14 Ekim 2019

Şebonun Gevezelikleri #15


Yeni bir haftadan selamlar ♥

Bloga ısınma turlarım devam ediyor :) Yazma ve okuma düzenimi hâlâ oturtmaya çalışıyorum. Ara verince ne kadar da zor oluyormuş insanın kendini yeniden disipline etmesi :/

Bu haftanın en önemli olayı sanırım Oytun'un etkinliğiydi...
MUN toplantılarından birine katıldı bu hafta... MUN'un ne olduğu hakkında hiçbir fikrim yoktu Oytun katılıncaya kadar. Meğerse MUN ( Model United Nations) Birleşmiş Milletler toplantılarının içerik ve şekil olarak öğrenciler tarafından canlandırıldığı konferanslarmış.

Okul okul gruplar halinde katıldılar. Kimi okul öğrencilerinden seçmiş, kimi okulda tamamen gönüllülük prensibine bağlamış. Oytun gönüllülük temelinde katılan öğrencilerdendi. İlk başta sadece İngilizce konuşacakları için biraz tırsıp geri çekilmeye kalktı ama sonra tekrar heveslendi..

MUN sonrası inanılmaz heyecanlı ve mutluydu. Dünya problemleriyle ilgili grup grup çözümler aramışlar, birbirlerini dinlemişler. Temsilciliğini yaptıkları ülke ile ilgili hem tanıtım hem ülke problemleri ile ilgili yardım talep etmişler. 3 gün boyunca sabah 9 akşam 9 iyi ter dökmüşler anlayacağınız... Oytun'a katkısının büyük olduğunu düşünüyorum.

Bu da neymiş diye internette gezinirken bir sitede açıklayıcı bilgiler bulmuştum. İsterseniz buradan detaylı bilgi edinebilirsiniz... Burada üniversite düzeyini anlatmış ama lise düzeyi de hemen hemen aynı özelliklere sahip sanırım...


Bu hafta nihayet kitap okuma günlerimize yeniden başladık. Okuma günlerimizde genelde hikaye kitapları seçiyoruz. Hepimiz sırayla sesli olarak bir hikayeyi okuyoruz, diğerlerimiz de dinliyoruz. Her ne kadar çocuklar oflayarak başlasalar da bu etkinliğe, okumaya başlayınca keyif alıyorlar.

Bu etkinliğimizde Ömer Seyfettin'in hikayelerini okumaya başladık. Çocukluğumuza döndük... O sebeple biz iki anne için daha keyifliydi bu durum ♥



Çiçekliğimi nihayet yapabildim. Cam kaseler alıp kaktüsler ektim. Ana hatlarıyla bitti. Sadece çiçekliğin kendisini boyayıp yetiştiremedim. Bu hafta da onu tamamlarım sanırım. Haftalarca süründürdükten sonra en azından çiçekliğimi kullanıma açtım ya, bu bile benim için büyük bir mutluluk ♥


Bu hafta sözüm ona tencere tencere yemek pişirip kavanozlayacaktım. Tabi ki yapmadım :))) Sebzeler bana baktı, ben sebzelere... Pişirme hevesi gelmedi... Bu hafta aç kalmamak için bugün akşam el atmam lazım mutfağa ama hâlâ kendime güvenmiyorum bu konuda... Kısmet bakalım ;)



Bu haftaya bir döğumgünü kutlaması sıkıştırdım. Aslında doğumgünü bahaneydi... Uzun süredir başbaşa oturup sohbet edemiyorduk. Çok keyifli bir akşam geçirdik o sebeple... Laftan lafa atlayarak gıybet kazanına düştük diyebilirim hahahaaa :))



Bu hafta sinemada Joker'i izledim... Kendimden geçtim diyebilirim.... Uzun uzun anlatmak niyetindeyim, o sebeple buraya detay yazmıyorum ;)
Kitaplardan da William Golding'in Sineklerin Tanrısı kitabını okuyorum. Şimdilik çok iyi gidiyor. Bu hafta bitiririm sanırım...

Bu haftanın özeti bu kadar... Yeni bir gevezelikte görüşmek üzere der yapılacaklar listemi yapılmaya koyulurum ben ;)

Kendinize iyi bakın, hoşça kalın ♥




* Dolap deyince anla Şebo ;)

* Çiçekliğin son rötuşu boyamayı da hallet hadi...

* Domatesler dolapta bozulacak artık, iyice elden gitmeden onları pişirip kavanozlasan ne güzel olur...

* Uzun süredir görüşmediğin arkadaşlarına pas atmıyorsun hala, vakit yok deme hiç... Yaratabilirsin....

* Hafta sonu Oytun'un kursu ya da programı olmazsa yazlığa kaçsan ne güzel olur.... Annecikte çok sevinir üstelik ♥

* Hafta sonu yazlığa kaçmazsan film gecesi yap kızlarla... Eğlenceli olur...

* Ütüler canavara dönüşmeden hallet...

* Oytun'un çekmecelerine el at bence... Çekmeceler karman çorman olmuş, kullanılmayan şeyler varsa da değerlendirirsin hem...

* Çay makinesi servise gönderilecek yine...

* Ofis camı bozuldu açılmıyor, bir penci ayarlaman gerekiyor artık oraya....



