6 Aralık 2017

Tiyatro ve Kültür Sanat Mevsimi - 2017 / #8


Mesudum a dostlar diye başlayayım mı söze :))

Üniversite zamanlarımda tiyatro ile oldukça haşır neşirdim. İzmir Devlet Tiyatrolarının hiçbir oyununu kaçırmazdım. Özel tiyatrolar o zaman daha pahalıydı, maddi durumum el verdiğince gitmeye çalışırdım. Tiyatroya gidip ay sonuna kadar peynir ekmeğe talim ettiğim de çok olmuştur :)))
Geriye dönüp baktığımda iyi ki dediklerimdendir hep...

Fakat uzun zamandır (ki bu 10-15 yıla tekabül eder) tiyatroya gidemedim hiç. Hatta geçen sene artık canıma tak demiş mutlaka İstanbul ya da İzmir'e sırf tiyatro izlemek için gitmek istiyorum diye dilime dolamıştım ama tabi ki yine kısmet olmamıştı :/

Ama evrene güzel mesajlar vermiş olsam gerek ki burnumun dibine geldi tiyatro 👏👏


Üstelik Haldun Dormen gibi büyük bir ustanın oyunu...

Duyduğum gecenin sabahında bilet almak için ışınlandım herhalde... Sabah 8:30 da ben adamların başındaydım :)) Veeeee çoğu tükenmişti bile :( Nasıl olur, daha dün duyurdunuz, telefonla yer ayırmıyorum demiştiniz, tanıdıklarınıza öncelik tanımanız ne kötü, arkalarda izlemem ben bu oyunu, önlerde istiyorum, sabahın köründe bu sebeple buradayım, rica ediyorum, lütfen, bir yolu vardır mutlaka diye cırlamalarımdan bıkmış olsa gerek ki birkaç koltuk kırmızıdan yeşile dönüverdi... Biraz daha cırlasam en önü alabilecektim demek ki ama buna da şükür ahahahaaaa :))) Bu da demek oluyor ki organizasyonların bilet satma aşamasında dost/ahbap ilişkisini göze alarak biraz tırmalamanız sonuç alabiliyor efenim, şansınızı mutlaka deneyin :)))


Bir Zamanlar Gazinoda oyununu Haldun Dormen yazmış... İki perdelik bir komedi...   Bu oyunda Haldun Dormen'e Kerem Atabeyoğlu, Ruhsar Öcal, Almila Uluer Atabeyoğlu eşlik ediyor.

Oyun 80 li yıllarda çok ünlü iki komedyen arkadaşın bir gecede yollarını ayırmasından seneler sonra gelen bir teklifle yeniden bir araya gelmelerini anlatıyor. Huysuz ihtiyar İsmet Beyefendi (ki amca denmesine deli oluyor 😏 ) ve meslektaşı Hikmet'in birbirleriyle dalaşmaları ve yeniden gündeme gelme telaşları tatlı bir gülümsemeye sebep oluyor... Bir de Mehtap girince devreye eski defterler bir bir dökülüyor ortaya.

Oyunla ilgili bir sürü eleştiri okudum... İyi diyenler de var kötü diyenler de... Daha önce izledikleri Haldun Dormen oyunlarıyla kıyaslayanlar da...
Benim kıyaslamak gibi bir şansım yok maalesef...


Ama şunu söyleyebilirim ki karşınızda 90 yaşında bir adam var... Hayatta olan yaşıtlarının büyük bir çoğunluğu her şeyden elini eteğini çekip köşelerinde otururken o bir oyun yazıyor ve bir de üstüne 2 saat boyunca sahnede kalıp bu oyunu oynuyor.
Ve bu kadar da değil, oyunun ardından onca yorgunluğuna rağmen izleyicilerinin arasına karışıp kısa kısa sohbet ederek fotoğraf çektiriyor... Hatta çocukların kendisini izlemeye gelmelerinden o kadar memnun oluyor ki onlara ayrı bir özen gösteriyor....
Ve beni bir kere daha hayran bırakıyor kendine...  Bu dev adama hayran olunmaz da kime olunur...

