22 Mart 2019

Yapabilirsin / Müjdat Gezen


Yazıyorum yazıyorum taslağa atıyorum bu aralar...
Kimine eklenecek bir şeyler var, kimi bitmiş ama adam sende demişim...
Kitaplarda altıçizililerimi yazmışım da hissiyatım eksik kalmış... Ya da hissiyat sıcağı sıcağına abartılmış :))

Ama bir yerlerden başlamam lazım yeniden yazmaya... Şu bahar yorgunluğu mudur, miskinliği midir atmam lazım artık...

Kendime böyle gaz vermeye çalışırken manidar ismiyle göz kırpan bir kitap anlatayım bari dedim bugün size; Yapabilirsin...



İlk önce bu kitabı neden seçtiğimi anlatmak istiyorum...
Biliyorsunuz çok değerli sanatçılarımızı kaybediyoruz birer birer... Çocukluğumun anıları onlar benim, sevdiklerim... Ve her yeni sanatçıyı kaybettiğimde hep aynı hissiyat doğuyor bende; yaşarken, hâlâ hayattayken kendimce kıymetini anlamış mıydım? Ya da hakkını vermiş miydim güzel  eserlerinin... Filmlerini izlemiş miydim, kitaplarını okumuş muydum, imkanlar dahilinde takip etmiş miydim.. Yoksa kör ölünce mi badem gözlü olmuştu...

İşte bu düşünceler aklımdan geçerken bu kitabı gördüm. Tabi ki Müjdat Gezen'in kitap yazdığını biliyordum. Ama hiç okumaya meyl etmemiştim... Hemen birkaç kitabını aldım... Okumayı bekleyenler arasında da uzunca bir süre bekledi... En nihayetinde geçenlerde sıra geldi çocukluğumun darbukatör Baryamına :)

Darbukatör Baryam deyince Müjdat Gezen'in "Azmi" diye bir dizisi vardı eskilerde... Asıl orada hayran olmuşumdur kendisine.. Güzel diziydi... Belki hatırlayanınız vardır... Sezen'in Düş Bahçeleri şarkısı jeneriğiydi ve ben o eve bayılırdım... Tabi ki Azmi'ye de ♥

Kitabı anlatacaktım ama bakın nerelere geldim yine... Aklımın dağınıklığı bu yazıya da geçti :)

Bu kitap her yerde motivasyon kitabı olarak geçiyor. Bu konu biraz göreceli bence... Nereden baktığınıza bağlı olarak değişir.
Kendi deneyimlerinden, yaşamındaki insanların deneyimlerinden, okuduklarından, izlediklerinden yola çıkarak bakın bu iş böyle demiş... Yapabiliriz, yapabilirsin demiş... Kendince ipuçları vermiş..
Sevdiği yazarlardan alıntılar yapmış...

Kimler yok ki kitapta; Nazım Hikmet'den Aziz Nesin'e, Üstün Dökmen'den tiyatro öğrencilerine, Osho'dan Oscar Wilde'a... Geniş bir yelpaze... Kiminin yaşamından, kiminin yazdıklarından...

Çok büyük bir beklenti içine girmeden okunursa keyifli ve kısa bir okuma süreci.. Evet ara ara tekrara düşmüş... Ara ara cümleler düşmüş... Ama yazar olduğu iddiasında olmayan bir adam sonuçta... Bildiklerini, öğrendiklerini aktarmak derdinde... Takılmadım o sebeple...

Hâlâ hayattalarken değerlerimize sahip çıkalım der, altıçizililerime geçerim ;)
Mutlu hafta sonu diliyorum herkese ♥



* Geçmişte başarısız işler yapmış olabilir insan. Olmalı da... Başarısızlıklar yaşam deneyimleridir. Onlar köpüktür. Geçer gider. Amaç, bu durumdan ders çıkarmayı başarabilmektir. O nedenle, geminin gittiği yöne bakacağız. Orada engin malzemeler var.

* İyi dinliyorsanız iyi anlarsınız, iyi anlarsanız iyi iletişim kurarsınız.

* Bir ayna tut kendine, bak. Ama iyi bak (ayrıca kendine iyi bak, lazımsın). Kendinle ne denli barışık olursan işler o denli kolaylaşıyor.

* "Evet" ve "Hayır" lara sıkıştırılmış bir yaşam zor geçer. Ara yanıtları aramak yaşama zenginlik katar.

* Yaşam boyu ikilemlerden kurtulmalıyız. Hayatta başka cevaplar da var.

* Yüzdeki çizgiler mi? Onlar benim umutlarım. Her bir çizgi yüz öğretmendir.

* "Sui misal, misal değildir" dedi. Yani örnek kötü şeyden değil iyi şeyden verilir.

* İnanmak: Yapabilmenin "A" harfidir. İnanırsanız yaparsınız. Yeter ki "Yapabilirim" deyin.

* Aktör 40 derece ateşli ama oynuyor. Çünkü oynadığı rolün ateşi yok.

* İyi şeyler düşünürken insanın kendini kötü hissetmesi olanaksızdır. Israrla düşünerek isteyerek çağırmadığınız hiçbir şey yaşantınıza giremez.

* Ayıya orkide vermişler, yemiş 😂😂😂

* Hiç hata yapmamak için hiçbir şey yapmamış olmak gerekir.

* Hiçbir donanımı yeterli olmadan kış ortasında Rusya'ya saldırırsan faturasını ödersin. Ayrıca yazın da saldırmanın gereği yok (!)

* Değişimi gelişmek yönünde kullanırsanız yenilikçi olursunuz.

* Ne ile mutlu olacağını biliyorsan işin yarısını çözdük demektir.



14 yorum:

  1. kitabı okumadım ama duymuştum. Teşekkürler bilgilendirme için

    YanıtlaSil
  2. Final cümlesi sanki kitabın net özeti olmuş sanırım. "Ne ile mutlu olacağını biliyorsan işin yarısını çözdük demektir."
    Selamlarımla..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle... Ne ile mutlu olacağını bilmek lazım hayatta ♥

      Sil
  3. Daha önce bir kitabını okumuştum ama bu kitabı olgunluk dönemine geldiği için baya güzel sanırım.Alıntıları pek beğendim :)

    YanıtlaSil
  4. Müjdat gezenin bir kitabı dahi olduğunu bilmiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok beklentisi olmadan okuyunca ben keyif aldım. Aynı konuşma tarzı gibi, oradan buradan gitmiş.

      Sil
  5. okunurmuş. gezen sahiden de iyi bi gelişimci oldu yaa iş dünyasındaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okulla şahane işler başardı gerçektende ♥

      Sil
  6. Merak edip baktım. Mujdat Gezen'in bir kitabını okumuşumdur diye düşünüyordum ama kitaplarının hiçbiri çağrışım yapmadı. Belki çocuklar için yazdıklarından biriydi... Kıymet bilmek lazım. Geçen yil Kadikoy'de bir antikaciya girerken Levent Kirca'yi gördüm. Niye koşup bir merhaba demedim diye hala kendime kızarım. 🙁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen bunu rahatsız etmemek adına yapıyoruz belki de... Ama bence bir merhaba demek lazım. İnsan sevildiğini hissetmek ister çünkü. Ben artık öyle düşünüyorum ;)

      Sil
  7. Müjdat Gezen kitaplarini da listeme ekleyeyim. Türkiyeden gelen misafirlere artik sadece kitap siparis ediyorum 🤣

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)