5 Kasım 2021

Hafta sonuna film önerisi istersiniz diye düşündüm ;)

Selamlar herkese...

Cuma mutluluğu sardı mı her yanınızı :)) Ben pek bir gaza geldim nedense 🙈
Bunun uzun süredir Cumartesi günleri çalışmamakla alakası olabilir tabi ki ;)

Ben bu hafta sonuna planlarımı yaptım ve planlarım arasında ayaklarımı uzatıp film izlemek de var. Hayaller / hayatlar olmazsa tabi :)) 

Benim gibi hafta sonunu evde geçirmek isteyenlere birkaç film önerisinde bulunmak istedim o sebeple... Belki birilerine fikir verir...

Şimdiden iyi hafta sonları diliyorum herkese ♥



MY OCTOPUS TEACHER / AHTAPOTTAN ÖĞRENDİKLERİM (2020)

Belgesel izlemeyi severim, zamanında Oytun'la bir sürü hayvanlar üzerine belgesel izlemişliğim var ancak itiraf etmeliyim ki hiçbiri beni bu belgesel kadar etkilemedi.

Craig Foster bir belgesel yönetmeni ve kendi çocukluğunun geçtiği Cape Town sahillerinde o anda bulunmuş olduğu sıkıntılı ruh halini atlatabilmek için su altı dünyasına yönelir. Ve bu dalışları sırasında bir ahtapotla karşılaşır. Bir süre onu takip eder ve sonuçta bu belgesel ortaya çıkar.

Sanırım yaklaşık 8-10 sene gibi bir süreçte çekilmiş videolardan oluşturulmuş bir belgesel. Birbirlerine alışma süreçleri garip ama bir dostluk olarak bile algılayabiliriz bunu. Birbirlerine temas ettikleri süreçler çok keyifliydi.

Dönem dönem bazı tehlikeli dönemlerden de geçiyorlar. Hatta güzel bakışlı ahtapotumuz bir kolunu köpekbalığına kaptırıyor. Onun o ölüm-kalım mücadelesi çok iyi yansıtılmış. Oturup ağlayabilirdim :/

Yaşam ve ölüm arasındaki döngü... Minik bebekler... Ve öğrenilenler...

İnanılmaz bir duygusal deneyim ♥

Ben bu belgeseli ÇOOOKKKK SEVVVDDDİİİMMM kategorisine atalı çok oldu ve size de kesinlikle izlemenizi öneririm. Mutlaka size katacağı bir şeyler olduğunu düşünüyorum, demedi demeyin 😎



THE INVISIBLE MAN / GÖRÜNMEZ ADAM (2020)

Gerilimdir, korkudur çok sevdiğim bir tarz değildir, beni uzun süredir takip edenler bilir. Ben bir dram kraliçesiyimdir hahahaaaa :)) Adliye koridorlarında avukatların birbirine düşüp gerçeği kanıtlamaya çalıştıkları filmlere bile gerilim deme potansiyeline sahibim. Dolayısı ile izlediğim tüm gerilim / korku filmleri cebren ve hile ile bana izlettirilmiş olan filmlerdir; bu filmde olduğu gibi :))

3-4 kişi bir araya gelince ve içlerinde benim ergen misali birileri de olunca önerdikleri filmler hep bu tarzda oluyor ve benim mis kokulu dramlarımın yüzüne bile bakmıyorlar maalesef. Bu filmde öyle bir gecenin mahsulü ancak iyi ki dediğim bir mahsul 😉

Elisabeth Moss karşımıza Cecilia karakteri ile çıkıyor; sevgilisi Adrian (Oliver Jackson-Cohen) tarafından fiziksel ve ruhsal şiddete maruz kalmış bir kadın. Bir gece yapmış olduğu planla evden kaçmayı başarmasıyla başlıyor zaten filmimiz.  