Ömrü hayatım boyunca ilk belki de son kez izlemenin bahtiyarlığındayım o sebeple...


Oytun açısından bakacak olursak ilk tiyatro deneyimi... Bir çok kez çocuk tiyatrosu izledi tabi ki... Fakat hem profesyonellik hem de yetişkin oyunu olması açısından bir ilk... Çok keyifle izledi, sıkılmadı  ve de oyunun sonunda gözlerinin ışıldamasına bakarsak çok beğendi... İlk tiyatro deneyimini Haldun Dormen'le tatması ise ayrı bir şans bence... İlerideki zamanlarda  ne demek istediğimi daha iyi anlayacaktır tabi ki...

Kerem Atabeyoğlu'nun da çocuklara ilgisi çok güzeldi... Onlarla sohbet ederken hem çocuklar mutluydu hem de o... "Lütfen okuyun, çok okuyun" diyerek bulunduğu tavsiyeyi ise içim biraz buruk dinledim.... Hepimiz biliyoruz ki okuyan, öğrenen bir nesile çok ihtiyacımız var ve bunu bir sanatçının çocuklarla kısacık sohbetinde dahi duyabiliyorsak... Gerisini siz doldurun artık :/


Tüm fırsatları değerlendirip çok güzel şımarmış olduğumuzu şimdi bu resme bakınca daha iyi anlıyorum :))
Hepimiz pişmiş kelle gibiyiz ahahahaaaaa :)))


Şahane bir Cuma gecesi ve sonrasında o enerjiyle şahane bir hafta ♥
İnşallah bu, benim küçük şehrim için bir başlangıç olur ve biz nice nice güzel oyunlar izleriz...


Keyiflerimiz daim olsun efenim ♥













51 yorum:

  1. Oo şahane şahane, kendisinin Kadıköy’de tiyatorosu vardır efenim ve bendeniz cennet kuşu bu nimetten bolca yararlanmıştır. Ve dahi evlatlarım da bizzatihi bolca tiyatoro temsili izlemişlerdir. Efendim bendeniz saygıdeğer eşimle hasbıhal ederken, Bursa Ahmet Vefik Paşa Tiyatorosu’ndaki tüm oyunları izlemiş ve dahi bazılarını iki üç kere tekrardan izleyerek tiyatoro tarihine geçmişizdir. Kız harika olmuş ya Şebo, vallahi Oytun ne şanslı kerata, ilk yetişkin oyununu böylesi bir kadrodan izlemiş. Hem biliyor musun ki, tiyatrolar küçük yerlere turneye gittiklerinde daha bir samimi oynuyorlar ve oyun sonrasında şu yukarıda gördüğümüz kaynaşma durumuna çok rahat giriyorlar. Büyük şehirlerde bu olmuyor, bak bu açıdan da çok şanslı bir gece olmuş. Yani dezavantaj avantaja dönüşmüş. Gelelim bana, çok özleeediiimmm, kaç yıldır tiyatro izlemedim yav, yani üç yıl falan oldu galiba 😢 Burada izlemek mümkün görünmüyor şimdilik. Ay çok mutlu oldum yaa, düşünsene , birkaç yıl sonra bu yayını tekrar okuduğunda nasıl mutlu olacaksın, hatta Orçun yıllar sonra bu satırları okurken neler hissedecek....😍😘😘😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaz kızım doktorcum işlerini hafifletsin de anılarını yazmaya başlasın artık... Kitap çıkartırsa Yedi Evin Sırları'ndan âlâ olur diyor Şebo de kızım :)))

      Oyunu zevkle izledikten sonra şu kaynaşma kısmı ilaç gibi geldi Sevda, ben yatıp kalkıp büyükşehirden bozma kasabamda izlediğime dua edeyim o zaman ahahahaaa :)))

      Belki yazın geldiğinde bir oyun yakalarsın, belki yani... İhtimal düşük gerçi ama hayal edelim be güzellik :)))

      Bu yazıyı hep ağzımız kulaklarımızda okuyacağımızdan eminim :)) Öptüm seni ♥

      Sil
    2. ☺️☺️ kız inşallah yazarım, bu ara anılarıma istek geliyor sıkça. Haftaya attırıverem bir iki bölüm bari 😜

