24 Ekim 2019

Satranç / Stefan Zweig



Bu kitabı okumayan kaldı mı bilmiyorum...
Son dönemlerin en popüler kitaplarından sanırım...

Bu yaz Oytun'la birlikte okuduk biz bu kitabı... Onun peşinden, okuduğu bir kitabı ben okuyunca bizimkinin hoşuna gidiyor... Sürekli neredesin, neredesin diye didikliyor :)) Zaman zaman da beni sınıyor kendince :)))

Zweig kitaplarını seviyorum, özellikle karakterlerini ince ince dokumasına hayranım... Bu kitapta da aynı şey söz konusuydu tabi ki...

Kitabı uzun uzun anlatmayacağım... Ama kitabın karakterlerinin benim için oldukça ilginç olduğunu söyleyebilirim...

Mirko Czentovic gerçekten şahsına münhasır şaşırtıcı bir karakter olsa da benim favorim Dr B. idi kesinlikle... Hayatının en kötü döneminde bu oyunu kurgulaması ve bu oyunla birlikte zihnini akli selim olarak tutması en sevdiğim kısımlarıydı... Tabi ki her şeyin fazlası zarar...

Oytun sanırım bu kitapta Czentovic'den daha çok etkilendi... Adamın tek yönlü zekası ve asosyalliği şaşırtıcıydı onun için... Yorumlarından bunu anladım en azından...

Sonuç olarak keyifli bir okumaydı her ikimiz için de... Hala okumadıysanız ve psikolojik kitapları seviyorsanız gönlü rahat bir şekilde okumaya başlayabilirsiniz derim naçizane...

Altıçizililerimi de buraya iliştirir işimin başına dönerim yeniden...

Esenlikle kalın ♥


* Dünyada hiçbir şey insan ruhu üzerinde hiçlik kadar bir baskı uygulayamaz.

* Muhtemelen kitabı hemen elime alıp okuduğumu düşüneceksiniz. Kesinlikle hayır! Önce bir kitabım olmasının sevincini yaşamak istiyordum.

* Satrancın çekiciliği tek bir şeyden kaynaklanır; stratejinin farklı beyinlerde farklı biçimlerde gelişmesinden.





22 yorum:

  1. zweıg kitapları içinde sanırım en sevdiğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu ana kadar okuduklarımdan bilinmeyen bir kadının mektubu benim de favorim ;)

      Sil
  2. Okumayan ben kaldım :) tanıtım için teşekkürler. Psikolojik kitaplar beni biraz zorluyor, okumayı düşünüyorum ama yakında değil

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Elbet hazır olduğun bir dönem olur bence... Eskiden bende sevmezdim ;)

      Sil
  3. "Muhtemelen kitabı hemen elime alıp okuduğumu düşüneceksiniz. Kesinlikle hayır! Önce bir kitabım olmasının sevincini yaşamak istiyordum."

    YanıtlaSil
  4. Alıntılar çok güzel, henüz okumadım ama bir Zweig sever olarak okuyacağım mutlaka, teşekkürler Şebnemcim ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seversin diye düşünüyorum Derya... Bakalım sen nasıl bulacaksın..

      Sil
  5. Bir kitabım olmasının sevincini yaşamak isterdim ifadesini, döneminde zor sahiplenilen bir şey olduğu düşüncesiyle ben de beğendim... Kitabı duyanlardanım okumadım... Bu yayından sonra okuma isteği uyandı... Sevgiler selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hala böyleyim :) Kitabı okumaktan çok aldığım zaman sevinirim ilk önce :)
      Okursan nasıl bulduğunu yaz mutlaka ;)
      Sevgiler...

      Sil
  6. Severek okuduğum, yeniden okumayı düşündüğüm kitaplardan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar tekrar okunabilecek bir kitap evet...
      Sevgiler ♥

      Sil
  7. Zweig'le tanıştığım kitap. O günden beri elime geçen her kitabını okuyorum :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Bilinmeyen bir Kadının mektubu ile tanışmıştım yazarla ;)

      Sil
  8. Satrancı çok severek okumuştum ben de Şebo. Zweig in temiz kalemi, az sayfada dünyaları aktarması muhteşem bir yetenek. O yüzden bana da acaip keyif veriyor.
    O değil de bu yazında en çok hoşuma giden ana oğul okumanız. Bu nasıl güzel bir şey Şebooom. Bayıldım ikinize maşallah. Oytunun geleceği çok parlak olacak Şebom inşallah. hissediyorum bunu gerçekten .. Öptüm ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mümkün olduğu kadar onu teşvik etmeye çalışıyorum derya. En büyük arzum iyi bir okuyucu olması. Biraz biraz oturmaya başladı ama bilgisayar ve oyun kısmı söz konusu olduğunda hayatını unutuyor hahahahaa :))

      Bütün çocuklarımız ışıl ışıl olsun canım benim, öpüyorum seni ♥

      Sil
  9. Şebo Stefan Zweig hiç okumadım biliyor musun?Ne zaman kitapçıda elim gitse sonra vazgeçiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki tanışmak için zamanın var Gamze daha... Bu gibi durumlarda böyle hissediyorum ben. Zamanı geldiğinde eminim okusun ;)

      Sil
  10. Zweig in okuduğum ilk kitabı oldu ve çok da sevmiştim ☺️

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)