Sonrasında Adrian'ın ölüm haberi ve kendisine bıraktığı milyon dolarcıklar... Fakat Cecilia bu durumdan inanılmaz rahatsızdır ve kendisinin takip edildiğini düşünmektedir. Yanında kaldığı James (Aldis Hodge) ve kardeşine sürekli bu konudaki tedirginliğini ve korkusunu anlatıp durmaktadır. Evet ortada bir görünmez adam gerçekten vardır 😵

Tabi ki uzun uzun filmi anlatıp izlemeyenlerin keyfini kaçırmayacağım. Ancak birkaç sahne var ki beni benden almıştır. Özellikle buhar sahnesi...Cecilia'nın evin önünde etrafına bakındığı sırada arkasında beliren nefesin buharlarının gözükmesi benim favori sahnemdir ♥


Film boyunca Elisabeth Moss şahane bir oyunculuk sergilemiş. Yaşadığı gerilimi iliklerime kadar hissettim ve kucağımdaki yastığı parçalama seviyesine getirdim :) Sanırım mimikleri ve soğuk bakışlarıyla gerilim tarzı film/dizilerin aranılan bir oyuncusu haline geldi kendisi. Bundan sonra sanırım bu kadın nerde oynasa izlerim, tabi gündüz ve yanımda bir grup kişinin olması şartıyla :))

Sonuç olarak ben bu filmi OLDUKÇAAAAA SEEEVVVDDDİİİMMMM der, bu hafta sonu hem gerileyim hem de düzgün bir şey izleyeyim diyenlere tavsiye ederim efenim....



YES DAY / HER ŞEYE EVET (2021)

Allison (Jennifer Garner) anne olmadan önce hiçbir konuda kendine sınır koymayan gayet cesaretli ve eğlenceli bir karakterdir. Anne olduğunda ise içgüdüleriyle kendisini ve 3 çocuğunu bir sürü kurallar zincirinin içine sokar. Aslında koyduğu kurallara baktığımda çok da sinir bozucu değil. Hayır demesini bilen bir anne diyorum ben buna hahahaaaa :))

Özellikle ergen olan kızı Jenna (Katie Torres) ile ilişkisi yavaş yavaş bozulmaya başlayınca çocuklarına aslında eğlenceli biri olduğunu ispat etmek istercesine 24 saat sürecek bir "evet günü" oynamaya karar verir. Ve işin eğlenceli kısmı başlar.

Film orta ölçekli çıtır çerez bir film. Fikir çok güzel ama ben çocuklardan daha yaratıcı istekler beklerdim hahahaaa :)) Sınırsız dondurma, anneyi süsleyip giydirme, lunapark gibi istekler bana çok yaratıcı gelmese de komik sonuçları var tabi ki...

Kontrolsüzlüğün getirdiği kaoslar eğlenceli bir tarzda ekrana yansıtılmış diyebiliriz film için... Bana böyle bir gün ilan etseler neler isterdim çok hayal edemesem de Oytun'un şu an için sadece oyunla geçirmekten başka bir isteği olmayacağına bir anne olarak eminim :)))

Sonuç olarak evet eğlendim, yer yer çok güldüm... 

Ailecek hoşça vakit geçirilecek bu filmi EVEEETTTT SEVİLEBİLİİRRRR kategorisine soktum gitti. Hafta sonu belki izlemek istersiniz...






31 yorum:

  1. my octopus teacher'ı ben de izlemiş çok beğenmiştim. hayvanlarla insanların kurduğu güvene dayalı etkileşim beni hep çok etkiliyor zaten.
    gerilim seyredememe gibi bir özelliğim var benim. o yüzden ikinci filmi geçiyorum. korkuyorum ayol!

    cuma günleri kadar güzel bir gün var mıdır :) tadını çıkar haftasonunun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni de... Farklı türlerin dostluklarını izlemek ayrı bir keyif...