      Sil
  2. Ne iyi yapmışsın Şebo'cuğum, sinemayı tercih etsem de tiyatronun havası başka:))Haldun Dormen 90 oldu mu? Vayyyyy! Bravo ya tebrikler Maşallah. Allah sağlık versin hakikaten takdir edilesi...öyle bir ustayla fotoğraf çektirmiş olman ne güzel bir anı olacak, iyi yapmışsın.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tiyatro apayrı Müjde. Çok özlemişim çoookkk ♥
      İnanması güç değil mi 90 olduğuna, ama yaşama sıkı sıkı bağlı ne güzel.
      Öpüyorum seni ♥

      Sil
  3. Oytun çok şanslı, ilk deneyimini en büyüklerle yapmış👍
    Devlet tiyatrolarına talep öyle arttı ki günler öncesinden biletler tükeniyor.
    Eskiden tiyatrolardan çok sinemalar tercih ediliyordu şimdi işler tersine döndü.
    Başlangıcın çok şahane olmuş Şebnem, keyfin buralara kadar geldi. Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok şanslı Mukaddes Hanımcım :)
      Ne mutlu bir gelişme hepimiz adına. Tiyatro bir başka keyifli, ilginin artmasına çok sevindim ♥

      Bizden de kucak dolusu sevgiler...

      Sil
  4. Tiyatro iyi ki var. İnsana yaşadığını hissettiriyor. İyi ki Oytun'u da alıp gitmişsin. Sanatla ne kadar erken tanışırsa o kadar iyi :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanatla iç içe olsun istiyorum ama bakalım devam ettirebilecek mi Şule... İnşallah diyorum ♥

      Sil
  5. Muhteşem gerçekten Haldun beyi izleme fırsatım olmadı hiç tiyatroda büyük kayıp bence ve maşallah diyorum tabi hala sanatını icra eden mükemmel bir oyuncu. Şımarmak kesinlikle normal Şenbemcim pek de iyi etmişsiniz, çok güzel anılarınız oldu, darısı bize inşallah.. (not: bloğundaki mail adresine bir mail gönderdim aldın mı acaba?)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de ilk defa izledim Derya ve gerçekten de bu yaşta hâlâ sahnede olmasına şaşırarak... Muhtemelen Ankara'da da bu oyunu sergilerler diye düşünüyorum, inşallah sen de gidersin...

      Dün akşam gördüm canımcım maili ve de hemen yanıtladım sevinerek :))

      Öpüyorum ♥

      Sil
  6. Demiştim Oytun'un gidince seveceğini :)

    Maşallah diyorum Haldun Dormen'e baktıkça. İyi ki böyle güzel insanlar var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demiştin evet. Beni önceden önceden rahatlatmana bayılıyorum ♥

      İyi ki Handan ♥

      Sil
  7. Aynen keyfiniz hep daim olsun ❤️ Haldun Dorman saygı duyulası bir sanatçı. Ben de umarım bir gün izlerim kendisini 😊. Ben de festivale gidemiyorum diye üzülüyordum festival benim şehrime geldi aşırı mutluyum. Seni o yüzden de gayet iyi anlıyorum 😀

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çoook hem de ... Senelerini vermiş sahnelere, ilmek ilmek dokumuş... Takipte kal belki sizin taraflara da gelir. Bu kışı turnede geçireceklermiş çünkü...

      Bak evrene ne güzel mesajlar göndermişiz ikimiz de :))) İyi festivaller canımcım o zaman sana, keyfini çıkart ♥

      Sil
  8. Ne guzel olmus ben de artik Ayaz'la bir yetiskin tiyatrosu izleyebilir miyiz diye dusunurken feyz aldim yazinizdan, hemen yapilacaklara ekleyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Komedi olursa çok rahat izleyebilir diye düşünüyorum. Yavaş yavaş yetişkin etkinliklerinden hoşlanmaya başlıyorlar, birey olduklarını hissediyorlar bence :) Seneye güzel bir oyunla merhaba diyin bence de :)

