29 Aralık 2017

Kültür Sanat Mevsimi - 2017 / #11


Onca madde içerisinde sadece 11 tane yapabilmişim... Hoş hepsini bitirme gibi bir imkanım yoktu ama biraz daha yapabilseydim iyiydi...  Buna da şükür ♥

Sonbahar temalı iki film geliyor şimdi size 😉



KASIMDA AŞK BAŞKADIR (2001)

Bu filmi her izlediğimde salya sümük ağlamak zorunda mıyım bilmiyorum ama ağlıyorum işte... Hayır anlamadığım nokta şu; ilkinde evet konusunu bilmediğim ve olamaz böyle bir kader deme noktasında kendimi bırakmış olabilirim ama diğerlerinde demezler mi e be kadın biliyorsun sonunu işte neden dozajı artan hönkürmeler sarıyor evin her yanını :) Oluyor işte...

Biz kadınlar dramatik aşkları severiz. Hayatta çok fazla mümkün olmayan olağanüstü aşkları mutlu maymunlar gibi izler sonunu da mutlu mutlu bitirmek isteriz ama o zaman film olmuyor işte... Çarpıcılığını kaybediyor :)))

Konuyu çok fazla anlatmaya gerek yok sanırım, çoğunluğun bu filmi izlediğini düşünüyorum... Şayet izlemediyseniz de ilk fırsatta izleyin diyorum... Boğulun romantizmin kollarında... Sonra da hönkürüp gözlerinizi güzelleştirin anacım :))

Sara (Charlize Theron) ve Nelson (Keanu Reeves) aslında birbirine oldukça zıt karakterlerle aşkın büyüsünde birleştiren iki karakter olarak çıkıyor karşımıza bu filmde... İlişkinin 1 aylık deneme sürümünde birbirlerine körkütük aşık olmayı başarırlar... Ve sonra çok da dramatize etmeden sizi kalbinizde bir sızıyla alt üst ederler...

Filmin müzikleri zaten şahane... Tam da yerli yerinde kullanılınca yemede yanında yat cinsinden...

Filmin yan karakterleri de şahane mesela bu filmde... Sara'nın komşuları olan çifti çok seviyorum ben bu filmde... Renkli karakterler ♥

Sonuç olarak zaten SEVDİĞİİİM bir filmi tekrar izleyip buraya da SEEEVVVDDDİİİİMMMM kategorisine sokmanın mutluluğundayım efenim... Sıcak çikolata ile serotonin hormonunun bünyede fazlalaşmasıyla daha iyi gider bu film... Aklınızda bulunsun 😉




Bİ KÜÇÜK EYLÜL MESELESİ (2014)

Bu filmi izlemeyeni bir zamanlar dövüyorlardı... Dayağımı bol bol yedim ve nihayet bu sene bahane ile izledim efenim 😊

Asıl kızımız Eylül (Farah Zeynep Abdullah) iş için gittiği Bozcaada'da Tekin (Engin Akyürek) ile tanışır... Zengin ve sosyal kızımızın aksine Tek içine kapanık ve asosyaldir... Ama inanılmaz karikatürler çizmektedir. Eline maharetlilerden yani... Yolları bir şekilde kesişir ve tattaaaaammmm aşık olurlar... En ormantiğinden adada şahane görseller ve fikirler sunarlar bize... Ama aşk durduğu yerde durmuyor tabi.. Kız Tek'i bir anda terk eder ve gider...  Mutluluktan korkmuştur... Ama başka şeyler de olacaktır tabi filmde... Bu filmi de izlemeyen yoktur gerçi ama izlemeyenlere saygısızlık etmeyelim yine de...

Filmde en sevdiğim şey tabiki Bozcaada... Bu kadar mı güzel gözükür filmin her karesinde... Bildiğim, hatta gezindiğim yerleri filmde görmek ayrı bir şahaneydi... Burası nereki dediğim yerlerde vardı tabi... Görseli azıcık canlandırınca ve farklılaştırınca tanımakta zorluk çekiyor insan...

İkinci sevdiğim şey Tek'in eviydi... Beni o eve götürün ve unutun diyebileceğim cinsten... Ağzımın suyu aktı vallahi :)))

Üçüncü sevdiğim Farah Zeynep... Bu kız çıtıpıtı duygusal şımarık rollerine çok iyi gidiyor kesinlikle... Rolünün de hakkını veriyor... Engin Akyürek zaten malum... Bu tarz saf duygusal adam rollerinin adamı...

Filmde göze batan tek adam Eylül'ün zengin sevgilisi, exi... Yakışıklı diye çıkartmayın şu rol yapamayan adamları işte... Büyüyü bozuyor :/ Kim olduğunu bilmiyorum ismini yani... Arada dizilerde görüp hemen zap yaptığım tiplerden...

Sonuç olarak ben bu filmi de SEEEVVVDDİİMMMM kategorisine soktum efenim... Bunda filmin Bozcaada'da geçmesinin etkisi de büyük tabiki...

