikten ilk indiğin fotoğrafta bile hala yükseklik korkusu geçmemiş gibi :) Benim ev 15.katta :) Gelsen aşağı bakamazsın demek ki :)

1. Hala demirlerde elim :)) Şimdi sen söyleyince fark ettim :))
      15. kat ve aşağı bakmak ahahahaaa :))) Senin evinin en güzel yeri duvar dibi bence :)

19. Santorini Yunanistan'da en merak ettiğim yerlerden biri. Fotoğraflardan ne kadar güzel olduğu anlaşılıyor. İyi ki gitmişsiniz bu geziye :-)

1. İyi ki diyorum ben de Şule... Tekrar gitmek isteyeceğim yerlerden birisi ♥

20. Manzara harika :) Çok güzel bir yermiş gerçekten görmeye değer... Ellerinize sağlık ne güzel paylaşım olmuş, huzur dolu :)

1. Bakmaya doyamıyorsun Özgül... Beyaz ve mavinin huzuru bu adada şahane ♥
      Teşekkürler güzel yorumun için

21. Ay bayildim inan tatile gidesim geldi resimlere bakarken. Hele burda sicaklik eksilere düsmüsken 😄😄😄

1. Burda da sıfırlara dayandık, yakındır eksileri görmemiz :( Brrrrr diye diye sarı sıcak günler yazmak ayrı bir ironi oluyor yalnız :))

22. Havalar soğuduğunda baktığım da iyi oldu. Daha da yazın gelmesine çok var. Harika bir gezi yapmışsınız.. Tombik kızlar da benim de gözüm kaldı gerçekten.. Şahane fotoğraflar, hele ki teleferik manzarası muhteşem. ❤️❤️

1. Yaz sıcaklarını anımsatabildiysem sana ne mutlu bana :)
      Ahhh o tombik kızlar ♥ Hala aklım onlarda :)
      Öptüm seni Ezgicim :)

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)