      Sil
  9. Bu kadar yıldan sonra ( Haldun Dormen ) ile seyirler çok keyifli olmuştur.
    Çok güzel bir anı ve Oytun 'a en güzel deneyim.
    Annemizi kutluyorum sabahın o saatinde gidip,önlerden de biletleri kaptığı için.
    Afferin kız sana...O ne öyle eş-dost biz neyiz. Alla,alla..
    Tekrarına ANKARA D.Tiyatrolarına Kısmet olurda gelirsen,ben sana toptan almaya çalıştığım biletlerimden ayırırım ki her zaman KUZU..
    Öpüldünüz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Offff sorma keyfimi Merih... Kaç gün sürdü etkisi anlatamam :)))

      Oytun efendi evet güzel bir deneyim kazandı, ,inşallah gerisi gelir.
      Ne carladım sabah sabah adama ama anlatamam ahahahaaa :))
      Ne güzel olur seninle kuzu, inşallah bolca inşallah hem de :))

      Sil
  10. Tiyatroya gitmeyen biri olaraktan çok imrendim. Gerçektan çok şanslı bir oğlun var Şebom. Onu sürekli sanata yönlendiren, okumasını sağlayan, yeni yerler görmesine vesile olan harika bir annesi var çünkü.
    Öperim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok şımardım bak şimdi... O senin güzel gönlünden canım benim ♥
      Ama bak sende 2018 hedeflerine Ece ile bir tiyatro hedefi koy, çok iyi gelecek size inan ♥
      Öptüm güzel gözlerinden

      Sil
  11. ne mutlu,çok şanslısın bir duayen söylenecek söz yok sanırım Haldun Dormen üzerine...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kendimi şanslı adlediyorum Fatmacım, teşekkürler ♥

      Sil
  12. Böyle ustaların oyununu izlemek ne keyifli olmuştur kimbilir. İstanbul'da okurken ben de kaçırmazdım oyunları. Çocukla birlikte sekteye uğramıştı bu keyfim. Sonra çocuk oyunları dönemi. 3 yıl önce isyan bayrağını çekerek yeniden tiyatro dönemimize geri döndük. Eşim benim kadar düşkün değil o halı saha maççılarından malesef...ama kıskandım seni bu arada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gençlikte daha rahat oluyordu galiba :) Ben gideceğim gitmesine de buraya gelmiyor işte Saadet :/ Böyle bulunca buldumcuk oluyorum :)

      Sil
    2. Haklısın. Şimdi çocuklar, evin sorumluluğu illa bir engel çıkıyor isteklere. Kaç haftadır bilet alıp gideyim diyorum ayarlayamadım daha...

      Sil
  13. Haldun Dormen büyük bir sanatçı. Ben de ilk defa geçen sene seyretme şansı elde ettim.Ancak yaşından ötürü sesini seyirciye ulaştırmakta zorluk yaşıyordu bu yüzden oyunda sıkıntı yaşamıştım. Bu arada Oytun hakkaten şanslı. Hem küçük yaşta ona tiyatro sevgisi aşılayan bir annesi var hem de ilk seyrettiği oyuncu Haldun Dormen oldu. Ben de ilk gittiğim tiyatro oyununda Cihan Ünal'ı seyretmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O sıkıntı bizde de başlarda vardı Gamze. Sonra dikkat kesilip oyuna kaptırınca olayı çözdük :)

      Sende şanslı çocuklardanmışsın. Cihan Ünal'da sahnede iyidir ;)
      Öptüm seni

      Sil
  14. Görevli korkmuş senden :D Aferin kız sana tuttuğunu koparıyorsun sen , zaten bakışlarından ve duruşundan belli, naif ama bir o kadar cazgır ahahah :) Fotolar muhteşem yaa , ne güzel bir anı oldu size. Hep böyle keyifli geçsin tatlım günleriniz. Çok öptüm seni

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ahahahaaa yaka silkti diyelim biz ona :))))
      Cazgırlığım çok pistir, ama sınırlarım geniştir allahtan da idare ediyorum :)))