Daha anlatacak bir sürü film var ama bu seneye kısmet değil :) Malum 2018 kapıyı çalıyor... Ben daha geleneksel çam ağacımı yapacağım... O sebeple seneye efenim, seneye :)





35 yorum:

  1. İkisini de izlemişim. Oh be.
    Eylül filminin kurgusu gerçekten ilginçti.
    Ben fena bir Engin Akyürek hayranıyımdır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kurguyu ben de sevdim ever ve yine ben bu filmde de ağladım Nilhan... Bu ağlama hallerim ne olacak bilmem benim :)

      Sil
  2. Valla dayak atma faslını bilmiyordum ama ikisini de izlemedim:))))İkisini de merak ettim, izlemek isterim, çok teşekkürler, çok hoş bir tanıtım olmuş. İkincideki çocuğu Fatmagül'ün Suçu Ne?'den hatırlıyorum.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru hatırlıyorsun Müjde.
      İzle sen bu filmleri, azıcık duygusallık yükle bünyeye ♥

      Sil
  3. Merhaba :) Sweet November filmini iki kez izledim. Duygusal hakikaten.
    Bi küçük Eylül meselesi filmi oyuncuları için
    benzer duygulari besliyoruz. Bu günlerde yine tv de tanıtımı dönüyordu. Çekim yerleri harikaydı.
    Bir şey olurda tekrar uğrayamazsam şimdiden iyi seneler diliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizim seninle film zevklerimiz çoğunlukla paralel gidiyor ve aynı şeyleri düşünüyoruz.

      Sana da mutlu yıllar canım ♥

      Sil
  4. Ay ilkini izlerken ben de ağlamaklı oluyorum.. Ama tam sıcak çikolata tadında filmler..

    Diğerinde de seninle aynı fikirdeyim, Bozcaada müthiş, filmin renklerine bayılmıştım ve Farah Zeynep'i çok beğeniyorum. Aşırı güzel. Öyle Bir Geçer Zamanki'den beri bayılıyorum :)
    Kocaman öpücükler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sıcak çikolatayla iyi giden filmler evet... Ağlayıp ağlayıp içiyorum işte :))

      Farah Zeynep'in şimdi bir dizisi başlıyor hem de Çağan Irmak'ın üstelik... Ben de deli gibi onu bekliyorum şimdi Ezgi.

      Sil
  5. Engin,ünlü olmadan önce bizim tiyatro ekibinden arkadaştı.O,çok iyi biridir.Onun filmini izleyim yaaaaaa....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle arkadaşım izle... Özellikle bu soğuk günlerde için ısınsın azıcık :)

      Sil
  6. Yaz kız cadı sekreter; bu sene Şebo hanımın yetiştiremediği tüm aktivite, kitap mitap gibi şeyleri sen yapacaksın. Şebomla ben keyif yaparken rapor hazırlayıp, Şebo hanımın ayaklarına masaj yaparken raporunu sunacaksın. Şebo hanımın önceliği var bizde, ona göre. Valla yolarımm,YOLARIIMM 😈😈😈. Oy oy oy, bal kadııın, can kadıın, filmler de mi seyretmiş benim Şebom, oy severim. Sen yorulma balım, söyle yazsın benim cadı sekreter 😁😁😁😘😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sekreter bana feci diş biliyor yalnız... Uleyn diyor nerden geliyoruz şu kadına yaz kızım, çiz kızım... Psikopata bağladım be diyor ahahahaaaa


      Yerim ben seni doktorcum, çokça yerim hemde...
      Seviyom kız ben seni ♥

      Sil
    2. ❤️❤️❤️😁😁😁😘😘😘🧚‍♀️🧚‍♀️

      Sil
  7. Bi küçük eylül meselesi izledim de sonunu pek anlamadım.Manzaralar çok güzeldi.
    Diğerini izlerim sen sevmişsen daha ne..İzlemek şart oldu artık.

    Beni de seviyon de mi...Seiyon seviyon biliyom ki...🐨

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız hayal görüyordu Merihim. Mış gibi yani ;)
      Aslında hafızasını kaybettiğinde çocuk çoktan ölmüştü çünkü.

      SEni sevmeyen ölsün be Merihim ♥ ♥

      Sil
  8. İkisini de izledim. Dediğin gibi Bi Küçük Eylül Meselesi bir ara çok popülerdi. Kasımda Aşk Başkadır zaten klasik. Film şarkısını da ayrı severim.

    Bu etkinlik seneye devam edecek mi ki? Ben daha 6 madde yapabildim :-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence aslında bu etkinlik çoktan bitti Şule. Sonbahar kültür mevsimiydi adı gibi hatırlıyorum. Ben geç başladığımdan yıl sonuna kadar uzatmıştım.
      Etse devam ederdik aslında. Sonuçta birkaç kişi yapıyoruz sadece zannımca.

      Sil
  9. Bi Küçük Eylül Meselesi ilgimi çekti. Bakacağım :) Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  10. film tavsiyelerini özlemişim
    aldık notumuzu:)

    YanıtlaSil
  11. Bir Küçük Eylül meselesini sevmiştim ama sonu sanki karışıktı diye hatırlıyorum. Bi kısmı hayal filan çıkmıştı sanırım. Bu arada Bozcaada görüntüleri evet nefisti:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Gamze. Hayaldi bir çoğu...

      Bozcaadanın kendisi güzel zaten ♥

      Sil
  12. ikisi de en sevdiklerim arasındadır :D ne güzel :D

    YanıtlaSil
  13. kasım'da aşk başkadır bayılıyorum o filme defalarca izledim hele o film müziği ayrı bir tutkum enya "onlytime"

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayılıyorum ben de her izlediğimde Fatma :)

      Sil
  14. izleyelim o zaman
    sevgiler

    YanıtlaSil
  15. Kasımda Aşk Başkadır' ı ilk fırsata izliycemmmm... Diğerini izlemiştim dayaktan yırttım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahahahaaa yırtmışsın bence de :)))

      Sil
    2. Ayyy Şebom ya çok saol canım benim. İzledim ve akılda kalıcı harika duygusal bir filmdi, bayıldım bayıldım. Kasımda aşk başkadır.....

      Sil
    3. Çok sevindim beğenmene ♥
      Ah şu Kasım ;)

      Sil
  16. Ikisinide izlemiştim canım. Tekrardan izlenecek filimler :)
    Sevgiler canım 😍

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)