22 yorum:

  1. Oytun'u yerim ben:) MUN toplantısından keyif almasına çok sevindim. Okul yurt dışında ayarlarsa ona da katılsın mutlaka. Orhun 8.sınıftan lise bitene kadar her sene katıldı.
    Ömer Seyfettin canımızdır ama Diyet'i o kadar erken yaşta okumuştum ki sonunda dehşet içinde kaldığımı hatırlıyorum:) Şu an aklıma geldi, kitap fuarında Muzaffer İzgü'yle tanışmıştım rahmetli olmadan evvel. Nisan için imzalı kitap almıştım ve onun seçmesini istemiştim. Ekmek Parası'nı vermişti. Kendi çocukluğunu da anlattığı bir roman. Eğer okumadıysanız aklında bulunsun. :)
    Seni çok öpüyorum Şebnemcim. İyi haftalar, kolaylıklar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. MUN toplantılarının yurtdışı ayağı olur mu bizim burda bilmiyorum ama Oytun'a tembihleyeyim mutlaka Sezer. Lisede faydalı olduğuna inandığın başka uygulamalarda varsa bana tiyo ver azıcık ;)

      Ah o diyet... Küçüktüm okuduğumda ve dün gibi hatırlıyorum ben de...

      Ekmek Parası'nı okuyalım evet haklısın. Ben de okumadım hem onu...

      Öpüyorum seni arkadaşım ♥

      Sil
  2. hafta güzel geçmiş, yapılacaklar listen içinde kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  3. MUN çocuklara çok şey katıyor , ben severdim çocuklarımın katılmasını. Oradaki dostluklarının bir kısmı daha sonra devam da ediyor ayrıca.

    Ömer Seyfettin'in 100. yılıymış bu sene. Severim kendisini. Bir anma etkinliği düzenliyoruz da ordan biliyorum :-)

    ısınma turkarını sakın yavaşlatma. Seni burda istiyozz :-)))

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eğlenmiş Kadriye. Ama hırslanmış da... İngilizcemi geliştirmeliyim diye geziniyor. Buna çok mutlu oldum ben :) Liseli anası olarak el yordamıyla ilerliyorum şu anda, çok şey değişmiş bizim zamanımıza göre...

      Tam zamanında okumuşuz o zaman. Hatta kitabın yarısı daha bitmedi çocuklara 100. yılı olduğunu da söyleyeyim..

      Öptüm kocaman ♥

      Sil
  4. güzelmiş. ben de bm bursuyla okudum zatiii hihi :)

    YanıtlaSil
  5. Ada'da geçen yıl katılmıştı. Onlarda da gönüllülük sanırım. Ama sanki yıl sonuna doğruydu. 3 gün boyunca tüm gün okulda seminerlere katılıp çıkmışlardı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birkaç tane varmış bu sene galiba Saadet... 3 gün boyunca bizimkilerde çok melendiler. Bakalım diğerlerinde neler olacak..

      Sil
  6. MUN toplantılarını ilk kez duydum ama müthiş güzel bir fikirmiş, çok eminim Oytun'a güzel şeyler katmıştır. Bak ne zamandır unuttum yemek kavanozlamayı, halbuki senden öğrenip yapmıştım bir kaç kez, ben de başlayayım ;)) Çiçekliğini ve kaktüslerini çok merak ettim, bayılıyorum o işe ama ben Mualla sebebiyle evde bitki yetiştiremiyorum maalesef, o yüzden aç kurtlar gibi bakıyorum ev bitkileri köşelerine. Kocaman öptüm seni.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yeni yeni öğreniyorum işte Ececim... Katkısı daha da olacak sanırım, devamını getirmesi lazım tabi ki...

      Çiçekliğim bitsin çekerim mutlaka fotoğrafını. Kaktüslerim henüz minnaklar ama büyüyecekler teyzesi ;)

      Mualla'da güzel, hem senin bahçen yeter ;)

      Sil
  7. MUN toplantısı ilk kez duyduğum bir şey, güzel bir etkinlik, gençlere faydalı olan herşeyi yapsınlar tabi.
    Şu yemek depolamak işini çalışırken hiç beceremedim, şimdi de gerek duymuyorum zaten.En sevdiğim iş mutfakta olmak.Terapi oluyo bana:) Hikaye okuma işi güzelmiş değişik faaliyetler çocuklar için yararlı, annelere hep iş düşüyor,tabii bir yere kadar.
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle yapsınlar, böyle böyle sosyalleşiyorlar çocuklar...

      Ben de mutfağı seviyorum ama zaman yetmiyor işte Mehtap... Böyle çözümler bulabiliyorum ancak..

      Sil
  8. İnstagram'dan takip ediyorum sizi.Oytun da pek yakışıklı oldu maşallah :) Hele o saçları yok mu o saçları :) Yolu açık olsun kuzucuğun.Sana da planlamalarında başarılar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçları en kıymtlisi... İnşallah kestirmezler okulda diye bütün yaz çok dertlendi ama şükür olmadı öyle birşey :)

      Sağolasın canım benim ♥

      Sil
  9. MUN toplantıları çok iyi gençler için, çok güzel bir deneyim. Keşke herkes katılabilse...
    Blog ısınma turlarına ben de başlasam iyi olur, iyi yattım aylardır:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle Semi, keşke herkes katılabilse... Farklı bir deneyim oluyor onlar için

      Vallahi ben de iyi yatmışım yaz boyunca, haydi sen de başla artık.

      Sil
  10. MUN'u ben de ilk kez duydum. Dediğin gibi üç gün boyunca çevre sorunlarını İngilizce tartıştılarsa helal olsun gençlere. Çok büyük bir iş başarmışlar.

    Aynı haftada hem Joker hem Sineklerin Tanrısı biraz ağır olmadı mı :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dil gelişimleri için bence de şahane birşey... Kim bu uygulamayı okullara indirgediyse iyi ki yapmış diyorum..

      Hahahaaaa kaldırabildiğimi farkettim bak şimdi ;)

      Sil
  11. Mun toplantılarıni duymustum, güzel etkinlikler bence 🤣

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok faydalı oldu kesinlikle Deryacım. Herşeyden önce özgüvenleri yerine geliyor,hemen farkettirdi ilk toplantıda :)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)