      Ben de çok öptüm seni ♥

      Sil
  15. Şebnem'cim harika bir cuma günü olmuş. Tiyatronun sizi mutlu ettiği fotoğraflardan belli :) Harikasınız :)) Gülümseme eksik olmasın yüzünüzden ❤️❤️❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ezgicim ♥
      Mutlu anılar biriktirelim hep birlikte inşallah :)

      Sil
  16. Tiyatro benim için tutkuu :) Ne iyi yapmışsınız, foto da çektirmişsiniz ne güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biliyorum ♥ Çok güzel oyunlara gidiyorsun, gıpta ile takip ediyorum seni..
      Kırkyıldabir denk geldiğimizden şansımızı sonuna kadar kullandık :))

      Sil
  17. Merhabalar !! Bu sene ikincisini düzenlediğim ınstagram ve blog keşif etkinliğime hepinizi bekliyorum. Etkinlik linki: https://izmirleydisi.blogspot.com.tr/2017/12/instagram-ve-blog-kesif-etkinligi.html Teşekkür ederim :)) #bloggerlerarasıdestek

    YanıtlaSil
  18. Süpersiniz. İlk olarak söylemek istediğim bir şey var, ben olsam arka sıralardaki biletleri alır gelirdim:) Hiç aklıma gelmezdi önleri tanıdıklara verdikleri, vallahi iyi ki ısrar etmişsin:)
    Haldun Dormen'i seyretmek ayrı keyif. Kendisi hakkındaki sözlerine de katılıyorum, adam 90 yaşında ve işinde aktif, kafa yerinde. Bayılıyorum böyle insanlara. Maşallah diyorum.
    Baharda mesela, İstanbul'a gelin tiyatroya gidelim, aklında olan yerleri gezelim. Oytun'la misafirim olun. Orhun okuldayken odası müsait:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normal şartlarda benim de aklıma gelmeyebilirdi aslında Sezer. Fakat duyuru yaptıkları gecenin sabahında oraya koşturunca imkansız gibi geldi ki yanılmamışımda :))) Bazen böyle tutuyor uyanıklığım işte :))

      İçten davetin için çok teşekkürler canım benim, inşallah diyorum. Kim bilir gerçekten de gelebiliriz ♥

      Sil
  19. Keyfiniz bol olsun olmuşta zaten duayeni izlemişsiniz bol tiyatrolu günler neşeniz daimi olsun her zaman :)

    YanıtlaSil
  20. Sinema filmlerinden bir bestlist istiyorum Şebocum :) Tüm zamanların en iyilerini senin değerlendirmenle, sadece liste de olur :))) Film öner bize Şebo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bunun üstünde çalışıyım tamam :))) Çok profesyonellikle değil ama hissettiklerimle böyle bir liste hazırlayabilirim gibi galiba ♥

      Sil
  21. heeeey dormen efsane gerçekten deeee :)

    YanıtlaSil
  22. Yorum yazmadım ben değil mi?
    Çoook ama çoook ama çoooook kıskandım Şebom :) Ama bol iyi niyetli, çok maşallahlı bir kıskançlık :)
    Çok tatlısınız! Yazdıklarına da sonuna kadar katılıyorum. Helal olsun adama! 90 mı?? Ben 9 sene sonra böyle olsam ne mutlu! Ve Oytun gerçekten çok şanslı!
    Dediğin gibi böyle bir başlangıç herkese nasip olmaz.
    Çıtayı çok yüksekte tuttu. Bundan sonra kolay kolay oyun beğenmez artık :)
    Ne güzel herkesle fotoğraf çektirmişler çok tatlısınız :))
    Keyfiniz daim olsun ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dağınık annem hoşgeldin yeniden :)
      Özlemiştik seni ♥

      Bak 9 sene sonra ben de kendimden emin değilim emin ol... Hayata tutunmak ve bırakmamak böyle birşey sanırım...

      Öpüyorum seni kocaman, bizi ihmal etme bu kadar..

      Sil
  23. Eskiden ben de çok giderdim. Burada da oglum tiyatro grubundaydi o zaman da gidiyorduk. Epeyce ara verdik 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel tiyatroyla uğraşıyormuş. Ben de isterdim böyle bir sanat dalıyla uğraşmasını ama bizimkinin ilgisi yok maalesef...

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)