      Sana da iyi hafta sonları canım ♥

      Sil
  2. Bu aralar ben dizici oldum ama güzel film tavsiyesine ihtiyacım vardı kucak dolusu sevgiler...keyifli huzurlu bir haftasonu olsun inşallah hepimize...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim :) İnşallah kendine uyan bir film seçebilmişsindir içlerinden ♥

      Sil
  3. Ahtapotlu filmi duymuştum, sonra izlemeyi unuttum. Görünmez Adam da aynı şekilde. Bu ikisini alırım. Önümden o kadar çok film geçiyor ki ister istemez kaçırıyorum. Film tavsiyeleri için çok teşekkürleer. Bugün ben de enerji doluyum umarım bu modda uzun süre kalırım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, Görünmez Adam'ı yeni izledim. Büyük keyif aldım filmden. Nefes sahnesini de yakaladııım :))

      Sil
    2. Nefes sahnesi şahaneydi değil mi :)) Bak yine bir ürperdim :)

      Ben de aynı şekildeyim, listeler yapıyorum bir sürü bir sürü, sonra ya unutuyorum, ya vakit bulamıyorum :/

      Sil
  4. Tavsiyeler için teşekkürler Görünmez Adam filmi çok merak ettim doğrusu :) Sınavları atlatıp hemen izlenecekler listeme alındı :D Bu arada benim de gönlüm hep dramlardan yana ahahaha

    YanıtlaSil
  5. My Octopus Teacher nefisti, bayılmıştım. :)
    İyi seyirler, iyi dinlenmeler olsun. :)

    YanıtlaSil
  6. Ahtapottan Öğrendiklerim belgeseline başlamıştım ama bitiremedim.. Diğerlerini izlemedim, teşekkürler öneriler için:) Mutlu haftasonları.

    YanıtlaSil
  7. üçünü de izlemedim, ooo, saoool :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sana izlemediğin bir şeyi önerme mucizesindeyim deep :))

      Sil
  8. Bu Görünmez Adam filmini babama o kadar çok izledi kiiii....

    YanıtlaSil
  9. Ahtapotlu belgesele aşık olmuştuk biz Çok çok güzeldi. Mutlaka seyredilmeli bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de♥ Bu tarz belgeselleri çok seviyorum ben ♥

      Sil
  10. İzlenecekler listem epey kabardı. Ne zaman izliycem bakalım. Ahtapottan öğrendiklerimi de merak ediyordum onu da ekliyim bakalım. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ahhhh o izlenecekler listeleri, bir türlü eksilmeyip kabardıkça kabarıyor bende de :)

      Sil
  11. Haftasonun çooook gzüel geçsin o zaman :) öneriler içinde çok teşekkürler Şebnemcim ;)

    YanıtlaSil
  12. Görünmez Adam'ı izlemem. Benim için fazla korkunç. Diğer ikisine şans verebilirim.

    Ben de izlediğim altı filmi yazdım bloğumda Şebnem. Uygun olunca bir bak istersen. Belki ben de sana fikir veririm :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlersin aslında Şule. Sadece fazlaca gergin ;)

      Bakayım ben de filmlerine :)

      Sil
  13. Ahtapottan öğrendiklerim belgeseli'ni izlemiştim, aşırı sevdim aşırı :)) Her şeye evet de eğlenceli görünüyor, not aldım. teşekkürler :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğlenceli evet :) Ama herşeye de evet denmez ki dedim film boyunca hahahaaa :))

      Sil
  14. MY OCTOPUS TEACHER / AHTAPOTTAN ÖĞRENDİKLERİM, oğlumla severek izlemiştim. Emeğine sağlık :))

    YanıtlaSil
  15. "Bay Evet" buradan esinlenilmiş olmalı. Bir başka blog annesi, filmi kızına da uyarlamış. Gayet sevimli bir hareket. 2.kez karşılaşıyor olmamla izleyebilirim düşüncesindeyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hadi yaaa :) Merak ettim o annenin yaşadıklarını :)

      Sil

Güzel yorumlarınız için teşekkürler :)