17 Aralık 2019

Gırnatacı / Ercüment Cengiz




Bir ilk tanışma kitabı daha.... Sanırım bu sene tanışma kitaplarım çoğunluktaydı... Daldan dala atlamak farklı bir deneyimdi...

Kitabımızda çiftli bir anlatım var... Kâh geçmişten Gırnatacı Osman'ın hikayesini dinliyoruz kâh yakın zamana dönüp Barkev'in hikayesini...

Konuyu kısaca anlatacak olursam Gırnatacı Osman sevdiğini ve ailesini bırakıp Osmanlı kültürünü tanıtma amaçlı bir sergi için Albdülhamit tarafından Amerika'ya bir ekiple gönderiliyor... Bu arada can dostu Kevork'u da kırgın bir şekilde bırakmıştır geride Osman... Çok farklı bir kültürle tanışmaktadır aynı zamanda... Sol gırnatası ayrılmaz bir parçasıdır tabi ki...

Diğer yanda Barkev var...  Türklere büyük kin duyan genç bir adam... Ermeni lobisindeki faaliyetleri ile birlikte geçmişinin izlerini görüyoruz hayatında...

Tabi ki bu iki farklı zamandaki farklı iki hikaye bir şekilde birleşiyor...

Kitap benim için zor bir okumaydı... Çok zorlanarak okudum ilk yarısını diyebilirim... Uzun uzun cümleler, uzun uzun tanımlamalar... Şimdiki zamanla geçmişteki zaman arasında bağ kuramadan zorla ilerledim... Bir ara bıraksam mı ki diye de düşünmedim değil...
Fakat son düzlükte kitap kendini toparladı ve benim için keyifli hale geldi... Bu sanırım iki zamanın arasındaki köprü sayesinde oldu...

Kendim bu kadar zorlanmışken tabi ki tavsiye konusunda herhangi bir yorum yapamıyorum... Bu kitaba ısınamama halim tarihsel kitplara karşı ilgisizliğimden de kaynaklanabilir... Dolayısıyla tarihsel kitaplara ilgi duyanlar için doğru bir seçenek de olabilir... Kararı size bırakıyorum...

Sevgilerle♥


Altıçizililerim;

* Ey dinleyiciler! İnsanlığın tüm dertleri, kaygıları birbirine benzer, neşeleri ve mutlulukları da... Her insan, bir başka insanın halini ruhunun bir köşesinde barındırır zaten. Bunu da en iyi bir müzik parçası anlatabilir... İnsanoğlu, bu dünyadan göçer olduğunun anladığından beri adına 'Hayat' dediği şeyin sırlarını aydınlatmak için çırpınıp dururken, biz müzisyenler sahnede, merhamet dilenir gibi sarıldığımız bir müzik parçasının saklı sırrında ararız ' hayatın esrarını'. Diz de buğulu kadehlerinizi bir bir devirip, tüttürdüğünüz dumanlar eşliğinde hülyalara dalarken, ancak şarkılarımızda yakalayabilirsiniz bu sırrı!

*Her şeyi analiz edecek olursan, hiçbir şeyi beceremezsin hayatta.


12 yorum:

  1. tarihsel sevmiyom ama ismi ne ilginçmiş yaa. bu kış iyi okuyon seeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm sene okuduklarımı şimdi satıyorum Deep hahahaaa :))

      Sil
  2. Ben olsam bırakırdım, hiç debelenmiyorum artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu huyuma deli oluyorum ama bırakamıyorum handan :/

      Sil
  3. Uzun betimleme kitaplarından bende hoşlanmıyorum ne yazık ki. Güzel kitabı mahvediyor.

    YanıtlaSil
  4. Hmm... Mesafeli kaldım şu an :)))
    Ayyy Oscarlar yaklaşıyor Şebo' cum... Yorumların, tahminlerin için sabırsızlanıyorum benn :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de merakla bekliyorum adayları... İnşallah bu sene hepsini izleyip daha sağlıklı yorumlar yapacağım. kendimden çok ümitliyim ;)

      Sil
  5. Epey bir zaman önce okumuştum kitabı ama ben sevenlerdenim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birimizin zorlandığını diğerimiz keyifle okuyabiliyor... Beni ilk yarısı feci sıktı Saadet...

      Sil
  6. bu sefer biraz mola verdin blogunaaaa :)

    YanıtlaSil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)